Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26. RÖGÖS ÚT A KIVÁLÓSÁG FELÉ AVAGY UTUNK A NEMZETI MINŐSÉGI DÍJIG Dr. Kránitz Katalin Zala Megyei Kórház.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26. RÖGÖS ÚT A KIVÁLÓSÁG FELÉ AVAGY UTUNK A NEMZETI MINŐSÉGI DÍJIG Dr. Kránitz Katalin Zala Megyei Kórház."— Előadás másolata:

1 Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26. RÖGÖS ÚT A KIVÁLÓSÁG FELÉ AVAGY UTUNK A NEMZETI MINŐSÉGI DÍJIG Dr. Kránitz Katalin Zala Megyei Kórház Zalaegerszeg

2 A ZMK rövid bemutatása Alapítva: Alapítva:1848-ban 12 ággyal Jelenleg: Jelenleg: 21 fekvőbeteg osztály 4 diagnosztikai egység 164 járóbeteg szakrendelés A április 01-i struktúra módosítás után: 1061 ágy: 1061 ágy: 711 aktív krónikus rehabilitációs Ellátási terület: Ellátási terület:a korábbiaknak megfelelő. Munkatársak: Munkatársak:1613 fő. Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

3 1995: 1995: Tanúsítás az ISO 9001:1994 szabvány szerint, Magyarországon és Európában elsőként az egészségügyi intézmények között, egész intézményre kiterjedően. 1997: 1997:IIASA-SHIBA díj intézeti szinten : :Népjóléti Minisztérium projektjében részvétel. JCI standardok próba akkreditációja. 1998: 1998:Újratanúsítás ISO 9001:1994 szabvány szerint : :EFQM önértékelés. 2001: 2001:Tanúsítás az ISO 9001:2000 szabvány szerint. Mérföldköveink I. Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

4 2003: 2003:Nyugat-Dunántúli Regionális Minőségi Díj – Különdíj. Benchmark tevékenység megkezdése a Nyíregyházi Jósa András Megyei Kórházzal, ennek publikálása. 2004: 2004:Újratanúsítás ISO 9001:2000 szabvány szerint. IIASA-SHIBA díj csoport kategóriában az ápolás szakterületén. 2005: 2005:Projekt menedzsment módszer bevezetése. 2006: 2006:A „2005 Év Kórháza Díj” elnyerése nagy kórház kategóriában. EFQM önértékelés, pályázat a „Nemzeti Minőségi Díj”-ra. Mérföldköveink II. Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

5 Küldetésünk mottója: „szakmai igényesség, jó szándék és kellő alázat”

6 Az ISO rendszerrel együtt a stratégiai menedzsment része.Célja:  a szervezet teljesítményének folyamatos javítása,  a betegek és egyéb partnerek elégedettségének növelése,  a továbbfejlődés irányának meghatározása. EFQM önértékelés Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

7 2000: 2000:az első önértékelés a ZMK-ban workshop módszerrel. eredmény: eredmény: erősségek, fejlesztendő területek meghatározása 2003: 2003:újabb önértékelés, a kész anyag pályázati formába öntése, pályázat a Nyugat-Dunántúli Regionális Minőségi Díjra. eredmény: eredmény: különdíj elnyerése 2006: 2006:ismételt önértékelés az EFQM és NMD Kiválóság Modell alapján, pályázat benyújtása. eredmény: eredmény: közszolgálati kategóriában a Nemzeti Minőségi Díj elnyerése EFQM önértékelés Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

8 Hogyan csináltuk?  a korábbi önértékelések tapasztalataiból és anyagaiból építkezve,  a korábbi önértékelésekben és tréningekben résztvevő munkatársaink bevonásával,  külső szakértő támogatásával,  a projekt menedzsment módszerét használva. EFQM önértékelés Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

9 A projekt indítása: Széleskörű  felső- és középvezetőkre  egyes osztályokraCélunk: A maga területén minden munkatársunk kapjon információt a tervezett munkáról és így a folyamat részesévé válhasson. szabott tájékoztatás, oktatás Gyakorlati kivitelezés Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

10 Önértékelés ütemterve FELADAT:IDŐSZAK: Kritérium felelősök megbízása Tájékoztatók / felkészítés Adatgyűjtés Megbeszélések / konzultációk a tanácsadóval Önértékelő jelentés összeállítása Egyeztetések / kiegészítések Értékelés saját munkatársak által Erősségek, fejlesztendő területek meghatározása, Igazgatásnak átadása Nyomdatechnikai munkák elvégzése Pályázat beadása Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

11 Erősségek:  Menedzsment támogatása, elkötelezettsége  Team tagok elkötelezettsége  Minőségfejlesztés terén elért korábbi eredményeink (megfelelési kényszer, külső elvárások)  Jól képzett, elkötelezett munkatársak SWOT-analízis Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

