Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda."— Előadás másolata:

1 DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda

2 HEFOP  3.1 Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek és kompetenciák fejlesztése (3.1.1 Konzorcium – Sulinova, OKI, Educatio)  3.2 A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése – 3.2.1 komponens: Új szakképzési szerkezet (3.2.1 Konzorcium – NSZI, Apertus, Educatio)

3 HEFOP 3.1.1 HEFOP 3.2.1 Egységes irányítási rendszer (3.1.1) Digitális tananyagok 3.1.1 Közismereti tananyagok 3.2.1 Szakképzési (kiegészítő) tananyagok 3.2.1 Moduláris pedagógus továbbképzési rendszer E-learning infrastruktúra Tartalom menedzsment (SDT) Tanulás menedzsment (EDUCATIO - LMS)

4 HEFOP 3.1.1 Digitális tananyagfejlesztés Informatika (1-12. évfolyam) Hazai és külföldi „jó gyakorlatok” –Felfedezők, expedíciók, nagyvárosokat bemutató (mm)adatbázis –Interaktív növényhatározó –Interaktív emberi test –Földtani adatbázisok –Fizika (7-12. évfolyamig) – animáció, szimuláció –Biológia (7-12. évfolyamig) – animáció, szimuláció –Kémia (7-12. évfolyamig) – animáció, szimuláció –Sulinet Digitális Képtár (MTI képadatbázis) –Sulinet Digitális Kiskönyvtár –Mindentudás Egyeteme –Imagine LOGO IKT alapú közismereti és idegen nyelvi tartalomfejlesztés –Matematika –Magyar nyelv és irodalom –Ember a természetben –Angol nyelv

5 HEFOP 3.2.1 Digitális tananyagfejlesztés APERTUS KÖZALAPÍTVÁNY 17 szakmacsoportban (www.sulinet.hu/TISZK) 2 kiemelt szakmacsoport (www.sulinet.hu/TISZK) EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht. Kiegészítő tananyagfejlesztés –„Jó gyakorlatok” –Szimulációk –Moduláris pedagógus továbbképző rendszer

6 HEFOP 3.2.1 Digitális tananyagfejlesztés EDUCATIO Hazai és külföldi „jó gyakorlatok” –Egészségnevelés –Interaktív hegesztés –Interaktív jogi ismeretek –Szakképzési munkafüzet –Sulinet Digitális Mozgóképtár Interaktív szimulációs adatbázis –2 000 db szimuláció (lista: www.sulinet.hu/TISZK) Moduláris pedagógus továbbképzési rendszer –Tematika készítés –Akkreditáció –Digitális tartalomfejlesztés (Jegyzet)

7 HEFOP 3.2.1 E-LEARNING KERETRENDSZEREK Tartalom menedzsment rendszer S ULINET D IGITÁLIS T UDÁSBÁZIS Képzés menedzsment rendszer EDUCATIO – LMS RENDSZER

8 KOMPLEX E-TANULÁS RENDSZER TANULÁS MENEDZSMENT RENDSZER EDUCATIO-LMS https://lms.sulinet.hu TARTALOM MENEDZSMENT RENDSZER SDT Sulinet Digitális Tudásbázis http://sdt.sulinet.hu OKTATÁSI PORTÁLOK, ADATBÁZISOK pl. www.sulinet.hu export/import Felhasználók

9 Szerzői környezet EDUCATIO – LMS RENDSZER Képzés-menedzsmentrendszer Tartalom-menedzsmentrendszer LMS OKTATÁSI PORTÁL Tanárok Felhasználók Ügyfélszolgálat Forrás: UNITIS Rendszerház Rt.

10 EDUCATIO – LMS RENDSZER 250 intézmény (TISZK, TIOK) - 50 000 felhasználó EDUCATIO LMS rendszer pilot: 2006.12.31.-ig 2007.01.01 – üzemeltetés (Educatio) SDT SCORM publikációs konfiguráció – publikáció 15 000 publikált foglalkozás (elem, kurzus) E-Library szolgáltatás (5500 intézmény) Ügyfélszolgálat felállítása és üzemeltetése (4 000 felhasználó) Szerzői környezet (tananyagszerkesztés) – intézményi mappák Nevesített felhasználók – adminisztráció

11 S ULINET D IGITÁLIS T UDÁSBÁZIS

12 Tananyagtartalom-kezelő rendszer (LCMS) Munkafolyamat modul Publikációs modul SDT objektumtár Felhasználókezelő modul SDT RENDSZER KOMPONENSEI Keresőmodul SDT felhasználói felületek SDT Webes felület SDT Tananyagkészítő Egyéb SDT felületek

