Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP 2.2.5.B-12/1 Szabó szakmacsoport Készítette: Rapp Józsefné és Ropoli Judit.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP 2.2.5.B-12/1 Szabó szakmacsoport Készítette: Rapp Józsefné és Ropoli Judit."— Előadás másolata:

1 TÁMOP B-12/1 Szabó szakmacsoport Készítette: Rapp Józsefné és Ropoli Judit

2  Követelmények tanulmányozása,  Tantárgyfelosztás készítése.  Mindhárom évfolyamon összesen 2-2,5 órát oszthattunk fel szabadon. Tapasztalat:  A szabadon felosztható órák száma nagyon kevés, annak tükrében, hogy az első évfolyam óraelosztása az alábbiakban bemutatásra kerülő körülmények miatt elhibázott. Kerettanterv

3 Tantárgyfelosztás Szakmai követelmény- modulok Tantárgyak Szakiskolai képzés közismereti oktatással 1/9. évfolyam2/10. évfolyam3/11. évfolyam elméleti heti óraszám gyakorlati heti óraszám ögy elméleti heti óraszám gyakorlati heti óraszám ögy elméleti heti óraszám gyakorlati heti óraszám Munkahelyi egészség és biztonság Munkahelyi egészség és biztonság 0, Foglalkoztatás II. Foglalkoztatás II. 0, Foglalkoztatás I. Foglalkoztatás I Ruhaipari anyag-vizsgálatok Ruhaipari anyag- és áruismeret Anyagvizsgálatok gyakorlat Ruhaipari gyártmány-tervezés Ruhaipari gyártás- előkészítés 1 Szakrajz Szakrajz gyakorlat Textil- termékek összeállítása Textiltermékek készítése 2 Textiltermékek készítése gyakorlat 7 7, Lakástextíliák készítése Lakástextíliák készítése 1 Lakástextíliák készítése gyakorlat Női ruhák készítése és értékesítése Női ruhák készítése 4 3,5 Női ruhák készítése gyakorlat ,5 Összes óra5,5 7,59 9, Összes óra14,5 +2,5 = = ,5 = 25,5

4 Tantárgyfelosztás Szakmai követelmény- modulok Tantárgyak Szakiskolai képzés közismereti oktatással Óraszámok összesen 1/9. évfolyam2/10. évfolyam3/11. évfolyam elméleti heti óraszám gyakorlati heti óraszám ögy elméleti heti óraszá m gyakorla ti heti óraszám ögy elméleti heti óraszám gyakorlati heti óraszám Textiltermékek összeállítása Textiltermékek készítése 72 Szabásminta használata24 18 Ruhaipari gépek üzemeltetése Textiltermékek gyártástechnológiája Textiltermékekkészítése gyakorlat Szabásminta használata Ruhaipari gépek üzemeltetése Textiltermék készítése I Textiltermék készítése II = Lakástextíliák készítése Lakástextíliák készítése36 Lakástextíliák gyártástechnológiája 36 Lakástextíliák készítése gyakorlat Lakástextíliák készítése Lakástextil- javítószolgáltatás

5 A következő sablonra elkészítettük a 9. évfolyam tanmenetét és folyamatban van az 10. és 11. évfolyam összes tanmenetének elkészítése. Tanmenetek elkészítése

6 Részt vettünk az iskolánk által szervezett TÁMOP továbbképzésen, amit nagyon hasznosnak találtunk. A továbbképzés címe: ”Tanórai differenciálás a gyakorlatban, egyéni fejlődési különbségek, szükségleteknek megfelelő fejlesztési módszerek” Továbbképzés

7 Pécs ExpoKomló Expo Szakmánk népszerűsítése

8 Pályaválasztási napok

9 Gyárlátogatás CRESTYLE HUNGARY TEXTILIPARI Kft Az üzemlátogatással az volt a célunk, hogy a tanulóink megismerkedjenek a gyártási folyamatokkal, és a munka világából is tapasztalatokat szerezzenek.

