Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Coaching kutatás 2008. Magyarország - coachok válaszai - 2008. szeptember.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Coaching kutatás 2008. Magyarország - coachok válaszai - 2008. szeptember."— Előadás másolata:

1 1 Coaching kutatás 2008. Magyarország - coachok válaszai - 2008. szeptember

2 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 2 Jelen kutatás céljai Felmérni:  hogy milyen Magyarországon a coachingnak, mint vezetőtámogató tanácsadási műfajnak a helyzete a coachok körében:  milyen a módszer ismertsége,  mely szokásokkal rendelkeznek, és  miféle tapasztalatokkal a coachok

3 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 3 A kutatás hátteréről  Az adatfelvétel időtartama: 2008. május 20.- augusztus 20.  Mintavétel: önkéntes kitöltéssel  A felmérés nem reprezentatív  Kérdezési módszer: internetes felületen önállóan kitölthető kérdőív formájában  Alapsokaság 26 fő

4 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 4

5 5

6 6

7 7 A múlt év során milyen témák feldolgozását kérték az Ön ügyfelei a coachingban?  szervezeti jövőkép kialakítása, partnerségben, vezetői kompetenciák fejlesztése, nehéz főnök és nehéz beosztottak kezelése, bizalmi légkör kialakítása a szervezetben, barátság a munkahelyen, konfliktusok kezelése, az emberek inspirálása, + és - visszacsatolás technikái, megbeszélések strukturált vezetése, a vezető nyilvános szereplései  konkrét vezetői problémák, vezetői hatékonyság  szervezeten belüli pozícióváltás, hogyan kezeljem környezetem negatív jelzéseit, hogyan tovább,  karrier-válságok, döntések, személyes dilemmák, „Képes leszek?” Típusú kérdések  vezetői szerep, személyes stratégiák, fejlődési pályák  önérvényesítés, konstruktivitás növelés  magabiztosság, nőként vezetői szerep, hiteles működés, növekedés, együttműködés  munka / magánélet  vezetői kommunikáció, vezetővé válás, objektív/külső visszajelzés a vezetői működésre  vezetői készségfejlesztés, személyiségfejlesztés  értékesítés, vevőszolgálat, szerviz, tárgyalástechnika  vezetővé válás támogatása, célkitűzések megfogalmazása, kommunikáció fejlesztés  új vezető régi csapat élén, nagy projekt vezetése, új pozíció / szakember vezetővé válása

8 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 8  asszertivitás, időgazdálkodás, konfliktuskezelés, változáskezelés, együttműködés, vezetői készségek fejlesztése, üzletfejlesztés, prezentációs készségek fejlesztése  döntési mechanizmus, következetesség  változáskezelés, asszertivitás, konfliktuskezelés, döntés, értékelés, visszajelzés, vezetői önismeret, emberismeret, kapcsolat diagnózis, motiváció, énkép...  vezetői identitás, agresszivitás, munkatársak motiválása, vezetőtársakkal és felettessel való együttműködés, stressz-kezelés, új feladatra való felkészülés, önismeret  konfliktuskezelés, időgazdálkodás, delegálás, új vezető beilleszkedése  delegálás, időgazdálkodás, munka / élet egyensúly, motiválás, vezetői készségek fejlesztése, EQ, erősségek használata, konfliktuskezelés, problémás helyzetek megoldása, személyiségstílusok közötti kommunikáció, prezentáció, asszertivitás, határozottság fejlesztése, autoritás, önismeret  motiváció, munka-magánélet, cégkultúra átalakítása, általános vezetési problémák  life, munkahelyi áthelyezés, munkahelyi teljesítménynövelés, projekt, csapatépítés  konfliktus feloldás, újrakeretezés, stratégiai, készségfejlesztés, személyiségfejlesztés,...  hatékonyabb kommunikáció, döntéshozatal, vezetői identitás növelése, vezetőfejlesztés, változási folyamat kísérése  aktuális vezetői kérdések, problémák, új pozícióba való kerülésre való felkészülés, vezetői hatékonyság fejlesztése  vezetői problémák A múlt év során milyen témák feldolgozását kérték az Ön ügyfelei a coachingban?

9 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 9

10 10

11 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 11 Ami markánsan jellemző:  A coaching-folyamat háromoldalú (megbízó – coaching-ügyfél – coach közötti) szerződés alapján zajlik.  A folyamat elején írásbeli megállapodást köt a megbízó és a coach.  A coaching-ülések helyszínét a coach és a coaching-ügyfél közösen határozza meg.  A coaching-folyamat célját a coaching-ügyfél határozza meg.  A coaching-folyamat célját a megbízó és a coaching-ügyfél közösen határozza meg.  A folyamat közben a célok a coaching-ügyfél igényei alapján változhatnak.  A coaching-ügyfelet vezetője támogatja a folyamattal összegfüggő kísérletezésében, változtatásaiban.  A coaching-ügyfelet munkatársai támogatják a folyamattal összegfüggő kísérletezésében, változtatásaiban.  A coaching-folyamatról a coaching-ügyfél környezete nem tud. (vezetöje, munkatársai)  A folyamat végén a coaching-ügyfél, a coach és a megbízó közösen is értékelik a coaching-folyamatot. Jellemzőek-e az Ön gyakorlatában az egyéni coaching-folyamatokban az alábbi állítások?

12 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 12 Jellemzőek-e az Ön gyakorlatában az egyéni coaching-folyamatokban az alábbi állítások? Ami markánsan nem jellemző:  A coaching-ülések helyszínét a megbízó határozza meg.  A coaching-ülések témáját a coach harmadik személy számára is ismertté teheti. (megbízó, vezető, HR-vezető számára)  A coach a folyamat során rendszeresen ad visszajelzést a megbízónak a munkáról.

13 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 13 Mi a véleménye a coachinggal szembeni elvárásokról? ( 1 – nem fontos, nem releváns - 5 – döntő jelentőségű, )

14 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 14

15 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 15

16 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 16

17 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 17

18 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 18

19 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 19

20 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 20

21 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 21

22 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 22

23 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 23 A coach személyével szembeni elvárások közül melyiket mennyire tarja fontosnak? ( 1 – nem fontos, nem releváns - 5 – döntő jelentőségű, )

24 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 24

25 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 25

26 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 26

27 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 27

28 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 28

29 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 29

30 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 30

31 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 31

32 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 32 Önképzés

33 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 33

34 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 34 A coaching jövője Megjegyzések:  Sok a rossz tapasztalat  A coach kiválasztásakor fontos a coacholt bizalma a coach iránt.  Tisztulnia kell a piacnak: bárki felírhatja ma a névjegyére, hogy coach  Az igényes, vezetőiről gondoskodó cégek biztosítják a coachingot a vezetők számára, bátorítják annak igénybevételét.  Inkább azt mondanám: nő a fontossága, a divatossága erőteljesen nő.  Kevéssé közismert, a napi gyakorlatba nem épült be.  Tisztítani kéne a szakmát az önjelölt \"wanabe\" coachoktól!  Az a vezető, aki már volt coacholt, könnyebben küldi a beosztottját is.  Jelentős piaci igény van, ennek megfelelően, illetve ezt meghaladó mértékben növekszik a coachok száma

35 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 35 A coaching mely jellemzői fontosak az Ön által ismert cégeknél? Mit tartanak előnynek az Ön tapasztalatai szerint?  Célorientált, strukturált, koncentrált, hatásos mély és tartós hatású fejlesztési folyamat  Testreszabott, Intim  Személyre szabott fejlesztési lehetőség, mely túlmutat szakmai problémák kezelésén és megsokszorozhatja a munkatárs/vezető hatékonyságát  Személyes, elágazó, sokoldalú megközelítés  Egyéni tartalmú, személyes, hatékony  Személyesség, rugalmasság  Hatékony, személyre szabott  Egyénre szabott fejlesztés, bizalmi kapcsolat, rugalmas folyamat, elmélyült munkát tesz lehetővé  A személyiség fejlődését, a vezetői képességek/készségek fejlődését, munkaszervezés fejlődését  Személyspecifikus, eredményorientált.  Rugalmas folyamat, testreszabott fejlesztés, a bizalmi szint nagyon magas és támogató lehet  Személyre szabottság, rugalmasság, a coaching mélysége, mérhető, gyors eredmény  Testreszabottság

36 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 36 A coaching mely jellemzői fontosak az Ön által ismert cégeknél? Mit tartanak előnynek az Ön tapasztalatai szerint?  Eredményorientáltságát, célspecifikusságát, akcióorientáltságát, energizáló hatását, készségerősítő, új szerepeket fejlesztő hatását, változástámogatását tartják fontosnak.  Eredményesen segítheti a vezetők stresszes életét, ill. rajtuk keresztül a beosztott munkatársak életét.  Sokat segíthet - elsősorban - az érzelmi gátak, konfliktusok, önismereti problémák megoldásában.  On the job, személyre szabott  Egyénre szabott, gyors, látványos hatékonyság-növekedéssel jár, időbeosztása igazodik a vezető igényeihez  Személyesség, egyediség, rugalmasság, folyamat-jelleg, szakmai-személyes szintek együttes kezelése  Rugalmasság, hatékonyság, diszkréció  Személyre szabott  Időben behatárolt, tervezhető, elég gyorsan mutatkozik az eredménye, hatékony  Célirányos, eredményorientált, időben behatárolt, egyedi, bizalmas, személyes  Cél és személyfókuszú

37 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 37 A coaching mely jellemzői fontosak az Ön által ismert cégeknél? Mit tartanak hátránynak az Ön tapasztalatai szerint?  drága, időigényes  a vezető gyengeségének láthatják  időigényes és a coacholt valós elköteleződése, változni akarása nélkül nem sikeres  időben hosszú, költséges  drága  idő- és hozzáértés-igényes.  résztvevőre számítva drága a vezetőfejlesztés \"Kalmopyrinje\": ha nem segít a tréning, a belső fejlesztés,  küldjük coachingra  eredmény nem mindig látható külső szemmel, nyilvánosság hiánya  hátránynak gondolják, hogy el kell mozdulniuk a munkahelyükről, más hátrányt nem hallottam tőlük  többen csinálják, akik nem elég felkészültek, nem alakultak ki a szakmai normák  a coachoknak mind pszichológiai, mind vezetési témákban jártasnak kellene lenni, ami nem mindig biztosított.  drága  költséges és időigényes  nem mindenkinek fekszik a személyesség ilyen mély szintje, nem mindenki passzol az adott coach-hoz  nem látok hátrányát  drága, időigényes  drágának tartják  drága, bizalmas, a megrendelő által kevéssé átlátható, kevéssé kontrollálható  drága

38 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 38

39 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 39

40 Forrás: Werner Vogelauer – átdolgozott, bővített kérdőív és kutatás: Beehive– Minden jog fenntartva © 2008. 40


Letölteni ppt "1 Coaching kutatás 2008. Magyarország - coachok válaszai - 2008. szeptember."

Hasonló előadás


Google Hirdetések