Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsigmond Pap Megváltozta több, mint 7 éve
1
Előadó: Kozák Tamás Aktualitások és újdonságok a MÁV-START üzletpolitikájában Pécs 2014. november 6-7. Zaránd György vezérigazgató
2
„A MÁV-START dinamikusan fejlődő családbarát vasút, amely a legnagyobb közösségi közlekedési arányt éri el Európában 10 éven belül.” Stratégiai célok: Piaci részesedés növelése, új nemzetközi személyszállítási lehetőségek keresése, valamint a meglévők fejlesztése; piaci rések feltárása Szolgáltatási színvonal emelése, szolgáltatásbővítés Integrált közösségi közlekedés fejlesztése Felkészülés a piaci liberalizációra A személyszállítási szolgáltatások színvonalának és a versenyképesség növelésének alapfeltétele a vasúti infrastruktúra szolgáltatások megfelelő minősége: A MÁV-START stratégiája Magasabb szolgáltatási színvonal kényelem, kiszámíthatóság
3
3 A MÁV-START belföldi forgalma 3 A pár évvel korábbi visszaeséshez képest növekedés az utasszámok és a bevétel terén is!
4
Aktuális elővárosi járműfejlesztések Elővárosi motorvonatok jobb gyorsulás pontosabb vonatok modern megjelenés utasvonzó hatás alacsonypadlós járművek akadálymentesség Korábban beszerzett járművek 70 db villamos motorvonat 31 db dízelmotorvonat Új beszerzések 2014-től 42 FLIRT villamos motorvonat beszerzése folyamatban A GySEV 10 db, műszakilag megegyező járművet vásárol További járműbeszerzés 5+16 villamos motorvonat beszerzése tervezett
5
Székesfehérvár-Érd-Budapest Budapest–Székesfehérvár elővárosi vonal sűrítés vonatok egésznap legalább félóránként menetidő csökkentés -10-20 perc új célállomások Kőbánya-Kispest Székesfehérvár-Budapest 39 perc Érd-Budapest: 9 perc 27%-al több utas * *2014 I-IX. hónap értéke 2013-hoz képest
6
Budapesti elővárosi közlekedés jövőképe - városi vasút jelentős mobilitási kínálat az agglomerációban – belső szakaszok „HÉV-szerű” közlekedés gyors, közvetlen eljutás a városba – intermodalitás feltétel városon belüli eljutási lehetőségek javítása
7
7 7 Balaton északi parti komplex fejlesztés 2013-2014 Kelenföld Székesfehérvár Kőbánya-Kispest Debrecen, Szolnok Budapest-Déli Szombathely Balatonakarattya Balatonkenese-Üdülőtelep BalatonkeneseBalatonfűzfőBadacsonyBadacsonylábdihegyBalatonalmádiBalatonrendesBadacsonyörsKáptalanfüredAlsóörsCsopakÁbrahámhegy Badacsonytördemic-Szigliget Badacsonytomaj Nemesgulács-Kisapáti Tapolca Balatonakali-DörgicseZánkafürdőAszófőBalatonudvariÖrvényesZánka-KöveskálFövenyesBalatonszepezdSzepezdfürdőBalatonarács Balatonfüred Révfülöp 21%-al több utas* *2013-ban, 2012-höz képest
8
Utazási komfort és fedélzeti szolgáltatás javítása Komfortjavítás design, kisebb kényelmi elemek esedékes javításokkal, minimális többletköltséggel jelentő belső komfortérzet-javulás Wifi 800 többnyire elővárosi és InterCity jármű fedélzetén = utaselégedettség javítása
9
Új jegyautomaták 2013 óta 56 új automata telepítve Elővárosi vonalakon cél a pénztárak felváltása, a budapesti pályaudvarokon a tehermentesítés a cél Menetjegyek, pót- és helyjegyek, bérletek kiadása Többféle kártyás fizetési lehetőség (paypass) Interneten vásárolt jegyek kiadása Kezelőfelület angolul is Folyamatos fejlesztés a visszajelzések alapján
10
START-Klub kártyák 6 év alatt közel 10 000 kártyatulajdonos A Prémium, VIP és Bónusz kártyák értékesítése is növekedést mutat Extra kedvezmények (szombati útitárs, kulturális és turisztikai ajánlatok, hajójegyek) Új ajánlatok a nyári szezon alatt: 2. osztályú jeggyel hétvégi utazási lehetőség 1. osztályon 25% kedvezménnyel váltható kerékpárjegyek
11
11 A MÁV-START nemzetközi forgalma 11 -évente több mint 2,5 millió utas -25%-os növekedés 2010 óta -mindennap 33 pár távolsági vonat 12 országba -5 járat a nyári szezonban az Adriai- és a Fekete-tenger partjára -újra saját üzemeltetésű étkezőkocsik -éjszakai vonatok
12
Kínálatbővítés Budapest és Bécs között Bécsi főpályaudvar átadásának következtében 2015-ben csúcsidei kapacitásbővítés Új átlós vonatok Belgrádból és Debrecenből Bécsbe 2016-tól órás ütemre való átállás, menetidő-csökkentés A railjet-ek közötti ütemben EuroCity-szerelvények További átlós viszonylatok indítása (Kolozsvár) Menetidő körülbelül 2 óra 10 percre csökken Kelenföld és Bécs Hauptbahnhof között Cél: a Budapest-Bécs közötti megnövekedett forgalomnak megfelelő kapacitás, valamint új csatlakozások és összeköttetések kialakítása. railjet bevezetése
13
13 Nemzetközi kocsipark fejlesztése 13 20 éve beszerzett EC-kocsik főjavítása járműpark bővítése (fekvőhelyes és hálókocsik is) a mai igényeknek megfelelés (akadálymentesség, kerékpárszállítás) kínálat-racionalizálás (1. osztályú kocsik bisztróval)
14
Előadó: Kozák Tamás Köszönöm figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.