10  Iskolánkban, nyílt napon fogadtuk az általános iskolákból az érdeklődőket.  Részt vettünk, a Zsolnay Kulturális Negyedben megrendezésre kerülő: "Előre-látó" pályaválasztási kiállításon. Nyílt nap és pályaválasztási kiállítás

11 Iskolánk végzett tanulója bemutatót tartott a szakmáról, az eddigi tapasztalatairól, lehetőségekről a munka világában. Saját szervezésű továbbképzés tanulóink számára

12 A tanév során a következő, tananyag és taneszköz fejlesztéseket valósítottuk meg:  Az oktatás során használt szemléltető eszközök rendezése,  Új mintadarabok és modellek készítése,  Feladatlapok készítése minden tantárgyhoz többféle témában,  Digitális tananyagok gyűjtése  Szakmai értelmező szótár összeállítása. Tananyag és taneszköz fejlesztés

13 Szemléltető eszközök rendezése

14 Új mintadarabok és modellek készítése

15 Feladatlapok készítése minden tantárgyhoz többféle témában

16  Digitális tananyagok gyűjtése: divatoldalak, divattörténet, kvíz kérdések, oktatófilmek, érdekességek.  Szövést oktató videó https://www.youtube.com/watch?v=IdMemnHgxYg https://www.youtube.com/watch?v=IdMemnHgxYg  Divat kvíz  Szakmai értelmező szótár összeállítása: A szakmában előforduló fogalmak és szakkifejezések magyarázata, a divattal kapcsolatos alapvető tudnivalók. Digitális tananyagok, értelmező szótár Hippi divat: Fiatalok ruházkodási stílusa, mely szabadságszeretetüket, természet-közeliségüket és a polgári jóléti társadalom elleni tiltakozásukat fejezte ki. Szokatlan, nagyon lezser és gazdag színvilágú divat, fantáziadús összeállításban. Bocskor: Egy darab bőrből vagy sűrű szövésű kelméből készült lábbeli, melyen a talptól elálló részeket szíjjal a láb köré rögzítették. Chanel-kosztüm: Egyszerű, mégis elegáns kosztüm, jellemzően kevert – tweedből. Kényelmes kabát, kis kihajtóval vagy anélkül, egysoros gombolással, gyakran aranyszínű díszgombokkal, szegélyezetten vagy – bordűrrel, eltérő színű szegéllyel, kis zsebekkel. Haute couture: Nagyon igényes, exkluzív, méretre készülő ruházat az aktuális szezonnak megfelelő kollekció modelljei alapján, melynek az első, nyilvános bemutatása mérvadó a mindenkori divat számára.

17 Verseny A „Szakma kivalló tanulója” verseny, csak később fogja érinteni a TÁMOP-os osztályt, de ezzel a minimálisra csökkentett gyakorlati és rossz szerkezetű elméleti képzéssel, esélyünk sem lesz jó eredményt elérni. Különösen annak tudatában, hogy milyen magas követelményeket állítanak a versenyzők és végzős tanulók elé.

18 Bemutató órák

19 Tapasztalatok, javaslatok  Véleményünk szerint a 9. évfolyam óraszerkezete teljesen elhibázott.  Szakmánk alapja a szakrajz (igen nehéz tantárgy) de a 9. évfolyamban sajnos nem szerepel, ezért mi a két és fél óra szabad óra keretből kettőt szakrajz tanításába tettünk be.  A központi program a 9. évfolyamnak 2 gyártás-előkészítés órát biztosít. Szerintünk ez túl korai, mert semmi szakmai ismeret alapja, semmi rálátása a szakmára a tanulónak, ezért ezt az órát a 11. évfolyamban javasoljuk.

20 Tapasztalatok, javaslatok  Javasolnánk kevés „Divattörténet és öltözködés kultúra” oktatását, mert fontos szerepet kellene, hogy betöltsön a szakma képzése során.  A textil termék készítés tantárgyhoz tették a szabásminta használat és géptan elméleti részét. Szerintünk erre nincs szükség, esetleg kevés géptan elméletre, mert ezek gyakorlatorientált tárgyak, amit a gyakorlati órakeretbe szintúgy betettek, amely elégséges mert azt a gyakorlati órán úgyis meg kell tanítani.  A textiltermék készítés gyakorlati óraszáma nagyon kevés. A korábban vázolt követelmény szintet a vizsgákon ilyen kevés gyakorlati óraszám mellett szinte lehetetlen korrektül teljesíteni.

21 Tapasztalatok, javaslatok  Azt sem tartjuk jónak, hogy a három évfolyam során az elméleti és gyakorlati órák részaránya nem változik, felmenő rendszerben növelni kéne a gyakorlat idő tartamát.  A évfolyam kerettantervén, csak annyit módosítottunk, hogy a rendelkezésünkre álló 2-2,5 óra szabad órakeretet az amúgy is kevés gyakorlathoz tettük.

22 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "TÁMOP 2.2.5.B-12/1 Szabó szakmacsoport Készítette: Rapp Józsefné és Ropoli Judit."

Hasonló előadás


Google Hirdetések