13 Objektum tár Publikációs modul Munkafolyamat modul Tananyagszerkesztő Web-es lejátszó Offline lejátszó

14

15 Karthágót a föníciai Türosz város telepesei alapították, a leírások szerint Kr. e. 814- ben. (A régészeti anyag alapján is elfogadják a 9. századot.) Lakói sémi eredetű punok, akik elsősorban a földközi - tengeri kereskedelemből éltek. Az utak, raktárhelyek biztosítására hoztak létre településeket egészen Szicíliáig, amelyek lassan önálló városokká fejlődtek. Terjeszkedésük révén Észak-Afrikában a rabszolgamunkára alapozott ültetvényes gazdálkodást is bevezették. Államformájuk arisztokratikus köztársaság volt. A vezetésben két csoport érdekei jeletek meg (hol ütköztek egymással), a kereskedelmet kézbentartó és ezért a tengeri uralmat fenntartani és erősíteni kívánó gazdag kereskedőké és a szárazföldi terjeszkedést igenlő nagy földbirtokosoké. Róma és Karthagó versengése az első pun háborúval nem ért véget: Karthágó hamar kiheverte a megaláztatást. Hispánia területének elfoglalásával ásványkincsekhez jutott, majd amikor a 25 éves Hannibál, Róma kérlelhetetlen ellensége elnyerte a fővezéri címet, felkészültek egy újabb háborúra. A második pun háború Kr. e. 218-201 között zajlott. A történelem egyik legkiválóbb hadvezérének tartott Hannibál Itáliában kívánta térdre kényszeríteni Rómát. (A rómaiak szintén idegen földön, Hispaniában és Afrikában kívánták megvívni a döntő csatákat.) ÚJRAFELHASZNÁLHATÓ TANANYAGELEMEK

16 OBJEKTUMOK Tananyagegységek Tananyagelemek Pedagógiai objektumok Metaadatok Egy objektumra vonatkozó információ objektumok tartalma, tulajdonságai keresés

17 Szöveg Matematikai képlet Adattáblázat Kép Animáció Mozgókép Hivatkozás Hang Kotta Modell Fogalom Tanterv TANANYAGELEMEK

18 Tanulási program (TAP) Tanítási program (TIP) Foglalkozás (foglalkozás-gráf) Lap Tevékenység Kísérlet Feladat Példa Program Gyűjtemény Téma Fogalomtár Tananyagvázlat Foglalkozásvázlat Tesztfeladat Tanmenet Egységtár TANANYAGEGYSÉGEK

19 ElemekFoglalkozásTémaLap Korábban létrehozott lap, foglalkozás, téma

20 Támogatás a tanárnak és a tanulónak

21 A digitális tananyag rugalmas felhasználása a képességfejlesztésnek vagy a pedagógiai céloknak megfelelően –A foglalkozások mellett elérhetők módszertani- és tanulási információk –Fogalomtárak és fogalomtérképek a tananyaghoz –Tananyagvázlatok – illeszkedés a tanmenetekhez és segítség a pedagógusnak Különböző oktatási, pedagógiai helyzet, igény, környezet támogatása A digitális tananyagszerkesztés támogatása, testre szabott IKT-alapú anyagok készítése Digitalizált tartalom Technikai metaadatok Módszertani metaadatok Tanári, tanulói utasítások megjegyzések Tananyag- vázlat Foglalkozás- vázlat Gráf, bejárási útvonal SDT szolgáltatásai pedagógusoknak

22 SDT Tananyag szerkesztő SDT Workflow Client –SDT formátumú tananyagfejlesztés támogatása Jellemzők: –online/offline alkalmazhatóság –nagy erőforrásigény

23 SDT Tananyag szerkesztő A tananyagszerkesztés technikai lépései 1. OKTATÁSI CÉL ÉS ESZKÖZ MEGHATÁROZÁSA 2. SZERKEZET KIALAKÍTÁSA (tananyagelemek, egységek) 3. META-ADATOK SZERKESZTÉSE 4. GRÁFSZERKESZTÉS 5.. TARTALOM FEJLESZTÉS 6. TESZT SZERKESZTÉS

24 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda agcsala@sulinet.hu


Letölteni ppt "DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda."

Hasonló előadás


Google Hirdetések