12 SWOT-analízis Gyengeségek:  A munkatársak eltérő szintű minőségügyi ismeretei  Nem egyöntetű támogatás a munkatársak részéről  Strukturált adatgyűjtés nehézségei (több mint 10 év adatai, információi nem mindig rendszerezett formában álltak rendelkezésre)  Szisztematikus összehasonlító adatok (benchmark) hiánya Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

13 Lehetőségek:  Külső tanácsadó segítsége  Minőségfejlesztő intézkedések az önértékelések tapasztalatai alapján  Várható egészségpolitikai változások – előre menekülés  A Díj elnyerésével járó motiváció SWOT-analízis Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

14 Fenyegetettség:  Pénzügyi erőforrások előteremtése  Az egészségügy területéről egyéb önértékelési forrás nem állt rendelkezésre  A pályázat elkészítéséhez rendelkezésre álló idő rövidsége  A munkaszervezés nehézsége (munkaidő, műszakbeosztás)  A team tagok napi szakmai tevékenysége (időhiány) SWOT-analízis Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

15 Vezetés 100 pont Folyamatok 140 pont Emberi Erőforrások 90 pont Politika és Stratégia 80 pont Partner- kapcsolatok és Erőforrások 90 pont Kulcs fontosságú eredmények 150 pont Munkatársakkal kapcsolatos eredmények 90 pont Vevőkkel kapcsolatos eredmények 200 pont Társadalmi megítélés eredményei 60 pont ADOTTSÁGOK EREDMÉNYEK INNOVÁCIÓ és TANULÁS EFQM és NMD Kiválóság Modell Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

16 Adottságok: (kritériumok 1-5)  szemlélet,  alkalmazás,  mérés,  tanulás,  továbbfejlesztés.Eredmények: (kritériumok 6-9)  eredmények minősége,  konkrét értékek,  kiterjedtség. Értékelési szempontok - RADAR filozófia Önértékelés Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

17 6 értékelő munkatárs, konszenzusos eredmény Önértékelés Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

18 Fejlesztendő területek Minőségjavító projektek indítása Rövid távra:  felmérések, értékelések folytatása  projekteknél SWOT analízis alkalmazása  stratégia alkotás Hosszú távra:  rendszeres, szisztematikus adatgyűjtés, kiértékelés mind a beteg, mind a munkatársi elégedettség és a folyamatok területén. (benchmark adatok, összehasonlíthatóság) Önértékelés Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

19 2006. augusztus: augusztus:3 fős szakértői team, a ZMK menedzsmentje és az önértékelést végző munkatársak részvételével 1 napos helyszíni szemle november 6-8.: november 6-8.:az EFQM Európai Konferenciája Budapesten. Nemzeti Minőségi Díj átadás a konferencia keretében az Európai Minőség Díjak átadásával együtt. NMD értékelés Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

20 A évben először meghirdetett közszolgálati kategóriában az egészségügyben elsőként a ZMK vehette át a Nemzeti Minőségi Díjat. Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

21

22

23

24 Örömök és kételyek Üröm az örömben:  széleskörű publicitás hiánya,  felemás reakciók (szóban-írásban)  egyes munkatársak részéről a pozitív visszajelzés hiánya  a szakmai felső vezetés részéről a visszajelzés hiánya  a jövőt illető kételyek, dilemmák megfogalmazódása Nemzeti Minőségi Díj Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

25 Örömök és kételyek Pozitívumok:  szervezeti kultúránk változásai az eddigi eredmények hatására  az önértékelés mint módszer eredményeinek felhasználása (kiemelve a fejlesztendő területeket)  eszköz a menedzsment számára a szervezeti fejlesztéshez  külső szakértők és a belső önértékelők értékelésének összecsengése Nemzeti Minőségi Díj Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

26 Egészségügyi Minőségi Díj? A JÖVŐ: Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

27 A JÖVŐ:  Egészségügyben várható további változások?  Kórházak sorsa?  Nemzeti Minőségi Díjas kórház(ak) sorsa?  A minőség(ügy) jövője az egészségügyben?  ? Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

28 „Egy minőségdíj megpályázásának igazi értéke az, hogy keretet ad a mindennapi munkának, és rádöbbenti a vállalkozókat, hogy érdemes rendszerben gondolkodni és célokat kitűzni az eredményesség érdekében.” Forrás: A szervezeti kiválósághoz vezető út egy informatikai cégnél Dér Tünde minőségirányítási menedzser Dunaferr Zrt. Informatikai Intézet (MM 2007/2 pp ) Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26.

29 Köszönetet mondunk a támogatásért:  Az ISO 9000 Fórumnak  Az IFKA Minőségfejlesztési Központ Vezetőségének és Munkatársainak  Mikó György Úrnak  A Zala Megyei Kórház Vezetőségének és minden Munkatársunknak

30 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Magyar Egészségügyi Menedzser Klub2007. szeptember 26. RÖGÖS ÚT A KIVÁLÓSÁG FELÉ AVAGY UTUNK A NEMZETI MINŐSÉGI DÍJIG Dr. Kránitz Katalin Zala Megyei Kórház."

Hasonló előadás


Google Hirdetések