Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A felület mindenek felett – mobilon is BarCEMP 2011.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A felület mindenek felett – mobilon is BarCEMP 2011."— Előadás másolata:

1 A felület mindenek felett – mobilon is BarCEMP 2011

2 A korai webet idéző a helyzet Hasonlóságok  Alkalmazások és böngésző harca  Nincsenek standardok –a mérésre vonatkozóan –a hirdetésekre és azok mérésére vonatkozóan (IAB?)  Kicsi, de roppant dinamikusan növekvő a felhasználói tábor  Platformok harca (Netscape vs IE???)  Eszközök diktálnak (itthon), egyszersmind ők a korlát (letöltési és processzálási sebesség, képernyő, stb.)  Díjcsomagok, adathozzáférés

3 Különbségek  A desktop web öröksége tényleges előzmény, releváns  Tisztább, ki mit csinál, mik az iparági szerepek  Az intézményeink is kiforrottabbak  Túl vagyunk a web 2.0-n így a tömegek nem csupán befogadóként vesznek részt a változásokban A korai webet idéző a helyzet

4  Felhasználók vannak, gyűlnek  Tartalmak és tartalomszolgáltatók vannak, jönnek újak is, de az iparágnak nem kell mindent újratanulnia  Hirdetői érdeklődés jelentős (22 mobil kreatív pályázó)  Digitális szakértelem van, a lomha fordulás valójában kettővel gyorsabb, mint valaha  Szolgáltatás- és tartalomfejlesztési kultúra, módszertan és infrastruktúra Hol tartunk a hazai piacon?

5 I.Az alkalmazás-fejlesztői piac – érdekes adatok II.Felület és design – érdekes esetek Eközben:  Hallgatunk róla, de nem feledkezünk meg a funkcionális és tartalmi kérdésekről  A mobil tartalomfogyasztásra fókuszálunk Mit tanultunk mi az Indexben? Megosztjuk!

6 A mobilfejlesztői piac kompetitív – és színes  2010 Q4-ben kiírt alkalmazásfejlesztői pályázat  24 értékelhető jelentkező Köztük: hazai és külföldi szereplők, kutatócégek, egyetemi hátterű csapatok  Átlagosan 8 fő mobilfejlesztő (2-30)  Szakértelem a 4 kiemelt platformon  iOS (24 cég)  Android (23 cég)  Symbian (9 cég)  Windows Mobile - régi (18 cég)  Nemzetközi és hazai célpiacok és cégek  Éves mobilfejlesztési árbevétel 100 millió Ft felett

7 Egységes, minta-alkalmazásos pályázat Ár-range* átlag: 2,6mFt ajánlati szélső értékek: Ft Ft Munkaóra range* átlag: 510 ajánlati szélső értékek: 194 óra – 1192 óra Óradíj range* átlag: Ft ajánlati szélső értékek: Ft * csonkolt listák alapján: a 2-2 szélső értéket minden tételnél figyelmen kívül hagytuk A mobilfejlesztői piac kompetitív – de kiforratlan

8 Alkalmazás vagy optimalizált weboldal?  Nem kell eldönteni  Látjuk a jövőt: ott van a számítógépünkön Persze a jövő lehet messze!  Persze keresztbe is tehetnek az elméletünknek... Min múlik?  A tartalomipar számára az átlagosnál is könnyebb a válasz  Ha tehát mobilweb (először) - azon belül mik a megkülönböztető tényezők? –Brand –Tartalom –Funkcionalitás –Használhatóság –Esztétika User Interface

9 Azt hisszük, triviális, pedig… A tartalom és a funkcionalitás mellett kiemelten fontos a megjelenés. 1.A mobil site nem az átöltöztetett desktop oldal 2.A mobil hirdetés nem az átméretezett desktop hirdetés 3.A mobil használat nem a kicsinyített webes felhasználás 4.Más környezet, elvárások, hangsúlyok, tartalmak, funkciók 5.A kevesebb újfent több, nagyobb szigor a felületen, mint desktopon 6.A kis számú technikai funkció korlátlan variabilitása (v.ö.: zene 8 hangjegyből) 7.A tárgy (telefon vagy táblagép) személyesebb, mint a számítógép 8.Ujj-ergonómia az egér-ergonómia helyett 9.A fogyasztó esztétikailag és felhasználó-barátság szempontjából nem tudatos, mégis csak nagyon profi tervezéssel lehet igényeinek megfelelni 10.Menedzsment szinten is fontos: design, ergonómia (csak ne mi szakértsük…)

10 Külföldi címlapok, first view…

11 Hazai címlapok, first view…

12 Hazai címlapok fekve - széthúz, felfúj, átrendez…

13 Külföldi cikkoldalak, first view…

14 Hazai cikkoldalak, first view… („katasztrofális”)

15 Köszönöm a megtisztelőt! BarCEMP 2011


Letölteni ppt "A felület mindenek felett – mobilon is BarCEMP 2011."

Hasonló előadás


Google Hirdetések