Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HITA roadshow 2012.05.8-10.. Széleskörű kétoldalú gazdasági kapcsolatok  Áru és szolgáltatás kereskedelem  Kétoldalú tőkekapcsolatok  Közös infrastruktúra.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HITA roadshow 2012.05.8-10.. Széleskörű kétoldalú gazdasági kapcsolatok  Áru és szolgáltatás kereskedelem  Kétoldalú tőkekapcsolatok  Közös infrastruktúra."— Előadás másolata:

1 HITA roadshow

2 Széleskörű kétoldalú gazdasági kapcsolatok  Áru és szolgáltatás kereskedelem  Kétoldalú tőkekapcsolatok  Közös infrastruktúra fejlesztések  Határ menti, regionális együttműködés  Munkaerő csere  Meghatározó és egyre növekvő a mikro-, kis –és középvállalkozók szerepe és részaránya

3 Magyarország 3./4. legfontosabb export partnere OrszágExport (Mrd EUR) 1.Németország20,1 2. Románia4,6 3. Ausztria4,3 4. Szlovákia4,3 5. Olaszország4,0 6. Franciaország3,8 7. Egyesült Királyság3,7 8. Lengyelország3,1 9. Csehország3,0 10. Oroszország2,6

4 Átlagon felüli növekedés, kedvező áruszerkezet ÉlelmiszerNyersanyagEnergiaFeldogozottGép, berendÖSSZESEN (M EUR) / / / / / /10 Export Import Forgalom Szaldó Részarány Export Import

5 Kétoldalú tőkekapcsolatok  Többi relációtól eltérően a tőkekapcsolatok kétoldalúak. A volumenében is nagyobb magyar tőkeexport még nagyságrendileg magasabb a szlováknál, de gyakorlatilag azonos az érdeklődés:  Szlovák tőkekivitelben Magyarország 5.  Tőkebehozatalban pedig a 6.  A magyar tőkekivitelt tekintve Horvátország után 1,5 Mrd euróval Szlovákia a második legfontosabb célország

6 Szlovák piac előnyei Földrajzi Pénzügyi  670 km-es közös határszakasz  Azonos mennyiségi, minőségi standardok Hasonló kereskedelmi, pénzügyi kockázati szint  Alacsony szállítási költségek  Hazai bázisról kiszolgálható  Könnyű kommunikáció  Regionalitás (Morvaország, Szilézia)  Növekvő vásárlóerő- emelkedő reálbérek  Euró zóna tagja  Viszonylag széles hitel lehetőségek  ÁFA 19, 10 %

7 Szlovák piac nehézségei  Jogérvényesítés problémái  Korrupció  Magas járulékok és bürokrácia  Bizonyos termékköröknél eltérő, szigorúbb nemzeti szabályozás a megfelelőség értékelésénél  Társasági adó 19 %  Nyelvismeret

8 Szlovákia legfontosabb import termékei  Gépjármű alkatrészek, tartozékok  Elektrotechnikai berendezések, alkatrészek  Gépek, berendezések, kazánok  Ásványi anyagok  Vas, acél és termékei  Műanyag, műanyagipari termékek  Bútor, lakberendezés  Bőripari termékek  Papír, papíripari termékek  Faipari termékek  Gabona, olajos magvak  Cukor, cukoripari termékek  Gyógyszerek, gyógyászati készítmények

9  Új termék bevezetése  Hungaricumok  Új berendezések, technológiák (környezet védelem, hulladékgazdálkodás)  Új, vagy meglévő piaci szegmensek  Beszállítói rendszerekbe történő bekapcsolódás  Új beruházások, különös tekintettel a közös és határ menti fejlesztésekre

10  Közlekedési berendezések, járművek, eszközök műanyag és fém komponensei  Elektrotechnikai műanyag és fém komponensek  Elektromos berendezések  Fogyasztási cikkek, feldolgozott termékek  Élelmiszerek, gabona  Italok, alkoholok, cukor-és édesipari termékek  Vas- és acéltermékek  Vegyi-és vegyipari termékek, műanyag,  Műtrágya  Alumínium, alumíniumipari termékek  Papír, papíripari termékek, porcelán  Festékek, színező anyagok

11 Kereskedelmi forgalom  MKKV-k közötti együttműködés, klaszteresedés  2. és 3. körös autó-és elektrotechnikai beszállítási lehetőségek bővítése  Jelentős termelés bővülés  Határon átnyúló kapacitások felmérése  Ágazati klaszterek közötti együttműködés  Mezőgazdaság, élelmiszeripar  Hungaricumok, bio- termékek

12  Szolgáltatás kereskedelem  Mérnöki, biztonságtechnikai  IT  Ipari, Építőipari  Környezetvédelem, hulladékkezelés  Turisztikai  K+F, innováció  Köz-és közüzemi beszerzéseken való részvétel, különös tekintettel a határ menti régiókra  Új beruházásokon való részvétel

13 Tőkekapcsolatok  A válság miatt nehéz helyzetben lévő kapacitások felvásárlása, különös tekintettel az élelmiszeriparra  Szlovák turisztikai fejlesztésekbe történő bekapcsolódás  Ipari parki fejlesztésekben való részvétel  Közös vállalatok alapítása a déli terjeszkedést tervező, Magyarországon saját értékesítési központot kialakítani kívánó szlovák vállalatokkal

14 Elektronikus cégbírósági bejegyzés Közbeszerzési Hivatal Vásárok, nemzetközi kiállítások Incheba (Bratislava) Agrokomplex (Nitra) Expocenter (Trencín)

15 Köszönöm megtisztelő figyelmüket ! MAGYARORSZÁG NAGYKÖVESTSÉGE Külgazdasági Iroda POZSONY dr. VARGA TIBOR tanácsos irodavezető T:: (02) F.: /10


Letölteni ppt "HITA roadshow 2012.05.8-10.. Széleskörű kétoldalú gazdasági kapcsolatok  Áru és szolgáltatás kereskedelem  Kétoldalú tőkekapcsolatok  Közös infrastruktúra."

Hasonló előadás


Google Hirdetések