Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek” 2016. 05. 28.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek” 2016. 05. 28."— Előadás másolata:

1 Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”

2 Kisfaludy Károly Általános Iskola Győrszemerei Tagiskolája Összes tanuló SNIBTMHH GYV R. SZ.V % 7 % 38 %33 %5 %

3 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 13. kiemelt figyelmet igénylő gyermek, tanuló:  a) különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló:  aa) sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló,  ab) beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló,  ac) kiemelten tehetséges gyermek, tanuló,  b) a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény szerint hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, tanuló, 14. kiemelten tehetséges gyermek, tanuló: az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki átlag feletti általános vagy speciális képességek birtokában magas fokú kreativitással rendelkezik, és felkelthető benne a feladat iránti erős motiváció, elkötelezettség,

4 Miért éppen Dalton?  Szintézis régi és új között  A Dalton-alapelvek megfelelnek a korszerű nevelési koncepciónak  A Dalton-terv a frontális oktatást önállóan megoldandó feladatrendszerré (penzum) transzformálja  Tanár és diák szerepek újraosztása: egymás ellen helyett egymással

5 Ha Helen Parkhurst megkérdezné …  Rugalmasan alkalmazott pedagógiai-didaktikai stratégiák tárháza  Tanulók: szabadsággal való élni tudás, kreativitás, kooperációs képesség  Tanárok: Kollegiális kooperáció  Iskola: egységként szocializált, kooperatív közösség

6 A TANULÁSI FOLYAMAT JELLEGZETESSÉGEI Felkészülés a tanulási folyamatra A folyamat lezárása, értékelése A tanár szerepe a tanulási folyamatban

7 INTERAKCIÓK A TANULÁSI FOLYAMATBAN tanár - diák diák - diák tanár - szülő tanár - tanár

8 Hátország a Nagy Háborúban, avagy Dalton-terv a gyakorlatban

9 „Taníts meg a kis lépések művészetére! Tégy leleményessé és ötletessé, hogy a napok sokféleségében és forgatagában idejében rögzítsem a számomra fontos felismeréseket és tapasztalatokat! Segíts engem a helyes időbeosztásban!” /Antoine de Saint-Exupéry/

10 Köszönöm!


Letölteni ppt "Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek” 2016. 05. 28."

Hasonló előadás


Google Hirdetések