Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin."— Előadás másolata:

1 TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin Sonkád, július 2..

2 Mester és kutatótanárok minősítése Az OH TÁMOP keretében kidolgozott Útmutatók tervezetei, kísérleti eljárások 2015-ben Minősítési eljárási szabályok évi általános felülvizsgálata céljai és elvei Mester és kutatóminősítések új szabályai és a 326/2013. Korm. rendelet módosításának kapcsolata

3 Mesterpedagógusok minősítési folyamata 2016 Mesterpedagógus – Kiváló gyakorlati szakember – Tevékenyen részt vesz pedagógiai gyakorlat megújításában tényeken alapuló fejlesztésben új eredmények, módszerek megosztásában pedagóguskollégák támogatásában – Elsősorban saját intézményükre és környezetükre vannak hatással, de túl mutatnak ezen!

4 Mesterpedagógus fokozat négydimenziós tevékenységmodellje

5 Mesterpedagógus tevékenységek

6 Mesterpedagógus minősítési eljárás folyamata 1.Felkészülési szakasz 2.Mesterpedagógus fokozat megszerzése 3.Mesterprogram megvalósítása 4.Mesterpedagógus pályázat megújítása 5.Új mesterprogram megvalósítása

7 Mesterpedagógus minősítési eljárás értékelési szempontrendszere 1.Négydimenziós tevékenységmodell 1.Tudatos szakmai fejlődés 2.Feltáró-elemző tevékenység 3.Fejlesztő-újító tevékenység 4.Tudásmegosztó-segítő tevékenység 2.5 értékelési terület 1.A pedagógus szakmai fejlődése a felkészülési szakasz során 2.A mesterprogram 3.A pedagógus szakmai tevékenységének hasznosulása 4.A pedagógus önértékelése, reflektivitása 5.A Mesterpedagógus pályázat bemutatása és védése

8 VÉDÉS NAPJA 30.nap  I. értékelőlap II. értékelőlap 4 dimenzió X 4 szempont értékelés a négydimenziós tevékenységmodell alapján Értékelés az értékelési területek mentén  20. nap Mesterpedagógus minősítési eljárás ÉRTÉKELÉS Értéke k IGENNEM KRITÉRIUMOK - Dimenziónként min. 1 - Összesen min. 8 pont elérése 4 terület X 8 szempont Érték ek 012 KRITÉRIUMOK - Összesítve min. 48 pont elérése (75%) 5. Terület 1 x 8 szempont 012 Értéke k KRITÉRIUMOK -5 terület összesítve min. 68 pont elérése (85%) Sor kerül a pályázat emutatására és védésére: Elnök - Kérdések elküldése a pedagógusnak Nem kerül sor a pályázat bemutatására és védésére: Elnök – Összegző értékelőlap feltöltése, szöveges értékelés  Elnök – Legkésőbb a 20. napig feltölti az összegző értékelőlapot, valamint szöveges értékelést ír ÖSSZEGZŐ ÉRTÉKELÉS SZÖVEGES ÉRTÉKELÉS összegző értékelőlap 15.nap  5.nap  +szöveg x 4 NINCS DOKUMENTUMÉRTÉKELÉS

9 Kutatótanárok minősítési eljárása Kutatótanár definíciója Kutatótanár feladatai, tevékenységei: 1.K/KF/I feladatok rendszeres végzése egyénileg vagy csoportokban 2.K/KF/I projektek, pályázatok tervezése vagy tervezésében való részvétel, adott kutatási, kutatási-fejlesztési tevékenységek koordinálása, 3.Olyan K/KF/I eredmények elérése, amelyek hozzájárulhatnak a tanulási– tanítási–nevelési gyakorlat eredményességéhez, 4.A K/KF/I tevékenység eredményeinek másokkal történő megosztása változatos formákban, 5.K/KF/I tevékenységéhez kapcsolódó szakmai kommunikációban való aktív részvétel, tapasztalatcsere hazai és nemzetközi fórumokon, projektekben, 6.A köznevelési és felsőoktatási ágazatban a K/KF/I tevékenységhez kötődő egyéni, kollektív és kölcsönös tanulási folyamatokat kezdeményez, támogat,

10 A Kutatótanár fokozat háromdimenziós tevékenységmodellje

11

12

13

14 Értékelés Figyelembe vett dokumentumok, események Teljesítendő kritériumTeljesítés eseténSikertelenség esetén A háromdimenziós tevékenységmodell alapján I. Kutatás–innováció II. Tudásmegosztás III. Tudatos szakmai fejlődés szakmai önéletrajz, szakmai életút bemutatása és az ehhez mellékelt dokumentumok, bemutatóportfólió, intézményi önértékelés, tanfelügyeleti ellenőrzés pedagógusra vonatkozó megállapításai dimenziónként legalább 1, összesen legalább 6 pont A három kritérium együttes megléte szükséges! A pedagógus megkapja a bizottság kérdéseit, majd sor kerül a végleges értékelésre Kutatótanári pályázatát nem védheti meg. Mesterpedagógus fokozatban marad. (Összegző értékelését ekkor is megkapja.) A publikációs lista alapján a szakmai önéletrajz részeként kitöltött publikációs lista legalább 2 pont A területek mentén 1. A pedagógus szakmai fejlődése, eredményei a szakmai életút során 2. A kutatóprogram 3. A pedagógus kutatási, kutatási- fejlesztési, innovációs tevékenységeinek hasznosulása 4. A pedagógus önértékelése, reflektivitása Kutatótanári pályázat, intézményi önértékelés, tanfelügyeleti ellenőrzés pedagógusra vonatkozó megállapításai legalább 48 pont (75%) DÖNTÉS: A Kutatótanári minősítés időpontját megelőző 10. napig, az értékelési folyamat 20. napjáig A területek mentén 1. A pedagógus szakmai fejlődése, eredményei a szakmai életút során 2. A kutatóprogram 3. A pedagógus kutatási, kutatási- fejlesztési, innovációstevékenységeinek hasznosulása 4. A pedagógus önértékelése, reflektivitása a Kutatótanári pályázat kapcsán feltett kérdésekre adott szakmai válaszok legalább 68 pont (85%) Kutató-pedagógus fokozatba léphet. Mesterpedagógus fokozatban marad. (Összegző értékelését ekkor is megkapja.) DÖNTÉS: A Kutatótanári minősítés időpontját követő 20. napig.


Letölteni ppt "TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin."

Hasonló előadás


Google Hirdetések