Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 2008.09.18-20. NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Az értékelés,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 2008.09.18-20. NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Az értékelés,"— Előadás másolata:

1 NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Az értékelés, az értékelő megbeszélés 5. előadás

2 NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Ki értékeljen?  Minden munkavállalót a közvetlen felettes (munkaközösség-vezető), illetve közvetlen irányító felettese (igazgató és helyettesek) értékelheti.  Egy vezető körülbelül 10 főről tud még viszonylag objektív, információkkal megalapozott értékelést.  „Csoportos” értékelés – értékelők csoportja Milyen kompetenciákkal rendelkezzen az értékelő?

3 NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési TerületViselkedésformák  Alárendelődő – szubmisszív  Agresszív  Hatékony - asszertív

4 NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület A visszajelzés adása Visszajelzés Olyan információ, melynek célja a magatartás pozitív megváltoztatása konkrét leíró ügyekkel kapcsolatban kemény világos jövőre orientáló megoldást kereső Kritika A haragunk kimutatása abból a célból, hogy közöljük követelményeinket általános kiértékelő emberekkel kapcsolatban kemény zavaros múltra orientáló hibáztatni akaró

5 NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület A visszajelzés fogadása Védekező magatartás Tagadás, elutasítás Ésszerűsítés, megmagyarázás Kivetítés, behelyettesítés Gyors elfogadás Visszahúzódás Hatalomalapú támadás Tréfa Versengés a vezetővel Cinizmus Elméletgyártás Általánosítás Szembenéző magatartás Elfogadás Önvizsgálat Beleélés Megvizsgálás Adatgyűjtés Érzelmek kifejezése Segítségkeresés Nyugtalanság Meghallgatás Pozitív értékelő magatartás Gond megosztása Kísérletezés Csoportkapcsolat keresés

6 NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Az értékelő beszélgetés célja  A teljesítmény minősítése  Az értékelő indokai az adott értékelésről  A munkafeladatok problémái  Elvárások, gondok megvitatása  Továbbképzési, fejlesztési igény megfogalmazása

7 NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Az értékelő interjú alapelvei  Csak semmi meglepetés!  Megfelelő ütemezés és menetrend  Résztvevő együttműködés!  Fejlesztésorientáció!  A viselkedést változtasd meg, ne a személyt!  Harmadik személyről ne beszéljünk!  Írásbeliség  Zavartalanság  Következetesség  Bizalom

8 NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Értékelő – tervező megbeszélés 1. IGEN  elemezzük a sikereket és a hibákat  a teljesítményre koncentráljunk, ne a személyre  törekedjünk közös megállapodásra  legyünk konkrétak  nyitott kérdésekkel kérdezzünk  figyeljünk a válaszokra  egyezzünk meg a megbeszéltek végrehajtásának menetében  kísérjük nyomon a végrehajtást

9 NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Értékelő – tervező megbeszélés 2. NEM  személyeskedés  saját elképzelések erőltetése  telefonálás vagy más elfoglaltság megbeszélés közben

10 NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület A beszélgetés felépítése  Az alaphangulat megadása  Az értékelt személy önértékelése  hogyan látja a munkáját,  mennyire elégedett a teljesítményével,  milyen eredményére a legbüszkébb,  milyen problémák adódtak a munkája során: ezekért mennyiben volt ő a felelős és mennyiben a körülmények,  melyek a legfőbb erősségei a munkában.  Az értékelő konkrét adatokkal alátámasztott értékelése  A következő időszak célkitűzései  Az egyéni fejlődés célkitűzéseinek rögzítése  A beszélgetésről készült összefoglaló kétoldalú aláírása

11 NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Tipikus észlelési torzítások és csapdák  Az én-mérce csapdája  Az első benyomás csapdája  „Halo-hatás”  Középponti vonzás  Attribúciós hiba-lehetőségek  Kontraszt hiba  A csúcsteljesítmény csapdája  „Hozzám hasonló” hiba  Szimpátia és ellenszenv  Különböző értékelői tendenciák együttélése

12 NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Problémahelyzetek kezelése - nehéz emberek  Kontrollált/készséges  Kontrollált/nem készséges  Nem kontrollált/ nem készséges  Nem kontrollált/készséges Igen nehéz emberek:  Depresszív  Impulzív  Játszmázó

13 NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Személyzetfejlesztési feladatok  Képzésen alapuló módszerek (továbbképzés, tréning, graduális és posztgraduális képzés);  Helyzetbe hozó, konkrét feladatok megoldásával fejlődést kiváltó módszerek (óralátogatások más kollégáknál, rotáció, munkakör kiszélesítése, belső áthelyezés, munkacsoportba való bevonás stb.),  illetve a kettő kombinációja.

14 NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési TerületKarriertervezés Célja, hogy egy szervezet működése, eredményessége vagy a jövőbeli új feladatok ellátáshoz szükséges meghatározó munkakörök betöltéséhez a szervezeten belül meg lehessen találni a tehetséges, munkatársakat és őket előre megtervezett személyzetfejlesztési módszerekkel alkalmassá tenni a munkakörök betöltéséhez.  Szervezeti igények  Egyéni tervek, elképzelések, kompetenciák  Ezek illesztése  Fejlesztések

15 NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Van-e idő az értékelésre?  Célszerű a “kivételek elvén alapuló vezetés” szellemében dönteni arról, hogy mi és mennyire fontos!

16 NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!


Letölteni ppt "1 2008.09.18-20. NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Az értékelés,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések