Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok."— Előadás másolata:

1 Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok

2 A MAGYAR UNESCO BIZOTTSÁG a "Mintaiskola" kategória megteremtésével az UNESCO szellemiségében kiemelkedő módszertani és pedagógiai munkát végző iskoláknak kíván elismerést nyújtani hazai és nemzetközi színtéren.

3 Az UNESCO szellemiségében történő oktató-nevelő munka Az Asszociált iskolák programját 1953-ban hozták létre azzal a céllal, hogy speciális és kísérleti módszerek révén hatékonyabbá tegyék az ifjúságnak az UNESCO alapvető célkitűzései szellemében történő nevelését.

4 A „jó gyakorlat” megszületése Csatlakozás a mozgalomhoz ASP iskolák programjának résztvevői UNESCO MINTAISKOLA cím elnyerése

5 UNESCO elvek gyakorlati megvalósulása iskolánkban A tanulás újraértelmezése – integrált nevelési stílus A környezeti nevelés Interkulturális nevelés Iskolán kívüli intézmények bevonása a tanulási folyamatba

6 A TANULÁS ÚJRA ÉRTELMEZÉSE multimédia készítés és alkalmazás az oktatásban a tanulás cselekvésorientált folyamat a modern kor technológiájának használata iskolán kívüli tanulás – nyelvtanulás oktatási segédanyag hagyomány-, értékőrző szemlélet környezettudatos magatartás kialakítása, erősítése alap- és szociális kompetenciák elsajátítása, erősítése

7 KÖRNYEZETI NEVELÉS UNESCO-programok ENSZ-UNESCO Nevezetes Napok: Víz- és a Föld világnapja – Az oktatás és nevelés szerepe a világörökség bemutatásában, fenntartásában c. „Világörökség ifjú kezekben” Május 22. az ENSZ által biodiverzitásnak dedikált nap - globális faültetési akció „Környezettudatos, társadalomtudatos projektek támogatása” c. pályázat- „EGYENSÚLYNAP”

8 INTERKULTURÁLIS NEVELÉS A nemzetközi kapcsolatok fenntartása, fejlesztése EURÓPAI MOBILITÁS:  diákok külföldi szakmai gyakorlata (gasztronómiai, szállodai és vendéglátós)  Idegennyelv-tanulás  közös munka (CD), tapasztalatszerzés TANÁRCSERE: tanárok tapasztalatszerzése, tapasztalatcseréje  a külföldi oktatási rendszer tanulmányozása (szakképzés, vendéglátás és turizmus)  iskolák kapcsolatainak szorosabbra fűzése  szakképzési adaptáció lehetőségeinek tanulmányozása Helyszínek: Anglia, Németország, Svédország, Finnország, Olaszország, Franciaország, Görögország, Spanyolország, Észtország, Belgium

9 ISKOLÁN KÍVÜLI INTÉZMÉNYEK BEVONÁSA A TANULÁSI FOLYAMATBA 1. Együtt-tanulás városi és kistérségi általános iskolák tanulóival:  Ópusztaszeri Általános Iskola – tömbösített technikaóra a Hanságiban  Juhász Gyula Általános Iskola (Szeged) – projektfoglalkozása a Hanságiban  7 db szegedi és Szeged környéki általános iskolával közös projektek lebonyolítása 2. Minőségbiztosítás – PEER REVIEW – külső értékelés

10 E(uropa)-Quality díjas Socrates / Comenius projekt „A bor felpezsdíti érzékeinket” fiatalok magyar és német borvidékeket tanulmányoznak április május tanuló + 2 tanár mobilitása A partner: AWP Aus- und Weiterbildung GmbH, Zella-Mehlis

11 Leonardo projekt – közös cd „A bajor és a magyar kolbászkészítés hagyományainak kutatása” június július 8. (3 hét) 2 tanuló mobilitása Partner: Berufsschule für das Metzgerhandwerk, München

12 Össz. Kiutazó diákok száma Pályázati tám.(EUR) Önerő (EUR) Összesen (EUR): Külföldi diákok iskolánkban Külföldi tanulmányutak olasz diák Comenius program - 18 tanuló 2008.Mobilitás program - 2 német és 4 finn Erasmus-diák 2008.„Esély a stabilitásra” program eredményeként létrejött együttműködés keretében Újvidéki szakmás csapat vett részt a Hansági Emlékversenyen olasz diák 2009.Finn partneriskolából Erasmus-diák


Letölteni ppt "Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések