Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Educatio Kht. (OFIK) Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése (TÁMOP 4.1.3.) - Központi Diplomás Pályakövető Rendszer- Kerekes Gábor, ügyvezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Educatio Kht. (OFIK) Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése (TÁMOP 4.1.3.) - Központi Diplomás Pályakövető Rendszer- Kerekes Gábor, ügyvezető."— Előadás másolata:

1 Educatio Kht. (OFIK) Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése (TÁMOP ) - Központi Diplomás Pályakövető Rendszer- Kerekes Gábor, ügyvezető február 26.

2 Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht ben alapította az Oktatási Minisztérium 2007-ben beolvadt a Sulinova és a Diákbónusz Kht. Feladatai: –Az oktatási központi nyilvántartások fejlesztése és üzemeltetése (KIR, FIR) –Országos oktatási szolgáltatások lebonyolítása (közép- és felsőoktatási felvételi, diákigazolvány) –Országos oktatási fejlesztési programok lebonyolítása az NFT és az ÚMFT keretében

3 Országos Felsőoktatási Információs Központ –Az Educatio felsőoktatási tevékenységeit összefogó program –Felsőoktatási felvételi –Felsőoktatási információs rendszer (FIR) –Felsőoktatási kutatások - rangsorok –TÁMOP Diplomás pályakövetés Vezetői információs rendszer

4 Kapcsolataink a pályaorientációhoz –Nemzeti Europass Központ – Europass dokumentumok menedzselése, népszerűsítése –Felvételi pályaorientációs tanácsadás –TÁMOP – XXI. századi iskola –TÁMOP – Diplomás pályakövetés

5 Europass portfólió –Nemzeti Europass Központ – 2005 óta –Europass részei: Europass Cv Europass nyelvi útlevél Europass oklevélmelléklet Europass bizonyítvány-kiegészítő Europass mobilitási igazolvány

6 Felvételi pályaorientációs tanácsadás Információs tanácsadás: Választás segítése: karriertervezési információk szakmacsoportokra vonatkozó információ jelentkezés adminisztratív teendői felsőoktatási szakok és felsőfokú szakképzés képzési adatai pályaorientációs tanácsadás – évente kb. 500 fő

7 Felvételi pályaorientációs tanácsadás és Felvi magazin életpálya- építésről szóló tájékoztató anyagai – a kérdések számára Életpálya-építési portfolió – önismereti kérdéssorok Foglalkozások, pályák leírása

8 Önismereti teszt statisztika

9 Önismereti teszt statisztika II. A 10 legnépszerűbb teszt: Élezés idejeTeszt neveTesztet kitöltők száma Mit kaptál az útra? Pályaválasztás - érdeklődési irányok Foglalkozási területek Munkatevékenységek és érdeklődés kérdőíve Miben fejlődhetnék? Pályamotiváció-kérdőív Hogyan tudok bánni az érzelmeimmel? Mennyire irányítom hatékonyan az életem? A felvételi előtti tesztem A fejlődés életen át tart5044

10 TÁMOP – XXI. századi iskola -TÁMOP „Új tartalomfejlesztések a közoktatásban” pályázati komponens - Educatio TÁMOP feladata: a TÁMOP keretében fejlesztendő új programcsomagok, programok, tartalmak létrehozásának szakmai koordinációja - A fejlesztések koncepcionálása, szakmai célrendszer meghatározása - Új tartalmak kiemelten három területen: - matematikai és természettudományi ismeretek, - aktív állampolgárság és szociális kompetenciák, - vállalkozói készségek.

11 ÚMFT: A felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése TÁMOP felsőokt.-i intézmények, III. negyedév 4,4 Mrd (7 évre 15,5 Mrd) intézményi DPR, VIR, validáció, menedzsment szolg. támogatandó projektek száma: 30 Kiemelt program TÁMOP 4.1.3) Intézményi pályázatok Kedv.: Educatio Kht. (Oktkut. és Fejl. Int., NIIF) Ind.: március Keret: 2 Mrd Ft. Tart: központi DPR, adattár-VIR, validáció; IKT szolg. – intézményi programok előkészítése, központi funkciók

12 TÁMOP A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése 1.Educatio Társ. Szolg. Kht. (konzorciumvezető) Központi diplomás pályakövető rendszer (DPR): intézményi DPR-ek előkészítése, szakmai támogatása, monitoringja, disszemináció; 2. Adattár alapú Központi vezetői információs rendszer: (AVIR): intézményi modellek kidolgozása, központi adattárház, egységes adatok, disszemináció; 3. Oktkut. és Fejl. Int (konz. partner) - Központi validációs rendszer Országos Képesítési Keretrendszer: nem formális tudások számára kimeneti rendszer kidolgozása; 4. NIIF Intézet (konz. partner) - IKT szolgáltatás-fejlesztés: felsőoktatás- kutatási tartalomfejlesztés (szaktudományi portál, publikációs adatbank, EISZ tartalomfejlesztés, Magyar Internet Archívum)

13 Miért az Educatio Kht. (OFIK)? - fejlesztési célok és központi DPR - 1. Információ közvetítés  felsőoktatás szereplők (jelentkezők, hallgatók, intézmények, diplomások, munkaerőpiac) közötti információáramlás;  egyedülálló közvetítő szerep, kommunikációs csatornák (felvi.hu) 2. Adatkezelés  egységes hallgatói azonosító: pályakövetés már a képzés közben (FIR)  a felsőoktatási intézményekkel intézményi és központi rendszerek integrációja (DPR, FIR, AVIR, rangsorok) 3. Felsőoktatási műhely – szakértői, elemzői tevékenység  munkaerőpiac és felsőoktatás – kutatások  rangsorok (Diploma-HVG), kiadványok – Felsőoktatási Műhely 4. Pályaorientáció (felvételi tájékoztatás) és pályakövetés:  elhelyezkedésével kapcsolatos információk része a felvételi tájékoztatásnak,  Bolognai rendszer: Bsc végzettek potenciális Msc felvételizők (évi kb. 40 e fő)

14 Pályakövetés – Miért is hasznos? Definició: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi kimeneti mutató, visszacsatolás a képzés fejlesztésére; versenyelőny, marketing; pályaorientációhoz információ (mit ér a diploma?); alumni programok, m.piaci kapcsolatok (szponzoráció); stb. (pl. mesterképzésre bázis)

15 DPR fejlesztés indokoltsága képzési kínálat és munkaerő-piaci igények: kevés az információáramlás, nincs visszacsatolási mechanizmus a pályaorintációhoz; nincsenek jó intézményi DPR-alumni gyakorlatok, nincs központi módszertani és anyagi támogatás kevés pályakövetési adat, nem aggregálhatók végzettek együttműködési (válaszadási ) hajlandósága gyenge (intézményi kötődés) nincs informatikai háttere, ami többivel (ETR, FIR, AVIR) integrálható

16 Központi DPR fejlesztés Központi DPR ≠ központi pályakövetéses kutatás (pl. FIDÉV kutatás) Cél: az intézmények helyzetbe hozása, központi támogatása, monitoring. Központi DPR erősség: módszertan kidolgozás, központi adatbázisok, disszemináció Intézményi DPR erősség: kapcsolat a hallgatókkal, intézményi visszacsatolás, marketing

17 Központi DPR fejlesztés Két fejlesztési szakasz: 1.Intézményi DPR modell kidolgozása  helyzetfeltárás: jó gyakorlatok, nemzetközi tapasztalat, igényfelmérés  empirikus kutatások: nagymintás hallgatói, végzett, regionális és munkaadói körben  informatikai központi rendszer, intézményi rendszerterv, központi és intézményi DPR  központi adatbázisokkal integráció, lekérdezések (Diákhitel, APEH, szakképzési DPR)  pályakövetés disszeminációja, nemzetközi együttműködések, adatbázisok, EUROPASS

18 Központi DPR fejlesztés 2. Intézményi DPR „tesztelés”: monitoring és adatok összesítése  Intézményi DPR modell kialakítása, követelményrendszer az intézményi pályázathoz (TÁMOP )  Intézményi DPR központi monitoringja, támogatás (szakmai-módszertani, informatikai): kézikönyv, DPR szakértő képzés, helpdesk  Intézményi adatok összesítése, aggregálása – jelentések, elemzések OKM, intézmények felé

19 Intézményi modell Központi program célja az intézményi DPR modell követelményrendszer leírás, részei: Kutatás-módszertan: pályakövetés, kompetencia felmérés, transzparencia Informatika rendszerterv, Kommunikáció: nyilvánosság, honlap Pénzügyi fenntarthatóság (pl. értékesítés, szponzoráció), alumni szolgáltatás portfólió, intézményi-szervezeti fenntarthatóság (visszacsatolás, SZMSZ, személyi-szakmai fenntarthatóság (HR igény, képzés) adatgyűjtés jogi háttere Kimenet: -Kézikönyv (intézményi DPR pályázati követelmények) -kvázi minőségbiztosítási eljárás - folyamatszabályozás

20 Intézményi DPR monitoring -szakmai támogatás: kézikönyv, képzés, helpdesk, monitoring rendszert felügyelő szakértői bizottság, helyszíni látogatások, intézményi pályakövető kutatások; -intézményi DPR-ek közbenső értékelése, jó gyakorlatok; -intézményi pályázat (TÁMOP ) követelmény specifikáció kidolgozása -intézményi adatgyűjtések összegzése, aggregálása – jelentések, elemzések OKM, intézmények, jelentkezők, munkaerőpiac felé

21 Intézményi DPR adatok Közösségi portálok Központi panelvizsgálatok EmmaApehKSH Visszajelzés az intézmények felé Aggregált adatok OKM felé Jelentkezők tájékoztatása FIR Közoktatási, szakképzési pályakövetés

22 Központi DPR kommunikáció Arculat: önálló DPR arculat - kiadványok, portál, rendezvények Kiadványok: DPR füzetek, kézikönyv Rendezvények: konferenciák, képzések Diplomásoknak szóló portál

23 Felvi-”Diplomás” portál Tartalom: -végzettekről információk -diplomásoknak szolgáltatások: kereseti kalkulátor, önéletrajz készítő, munkaerő-piaci, továbbtanulási információk, karrier adatbázis: szakmai gyakorlatok, hazai és nemzetközi állásajánlatok adatbázisa. -munkaerő-piaci szereplők számára információk: képzési kínálat, rangsorok, K+F adatbázis, szakdolgozati (TDK, doktori disszertáció) adatbázis -EUROPASS kereshető adatbázis, külföldi pályakövető rendszerek, közös adatbázis, DPR adatbázisok, riportok -közösségi web szolgáltatások (IWIW)

24 DPR – szakmai felügyelet Szakpolitikai: OKM, IH, OH, OKMT, OFI, NIIF – programot felügyelő szervezet, 3 havonta prezentáció Felsőoktatás intézményi: -igényfelmérő road-show (minden intézmény) -képzési területenként szakértői munkacsoportok -DPR szakértői, kutatói hálózat -MRK, FTT, főtitkári konf.-k tájékoztatók Szakértői: -„agytröszt”: operatív szakértői testület (3-4 fő, havonta) -kutatás módszertan szakértői testület (DPR 2008 kutatás) -eseti szakértők alprojektekre

25 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Educatio Kht. (OFIK) Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése (TÁMOP 4.1.3.) - Központi Diplomás Pályakövető Rendszer- Kerekes Gábor, ügyvezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések