Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Együttműködés, munka, közösség DE! konferencia – 2015.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Együttműködés, munka, közösség DE! konferencia – 2015."— Előadás másolata:

1 Együttműködés, munka, közösség DE! konferencia – 2015

2 Bemutatkozás Kerékfy Pál együttműködési tanácsadó, blogger, főiskolai oktató, matematikus, informatikai vezető https://twitter.com/PalKerekfy https://plus.google.com/+PalKerekfy

3 Online együttműködés

4 Facebook napi aktív használók

5 Aktív Twitter használók (havi)

6 Aktív LinkedIn használók / negyedév

7 Információ, tudás, munka, online együttműködés Hozzájutás az információhoz Az információ eljuttatása Tudáskezelés Új generációk – öregek, alkalmazkodás Mire jó ez? Mit ront el? Mi köze a munkához?

8 Adat – információ – tudás - bölcsesség kézzelfogható A fejekben van Nehéz átadni

9 Életciklus Információ Helyes információAdatTudás A tudás életciklusa Joseph M. Firestone: Key Issues in Knowledge Management

10 Privát tudás – intézményi tudás Harold Jarche: ESN as knowledge bridges SzemélyesCsoportVállalati Dokumentumok Személyes eszközök Együttműködés Csoport Együttműködés

11 Privát tudás – intézményi tudás A megosztás lehetősége – kevés céges beavatkozással A megosztás az egyén felelőssége és lehetősége Cég: összegyűjti, rendezi, terjeszti, kereshetővé teszi

12 Együttműködés a munka közben Beszélgetés –Mit csinálok? –Mi a problémám? –Ki tud segíteni? –Hogy próbálom megoldani? –Hogy találtam megoldást? A kép forrása: https://www.flickr.com/photos/shimercollege/ /in/set

13 Online beszélgetés munka közben Mivel kevesebb, mint a személyes? Mit ad hozzá? –Sokkal több embert érek el. –Nem kell „célozni”. –Nem csak ismerősökkel. –A földrajzi távolság nem számít. –Az időzóna alig számít. –A hierarchia alig számít. –A részlegek közötti határok alig számítanak.

14 A hierarchia határain keresztül Dennis Agusi (Philips): How to measure the success of your internal social network

15 A földrajzi határokon keresztül Dennis Agusi (Philips): How to measure the success of your internal social network

16 Tudáskezelés – közösség Tények, adatok, ismeret közzététele, megkeresése Kérdések és válaszok Beszélgetés problémákról és megoldásokról Eredmények megbeszélése, megvitatása working out loud narrating your work Mi jár a fejedben? Min dolgozol?

17 Tudáskezelés – közösség Hogy jutunk hozzá az információhoz, ha nem tudunk a létezéséről? Honnan tudjuk, hogy a tudásunk kinek lehet hasznos? Hogy osztjuk meg a tanulságokat és a tévedéseket?

18 A cégen belül… Felmérés gyakornokok között –Hasznos a tudásmenedzsmentben –Meglévő tudás megvitatása –Tapasztalatszerzés –Vita, véleményezés –A tudásmegosztás fejlesztése –A tudáskezeléshez való hozzájárulás fokozása (motiváció) Chan, R. C. H., et. al. (2013), Knowledge management using social media: A comparative study between blogs and Facebook. Proc. Am. Soc. Info. Sci. Tech., 50: 1–9

19 Innováció: ötletből eredmény Lehetséges akadályok: –A dolgozó nem ismeri fel az ötlete nagyszerűségét. –Nincs hol megbeszélni, megvitatni, csiszolni. –A közvetlen vezető nem lát benne fantáziát. –A saját csapata nem rendelkezik a szükséges szakértelemmel. „Az innováció új, vagy jelentősen javított termék (áru vagy szolgáltatás) vagy eljárás, új marketing módszer, vagy új szervezeti módszer bevezetése az üzleti gyakorlatban, munkahelyi szervezetben vagy a külső kapcsolatokban” (OECD és Eurostat)

20 Együttműködései lehetőségek Transzparens K+F: nyitott minden tag kreatív ötleteire. Az új ötletek nem várt helyről is jöhetnek. Sokféle nézőpont ütközhet. Közeli kapcsolatok + távolabbiak (ismerős ismerősének az ismerőse) Mérnökök, tervezők és a gyártásban dolgozók együttműködése

21 Innováció és együttműködés Cél: a lehetőségek és az ötletek találják meg egymást! Mindenki járulhasson hozzá! Megfelelő környezet és platform! „companies must construct environments and communication platforms that enable opportunities and ideas to find each other – where people can contribute, regardless of whether they are employees, users, partners, suppliers or virtual communities” Howard Yu, Professor of Strategic Management and Innovation at IMD

22 Generációk Baby boomers: 1946 – 1964 X: 1960-as évek eleje – 1980-as évek eleje Y: 1980-as évek eleje – 2000-es évek eleje Z: 2000-es évek közepe – α: 2010 –

23 Generációk – ki tanul, kitől? Fiatalos lendület: –Hogyan szerzi az információt? –Hogyan kérdez? –Hogyan gondolkozik és dönt? Tapasztalat: –Könyvtári kutatás, elemzés –Rendszerezés, kulcsszavazás (kereshetőség) –Az információ megítélése, véleményezése –Tanítás, mentorálás –Kapcsolati háló – több generációval (offline is!)

24 Mit okoz? Növeli a gyilkosságok számát. Rontja a látást. Olyasmivel találkozik a gyerek, ami káros. Agressziót sugároz. Csúnya szavakat tanulnak a gyerekek. Kevesebb mozgás – elhízás. Késői elalvás, rossz alvás.

25 Jó vagy rossz? Nem valódi kapcsolatok Zaklatás, megfélemlítés A munka és a tanulás rovására megy Magánélet, privát szféra sérülése

26 Jó vagy rossz? A céges online együttműködés használói: –Inkább ajánlják másoknak a cég termékeit és szolgáltatásait. –Inkább védik meg a céget krízishelyzetben. –Inkább fektetnek be a cégbe. –Inkább támogatják a cégnek előnyös szabályozást. Erősebb kötődés, elkötelezettség

27 Gyakorlati példák: ügyfélkapcsolat Problémák kezelése Gyakorlat szerzése házon belül O2: specialista segítsége ügyfél kiszolgálása közben Marks & Spencer: hiányzó termék megtalálása Southeastern: valós idejű szolgáltatási információ

28 Létezik a céges közösségi együttműködés? 10 26

29 Forrás: Gartner, október

30 Köszönöm! Örömmel veszem a kérdéseket, megjegyzéseket, véleményeket, ellenvéleményeket, itt, most, később, máshol…


Letölteni ppt "Együttműködés, munka, közösség DE! konferencia – 2015."

Hasonló előadás


Google Hirdetések