Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Társadalmi Jelentési Folyamat a British American Tobacco Hungary-nál Dr. Jakab János Miklós Társadalmi Jelentés Vezető CSR Konferencia Magyar Kereskedelmi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Társadalmi Jelentési Folyamat a British American Tobacco Hungary-nál Dr. Jakab János Miklós Társadalmi Jelentés Vezető CSR Konferencia Magyar Kereskedelmi."— Előadás másolata:

1 Társadalmi Jelentési Folyamat a British American Tobacco Hungary-nál Dr. Jakab János Miklós Társadalmi Jelentés Vezető CSR Konferencia Magyar Kereskedelmi és Iparkamara 2004. november 10.

2 British American Tobacco Hungary 1992 óta tagja a British American Tobacco Csoportnak – az első közép-kelet európai privatizáció 100 év magyar öröksége keveredik 100 év nemzetközi tapasztalataival Vezető pozíció Magyarországon (mennyiség, érték, kulcs szegmensek, stb.) 1000 munkavállaló, 16 telephely, szerteágazó munkafolyamatok „Mi leszünk az egyértelmű választás a fogyasztási cikkek piacán Magyarországon”

3 Felelősségteljes vállalat – etikus üzletvitel Egy vállalat felelősségteljességét mindig a társadalom elvárásaihoz kell mérni Az etikus és morális üzletvitel társadalmi értelmezése és így az elvárások folyamatosan változnak Megismerésük és figyelembe vételük az üzlet hosszú távú fenntarthatóságának előfeltétele Olyan folyamatra van szükség, mely nyitott, auditált, szabványosított és hiteles Társadalmi Beszámoló – az elvárások meghallgatása, megértése és válaszadás intézményesített módszere

4 Biztosítani mindazon érdekcsoportokat, akik közvetlenül vagy közvetve befolyásolják a British American Tobacco „működési jogosultságát”, hogy a vállalat úgy éri el üzleti céljait, hogy működése megfelel minden olyan ésszerű elvárásnak, melyet a társadalom támaszthat egy felelős vállalattal szemben a XXI. században. Üzleti elvárások Társadalmi elvárások Felelős vállalati stratégia

5 A Társadalmi Beszámoló egy olyan bizonyított folyamat mely struktúrált, hiteles, nyitott és szabványosított megközelítést tesz lehetővé annak érdekében hogy: –Kellő mélységgel ismerhessük meg az egyes érdekcsoportok elvárásait –Biztosítható legyen ezen elvárások figyelembe vétele az üzleti döntéshozatal folyamata során –Tevékenységekkel demonstrálhassuk hogy figyelemmel vagyunk az érintettek fenntartásaira A Felelősségteljes Vállalati stratégia kivitelezése a Társadalmi Beszámoló folyamat révén Ismerjenek el bennünket, mint egy ellentmondásosnak tartott iparágban felelősségteljesen működő vállalat

6 Feladat meghatározás MEGVALÓSÍTÁS ELVÁRÁSOK MEGHALLGATÁSA Témakörök kiválogatása, rangsorolása és a teendők meghatározása Érintettek azonosítása a dialógusra Hiányosságok azonosítása és a válaszok elkészítése Dialógus 2 - Válaszok ismertetése és a mérőszámok közös kidolgozása Megvalósítás és a mérőszámok szerinti mérés Beszámoló elkészítése és kommunikációja Auditálás Érintettek és a témakörök feltérképezése DÖNTÉS Dialógus 1 - Elvárások meghallgatása és megértése FELKÉSZÜLÉS A Folyamat

7 AA 1000 szabvány –Az érintettekkel folytatott dialógus szabályait írja elő GRI – Globális Jelentéstételi Kezdeményezés –Lehetővé teszi a gazdasági, szociális és környezeti teljesítmény összehasonlíthatóságát és mérhetőségét Audit – Bureau Veritas Hitelesítés - KÖVET Audit & hitelesítés

8 A folyamat első lépése: Érdekcsoport Feltérképezés és Kategorizálás (SMC) Kutatás céljai: Érintettek azonosítása Annak meghatározása, hogyan látnak egy „felelősségteljes vállalatot” és a dohányipart Az érintettek priorizálása az alábbi ismérvek alapján Az üzletre gyakorolt hatás Ellenérzés vagy szimpátia az iparág és a BAT irányában Álláspontjuk változásának lehetősége A Társadalmi Párbeszédekben tárgyalni kívánt főbb témakörök értékelése és priorizálása Érintettek elvárásainak feltérképezése – több mint 400 érintettel lefolytatott interjú

9 Alapvető hitvallások – a párbeszéd alapja British American Tobacco Nemzetközi Üzleti Alapelvei –A Kölcsönös Előnyök elve –A Termékkel Kapcsolatos Felelősségteljes Üzletvitel elve –A Helyes Üzleti Magatartás elve Magyarországon is bevezetésre került Alapelvek tartalmát alapvető vállalati hitvallások adják meg A párbeszéd kiindulópontját ezen hitvallások adják – milyen tartalmi elvárásokat fogalmaznak meg az érintettek ezekkel kapcsolatban Alapelvi dokumentum hitvallásai tartalmának társadalom általi kitöltése

10 A folyamat második lépése: az első dialógus – meghallgatni és megérteni az elvárásokat (2003 Október) Csoportos személyes megbeszélések Fókuszban az Üzleti Alapelvek Nyilatkozata Független moderátorok Független hitelesítés A vállalat felsővezetőinek részvétele

11 Munkavállalókkal –2003 Október 9. –15 munkavállaló meghívása (5 Budaörs / 6 Pécs / 4 Kereskedelmi Csapat) –Mind vezetők, mind nem vezetői állomány –A szakszervezet által jóváhagyott reprezentativitás Külső érintettekkel –2003 Október 29. –127 érintettnek meghívó küldése –A meghívotti listát több osztályt tömörítő csapatok állították össze előre meghatározott ismérvek szerint a reprezentativitás erősítése érdekében Mélyinterjúk Döntéshozókkal és a média képviselőivel – Nov/Dec –8 interjú olyan érintettekkel, akik nem tudtak eljönni a dialógusra Első Dialógus

12 Előkészítés A dialógusokon meghatározott elvárások rendszerezését követően a vállalat meghatározta válaszait Válaszok csoportosítása –Jelenleg már folyó tevékenység –Vállalt tevékenység –Nem vállalt tevékenység Válaszok jellege –BAT elsődleges felelőssége –Hozzájárulás/támogatás A folyamat harmadik lépése: a második dialógus

13 Dialógus 2 Munkacsoportokban az elvárások, válaszok és a vállalások indikátorainak validálása Tisztázó kérdések, kiegészítések, javaslatok a munkaanyaghoz Vállalat vezetőségének részvétele – kérdésekre azonnali válaszok Munkaanyag a párbeszéd alatt bővült, módosult Párbeszéd folytatódott a website dialógus fórumon

14 A folyamat negyedik lépése: a Társadalmi Beszámoló Társadalmi Beszámoló – olyan összefoglaló dokumentum, mely tartalmazza: –A dialógusok során meghatározott elvárásokat és az arra adott válaszokat –A vállalat vállalásait és annak végrehajtási ütemtervét –A BAT Nemzetközi Üzletpolitikai Alapelveit –Az első ciklus során tett vállalások végrehajtására vonatkozó jelentést –GRI indikátorok szerinti fenntarthatósági jelentést –KÖVET gazdasági-szociális-környezeti fenntarthatósági minősítést –Bureau Veritas folyamat- és jelentéshitelesítését

15 Tevékenységi Terv a Beszámoló alapján - példa ElvárásJavasolt válaszTevékenységFelelősség köre ÜtemezésIndikátor/Bizonyíték RPS8/2 A BAT különös figyelmet szentelhetne a saját dohányosaira 1. A csomagnak mint kommunikációs eszköznek a felhasználásával felhívjuk a dohányosok figyelmét a felelősségteljes dohányzási magatartás különböző aspektusaira. 2. A dohányosok illemkódexét elhelyezzük vállalati web oldalunkon és a belső web oldalunkon (Interact). 3. A MÁV-val összefogva anyagokat helyezünk el a vonatok dohányzó részlegeiben, melyek tartalmazzák a dohányosok illemkódexét, és a felelősségteljes dohányzó magatartás bemutatását. 4 Vizsgálni fogjuk az ilyen jellegű tájékoztatás fogadtatását és hatását. VállaltElsődleges CORA Lábody László Soltész Péter 2005 I. negyedév 1. Figyelemfelhívó kommunikáció megvalósítása (lásd még GCC5/6). 2. Magyar Dohányipari Szövetség által összeállított kódex (lásd RPS8/1) Web felületeken történő elhelyezése. 3. Tájékoztatási anyagok elhelyezése a vonatokban. 4. Dohányzók magatartásával kapcsolatos kampányok eredményességének és fogadtatásának vizsgálata, eredmények jelentése a Vállalati Kapcsolatok osztálynak és a vezetőségnek, feltárt eredmények és tanulságok figyelembe vétele, és beépítése jövőbeli kampányokba.

16 A Vállalati Felelősségteljes Magatartás (CSR) hatásai Valamennyi érintettel nyitottabb és rendszeresebb kommunikáció és interaktív párbeszéd Változó vállalati magatartás Kemény üzleti döntések De hiszünk abban, hogy ez a megközelítés biztosíthatja üzletünk hosszú távú fenntarthatóságát Reputation = Behaviour + Communication

17 Megbeszélés Alkalmazható-e hasonló modell a kis- és középvállalkozások esetén? Melyek lehetnek azok a társadalmi kérdések, melyek relevánsak? Milyen egyéb technikákkal valósítható meg az elvárások megismerése? Hogyan folyhat a kezdeményezések kommunikációja? Elképzelhető-e összefogás, együttműködés a vállalkozások között, ha igen kinek az irányítása alatt? Mekkora költséggel járhat mindez?


Letölteni ppt "Társadalmi Jelentési Folyamat a British American Tobacco Hungary-nál Dr. Jakab János Miklós Társadalmi Jelentés Vezető CSR Konferencia Magyar Kereskedelmi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések