Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Fórián István Elnök SMART VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI KONFERENCIA ESZTERGOM A hazai autóbuszgyártás előtt álló kihívások és fejlődési lehetőségek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Fórián István Elnök SMART VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI KONFERENCIA ESZTERGOM A hazai autóbuszgyártás előtt álló kihívások és fejlődési lehetőségek."— Előadás másolata:

1 Dr. Fórián István Elnök SMART VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI KONFERENCIA ESZTERGOM A hazai autóbuszgyártás előtt álló kihívások és fejlődési lehetőségek

2 2 A Magyar Autóbuszgyártó Klaszter 2014 januártól Akkreditált Innovációs Klaszterként működik A Klaszter tömöríti a hazai autóbusziparban érdekelt 33 vállalkozást, kutató intézetet, egyetemi tanszéket. Tagjaink tevékenysége a tervezéstől a gyártásig, a részegységektől a komplett járműveken át a teljes közlekedési rendszerekig terjed. Klaszter Auto Univerzál Kft Bay Zoltán BME Busz I. Car-Inside Kft Csaba-Metál Zrt Econengineering Kft evoproBUS Kft I-Cell Kft IK Fémtechnika Kft IK Járműtechnika Kft Ikarusbus Kft Intechsys kft Jáfi-Autokut Kft KTI Kft Liberatus Kft Lincz Kft Macher Kft Magyar Autóbuszgyártó Kft Magyar Trolibusz kft Meritum Kft Metal 99 Kft NABI Omnex Kft OrosházaGlas Kft Rába-Jármű Kft Silex Kft Titán 94 Kft Trezor-Liktor Zrt Tüv-Nord Kft Variens Kft Vill-Cad Kkt Vultron Kft

3 3 Az autóbuszipar jellemzői  Magyarországon több, mint 100 éves hagyománya van az autóbusz- gyártásnak  Az autóbuszgyártás élőmunka- igényes tevékenység  Nincs robotizált “gyártósor”, a legfőbb érték a magasan képzett szakember  Versenyképes gyártás csak ott lehetséges, ahol a képzett szakmunkások, technológusok, művezetők rendelkezésre állnak Autóbuszipar és a nemzetgazdaság

4 4 MARTA típusú busz, 1909, AradRába 1927-ben kezdte a buszgyártást 1948-ben készült az első sorozatgyártású IKARUS Tr3,5 típusú busz 1954, a „szépségdíjas” farmotoros IKARUS 55 Rövid történeti visszatekintés I.

5 5 1961-ben készült az első IKARUS csuklós autóbusz. Az 1970-esés80-as években a világon gyártott csuklós autóbuszok kétharmada IKARUS volt! Az IKARUS 250 1967-ben Nizzában, 1969–ben Monacóban nagydíjat nyert 1994-ben készült el az IKARUS 417 típusú végig alacsonypadlós csuklós autóbusz Az IKARUS világszerte ismert márkává vált

6 6 NABI CompobusKravtex BC 18 2006 - RÁBA Premier 291 Magyar autóbuszmárkák, amelyek erősítik a hírnevünket Csaba Metal Midibusz

7 7 Képességek  A Magyar Autóbuszgyártó Klaszter által kínált járműpaletta lefedi a hazai közlekedési vállalatok, önkormányzatok lehetséges igényeit  A Klaszter palettája 6,2 m hosszúságú belvárosi midi autóbusztól a 7,7 - 8,2 m hosszú várbuszon és 12 m hosszú szóló buszokon keresztül a 18,75 m hosszú alacsonypadlós csuklós autóbuszig terjed  A Klaszter autóbuszai városi, elővárosi és helyközi utazási igényeket képesek kiszolgálni  A Klaszter által gyártott járművek dízel, CNG (sürített földgáz, biogáz), hibrid és elektromos (akkumulátoros és troli) kivitelben elérhetőek

8 8 Képességek  A Klaszter palettája 6,2 m hosszúságú belvárosi midi autóbusztól a normál 12 m szóló buszokon át a 18,75 m hosszú alacsonypadlós csuklós autóbuszig terjed, városi vagy elővárosi, fél- vagy teljes alacsonypadlós kivitelben Képességek

9 9  A Klaszter által gyártott járművek dízel, CNG (sürített földgáz, biogáz), hibrid és elektromos kivitelben elérhetőek Képességek

10 10 Képességek  A Magyar Autóbuszgyártó Klaszter tagszervezetei széles skálán képesek kiszolgálni a hazai közlekedési szolgáltatók, önkormányzatok, közlekedési vállalatok igényeit  A Klaszter tagjai beszállítóként jelennek meg a meglevő autóbuszpark üzemeltetésében  A Klaszter teljeskörűen képes részt venni a jelenlegi járműpark élettartam-hosszabításában, modernizálásában, a járműfelújításokban  A Klaszter képes új, környezetbarát, az európai szabványoknak és közlekedési igényeknek megfelelő autóbuszokkal ellátni a közlekedési vállalatokat  A Klaszter tagjai képesek részt vállalni komplett közlekedési rendszerek és infrastruktúrák kialakításában, legyen az alternatív hajtású járműflották forgalomba állítása, zéró emissziós belvárosi zónák kiszolgálása, multimodális közlekedési rendszerekben történő részvétel

11 11 1.A hazai közösségi közlekedési vállalatoknál üzemeltetett járműállomány modernizálásában való aktív részvétel 2.A magyar buszgyártás versenyképességének növelése A.az autóbuszgyártáshoz kapcsolódó hazai szellemi tőke egy platformra való hozásával B.a hatékonyság növelése érdekében egységes "magyar" szabványok kidolgozásával C.fejlesztési vagy termelési, logisztikai célú együttműködések kialakításával D.EU-s direktívák gyors implementálásával 3.Exportpiacok aktív fejlesztése gyártási kooperációkkal, illetve beszállítók részére A Magyar Autóbusz Klaszter céljai Célok

12 12 1.Nincs magyar piac, több éve nincsenek megrendelések, 2.A városi közlekedési vállalatok és a VOLÁN vállalatok beszerzései igen korlátozottak. 3.A magyar gyártók sok esetben diszpreferált helyzetben vannak. 4.Az export lehetőségek nem jók, mert – bár ismerik a hazai márkákat – de mivel az új típusoknak nincs hazai referenciája, nincs bizalom a külföldi vásárló részéről. 5.A hazai cégek tőkeszegények, egyre rosszabb helyzetben vannak, fejlesztéseik korlátozottak. Kihívások

13 13 Válaszok a kihívásokra  Aktív exportfejlesztés – nemcsak autóbuszipar  Üzletfejlesztési és export képesség kialakítása a klaszterben  Beszállító-fejlesztési program  Kapacitás-adatbázis elkészítése  Akkreditációs cím elnyerése 2014-ben  K+F pályázatok  Horizon 2020  Intenzív kommunikáció  Közös kiállításokon való részvétel  Nemzetközi együttműködések –Oroszország –Európa –Észak Afrika –Vietnam Válaszok

14 14  Horizon 2020 projektek  Termékfejlesztések önkormányzatok számára  Klaszter stratégia projektek:  Alternatív hajtások fejlesztése  Autóbuszok passzív biztonságának növelése, új és módosított követelmények megfogalmazása, javaslat kidolgozása az európai előírások javítására  Autóbuszgyártás - Kooperációs gyártás  Szálerősített kompozitok felhasználásának vizsgálata az autóbuszgyártásban Klaszteren belül folyó projektek Fejlődés

15 15  Az energiatudatosság, a környezetvédelem változásokat hoz a közösségi közlekedésben, így az autóbuszgyártásban is  A fokozott közlekedési igények, az alternatív hajtások megjelemése a piac szereplőitől új megközelítést vár el  A rendszerben gondolkodás, az intenzív kutatás-fejlesztés, az egyedi közlekedési igényekre törénő reagálás vezethet sikerre  Az új elvárásoknak megfelelő járművek, közlekedési rendszerek fejlesztése kedvez a dinamikus, innovatív vállakozásoknak  A Magyar Autóbuszgyártó Klaszter tagjai a nemzetközi tapasztalataikkal is bizonyítják, hogy a hazai mérnöki tudás világszinten is versenyképes  Az átformálódó nemzetközi autóbuszpiacon a hazai autóbuszipar jelentős szerepet játszhat a megfelelő iparfejlesztési startégia megléte esetén Kitörési pontok Fejlődés

16 16 Köszönöm megtisztelő figyelmüket


Letölteni ppt "Dr. Fórián István Elnök SMART VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI KONFERENCIA ESZTERGOM A hazai autóbuszgyártás előtt álló kihívások és fejlődési lehetőségek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések