Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

CSELLENGŐ FIATALOK – az ifjúságpolitika komplexitása – Pécs, 2007. március 23. Kommunikáció, médiakapcsolat KERNER Barbara.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "CSELLENGŐ FIATALOK – az ifjúságpolitika komplexitása – Pécs, 2007. március 23. Kommunikáció, médiakapcsolat KERNER Barbara."— Előadás másolata:

1 CSELLENGŐ FIATALOK – az ifjúságpolitika komplexitása – Pécs, március 23. Kommunikáció, médiakapcsolat KERNER Barbara

2 „Három ellenséges újság rosszabb, mint háromezer ellenséges szurony.” (Napóleon Bonaparte) Amit félre lehet érteni, azt félre fogják érteni! És amit nem, azt is. A hírnek kell eladnia önmagát!

3 Amennyiben egy szervezet a saját környezetéhez, célcsoportjaihoz kíván szólni, a közvélekedést szeretné változtatni vagy fejleszteni, akkor professzionális közvetítőket, a média munkatársait „használja” fel. A sajtó affinitása legyen pozitív a szervezet híreivel és információival szemben. De erre csak akkor számíthatunk, ha jó kapcsolatot alakítunk ki a sajtóval! De ez nem alakul ki „csak úgy”. SAJTÓKAPCSOLAT RENDSZERES GONDOZÁSA

4 Az újság az olvasónak készül! Mai magyar újságíró: 20–30 év közöttiek vagy az idősebbek (teljesen máshogy kell hozzáállni a két típushoz, berögzült prekoncepciók, sok türelem) Te válaszd ki a negatívumokat, amelyek bekerülnek rólad a sajtóba!

5 ellenséges kapcsolat hatástalan kommunikáció elégtelen információgyűjtés Mikor vagyunk hatástalanok a médiával szemben?

6 SAJTÓKAPCSOLAT SZEREPE 1. Megismerni a médiumok működését, elvárásaikat, igényeiket, mi a hírértékű információ számukra. 2. Egyértelmű választ adni a kérdésekre, ne az újságíró találgasson! 3. A kiadott információkat ellenőrizni kell, csak pontos információ mehet ki 4. Kerüljük a szakzsargont! 5. Bizalomba avatni a sajtót, elmondani, amit csak lehet, még bizalmas információt is, csak jelezni, hogy mi nem publikus és MIÉRT!

7 SAJTÓKAPCSOLAT SZEREPE 6. Kétoldalú kommunikáció (kölcsönös bizalom és egymás elfogadása) 7. INFORMÁCIÓ 8. Szerkesztő munkájának megkönnyítése 9. Nincs kivétel! 10. Proaktív megközelítés (a sajtó úgy mutassa be a szervezetet, ahogyan szeretnénk) 11. Különböző médiumok különböző megközelítési módokat igényelnek (televízió, írott sajtó, rádió, online sajtó, vidéki lapok, tudósítók stb.)

8 SAJTÓKAPCSOLAT ESZKÖZEI sajtóközlemények, hírlevelek sajtótalálkozók sajtóklub interjúk cikkek, rovatok sajtófigyelés, monitoring

9 MÉDIAKOMMUNIKÁCIÓ 1.) A rendelkezésre álló média megismerése többféle sajtólista, téma szerint (belső lista plusz infókkal) ismerősként kezelni az újságírót médium jellemzői (olvasottság, hallgatóság stb.) publikációk átlagos terjedelme szerkesztői szokások használt nyelvezet szerkesztőségi munkarend/szereposztás olvasói kör példányszám helyi lapok és televíziók nagyon fontosak! szakmai médiumok! személyesen megismerni az újságírót kezdeményezni kell

10 MÉDIAKOMMUNIKÁCIÓ 2.) Médiafigyelés online médiafigyelés nagyon hatékony el kell dönteni, mire van szükség, az igényekhez igazítani gyenge pontok (túl mély vagy túl felületes) A CÉL HATÁROZZA MEG szavakra keresni dokumentáció nagyon fontos képeslap, ajándékok ingyenes újságokat is

11 MÉDIAKOMMUNIKÁCIÓ 3.) Médiaelemzés számszerűség (darab) ismétlések száma (nem új téma) adott médium súlya (központi vagy perifériális) nézettség, hallgatottság tartalomelemzés (milyen hatással bír az adott környezetben) hatáselemzés médiamegjelenés a versenytársak tükrében

12 FIZETETT MEGJELENÉS nem költséghatékony minden kiderül előbb vagy utóbb árak (listaáron semmit nem adnak el) kedvezmények (gyakorisági vagy mennyiségi) nem tudják kitölteni az oldalakat, lehet alkudni a rádiók erősödnek online portálok látogatottsága (helyi online média)

13 NEM FIZETETT MEGJELENÉS médiaterv milyen témák, milyen sorrendben az a jó, ha arról beszélünk, amiről szeretnénk előre meghatározni egy központi témát interaktív kapcsolattartás az olvasókkal (online fórumok) a média törekvéseit, filozófiáját kell megismerni (függetlennek akar látszani, hiteles legyen az olvasók körében, szeressék az olvasók, érdekesnek akar látszani)

14 lapzárta politika és a hirdetők érzékenysége egyensúly (hírszegény időszakok) le kell kötni a befogadók figyelmét MIT MÉRLEGEL A SZERKESZTŐ?

15 gyorsan rátérni a lényegre/üzenetre, anélkül, hogy kitérnél a részletekre ismerd meg a riportert! ismerd meg a médiumot – a közönség igényeit és legalább az újság utolsó számát elolvasni a tényeket a megfelelő embernek a leggyorsabban eljuttatni tájékozottnak lenni a témában kiegészítő anyagok, képek elküldése minimális méretű mellékletek csoportos nél titkos másolat SZERKESZTŐI KAPCSOLATOK FEJLESZTÉSE

16 KÖZLEMÉNYEK Amit kerülni kell: közhelyeket öncélú szójátékokat szakkifejezéseket (vagy megmagyarázni) túlzott részletességet

17 KÖZLEMÉNYEK Ami nélkülözhetetlen adatok – a kevés több nevek egyszerű összefüggések hazai és nemzetközi kitekintés hány embert érint kontakt személy könnyen olvasható, megfelelő méretű betűtípus

18 KÖZLEMÉNYEK Kiküldés módja általánosan vagy testre-szabottan? kérdezz! sajtótájékoztatón? (írott anyag akkor is kell) elektronikusan vagy nyomtatott formában? óvatosan a mellékletekkel! ne legyen spam-szerű a tárgy ne használj ingyenes címet (amatőr) aláírás az összes elérhetőséggel

19 KÖZLEMÉNYEK Mire számíthatunk? változtatás nélkül megjelenik egyes részletek megjelennek kiegészítésekkel jelenik meg nem jelenik meg (esetleg háttérinfóvá válik)

20 KÖZLEMÉNYEK Előnyei kezdeményezés nálunk van pontosan adható adatok (ellenőrizhetőség) kényelmes az újságíró számára variálhatóság

21 KÖZLEMÉNYEK Cím maximum 5 szó ne legyen idegen kifejezés ne legyen benne a szervezet neve tartalmazzon regionális vagy szakági utalást ne kezdődjön számnévvel

22 KÖZLEMÉNYEK Kopf lehetőleg állítmánnyal kezdődjön (max. 2 fontos gondolat) tartalmi összefüggés vagy a legérdekesebb tények Tartalmi rész leglényegesebb ténnyel kezdődjön max. 2–3 fontos téma lehet (de inkább csak egy) tartalmazzon számokat Képaláírás ne legyen általános foglalja össze az egyik fontos üzenetet

23 KÖZLEMÉNYEK – News Release kész, professzionálisan megírt cikk ingyenesen bocsátjuk a sajtó rendelkezésére, szabad felhasználásra áttekinthető, könnyen olvasható legyen a küldemény, már az elején derüljön ki annak hír- és újdonságértéke (5–10 másodperc) kulcsinformációk: KI? MIT? MIÉRT? HOL? MIKOR? HOGYAN? folyamatosság (minimum hetente) eljutott-e az anyag a címzetthez nem a cikkek száma számít, hanem hogy milyen hatást gyakoroltunk vele (kérdőív az irodában)

24 KÖZLEMÉNYEK – Néhány tanács a News Release elkészítéséhez 1.Első bekezdés: KI? MIT? MIÉRT? HOL? MIKOR? HOGYAN? 2. Csak a lap egyik oldalára írjunk, egyforma, széles margó, hogy tudjanak jegyzetet készíteni 3. Tartalmi címe legyen, majd az újságíró dönt 4. Fejléc: információt közreadó szervezet neve, címe, elérhetőségei. Végén a kontakt személy. 5. Maximum 1 oldal. Ha több, legyenek oldalszámok. Mindig legyen dátum és a „Sajtóanyag” felirat.

25 SAJTÓTALÁLKOZÓK A legfrissebb információk átadási lehetőségét legközvetlenebbül és a legnagyobb hatékonysággal a sajtótalálkozók szolgálják. Formái: sajtóreggeli sajtóebéd sajtóvacsora sajtó-háttérbeszélgetés sajtótájékoztató, sajtókonferencia Típus: egy konkrét apropó miatt kapcsolatépítés céljából (Karácsony, PTE Bora) – nem fontos hogy megjelenjen egy cikk!!

26 SAJTÓTALÁLKOZÓK Feladatok: naprakész címlista meghívó személyre szóló eljuttatása (felhívni!) helyszín catering (étkezés) információs háttéranyag előkészítése és biztosítása (sajtómappa) fotók, statisztikák, dokumentumok várható kérdések-válaszok follow up

27 Köszönöm szépen a figyelmet! KERNER Barbara


Letölteni ppt "CSELLENGŐ FIATALOK – az ifjúságpolitika komplexitása – Pécs, 2007. március 23. Kommunikáció, médiakapcsolat KERNER Barbara."

Hasonló előadás


Google Hirdetések