Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kusper Gábor – 2016 A MeMOOC online informatikai egyetem koncepciója Kusper Gábor Radványi Tibor, Király Sándor Percze.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kusper Gábor – 2016 A MeMOOC online informatikai egyetem koncepciója Kusper Gábor Radványi Tibor, Király Sándor Percze."— Előadás másolata:

1 Kusper Gábor – 2016 A MeMOOC online informatikai egyetem koncepciója Kusper Gábor Radványi Tibor, Király Sándor Percze Gábor Kovács László Nehéz Károly

2 Kusper Gábor – 2016 Bevezetés ● A harmadik szoftverkrízis korát éljük! ● Szoftverkrízisek: 1. nincs elég olcsó: hardver, szoftver, programozó 2. nincs elég olcsó: szoftver, programozó, hardver 3. nincs elég olcsó: programozó, szoftver, hardver ● Magyarországon az IVSZ szerint 22ezer betöltetlen informatikai állás van! ● Eközben az informatikai szakokon nagy a lemorzsolódás!

3 Kusper Gábor – 2016 Motiváció ● A harmadik szoftverkrízisre az egyik válasz: ● MOOC - Massive Open Online Courses ● Tömeges nyílt online informatikus képzés: o Udacity o CodeCool o Coursera ● Recept: Készítsd el egyszer, nézhessék meg sokan, aki megnézi, annak fogd a kezét.

4 Kusper Gábor – 2016 A MOOC recept ● Recept: Készítsd el egyszer, nézhessék meg sokan, aki megnézi, annak fogd a kezét. ● A tananyag fejlesztés drága, o mert elvárás hogy a tömegek is könnyen megértsék. ● Az üzemeltetés olcsó, o mert kevesebb kontakt óra van, a közösség segíti egymást, pl. egymás tesztjét ellenőrzik. ● Így megoldható a tömeges képzés!

5 Kusper Gábor – 2016 A MeMOOC angol és magyar nyelvű online képzési központ A Miskolci Egyetem és az Eszterházy Károly Főiskola konzorciuma elnyerte a TÁMOP F pályázatot egy online informatika egyetem létrehozására. MeMOOC: „Nekem való MOOC rendszer”/ „Miskolci Egyetem MOOC rendszere” Bevezetést indikáló okok: Sok lemorzsolódó hallgató a BSc. képzések esetében IT szakemberhiány (minőségi és mennyiségi) Vállalati igényekhez nem illeszkedő tananyagok Teljesen ingyenesen elérhető, online kurzusok első sorban az Informatika területén További matematikai és logisztikai kurzusok, újonnan kialakított tananyagok

6 Kusper Gábor – 2016 STRATÉGIAI CÉL : IKT szakemberutánpótlás minőségi és mennyiségi fejlesztése KIEMELT CÉL: Több végzett informatikus hallgató Új képzési formák és tartalmak, Széleskörű hozzáférés OPERATÍV CÉLOK: On-line magyar és angol nyelvű képzési központ létrehozása Új tanulási módszertanok kidolgozása, Új tananyagok fejlesztése Oktatók felkészítése az új módszertanra, Mentorrendszer bevezetése A központ akadálymentes kialakítása, Lemorzsolódás csökkentése Bsc. képzésben A képzés széles körű láthatósága, elérhetősége, Rugalmas reagálás a munkaerős-piac igényeire Célpiramis

7 Kusper Gábor – 2016 Tananyagok, mentorálás 12 nagy modul angol és magyar nyelven Többféle képzésben felhasználható Blended módon kreditszerzési lehetőség Vállalati konzultáció alapján kialakított tananyagok 12 könnyített modul angol és magyar nyelven 43 Bsc. segédanyag angol és magyar nyelven 18 szakmai mentor és pszichológiai szakember által végzett mentorálás Személyes konzultációk, fórumok, segítő közösségi tér, wiki oldalak

8 Kusper Gábor – 2016 A 12 nagy modul K1 - Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT) I1 - Informatikai rendszerszemlélet D1 - Adatbázis rendszerek és alkalmazásaik P1 - Programozási nyelvek alapjai P2 - Objektumorientált programozás P3 - Alkalmazások fejlesztése és üzemeltetése S1 - Számítógép architektúrák és hálózatok S2 - Számítógép hálózatok tervezése S3 - Szerverüzemeltetés WP1 - Web programozás MM1 - Multimédiás anyagok készítése MP1 - Mobil programozás

9 Kusper Gábor – 2016 Online felületek A platformhoz készített tanulmányi adminisztrációs modul Oktatásszervezés, hallgatói ügyek, statisztikák Egyszerű, átlátható kurzuskezelés memooc.hu Open edX alapú platform (Harvard, MIT) EdX Studio – grafikus tananyagfejlesztés Fejlett kiértékelő rendszer (code grader) MeMOOC specifikus funkciók

10 Kusper Gábor – 2016 A MeMOOC keretrendszere ● Open edX - egy nyitott, online tanfolyam szolgáltató és online tanulási platform. ● MIT és Harvard egyetemek közös fejlesztése. ● Google támogatásával. ● Nyílt forráskódú. ● Többnyelvűséget támogatja. ● A MeMOOC projekt keretében elkészült a magyar fordítás!

11 Kusper Gábor – 2016 Grader-ek használata A hallgató megoldásának ellenőrzésére a Custom JavaScript Display and Grading feladattípus használható, mely képes kielemezni soronként a diák megoldását és jelezni, ha hibát vét a forráskódban. A grader eszközben lehetőség van továbbá egységtesztek segítségével a kódok tesztelésére. Az assertEquals metódus meghívására a JUnit válasza összehasonlítható a hallgató által várt outputtal. A harmadik lehetőség a kódok ellenőrzésére a Mockito használata, ha a GUI-t kell ellenőrizni.

12 Kusper Gábor – 2016 Grader példa 1: Egységteszt alapú

13 Kusper Gábor – 2016 Grader példa 2: Egységteszt public void test1() { myCase = "3 2"; mySol = "A ket szam kulonbsege: 1"; in = new ByteArrayInputStream((myCase + "").getBytes()); System.setIn(in); Main.main(null); assertEquals(mySol, out.toString().replaceAll("\r", "").replaceAll("\n", "")); }

14 Kusper Gábor – 2016 Tapasztalatok Nagyjából 4 hónap alatt közel 2500 hallgató 134 aktív kurzus (angol, magyar változatok összesen) 436 mentorált hallgató, 18 fő szakképzett mentor 430 végzett hallgató Sok visszatérő, több kurzust végzett hallgató Legnagyobb érdeklődés: Programozási nyelvek alapjai (358 fő), Java programozási gyakorlatok (289 fő), Mobil Programozás (285 fő) Napi látogató a weboldalon Visszatérő felhasználók aránya 70%

15 Kusper Gábor – 2016 Tapasztalatok Oktatók, tanárok, tananyagfejlesztők kedvező fogadtatása Magas hallgatói elégedettség, érdeklődés Kedvező vélemények a közösségi felületeken, médiában Sok hiánypótló tananyag Cégek érdeklődése Magas arányú visszatérő látogatók Közkedvelt kurzusok magas hallgatói létszáma PozitívNegatív A weboldal sebessége nem minden esetben kielégítő Néhol nehézkes adminisztráció Mentorálás több IT támogatást igényel Némely tananyag finomításra szorul Pontosabb statisztikai modulok hiánya

16 Kusper Gábor – 2016 Tapasztalatok, lehetőségek Cégek számára kurzusok létrehozásának biztosítása Nyitás más képzési területek felé További karok bevonásával a platform képzési spektrumának bővítése További felsőoktatási intézmények partnerségével képzési kínálat bővítése Nemzeti oktatási platform, határon túli felsőoktatási intézményekkel történő együttműködés Együttműködés online képzést folytató nagyvállalatokkal (Oracle, CISCO, Microsoft online akadémiái magyar vagy angol nyelven) Tudatosítás a potencionális felhasználók körében a MeMOOC ingyenességéről További nyitás a közoktatás felé

17 Kusper Gábor – 2016 Továbbfejlesztési lehetőségek Gamifikáció növelése Mentorálás IKT támogatása Közösségi funkciók fejlesztése További kódkiértékelők fejlesztése (pl.: C Sharp grader) Új tananyagok (pl.: CISCO, grafikai anyagok) Disszemináció Videó studio Időmérés (időalapú vizsgák) Külső kurzusok hosztolása Sikeres kurzusok továbbfejlesztése, naprakészen tartása Open edX upgrade

18 Kusper Gábor – 2016 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Kusper Gábor – 2016 A MeMOOC online informatikai egyetem koncepciója Kusper Gábor Radványi Tibor, Király Sándor Percze."

Hasonló előadás


Google Hirdetések