Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MAFIOK, Békéscsaba, 2010. augusztus 25. 3D animáció-készítés tanulásának támogatása e-learning eszközökkel Berecz Antónia – Dr. Pődör Andrea GDF 3D Grafika.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MAFIOK, Békéscsaba, 2010. augusztus 25. 3D animáció-készítés tanulásának támogatása e-learning eszközökkel Berecz Antónia – Dr. Pődör Andrea GDF 3D Grafika."— Előadás másolata:

1 MAFIOK, Békéscsaba, augusztus 25. 3D animáció-készítés tanulásának támogatása e-learning eszközökkel Berecz Antónia – Dr. Pődör Andrea GDF 3D Grafika és Animáció Diákműhely

2 Diákműhelyek a GDF-en  GDF Tehetségpont keretében –Tudományos Diákműhely –Digitális Festészet –3D Grafika és Animáció –Robotika –Webprogramozó –Konstrukciós Diákműhely  Önkiteljesedés, alkotókészség kibontakoztatása  szakkollégiumok, diákműhelyek, öntevékeny hallgatói csoportok

3 Indulás 1/2.  3D műhely hallgatói kezdeményezésre indult 2010 februárjában  Fő cél: –szakismeretek szerzése 3D-ben –gyakorlatban animáció- készítés –tagok szervezzék meg életüket

4 Indulás 2/2.  Tagság feltétele: –GDF-es vagy partner középiskolás diák, tanár –aktív részvétel  Gyakorlat 3D-s és egyéb sw-ekben: –többség nem foglalkozott még 3D-s sw-rel –többen kipróbáltak már 3D kép- és animáció-készítésnél használható más programokat

5 A vizsgált területek I.A műhely főbb célkitűzései, módszerei II.A tagok főbb motivációi III.A műhelyélet helyszínei IV.A tagok munkájának értékelése V.Konzekvenciák

6 I. A műhely főbb célkitűzései és módszerei  Célkitűzések  A két fő módszer = a két fő feladat  Tanulás: konstruktivista, konnektivista  Hangsúlyos tanulóközpontú elveink  Mobil fogalmi tananyagegységek  Csapatokban animáció-készítés = projektmunka

7 Célkitűzések  3D grafika szakismeretek  Fő szoftver a Blender  További 3D sw-ek, módszerek megismerése (Maya  After Effects  Celtix  )  Kreatív tevékenység végzése jó társaságban  TDK-, szakdolgozat készítés

8 A két fő módszer  Aktív műhelybeli tagságot segíti 1.Műhelynaponként 2-2 tag tutoriált tart 2.Csapatokban animáció-készítés

9 Konstruktivizmus, konnektivizmus  Tanuláselméletek: behaviorizmus, kognitívizmus, konstruktivizmus, konnektivizmus  Konstruktivista tanulás –tudás egy belső kreatív folyamat eredménye –a tanulásra való motivációra összpontosítunk –kreatív, gondolatgazdag légkör –ún. mikrovilágot biztosítja: a műhely céljaival, a tagjai közötti baráti kapcsolatokkal, „tanmenetével”  Konnentivizmus –a tagok a legnagyobb mértékben (a maguk erőfeszítései után) a web 2.0-ás lehetőségekre támaszkodnak –közösségi szájtokon: videók, fórumok –személyes kapcsolatok

10 Hangsúlyos tanulóközpontú elveink  Az aktív tanulás hangsúlyossága a passzívval szemben  A tanuló felelősségtudatának és megbízhatóságának serkentése  A tanuló autonómiájának biztosítása  A diák kurzuson kívüli tapasztalata (extracurriculáris tanulás)  A tanuló maximális felelősséggel rendelkezik a tanulmányaival szemben  A tanulók közti kapcsolat egyenrangúsága,  A tanár elsősorban mentor, másodsorban információforrás

11 „Mobil fogalmi tananyagegységek” 1/2. Tutoriálok  1-1,5 óra alatt újra elvégezhető mintamegoldások  Tagok előre felkészülnek  Műhelyfoglalkozáson frontálisan I. rész előadás: Blender vonatkozó részének funkcionalitásai - passzív ismeretszerzés II. rész gyakorlati foglalkozás: tutor vezetésével feladat elkészítése - aktív tanulás

12 „Mobil fogalmi tananyagegységek” 2/2.  Cél: résztvevők megértsék az eljárások lényegét, sikerélményük legyen a feladat elkészítésével  ILIAS nyilvános honlapra: tananyagsegédletek, forrásfájlok

13 Csapatokban animáció- készítés = projektmunka  Megszerzett tapasztalatok alkalmazása + új tapasztalatok szerzése  Komplex, valóságos tevékenységből és tapasztalatokból kiindulás

14 II. A tagok motivációi 1/2.  Érdeklődés a 3D grafika iránt, fejlődés benne, akár ezen a területen elhelyezkedés –az 1. félévben két tag kapott modellezésre diákmunkát  Tutoriáltartás –szívesen mutatják meg tudásukat, segítik a többieket, publikálnak a műhely nyilvános weblapján

15 II. A tagok motivációi 2/2.  Animáció-készítés megismerése a gyakorlatban –folyamatosan és sok munkát kívánt meg –„a műhely olyan volt, mint a legnehezebb tantárgy” –többen „félmunkaidőben” dolgoztak, egy tag „teljes munkaidőben”

16 III. A műhely életének helyszínei  Műhelynapok (számítógéplabor)  Szakmai látogatások profi 3D stúdióba  Csapatépítés jó hangulatú pubban  GDF ILIAS webalapú e-learning keretrendszer: belső és nyilvános terület, kurzus- és csoportobjektumok  Google csoport  Saját ftp-szolgáltatás  Kommunikáció és kapcsolattartás

17 Számítógéplabor, külső helyszínek  Műhelynapok (számítógéplabor) –páratlan heteken főfoglalkozások –páros heteken „gyakorló műhelynapok” (nem csak a „kezdők” jártak, igény heti találkozásokra)  Szakmai látogatások pofi 3D stúdióba  Csapatépítés jó hangulatú pubban

18 ILIAS belső terület 1/3.  Alkalmazott szoftverek telepítő állományai  „Hasznos gyűjtött anyagok” - tagok szerkesztik  „Eseményobjektumok”: műhelynapok ideje, programja, használt fájlok

19 ILIAS belső terület 2/3.  Csapatoknak egymástól elzárt területek: csapatvezetők adminisztrálnak, közös feltöltésű terület részmunkáknak  Tagok (kurzus-, csoportobjektumokban): tagok képtára, személyes adataik, körlevélírás, utolsó belépés ideje

20 ILIAS belső terület 3/3.  „Szösszenetek”: –online tananyag, minden tagnak saját oldal –e-portfólió –folyamatosan töltheti fel munkáit (képeket, forrásfájlokat, animációkat) –előrehaladásuk követhető –tagok nyilvános megjegyzéseket fűzhetnek

21 ILIAS nyilvános terület 1/2.  Műhely életének dokumentálása  Tutoriálok prezentációi, oktatóanyagok, forrásfájlok  Műhelyesemények fényképei  Házi versenyben részt vevő csapatok pályázati anyagai

22 ILIAS nyilvános terület 2/2.  Speed Contents –baráti csoporttá alakult társaság a nyáron alkalmanként megbeszélt témára készít képet –kapcsolattartás azonnali üzenetküldőn –légkör: baráti, inspiráló, kis versenyhangulattal –cél: önfejlesztés

23 További online helyszínek  Google csoport –projektmunkához  Saját ftp-szolgáltatás –fájlmegosztáshoz  Tematikus tutoriálgyűjtemény –fél tucatnyi tag műhelyvezető koordinálásával –GDF-es oktatásban is felhasználásra kerül –kapcsolattartás azonnali üzenetküldőn

24 Kommunikáció és kapcsolattartás  Fórumok: –csapatalakítást segítő, közérdekű, technikai kérdések –a hozzászólásokat kiküldi a rendszer  Körlevelek: –utolsó műhelynapról beszámoló, emlékeztető következő műhelynapra, érdeklődésre számottartó események (szakmai látogatás helye és ideje, főiskolai napokon szereplésünk) –levelek kiküldhetők a rendszerből –műhelyvezető kb. 80 levelet küldött  Azonnali üzenetküldők  Tagok között telefon, SMS elvétve

25 IV. A tagok munkájának értékelése  Formatív eljárások  Tanulóközpontú kiértékelés  Animációk értékelése nyilvános rendezvényen

26 Formatív, tanulóközpontú értékelés  Formatív eljárások: –műhelyvezető –cél: tagok önmagukhoz mért fejlődésére adott visszajelzés, a tanulás minőségének javítása  Tanulóközpontú kiértékelés: –„Szösszenetek”-be feltöltött kisebb-nagyobb alkotásokhoz hozzászólások

27 Animációk értékelése  Szemeszterzáró rendezvényen családias légkörben  Vendégek: fő, barátok-családtagok-főiskola vezetői, tanárai és oktatásszervezői  Kisfilmek vetítése után a csapatok prezentációban mondták el tapasztalataikat  A háromtagú zsűri és a nézők külön szavaztak, elmondták véleményüket  Eredményhirdetés: abszolút sorrend, megegyezett a zsűri és a nézők véleménye  1. helyezett csapat tagjainak: elismerés, „trófea”, ajándék, tanévnyitón levetítik filmjüket  Csapatmunkában részt vevőknek: oklevél (tag készítette)  „Mindenki nyert, aki ebben a nagy munkában részt vett.”

28 V. Konklúziók  Főbb fejlesztendő területek  Tanuláshoz alkalmazott módszerekkel szemben lehetséges fenntartások  Eredmények

29 Tagok közti kommunikáció, kontaktustartás  Elégtelen kommunikációnak projektek elbukásában szerepe volt, vagy nehezítette a munkát  ILIAS-ban a személyes adatokat ki kell tölteni  Csapatok területén telefonszámot is meg kell adni  Lehetőleg minden műhelynapon részt kell venni  Fórumokra „fel kell iratkozni”, vagy a munkaasztalra ki kell tenni  Rendszeresen kell reagálni a hozzászólásokra, új hozzászólásokat kell írni

30 Új tagok; műhelyvezetés  Az új tagok minél előbb ismerjék meg a Blender alapjait –külön tutorálás + önálló komplex feladat elkészíttetése  Műhely irányításába, operatív működtetésébe diák bevonása –féléves váltásokkal egy-egy hallgatói műhelyvezető –koordinálja a műhely életét –háttérben az oktatói műhelyvezetővel

31 Tanulási módszerekkel szembeni fenntartások  A tagok nem olyantól tanulják a 3D alapjait, aki kiválóan műveli – DE –a tagok saját tanulási ütemét nem sokkal gyorsíthatjuk –az őket épp leginkább érdeklő területekről tanulnak –a tutoriált tartók elmélyülnek 1-1 témában –a többieknek mintát adnak az elkötelezett tanulásra  Animáció-készítésnél elvárás lehetne, hogy a tutor kiválóan művelje a 3D-t, dramaturgiát, rendezést, világosítást, hang és zörejezést stb. - DE –a tagokat leginkább az inspirálta, hogy a gyakorlatban tapasztalhatták meg az animáció-készítést –a rengeteg „hiba” elkövetése inspirálta őket

32 Eredmények 1/2.  Közösségformálás: –közös élmények: műhelynapok, teaszünetek, rendernapok, animáció-készítés  Közösségért végzett munka: –tutoriálokra felkészülés és megtartás –külső terület szerkesztése, csapatvezetés –kitűző, gálára meghívó és promóciós anyag, oklevél készítése  „Atomok”: –„önellátók vagyunk”, „jó a textúrád”  Műhelyikon: –honlapon, szóróanyagokon, műhelypólón

33 Eredmények 2/2.  Foglalkozások –10 műhelynap –8 gyakorló műhelynap –1 csapatépítő műhelynap –2 szakmai látogatás –2 bemutatkozó előadás –2 konferencia –8 rendernap –házi gála  Tutoriálok –11 tag –20 tutoriál  Készségek, kompetenciák fejlődése –A csapatmunkában végig résztvevőknél –Blender használatában, munkakultúrában, kommunikációban –„Mindenki nyert, aki részt vett a verseny-animációk készítésében.”

34 A házi verseny

35

36

37

38 2009/10. II-ben győztes

39 Köszönöm figyelmüket! GDF 3D Grafika és Animáció Diákműhely honlapja GDF 3D Grafika és Animáció Diákműhely honlapja MAFIOK, Békéscsaba, augusztus 25.


Letölteni ppt "MAFIOK, Békéscsaba, 2010. augusztus 25. 3D animáció-készítés tanulásának támogatása e-learning eszközökkel Berecz Antónia – Dr. Pődör Andrea GDF 3D Grafika."

Hasonló előadás


Google Hirdetések