Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Kállay Attiláné mb. főosztályvezető Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Kállay Attiláné mb. főosztályvezető Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ."— Előadás másolata:

1 A Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Kállay Attiláné mb. főosztályvezető Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ

2 Feladatellátás – személyi feltételek nevelési-oktatási intézményekkel, intézményrendszerrel rendelkező nemzetiségek → NPOK referensi lefedettség→ jogszabályban meghatározott pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek lefedettsége nemzetiségi szaktanácsadói bázis

3 Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ speciális feladatellátása országos pedagógiai-szakmai szolgáltatás országos illetékesség → előnyei: -országos szintű tervezhetőség -szakmai átláthatóság -egységesség → távolságból adódó nehézségek kezelése → a központi (budapesti helyszín) programok mellett kiemelt szerep a regionális szakmai rendezvényeknek, programoknak

4 Nemzetiségi szolgáltatási igények

5 Szolgáltatási igények - megvalósítás I. Intézmény 62 Óvodapedagógus 128 Nemzetiségi óvodai nevelés- oktatás Intézmény 89 Pedagógus 211 Nemzetiségi nevelés- oktatás - ált. iskola

6 Szolgáltatási igények - megvalósítás II. iskolai nevelés-oktatás Intézmény 26 Pedagógus112 Csoportos szaktanács- adás Intézmény 23 Pedagógus 42 Órabemutató Intézmény 40 Pedagógus 57 Egyéni szaktanács- adás

7 Szolgáltatási igények - megvalósítás III. Csoportos konzultációk: - kollégiumi nevelés - portfólió, minősítés - önértékelés - népismeret – módszertani tanácsadás - kétnyelvű történelem tanítás Szaktanácsadók (óra)bemutatói: - Történelem tanítása a kétnyelvű iskolában - Népismereti tartalmak feldolgozása műhelymunka keretében

8 Szaktanácsadói látogatások területi eloszlása

9 Megvalósult nemzetiségi pedagógus továbbképzések, műhelyek I. Nyitott oktatási formák. Népismereti tartalmak az alsó tagozatban „Schatztruhe” tankönyvcsalád bemutatása Schwabenpfad” bemutatása Az intézmény nemzetiségi jellegének kialakítása Kétnyelvűség az irányított és mindennapi tevékenységek során (óvoda) Projektmunka, játékállomások a nemzetiségi tartalmak átadásában az óvodában Új elvárások az intézményvezetőkkel szemben

10 Képzések, műhelyek területi eloszlása

11 Tanügy-igazgatási szolgáltatás folyamatos tájékoztató szolgálat (honlapon, elektronikus úton) a nemzetiségi nevelés-oktatást érintően szakmai fórumok szervezése → A nevelési-oktatási intézmények pedagógiai programjának elkészítése és bevezetése – a pedagógiai programtól a helyi tantervig speciális, a nemzetiségi intézményekre vonatkozó tanügy-igazgatási anyag összeállítása (Útmutató az iskolai eljárásokhoz, Tanügyi nyilvántartások, Intézményi dokumentumok, Intézményi adminisztráció)

12 Pedagógiai tájékoztatás működő NPOK honlap szakmai tanévnyitó konferenciák pedagógiai tárgyú tanácskozások, tájékoztatók nemzetiségi pedagógiai szakmai napok → „össznemzetiségi” rendezvények → módszertani újdonságok, „nemzetiségi jó gyakorlatok” bemutatása, szakmai tapasztalatcsere Nemz. óvodai szakmai nap (román nemzetiség - Battonya): A szülők és az óvoda együttműködési lehetőségei a román kétnyelvű óvodai nevelés folyamatában Nemz. általános iskolai szakmai nap (szlovák nemz. Tótkomlós): A tanórán kívüli tevékenységek szerepe a nemz. nevelésben

13 Tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése Országos Általános Iskolai Nemzetiségi Tanulmányi Versenyek meghirdetése, megszervezése -görög, horvát, német, roma, román, szerb, szlovák, szlovén nemzetiség -nemzetiségi nyelv és irodalom I. kategória, II. kategória, népismeret -kétfordulós versenyek (írásbeli-iskolai forduló, szóbeli-országos döntők) Központi, ünnepélyes díjátadó ünnepség → Egyházi, Nemzetiségi és Civil Kapcsolatokért Felelős Államtitkárság felajánlása → nemzetiségi OÁTV díjazottjainak tábora Német vers és prózamondó verseny Zala és Vas megyei fordulójának megszervezése

14 Nemzetiségi OÁTV számokban nemzetiségi területversenyek számajelentkezők száma döntőbe jutott versenyzők száma görög nemzetiség 2 nyelv és irodalom I. kategória népismeret 1513 horvát nemzetiség 3 nyelv és irodalom I. kategória nyelv és irodalom II. kategória népismeret 7432 német nemzetiség 3 nyelv és irodalom I. kategória nyelv és irodalom II. kategória népismeret román nemzetiség 2 nyelv és irodalom II. kategória népismeret 3014 szerb nemzetiség 2 nyelv és irodalom II. kategória népismeret 2314 szlovák nemzetiség 3 nyelv és irodalom I. kategória nyelv és irodalom II. kategória népismeret szlovén nemzetiség 3 nyelv és irodalom I. kategória nyelv és irodalom II. kategória népismeret 1211 roma/cigány nemzetiség 2 népismeret I. kategória népismeret II. kategória 5445 összesen

15 Nemzetiségi OÁTV - versenyzők területi eloszlása

16 További feladataink a 2016-os évre I. további, az igények alapján megtervezett szaktanácsadói látogatások lebonyolítása betervezett képzéseink lebonyolítása: - Internethasználat a nyelvi órán - Dalok a nyelvoktatásban - Tanulás minden érzékszerv bevonásával - Kooperatív tanulás a nemzetiségi nyelvi órán - A nemzetiségi oktatás módszertana óvodai nemzetiségi szakmai nap lebonyolítása (horvát nemzetiség - Pécs) A nemzetiségi nyelv használata az óvodai tevékenységekben

17 További feladataink a 2016-os évre II. nemzetiségi rajzpályázat meghirdetése és lebonyolítása nemzetiségi tábor (OÁTV) szakmai előkészítése, megszervezése 2016/2017. tanévi OÁTV szakmai előkészítése (népismereti projekttémák meghirdetése) szakmai kapcsolattartás, kapcsolatépítés a nemzetiségi nevelési- oktatási intézményekkel, nemzetiségi pedagógiai-módszertani központokkal szakmai műhelyek minősítés/tanfelügyelet témában nemz. bázisintézményi, vezető szaktanácsadói hálózat → nemzetiségi szakértői bázis bővítése → szaktanácsadói bázis bővítése

18 „Jó úton haladunk” „A látogatás napjával a kapcsolat nem szakadt meg, a minket érintő hasznos információkat azóta is rendszeresen megkapjuk e- mailekben.” „A kollégákkal közvetlen volt, sok új taneszközt ajánlott a népismeret oktatásához. Felkészültsége, tájékozottsága a témában kiváló.”

19 Pénzügyi és gazdálkodási témahét március Pénzügyi téma: „Bankoljunk okosan!” Előző két Pénz7-hez hasonló óratervek, útmutatók Regisztráció kezdete: november 15. Tanárfelkészítés: Budapest és vidék, POK-ok segítségével Önkéntesek bevonását kezdeményezhetik az iskolák További információ, korábbi óratervek:

20 Pénzügyi és gazdálkodási témahét március GAZDÁLKODÁS A es tanévtől új téma a témahetek programjában Cél  vállalkozói kompetenciafejlesztés  élményalapú vállalkozói ismeretek bevezetése a köznevelésbe Szakmai megvalósító: Nemzetgazdasági Minisztérium Együttműködő szakmai partnerek: Junior Achievement Magyarország Alapítvány, Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége, SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány A hét gazdálkodási témái: Üzleti ötlet + együttműködés A regisztráció helye: pénz7.hu A regisztráció kezdete: november 15. Minden regisztráló iskola számára elérhető: Online letölthető kidolgozott óraterv tanári útmutató Tanárfelkészítés, konzultáció

21

22 FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT ÁPRILIS

23 A VILÁG LEGNAGYOBB TANÓRÁJA – SZEPTEMBER A Világ Legnagyobb Tanórája egy globális oktatási projekt, melyhez tavaly160 ország csatlakozott, köztük Magyarország is. A világ minden részén egy időben kerül megrendezésre a tanóra, így megalkotva a világ legnagyobbját. A tanórán az ENSZ által meghirdetett 17 Globális Célt szeretnék megismertetni világszerte a gyermekekkel. A kezdeményezést az EMMI támogatja.

24 Köszönöm a figyelmet! Sikeres 2016/2017-es tanévet kívánnak a Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ munkatársai!


Letölteni ppt "A Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Kállay Attiláné mb. főosztályvezető Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések