Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE 2006. 11. 24. Az ILIAS alkalmazása.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE 2006. 11. 24. Az ILIAS alkalmazása."— Előadás másolata:

1 Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása a Gábor Dénes Főiskolán Berecz Antónia, Balogh Anikó Gábor Dénes Főiskola

2 2 MELLearN, ELTE Vegyes képzés a GDF-en Távoktatás vegyes rendszerben (blended learning): a különböző ismeretátadási formák didaktikailag ésszerű és megtervezett összehangolása. Három bázis eleme: a távoktatásra felkészített nyomtatott tananyag (tankönyv, jegyzet); a személyes konzultáció és gyakorlat; e-learning szolgáltatások. Az ILIAS: összefogja az internetes távoktatási szolgáltatásokat, infrastruktúra az e-tananyagok feldolgozásához és az internetes kommunikációhoz.

3 3 MELLearN, ELTE A GDF ILIAS tanulás támogató szolgáltatásai Egységes webes szolgáltatás a tantárgyakról adatbázisból; Önellenőrzés: automatikusan kiértékelődő tesztek, Interneten beküldhető dolgozatok stb.; Multimédiás, interaktív oktatóprogramok; On-line kurzusok; Elektronikus tananyagok CD-/DVD-n; Tananyag-fejlesztés; Kommunikáció a hallgatók, a tanulócsoportok tagjai és a tanárok között ( , fórumok, csoportok); Aktív mentorálás és tutorálás; Fogalomtárak azonnal hozzáférhető definíciókkal; Más intézmények e-learning iránt érdeklődő szakértőinek, hallgatóinak lehetőség az ILIAS megismerésére; Bármely érdeklődő számára mintatananyagok megtekintése.

4 4 MELLearN, ELTE A GDF ILIAS bevezetése és működtetése Fázisok: 1992-től nyitott rendszerű távoktatás Hallgatói CD, oktatóprgogramok, tantárgyi honlapok (letölthető fájok, hírek), e-learning stratégia 2004/2005. ILIAS háttérszolgáltatás Szolgáltatások a teljes szervezetre; Felmenő rendszerű bevezetés. 2005/2006. Használatának szerves beépítése az oktatási folyamatba; Kísérleti internetes távoktatási csoportok. 2006/2007. Bevezetés a teljes szervezetben; BSc távoktatás/levelező képzésben szakonként és konzultációs központokként internetes távoktatásos csoportok.

5 5 MELLearN, ELTE Felhasználók: fő ( ) Hallgató: fő (6 375 alapképzéses nappali BSc-s távoktatásos/levelező) Tanár ill. tutor: 117 fő (83 vezetőtanár + 34 tutor/szaktanár) Mentor ill. oktatásszervező: 17 fő E-learning szakértő: 7 fő Szakdolgozatot író hallgató: 10 fő Tantárgyak 2006/2007: BSc 1. évfolyamok: 12 tantárgy; Főiskolai képzés 1-4. évfolyamok: 156 tantárgy. 2006/2007-től a bevezetés teljes a szervezetben

6 6 MELLearN, ELTE Tantárgyak kötelező segédlettípusai: Tantárgyi leírás és útmutató (módszertani útmutató) Előadásvázlat, ellenőrző kérdések Tantárgyi fórum, on-line tantárgyi értékelő Opcionális segédlettípusok: Multimédiás tananyag, példatár, minta diplomamunka E-learning-es tananyagelem 54 tantárgyban: ILIAS tananyag: 15 db HTML tananyag: 14 db SCORM tananyag: 4 db Fogalomtár: 12 db Gyakorlat: 13 db tantárgyhoz Teszt: 18 db tantárgyhoz Szimulációs program, videó, animáció: 5 tantárgyhoz Tantárgyi elemek

7 7 MELLearN, ELTE Tutori, mentori feladatok Aktív tutorálás: szakmai kérdések megválaszolása fórumokban (115 főiskolai és 9 BSc-s), Interneten beküldhető gyakorlatok értékelése. Aktív mentorálás / e-osztályfőnök (3 főiskolai kísérleti csoport + 9 BSc távoktatásos/levelező): csoportfórumban kérdések megválaszolása, szakmai kérdések továbbítása tutoroknak, elmaradásokra figyelmeztetés, tanulmányi előmenetel követése. BSc távoktatásos hallgató „munkaasztala”

8 8 MELLearN, ELTE Egyénre / csoportra szabott mentori, tutori támogatás Hallgatói elégedettség ill. vélemények Tantárggyal, képzéssel kapcsolatban On-line, automatikusan kiértékelődő kérdőívek; A statisztikai eredményeket a kérdőív kitöltése után a hallgatók is elérik. Tanulmányi előmenetel követése: Tantárgyak kurzusokban megvalósítva; Egy tananyagban mennyi időt töltött stb.; Önellenőrző teszteket milyen eredménnyel töltötte ki a hallgató; Beküldendő ill. beküldhető gyakorlatokat hogyan teljesítette. A hallgató a saját aktivitását is áttekintheti. Egyes tananyagok feldolgozottságának követése: Kik látogatták, hányszor stb. Hallgatók együttes támogatása: Beküldendő feladatok, hírek, e-vizsgák stb. Csak a csoporttagok láthatják.

9 9 MELLearN, ELTE Kapcsolattartás, elérhetőségeink Érdeklődők számára: E-learning szakértői jogosultság; Diplomamunkát készítő hallgatóknak tananyagkészítői jogosultság. Bárki számára elérhető terület: Bemutató a GDF ILIAS-ról; Felhasználói kézikönyv ill. annak on-line segédletei; Mintatanyagok; Publikációk; Fórumok a nagyközönségnek. Ügyfélszolgálat: tel ; projektvezető: tel.


Letölteni ppt "Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE 2006. 11. 24. Az ILIAS alkalmazása."

Hasonló előadás


Google Hirdetések