Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1. A nagyvállalati pályázó tapasztalatai a team munka szervezésében. 2. A vállalati működés segítése szervezet fejlesztéssel (A folyamat-menedzsment tanácsadás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1. A nagyvállalati pályázó tapasztalatai a team munka szervezésében. 2. A vállalati működés segítése szervezet fejlesztéssel (A folyamat-menedzsment tanácsadás."— Előadás másolata:

1 1. A nagyvállalati pályázó tapasztalatai a team munka szervezésében. 2. A vállalati működés segítése szervezet fejlesztéssel (A folyamat-menedzsment tanácsadás szerepe) Pécs, 2007. szeptember 21. Ódorné Kovács Ildikó tanácsadó, szervezetfejlesztési divízióvezető Z & G Consulting Kft.

2 A nagyvállalati pályázó tapasztalatai a team munka szervezésében E.ON Dél-dunántúli Áramszolgáltató Zrt. 2004-ben pályázott,és nyert a Dél-dunántúli regionális minőségdíjat Előzmények: 2000-tól bevezettük és folyamatosan alkalmaztuk a PQM rendszert.(Folyamatalapú Minőségirányítás) A cég folyamatainak kidolgozása már csoportmunkában történt. A csoport munkák támogatására képeztünk trénereket és Multiplikátorokat, akik moderátori képzést is kaptak.

3 PQM rendszer felépítése Folyamat elvű működés alapjai Folyamat rendszer felépítése Folyamatok bevezetése, oktatása Képzett munkatársak Team munka alkalmazása Javítás módszertanának megismerése Mérés módszertanának megismerése Szemlélet mód váltás alapjai (folyamatokhoz kötjük a tevékenységet)

4 I. szint: 12 Üzleti folyamatII. szint: Folyamatleírások 180 db. 6. 7.. Kialakítás: 2001. május – 2003. május Megbízás kiadásával, felkészítéssel (FT vezető, Moderátor, FT tagok) -Folyamatleíró teamek által kidolgozva -(max. 6 fő, vegyesen az E.ON csoport tagjaiból) -E.ON szintű egyeztetéssel - Folyamatonként átlagosan 3 hónap kidolgozással PQM rendszer felépítése

5 Ezen előzmények után már egyértelmű volt a DDMD pályázat is team munkában készül el. Mi az amit tudnunk kell a team munkáról ?? Mit tanítottunk meg a trénerekkel, a multiplikátorokkal,és a munkatársakkal ?

6 A pályázatírás a díj elnyerése egy fontos lépés, de nem elégséges ahhoz, hogy a mai felgyorsult világban hatékonyan tudjon egy vállalakozás működni. Díj elnyerése=Hatékony működés

7 Versenyképesség Társadalmi felelősség V = E + H + P TH = G + T + K V – versenyképesség TH – Társadalmi Hasznosság E – eredményesség G - Gazdaságfejlesztés H – hatékonyság T - Tudásfejlesztés P – potenciál K - Környezetvédelem Az EFQM értékelés is azt mutatja meg hol járunk ezen az úton A sikeres szervezet jellemzői

8 Stratégiai cél: 2010-ben 3 órán belül akarom futni a Marathont Állóképesség (napi 20 km futás) Futócipő (megvan) Nyelvtudás Családi élet rendezése (ajándék) Cselekvés szükségessége nagy kicsi Stratégiai jelentőség kicsi nagy Ha már tudjuk mit akarunk, már csak azt kell megtervezni, hogy hogyan?

9 Mi segít abban, hogy tovább fejlődjünk? A vállalati működés segítése szervezet fejlesztéssel A folyamat menedzsment tanácsadás szerepe a működés fejlesztésben

10 Folyamatalapú működés előnyei A folyamatalapú vállalatok működésének előnyei: gyorsabb és eredményesebb működés alkalmazottak munkájának fejlesztése, hatáskörük bővítése világossá válik az egyes részfolyamatok illeszkedése a vállalat egészének működésébe ügyfelek rugalmasabb kiszolgálása, minőségi termékek-szolgáltatások vállalati költségek csökkentése vállalati eredmény növekedése A folyamatalapú vállalat egy folyamatosan változó világ szervezeti formája.

11 Szervezeti irányítás Folyamat: egy adott vevőnek, vagy piacnak szánt termék/szolgáltatás előállítására kialakított tevékenységek strukturált láncolata. A folyamatok megfigyelhetők, mérhetők, ismételhetők és fejleszthetők. A vevő számára az igény kielégítése a lényeges, és ennek záloga a szolgáltatást biztosító folyamat. nehezen áttekinthető végrehajtás vevő Az igény ki lett elégítve vevő Az igény felmerült Folyamati irányítás jól áttekinthető folyamatok Mi az a folyamat?

12 Szervezeti működésen alapuló vállalatból, hogyan lesz folyamatalapon működő vállalat ? Az átállás: A folyamatalapú vállalattá válást össze kell kötni egy, az egész szervezeten átívelő céllal, stratégiai kezdeményezéssel. Figyelembe kell venni: az átállás nem egyik napról a másikra történik – a munka több évig fog tartani, a szervezet céljait ennek figyelembe vételével kell meghatározni számítani kell a változások miatti esetleges ellenállásra – a top-vezetőknek nagy hangsúlyt kell fektetniük a kommunikációra, mind a vezetőket, mind a munkatársakat be kell vonni a munkába, és el kell érni, hogy elkötelezzék magukat a változás mellett A piacok, a környezet változása, új technológiák, új versenytársak, megjelenése megköveteli, hogy a folyamatok is változzanak.

13 Célok és akciók Mit? Európában piacvezetők akarunk lenni Hogyan? Mit?A német piacot meg akarjuk hódítani Hogyan? Mit?10.000 db eladása A termékből Hogyan?

14 14 A vevői igény kielégítése A vevői igény azonosítása InnovációElőállítás Értékesítés utáni szolgál- tatások A piac azono- sítása A termék / szolgáltatá s kitalálása / kifejlesztés e A termék / szolgáltatá s létrehozás a A termék / szolgáltatá s eljuttatása a vevőhöz Szolgáltatá s a vevőnek Forrás: Kaplan / Norton, 1997. Ehhez szükséges egy rendszer kialakítása Pénzügyi teljesítmény Tanulás és fejlődés Folyamatok Vevők Jövőkép és stratégia

15 EREDMÉNYMUTATÓTELJESÍTMÉNYOKOZÓ Definíció Mérhető eredmény, hatás, amely megmutatja, hogy a kívánt stratégiai célt sikerült-e elérni. Eredménymutatók több tényezőt mérnek együttesen, és ritkán befolyásolhatók közvetlenül. Mérhető input, sikertényező, amely közvetlenül befolyásolható. Teszt 1. A stratégiai cél teljesült, ha a mutató a kitűzött értéket eléri? Példák A kitűzött célok teljesülését mérni is kell Ügyfél elégedettségi index Új termékek árbevétele 1. A stratégia megvalósítása jó irányba halad, ha a mutató javul? 2. Közvetlenül befolyásolni tudjuk? Vevőlátogatások száma Termékfejlesztési idő

16 Cím © Készítette: Ódorné Kovács Ildikó Copyright: Z & G Consulting Kft.  7625 Pécs, Majorossy I. u. 24/5.  Tel.: +36 (72) 226-945, (30) 378-34-89  E-mail: info@zg-consulting.hu  web: www.zg-consulting.hu Üzletágaink: - szervezetfejlesztés - marketingkommunikáció és pr A Z & G Consulting Kft. a MiZo Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa- program utazó nagyköveti projektjének tanácsadója. Cégjegyzékszám: Cg02-09-071104 Kamarai regisztrációs szám: 20013841089-2 (Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara)

17 ERED- MÉNYESSÉG ELVÁRÁSOK TULAJDONO SOK ÜGYFELEKPARTNEREK MUNKATÁRS AK TÁRSADALOM Cégérték Nyereségess ég Ügyfél elégedettség Piaci részesedés Partner elégedettség Stratégiai szövetségek Munkatársi elégedettség Fluktuáció Elismertség Hírnév HATÉKONY- SÁG MÓDSZEREK IRÁNYÍTÁS, GAZDÁLKODÁS ÉRTÉKESÍTÉ S, MARKETING KUTATÁS, FEJLESZTÉS GYÁRTÁS, SZOLGÁLTAT ÁS TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS Stratégia Szervezeti felépítés Irányítási rendszerek Technikák, módszerek Fejlesztések (projektek) Folyamatok Eljárások Karitatív tevékenység Szponzoráció Tudásmegosztás POTENCIÁL ESZKÖZÖK PÉNZÜGYIEMBERI TUDÁS, TAPASZTALAT TECHNOLÓGI AI KULTURÁLIS Tőkeállomány Cash-flow Hitelképesség Szakemberállo mány Kulcspozíció k, kompetenciák Lojalitás Know-how Tudásmenedzsme nt Eszközök, berendezések Infrastruktúr a IT Innovativitás Tudás, tapasztalat elismerés Előrelépési lehetőség


Letölteni ppt "1. A nagyvállalati pályázó tapasztalatai a team munka szervezésében. 2. A vállalati működés segítése szervezet fejlesztéssel (A folyamat-menedzsment tanácsadás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések