Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az iskolaérettség kritériumai A BAJZA UTCAI ÁLTALÁNOS ISKOLA INDULÓ OSZTÁLYAI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az iskolaérettség kritériumai A BAJZA UTCAI ÁLTALÁNOS ISKOLA INDULÓ OSZTÁLYAI."— Előadás másolata:

1 Az iskolaérettség kritériumai A BAJZA UTCAI ÁLTALÁNOS ISKOLA INDULÓ OSZTÁLYAI

2 Általános tudnivalók a beiskolázásról A szülő joga és kötelessége ◦szabad iskolaválasztás > az iskola rendjének betartása (Házirend) Tankötelezettség, beíratás ◦Legkorábban abban a naptári évben, amelyben a hatodik életévét (augusztus 31-ig) betölti a gyermek, tankötelessé válik. ◦A szülő (vagy gondviselő) köteles a meghirdetett időpontban – Budapesten általában április harmadik hetében – tanköteles gyermekét beíratni a lakóhelye szerint illetékes, vagy a választott iskola első évfolyamára. ◦Kerületünkben lakó, de nem a kerületi körzetes iskolába beiratkozó gyereknek nem kell beiratkozni a körzetes iskolába ! ( szabad mozgás kerületen belül) ◦ Minden más esetben kötelező!

3 Rendelkezés a beiskolázásról Minden körzetes gyereket kötelező felvenni, de nem kötelező a körzetbe jelentkezni! Nem kötelező abba az osztályba felvenni, ahová a szülő szeretné! (a német nemzetiségi osztálynak nincs körzete) A felvételnél előnyt jelent: ◦akinek testvére idejár ◦aki terézvárosi ◦aki kerületi óvodába járt ◦akinek szülője, gondviselője Terézvárosban dolgozik

4 Az iskolakezdés lehetőségei DátumBetöltött életévFeltétel Az iskolakezdés legkorábbi időpontja Jogszabály Halasztott iskolakezdés Óvodavezető döntése Legkésőbbi iskolakezdés Szakértői bizottság döntése Ha szülőként valaki nem ért egyet az óvoda döntésével az iskolaérettség kérdésében, akkor kikérheti a szakértő véleményét. A szakértői vélemény alapján az iskolaigazgató dönt, hogy beiskolázza- e a gyermeket.

5 Mely pszichikus funkciók szükségesek a tanuláshoz? vizuális és auditív észlelés, összerendezett, koordinált mozgás, a finommotorika fejlettsége a keresztcsatornák együttműködése, rövid idejű vizuális-verbális memória, szándékos figyelem Normális fejlődés esetén hatéves korig alakul ki az említett funkciók egyensúlya, működésük összerendezettsége, integrációja. (totális érzékelő apparátus )

6 A kisiskolás gyerek idegrendszere Az agy mérete növekszik, az agy tömege a felnőtt agyának 90%-át eléri. Az agy elektromos mintázatának aktivitása megváltozik. Az idegrendszer kortikalizálódása (myelizácio) lassan befejeződik. Az agykéreg átveszi a viselkedés irányítását — önkontroll. Homloklebeny intenzíven fejlődik.

7 Önkontroll funkciói Hatékony kommunikáció Érzelmeit, viselkedését kontrollálni tudja Egyenértékűség szempontjai Figyelem Feladattudat, feladattartás Szabálytudat

8 Iskolaérett?  Szinte észrevétlenül megnyúlt a testhossza.  Minden cipője kicsi.  Meglazult az alsó első foga.  Már szeret társasjátékozni.  Egyre ügyesebben mozog, már jöhet a karate  Szívesen jár oviba.  Egyre határozottabb, de finomabb vonalvezetés jellemzi munkáját.  Szeret szójátékokat játszani, érdeklődik a betűk, számok iránt.  Amikor csak teheti a gyermektársaságot keresi és szívesen barátkozik.

9 Az iskolaérettség kritériumai Testi fejlettségFigyelem Egészséges érzékszervekFeladattudat, feladattartás CeruzafogásKudarctűrő képesség MozgásFelnőttekhez való viszony Általános tájékozottságSzem, szem- kéz koordináció BeszédkészségTestséma GondolkodásDominanciák EmlékezetTérérzékelés

10 A Bajza utcai iskola kínálata Képzési profiljaink: Emelt szintű ének-zene oktatás (heti 4 óra) Két tanítási nyelvű angol oktatás (heti 10 angol) Német nemzetiségi oktatás (heti 11 német) Általános tantervű oktatás Minden alsós osztályban van: Úszásoktatás – gyógyúszás 1.2. osztályban Napközis foglalkozás Logopédiai, fejlesztő foglalkozás Szakköri lehetőségek (tehetséggondozás, sakk, sport)

11 Tervezett osztályok és tanítók 1.a osztály: Nagy Magdolna, Olajos Gabriella Képzési profil: angol két tanítási nyelv és emelt szintű ének-zene oktatás 1.b osztály: Nagy Mónika, Dr. Gergelyné Zeffer Katalin, Képzési profil: angol két tanítási nyelv és „normál” oktatás 1.c osztály: Obetkó Katalin, új nemzetiségi tanító Képzési profil: német nemzetiségi nyelvoktatás

12 Módszertani kitekintés Kompetencia alapú oktatás, Kooperatív technikák (személyre szabott, differenciált,csoportmunka) Tevékenységre építő, cselekedtető tanítási módszer (hangoztató, elemző, szótagoló olvasás tanítás; játékos, tevékenykedtető matematikaoktatás; kommunikáció központú nyelvoktatás) Új típusú gyakorlóhely (ELTE, Apor Vilmos Katolikus Főiskola) Öko iskola: környezettudatos szemlélet Interaktív táblák (5 db)

13 Eredményeink Kompetenciamérés Nyelvi mérés Nyelvvizsga Versenyeredmények: Bolyai, Zrínyi, Német versmondó, kerületi sikerek, sporteredmények Akkreditált Kiváló Tehetségpont (tehetséggondozás)

14 Bajza100 Megújult, felújított iskola várja az új elsősöket Egész évben színes programok Bajzások Jövője Alapítvány támogatása

15 tel.: +36/1/ igazgató : Bódi Csilla igazgatóhelyettes : Nagy Judit Elérhetőségeink


Letölteni ppt "Az iskolaérettség kritériumai A BAJZA UTCAI ÁLTALÁNOS ISKOLA INDULÓ OSZTÁLYAI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések