Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

VISZONY vagy ISZONY? avagy Milyen a SAJTÓ ÉS A CÉGES RENDEZVÉNY VISZONYA ??? ELŐADÓK: ÉSKOVÁCS PÉTER ZSOLNAI ENDRE.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "VISZONY vagy ISZONY? avagy Milyen a SAJTÓ ÉS A CÉGES RENDEZVÉNY VISZONYA ??? ELŐADÓK: ÉSKOVÁCS PÉTER ZSOLNAI ENDRE."— Előadás másolata:

1 VISZONY vagy ISZONY? avagy Milyen a SAJTÓ ÉS A CÉGES RENDEZVÉNY VISZONYA ??? ELŐADÓK: ÉSKOVÁCS PÉTER ZSOLNAI ENDRE

2 BEMUTATKOZÁS Éskovács Péter (A-Z Produkció Kft PR divíziójának vezetője) – 2009 Prizma díj döntőse Sárvári Baywatch választás – lakossági rendezvény

3 10 szabály hogyan keltsük fel az újságírók figyelmét

4 1. szabály Ismerjük meg az újságírók gondolkodásmódját! Eladhatóság  Hírérték

5 2. szabály Hírérték Az adott információ közérdeklődésre tart számot. Mi érdekli az embereket? Ami közvetlenül vagy közvetetetten befolyásolja az életüket, ill. ami szórakoztatja őket.

6 3. szabály Összeegyeztethetőség Nehéz olyan lakossági rendezvényt szervezni, ahol a célcsoport és a sajtó igényeit is kielégíthetjük. DE nem lehetetlen! Csak meg kell találni az egyensúlyt. Pl. egészségügyi szűrés

7 4. szabály Időzítés Két hasonló rendezvény egy időben Más nagyobb hírértékkel rendelkező esemény Médiazaj

8 5. szabály Egyeztessünk! Fontos, hogy jó kapcsolatot alakítsunk ki az újságírókkal és ne féljünk tőlük tanácsot kérni, hogy sajtószempontból milyen megoldás lehet a célratörő egy esemény megszervezése kapcsán.

9 6. szabály Motiváció Ne feledjük, hogy az egyes médiatípusoknak más és más a motivációja, a célja és a célcsoportja. Minden rendezvény előtt mérjük fel a célcsoportunkat, s hogy ők mely médiumokhoz kötődnek.

10 7. szabály Vidék kontra Budapest Sokan azt hiszik csak akkor jó egy PR rendezvény, ha a nagy fővárosi napilapok közlik azt. De ez koránt sincs így! Sokkal nagyobb a nyomtatott médiafogyasztás a vidéki nagyvárosokban, mint a fővárosban!

11 A következőekben az egyes médiumok képviselői videó üzenetben mondják el álláspontjukat a témával kapcsolatban

12 Videó

13 Magyar példa:  Sárvári Forralt bor Guiness rekordkísérlet – a legtöbb együtt ivó ember.  900 embernek kellett együtt összegyűlnie a Sárvári Gyógy-és Wellnessfürdő előtt, hogy megdöntsék a hazai rekordot.  A megjelenések PR értéke meghaladta a Ft-ot.

14 Köszönöm a figyelmet! Éskovács Péter Telefon: 0630/

15 Mikulás Gyár

16 A MikulásGyár egy oldalban 2005 karácsonyán az ország legnagyobb jótékonysági akciójának megvalósítása volt a célunk. A rászorulók, nagycsaládosok, sok gyermekes családok megajándékozás adománygyűjtés útján a karácsonyi időszakban. Megvalósítás módszere : Alapvető cél, hogy a hagyományos nagy, céges adományozókon túlmenően az egyes állampolgárokat is arra ösztönözzük, hogy adományokat hozzanak a médiumokban meghirdetett helyszínekre : Az esemény még csak 1 helyszínen valósult meg, a budapesti Felvonulási téren : A Ségécé megjelenik, mint kiemelt támogató (országos helyszínek+anyagi dotáció) : Magánbefektetők állnak az ügy mögé, ám a Ségécé marad továbbra is kiemelt támogató - Az új csapat sokkal nagyobb szakmai tapasztalattal rendelkező szakemberekből áll fel. (projekt menedzser, PR, event menedzser, kreatív designer, media tervező-és vásárló) A támogatók céljai, lehetőségei : Egy új imidzs felépítése, a cég pozitív megítélésének elősegítése egyéni installációk útján Egy biztos hűség-érzet kialakítása az emberek fejében → adni jó! Társadalmi felelősségvállalás (CSR) : Megmutatjuk az embereknek, hogy a támogató nem pusztán egy kereskedelmi vállalkozás, amelynél csak pénzt költeni lehet, hanem aktív résztvevője a társadalmi szerepvállalásnak, szolidáris a rászorultakkal.

17 Csak, ha fontos a látvány, a tömeg, az érdeklődés…

18 Média és PR megjelenések (2009 helyi médiumok nélkül net EUR)

19 Sajtótájékoztató - Duna Plaza

20 Ünnepélyes megnyitó a központi helyszínen

21 Ő is nálunk járt…

22 Példa és ellenpélda egyszerre?!

23 Fillérekről beszélünk – szpotok, avagy a gerillák már a spájzban vannak

24 Adományok, eredmények Támogatói dobozok száma. 1 doboz tartalma kb. két és fél családon tudott segíteni. Ez összesen főt jelent, ami az ország 1,3%-át teszi ki!

25 Mire figyeljünk, avagy egy rendezvény utóélete, majd megerősödése - ICSC (Bevásárlóközpontok Nemzetközi Szövetsége) 6 kategóriában pályázatot hirdetett (Solal Marketing Awards 2010). - Kategóriánkban (CSR) a 152 pályázat közül a legjobb 17-be, szűkebb kategóriánkban a legjobb 3-ba jutottunk a nemzetközi, szakmai zsűri elbírálása alapján. - Díjátadó: Június 17., Lisszabon. A MikulásGyár a 11 tagú, független szakmai zsűri szerint Közép-Kelet Európa legnagyobb, Európa második legnagyobb karitatív akciója. - A MikulásGyár az egyetlen projekt, amely Magyarországot képviselte az összes kategóriát tekintve.

26 Tanultunk, előre készültünk: - Megállapodás a Magyar Postával, aminek köszönhetően bármely posta hivatalban leadhatják ajándékaikat az adományozók (Budapesten és országosan is) - Központi operatív csapat (6 főszervező + Ségécé központi marketing osztály) - 13 helyi operatív csapat (marketing menedzser + 2 host/ess + 2 fő a MVK-től) - Újragondolt és új dizájn alapon megvalósított installációk a 13 Plázában és a központi helyszínen - Rengeteg gyermek program az összes helyszínen - Megállapodások a helyi és országos médiumokkal, ezzel biztosítva a kiemelten erős kommunikációt (tervezetten minimum 30%-kal nagyobb médiazaj 2009-hez képest) - Nemzetközi sajtótájékoztató a Duna Plazában (és/vagy a Corvin Bevásárlóközpontban) a hivatalos megnyitás előtt, Mikulás napján - Ünnepélyes megnyitó Habsburg György, a Magyar Vöröskereszt elnökének és Budapest főpolgármesterének részvételével

27 Óriásplakát-terv 2010.

28 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "VISZONY vagy ISZONY? avagy Milyen a SAJTÓ ÉS A CÉGES RENDEZVÉNY VISZONYA ??? ELŐADÓK: ÉSKOVÁCS PÉTER ZSOLNAI ENDRE."

Hasonló előadás


Google Hirdetések