Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

GYMSKIK stratégia 2005-2008 Jót s jól! Kazinczy Ferenc Alapítva1890.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "GYMSKIK stratégia 2005-2008 Jót s jól! Kazinczy Ferenc Alapítva1890."— Előadás másolata:

1 GYMSKIK stratégia 2005-2008 Jót s jól! Kazinczy Ferenc Alapítva1890

2 A stratégiai-felülvizsgálat alapja A stratégiai-felülvizsgálat alapja Erősségek: A kamara ma szilárd és jó bázis a fejlődésre, de mindent lehet jobban. Gyengeségek: Külső-belső okokból a gyenge képviseleti tevékenység és az érdekérvényesítés, passzív a tagság és gyenge a külső-belső kommunikáció. Esélyek: A stratégiai célok jó kijelölésével és programszerű végrehajtásával, az aktivitás növekedésével a kamara jó pozícióba kerülhet. Veszélyek: A passzivitás miatti erodálódás a legnagyobb veszély, csak az aktív és céltudatos gazdaságpolitika és fellépés segítheti a Kamarát céljai elérésében. A SWOT-analízis a kérdőívek, tagozati véleménynyilvánítás és a 2004. január 16-17-i workshop értékelése alapján készült. Alapítva1890

3 Érdekcsoportok hierarchiája Kamara, (regionális) érdek Szakma, (ágazati) érdek Gazdasági súly szerinti érdek Területi érdek A vállalkozások egyéni érdeke Országos gazdaságfejlesztési érdek (Nemzeti Fejlesztési Terv) Alapítva1890

4 V í z i ó A Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara legyen a gazdaságszervezés és irányítás valamennyi szintjének (kistérségi, megyei, EU-régiós, szakmai és ágazati) meghatározó szereplője. Alapítva1890

5 A Győr Moson Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Szervezetének mindennapjait a nyitottság az aktivitás az új iránti fogékonyság és tagjaink iránti elkötelezettség, a szolgáltatás, érdekképviselet és érdekérvényesítés iránti elhivatottság határozza meg. K ü l d e t é s Alapítva1890

6 Összefoglaló megállapítások a stratégiához A Kamara stratégiai céljai kitűzésének, szervezetfejlesztésének és működésének az érdekcsoportok hierarchiájának rendszerét kell szolgálnia. A Kamara új stratégiáját a belátható 2005-2008 évekre tervezi. A Kamara fő célkitűzéseit a VIZIÓ fogalmazza meg. A Kamara cselekvési programját a Vízióban megfogalmazott célrendszerhez irányítja és ehhez határozza meg a szükséges eszközöket. Alapítva1890

7 Országos Stratégiai Célok A gazdaság általános érdekeinek érvényesítése A kamarai rendszer köztestületi jellegének erősítése –Piacorientált kamarai szolgáltatási struktúra kidolgozása A gazdaságfejlesztés és gazdaságszervezés –Elektronikus gazdaság működését elősegítő kamarai szolgáltatások, információs és kommunikációs eszközök kiépítése és vállalkozói hasznosítása –Külgazdasági prioritásként a szomszédos országok kamaráival és üzleti köreivel való kapcsolatok intenzív fejlesztése, aktív közreműködés a Kárpát-medence gazdasági régióinak erősítésében. –Kontárok kiszűrése céljából szervezett fellépés az érintett hatóságokkal szoros együttműködésben. Kamarai rendszer megerősítésének programja –A külső partnerségi kapcsolatok erősítése, szövetségi politika kialakítása más köztestületekkel. Munkaadói szervezetekkel, szakmai szövetségekkel. –Modern Európai léptékű kamarai rendszer teljes kiépítése Alapítva1890

8 GYMSKIK Stratégiai célok Növelni kell a kamrai tagok számát Erősíteni kamara érdekérvényesítő szerepét és presztízsét Bővíteni kell a kamarai tagok gazdasági eredményeit nővelő szolgáltatásokat. Hatékony külső belső kommunikációt kamarai marketinget kell megvalósítani Átlátható hatékony munkaszervezetet kell kialakítani A stratégiai célok elérése érdekében aktivizálni kell a tagságot Ki kell használni a kamarai országos hálózat kínálta lehetőségeket Alapítva1890

9 A stratégiai célokhoz rendelt cselekvési program 1. Informatika –Kamarai portál korszerűsítése –Információs adatbázis pontosítása- tagok, nem tagok –Informatikai célbizottság, az alkalmazott informatikai megoldások felülvizsgálata 2. Kapcsolatok –Önkormányzati és hatósági kapcsolatok újraértékelése –Szakmai és érdekképviseleti szervekkel kötött megállapodások felülvizsgálata 3. K h t –Infrastruktúra hasznosítása –Ibis Hotel lehetőségeinek kihasználása Alapítva1890

10 A stratégiai célokhoz rendelt cselekvési program 4. PR, marketing, kommunikáció –Heti e@Hírlevél előkészítése –DM a szakképzés kommunikációjában –Kamarai presztízst növelő, kommunikáció, PR kialakítása –Növelni a tagok médialehetőségeit –Kamarai Klub a régiókban is 5. Munkaszervezet –Kompetencia átvizsgálás a teljes szerveztében. –ISO, EFQM tanúsítás egyikének megszerzése –Beléptetési rendszer –Beszámoltatási értékelő rendszer bevezetése Alapítva1890

11 A stratégiai célokhoz rendelt cselekvési program 6. Tagtoborzás –Központi előadások hatékony szervezése, aktuális témákkal – eredményt hozó kiemelt rendezvények –Elnökségi konszenzus az előadások tematikájánál és díjainál – tag, nem tag –Taglátogatások programjának tematikájának előkészítése –Tagság személyes megszólítása –Tagtoborzó projekt- díjkedvezmény és kommunikáció 7. Új feladatok –Együttműködés központi programokban részvétel –Érdekérvényesítési eljárás kidolgozása –Szakmai rendezvények bővítése a régiókban Alapítva1890

12 FelelősFeladat Elnökség A stratégia megvalósításának elvi irányítása, feladatkijelölés, a végrehajtás felügyelete. A feladatokat végrehajtók kijelölése. (meglévő szerkezetből és/vagy munkacsoportok létrehozásával) Feladat végrehajtás követése. Stratégia kommunikálása. Alapítva1890 A cselekvési program intézkedései Stratégiai operatív irányítás A feladatok végrehajtásának megszervezése és rendszeres ellenőrzése, munkabizottságok munkájának koordinálása és ellenőrzése, rendszeres koordinációs ülések tartása, beszámolás és javaslattétel az elnökség felé. Munkabizottságok Programkészítés, végrehajtás, együttműködés a stratégiai operatív irányítással. Munkaszervezet Napi feladatok végrehajtása.

13 Stratégiai operatív irányítás Stratégiai irányító szervezet összetételét az Elnökség határozza meg. Javaslat: Elnök Általános alelnök Tagozati elnökök Titkár A cselekvési program intézkedései Alapítva1890

14 Munkabizottságok Elnökség Stratégiai operatív munkabizottság Érdekcsoportok GazdaságpolitikaSzolgáltatásszervező Európa Kamarai módszertani és kommunikációs A cselekvési program intézkedései Alapítva1890

15 A közös célokért közösen!


Letölteni ppt "GYMSKIK stratégia 2005-2008 Jót s jól! Kazinczy Ferenc Alapítva1890."

Hasonló előadás


Google Hirdetések