Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HITA roadshow 2012.05.8-10.. Széleskörű kétoldalú gazdasági kapcsolatok  Áru és szolgáltatás kereskedelem  Kétoldalú tőkekapcsolatok  Közös infrastruktúra.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HITA roadshow 2012.05.8-10.. Széleskörű kétoldalú gazdasági kapcsolatok  Áru és szolgáltatás kereskedelem  Kétoldalú tőkekapcsolatok  Közös infrastruktúra."— Előadás másolata:

1 HITA roadshow 2012.05.8-10.

2 Széleskörű kétoldalú gazdasági kapcsolatok  Áru és szolgáltatás kereskedelem  Kétoldalú tőkekapcsolatok  Közös infrastruktúra fejlesztések  Határ menti, regionális együttműködés  Munkaerő csere  Meghatározó és egyre növekvő a mikro-, kis –és középvállalkozók szerepe és részaránya

3 Magyarország 3./4. legfontosabb export partnere OrszágExport (Mrd EUR) 1.Németország20,1 2. Románia4,6 3. Ausztria4,3 4. Szlovákia4,3 5. Olaszország4,0 6. Franciaország3,8 7. Egyesült Királyság3,7 8. Lengyelország3,1 9. Csehország3,0 10. Oroszország2,6

4 Átlagon felüli növekedés, kedvező áruszerkezet ÉlelmiszerNyersanyagEnergiaFeldogozottGép, berendÖSSZESEN (M EUR) 201111/10201111/10201111/10201111/10201111/10201111/10 Export628130277202164801.1611262.062994.291112 Import3001181071638311661.3531139751353.567130 Forgalom9281263841909951412.51411930371087.859120 Szaldó328170-6671921087724 Részarány125133239 Export15642748 Import83233827

5 Kétoldalú tőkekapcsolatok  Többi relációtól eltérően a tőkekapcsolatok kétoldalúak. A volumenében is nagyobb magyar tőkeexport még nagyságrendileg magasabb a szlováknál, de gyakorlatilag azonos az érdeklődés:  Szlovák tőkekivitelben Magyarország 5.  Tőkebehozatalban pedig a 6.  A magyar tőkekivitelt tekintve Horvátország után 1,5 Mrd euróval Szlovákia a második legfontosabb célország

6 Szlovák piac előnyei Földrajzi Pénzügyi  670 km-es közös határszakasz  Azonos mennyiségi, minőségi standardok Hasonló kereskedelmi, pénzügyi kockázati szint  Alacsony szállítási költségek  Hazai bázisról kiszolgálható  Könnyű kommunikáció  Regionalitás (Morvaország, Szilézia)  Növekvő vásárlóerő- emelkedő reálbérek  Euró zóna tagja  Viszonylag széles hitel lehetőségek  ÁFA 19, 10 %

7 Szlovák piac nehézségei  Jogérvényesítés problémái  Korrupció  Magas járulékok és bürokrácia  Bizonyos termékköröknél eltérő, szigorúbb nemzeti szabályozás a megfelelőség értékelésénél  Társasági adó 19 %  Nyelvismeret

8 Szlovákia legfontosabb import termékei  Gépjármű alkatrészek, tartozékok  Elektrotechnikai berendezések, alkatrészek  Gépek, berendezések, kazánok  Ásványi anyagok  Vas, acél és termékei  Műanyag, műanyagipari termékek  Bútor, lakberendezés  Bőripari termékek  Papír, papíripari termékek  Faipari termékek  Gabona, olajos magvak  Cukor, cukoripari termékek  Gyógyszerek, gyógyászati készítmények

9  Új termék bevezetése  Hungaricumok  Új berendezések, technológiák (környezet védelem, hulladékgazdálkodás)  Új, vagy meglévő piaci szegmensek  Beszállítói rendszerekbe történő bekapcsolódás  Új beruházások, különös tekintettel a közös és határ menti fejlesztésekre

10  Közlekedési berendezések, járművek, eszközök műanyag és fém komponensei  Elektrotechnikai műanyag és fém komponensek  Elektromos berendezések  Fogyasztási cikkek, feldolgozott termékek  Élelmiszerek, gabona  Italok, alkoholok, cukor-és édesipari termékek  Vas- és acéltermékek  Vegyi-és vegyipari termékek, műanyag,  Műtrágya  Alumínium, alumíniumipari termékek  Papír, papíripari termékek, porcelán  Festékek, színező anyagok

11 Kereskedelmi forgalom  MKKV-k közötti együttműködés, klaszteresedés  2. és 3. körös autó-és elektrotechnikai beszállítási lehetőségek bővítése  Jelentős termelés bővülés  Határon átnyúló kapacitások felmérése  Ágazati klaszterek közötti együttműködés  Mezőgazdaság, élelmiszeripar  Hungaricumok, bio- termékek

12  Szolgáltatás kereskedelem  Mérnöki, biztonságtechnikai  IT  Ipari, Építőipari  Környezetvédelem, hulladékkezelés  Turisztikai  K+F, innováció  Köz-és közüzemi beszerzéseken való részvétel, különös tekintettel a határ menti régiókra  Új beruházásokon való részvétel

13 Tőkekapcsolatok  A válság miatt nehéz helyzetben lévő kapacitások felvásárlása, különös tekintettel az élelmiszeriparra  Szlovák turisztikai fejlesztésekbe történő bekapcsolódás  Ipari parki fejlesztésekben való részvétel  Közös vállalatok alapítása a déli terjeszkedést tervező, Magyarországon saját értékesítési központot kialakítani kívánó szlovák vállalatokkal

14 Elektronikus cégbírósági bejegyzés www.orsr.skwww.orsr.sk Közbeszerzési Hivatal www.uvo.skwww.uvo.sk Vásárok, nemzetközi kiállítások Incheba (Bratislava) www.incheba.skwww.incheba.sk Agrokomplex (Nitra) www.agrokomlpex.skwww.agrokomlpex.sk Expocenter (Trencín) www.expocenter.skwww.expocenter.sk

15 Köszönöm megtisztelő figyelmüket ! MAGYARORSZÁG NAGYKÖVESTSÉGE Külgazdasági Iroda POZSONY dr. VARGA TIBOR tanácsos irodavezető T::00421-5441-8801(02) F.:00412-5441-8805 economy@embhung.sk bratislava@hita.hu 2011 11/10


Letölteni ppt "HITA roadshow 2012.05.8-10.. Széleskörű kétoldalú gazdasági kapcsolatok  Áru és szolgáltatás kereskedelem  Kétoldalú tőkekapcsolatok  Közös infrastruktúra."

Hasonló előadás


Google Hirdetések