Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZERETETTEL KÖSZÖNTÖM A RÉSZTVEVŐKET !.  a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari csoport  egy alacsony költségszintű integrált szerződéses gyártó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZERETETTEL KÖSZÖNTÖM A RÉSZTVEVŐKET !.  a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari csoport  egy alacsony költségszintű integrált szerződéses gyártó."— Előadás másolata:

1 SZERETETTEL KÖSZÖNTÖM A RÉSZTVEVŐKET !

2  a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari csoport  egy alacsony költségszintű integrált szerződéses gyártó  egy multitechnológiájú beszállító az autóipari, háztartási gépipari, ipari elektronikai, szórakoztató elektronikai és telekommuni- kációs alkalmazások terén  egy professzionális regionális EMS cég  egy gyártástámogató szolgáltatásokat kínáló nagyvállalat A Videoton ma

3  Alapítási év: 1938  1992 óta magyar magántulajdonban  2006-os árbevétel: 74 milliárd HUF  Telephelyek: 10 Magyarországon, 1 Bulgáriában  Gyártóterület: m 2  Tagvállalatok: 25 Magyarországon, 1 Bulgáriában  Foglalkoztatottak száma: 9808 fő (1540 fő Bulgáriában)  A 29. legjelentősebb EMS cég az MMI világranglistáján Általános adatok

4 Telephelyek Európában Nagyvenyim Veszprém Kaposvár Enying Sárbogárd Salgótarján Törökszentmiklós KunhegyesSzékesfehérvár Budapest Gyártás Tervezett gyártás Képviseleti iroda Képviseleti iroda (tervezett) Bulgária, Stara Zagora Videoton DZU

5 Referenciák

6

7 1970 Egyesült Izzó és Villamossági Rt. Elektronikai gyár - Szerszámgyártás 1983 TUNGSRAM Rt. Elektronikai gyár 1989Műanyag Projekt beindítása 1993 MBKE Kft VIDEOTON MBKE Elektronikai Kft. VIDEOTON tulajdonba kerülés 2001VIDEOTON Elektro-PLAST Vállalat SANYO Projekt 1998PHILIPS Klagenfurt Projekt PHILIPS Singapore Projekt 2003 MFG-Pro integrált vállalatirányítási rendszer az egész vállalatnál 2004 EATON M, VALEO, BRAUN – borotvatisztító 2006 BRAUN – konyhai robotgép 2006 PHILIPS epilátor 2007 BRAUN II. vasalógyártás Történeti áttekintés

8 2002Dél-dunántúli Minőségi Díj 2003IIASA-SHIBA Díj elismerő oklevél 2004Somogy Megye Közgyűlésének Díja 2004Philips Bronz Beszállító Díj 2004 Nemzeti Minőségi Díj nagyvállalati termelő kategória 2005 Somogy Gazdaságáért Díj 2006 Philips Bronz Beszállító Díj 2006 Somogy Innovációjáért Díj 2006 Somogy Ipari Vállalkozása Díj

9 Árbevétel / millió EURO  Telephely:Kaposvár  Dolgozók száma:950  Árbevétel (2006): 34 millió EUR  Termelőterület: m2 Új termékekből származó árbevétel Általános adatok

10 Autóelektronika Kft. Partnereink

11 MEGBÍZHATÓ, STRATÉGIAI PARTNERSÉG Küldetésünk Innovatív gyártások és komplex szolgáltatások Jövőképünk Környezetbarát, európai szintű regionális ipari központ sikeres működtetése. Folyamatos megújulás.

12 V áltozásmenedzsment I nnováció D olgozók bevonása E redményesség O EM / ODM-vé válás T ársadalmi elégedettség O ktatások N ull hibaszint elérése A gyártás flexibilitásának növelése a vevői igényekhez igazodva. A vállalat számára új terméktípusok gyártása (pl. egészségügyi, wellness termékek). Az új termékstruktúra szerinti minőségbiztosítási rendszer kiépítése, tanúsíttatása (ISO 13485) LEAN-módszerek bevezetése, fejlesztése (TPM, KAN-BAN, 5S, JIT, KAIZEN, ANDON, Poka-yoke) Technológiai és infrastruktúrát javító beruházások. Az új termékek gyártásához szükséges üzemcsarnokok és gyártási rendszerek megvalósítása a vevőkkel együttműködve. Elektronikus dokumentációs rendszer bővítése. Tapasztalat- és képesség-kompetencia fejlesztése. Műszaki/fejlesztő szakemberek felvétele. Dolgozók széleskörű bevonása a fejlesztésekbe. Termékfejlesztési kompetencia kiépítése. Tervezések szigorú, pénzügyi és időterv szerinti megvalósítása a vevői igények szerint. Saját beszállítóink kiválasztása, auditálása, fejlesztése. Elismertségünk és megbecsülésünk fenntartása és növelése Kaposváron, Somogy megyében és a vállalatcsoporton belül. Munkatársaink szaktudásának fejlesztése éves képzési tervek szerint. Minőségi teljesítmények javítása. 6szigma minőségjavító projektek működtetése A kritikus hibák megszüntetése a kiszállított termékekben. Retour PPM trendjének csökkentése (call-rate). A vállalati teljesítmények számszerű értékelése, a célok megvalósulásának megfigyelése, fejlesztése. Éves költségcsökkentési tervek realizálása (2%). 6szigma hatékonyságfejlesztési projektek indítása, működtetése. Értékeink

13  CM OEM ODM  Részvétel a közös fejlesztésekben  Hatékonyság növelése  Műanyaggyártás és erre alapuló szerelések megtartása és bővítése  A megbízható és stratégiai partnerkapcsolatok ápolása, fejlesztése, további stratégiai partnerek megnyerése  Flexibilitás növelése  Gazdaságosabb beszerzési források felkutatása  Átlátható és hatékony termelési szerkezet, szervezet megvalósítása Tervek, célkitűzések

14  Szerszámozás  Műanyaggyártás  Összeszerelés  Beszerzés  Logisztika  Pénzügy  Minőségmenedzsment  Mérnöki szervezet Integrált gyártási szolgáltatások

15  a szerelő projektek elsődleges beszállítója  autóipari műanyag alkatrészek  egyéb műanyag alkatrészek SZERELÉSEK MŰANYAG - GYÁRTÁS  PHILIPS  EATON  BRAUN  3M SZERSZÁM KOMPETENCIA  szerszámok karbantartása és felújítása  szerszámok módosítása  szerszámok gyárttatása Szervezeti felépítés

16  Minőségmenedzsment  Környezetmenedzsment  Egészségmenedzsment  Változásmenedzsment Menedzsment módszerek

17 Minőségügyi célok  Minőségirányítási rendszer fejlesztése minőségirányítási rendszereink időszakos felülvizsgálata EFQM modell szerinti önértékelés elvégzése  Vevői követelményeknek való megfelelés emelése reklamációk számának csökkentése vevői auditokon való megfelelés  Belső folyamatok javítása TPM karbantartás rendszer alkalmazása APQP minőségtervezési folyamat kiterjesztése a szerelő projektekre gyári rend és tisztaság fejlesztése az 5S módszerrel selejtköltség figyelése napi selejtanalízis  Munkatársak bevonása, fejlesztése jobbítási javaslatok számának növelése 6 Sigma projektek indítása

18 Minőségbiztosítás ISO/TS 16949:2002 ISO 14001:1996 ISO 9001:2000

19 Nemzeti Minőségi Díj

20 Környezetvédelmi célok  Energiafelhasználás  épületek hőszigetelésének javítása  műanyaggyártásban a szerszámhűtések optimalizálása  Talajvédelem – vízvédelem  termelőterületek padozatainak felújítása  göngyölegtároló területek szilárd burkolattal történő ellátása  csatornahálózat átalakítása  Hulladékgazdálkodás  csomagoló anyagok gyűjtési és tárolási rendszerének optimalizálása  Levegőtisztaság-védelem  pontforrások méretése  Környezetvédelmi irányítási rendszer fejlesztése  rendszeres 5S auditok és intézkedések bevezetése

21  biztonságos és megbízható termékek előállítása  baleset, egészségkárosodás megelőzése  a kor követelményeinek megfelelő egészséges, biztonságos munkakörnyezet kialakítása  aktualizált munkavédelmi és egészségvédelmi oktatások  munkavédelem, tűzvédelem rendszeres ellenőrzése  OHSAS 18001:1999 nemzetközi szabvány bevezetése Egészségvédelmi és biztonsági célok

22  CM OEM ODM  szervezeti struktúra átalakítása  robotizálás  vonalkódrendszer bevezetése  üzletpolitika változtatása  minőségbiztosítás Változásmenedzsment

23 Beruházások Szerszámüzem átalakítása Philips raktár bővítés Granulátumtároló

24 5000 m2 gyártócsarnok építése

25 SZERSZÁMOZÁS

26  Hagyományos és CNC esztergálás, marás  Lézerhegesztés  Szikraforgácsolások (tömbös, huzalos)  Optikai-, hengeres-, sík köszörülés  Szerszámok karbantartása, felújítása (ultrahangos hegesztés, polírozás) Fő tevékenységek

27 MŰANYAGGYÁRTÁS

28  Hőre lágyuló műanyagok fröccsöntése  Tampon bélyegzés  Hot stamping  Ultrahangos hegesztés Gépek  75 db fröccsöntőgép  Záróerő: t TMC Alkalmazott technológiák

29 TERMÉKEK

30 BRAUN

31 Borotvatisztító berendezések CC 6017 CC 6021 Változatok száma : 1 2

32 K 3000 Háztartási robotgépek Változatok száma : 1

33 K 600 K 700 Háztartási robotgépek Változatok száma : 6 4

34 BRAUN II.

35 BRAUN vasalógyártás Típus: SI SI SI 6000 Verzió:

36 BRAUN vasalóalkatrészek

37 EATON

38 Kismegszakítók Lasco AlamatRCBO Változatok száma : 11 4

39 PHILIPS

40 Háztartási robotgépek Global Mid-EndComfort Változatok száma :

41 Konyhai mérlegek Változatok száma : 4

42 David epilátor Változatok száma : 41

43 ÁTLAGOS HETI TELJESÍTMÉNYÜNK tonna granulátum feldolgozása 1,5 - 2 millió db műanyagalkatrész ezer db epilátor ezer db háztartási robotgép ezer db Fi-relé ezer db borotva tisztító berendezés ezer db konyhai mérleg ezer db vasaló beérkező kamion kamion készáru

44 Felkészülés a évi Regionális Minőségi Díj pályázatra Az EFQM-modell alkalmazása

45 Milyen hasznot hoz az EFQM modell alkalmazása?  Mindannyiunk számára fontos a kihívás, megmérettetés.  Reális képet kapunk önmagunkról.  Kijelöli a fejlesztendő területeket.  Erősödik a csapatszellem.  Előtérbe helyezi a folyamatos fejlesztési tevékenységet.  Vevőink bizalma erősödik.  Külső, objektív, szakszerű megítélést kapunk helyzetünkről.  Megerősítést ad, hogy jó úton haladunk. Út az üzleti kiválóság felé az EFQM modell alapján

46 A MODELL ALAPELEMEI Eredmény orientáltság Társadalmi felelősség Partnerkapcsolatok fejlesztése Folyamatos tanulás, fejlesztés és innováció Dolgozók fejlesztése és bevonása Tényen és folyamatokon alapuló vezetés Vezetés és célok szilárdsága Vevőközpontúság Az EFQM modell 8 alapeleme

47 A REGIONÁLIS MINŐSÉGI DÍJAK CÉLJA  Felkészülés az NMD követelmények teljesítésére  Egyszerűsített követelményrendszer  Önértékelés (díjtípusú) alkalmazásának széleskörű népszerűsítése (kamarák)  Példamutatás, jó gyakorlat terjesztése  Mérési, összehasonlítási lehetőség (benchmarking)

48 Regionális Minőségi Díj modell ADOTTSÁGOK 550 EREDMÉNYEK 450 INNOVÁCIÓ ÉS TANULÁS Vezetés Folyamatok Kulcs- fontosságú eredmények Emberi erőforrások Politika és stratégia Partnerkapcsolatok és erőforrások Dolgozói eredmények Vevői eredmények Társadalmi eredmények

49 ADOTTSÁGOK - módszerek Az Adottságok arra keresnek választ, hogy a szervezet hogyan éri el eredményeit. Azon módszerek összességét jelenti amelyek segítségével a szervezet erőforrásait - kiemelten az emberi erőforrásait - hasznosítja az eredmények elérése érdekében.

50 Eredmények Az eredmények arra keresnek választ, hogy az alkalmazott módszerek meghozzák-e az intézmény által elvárt sikereket, amelyek alátámasztják az intézmény hatékony és kiváló működését. Ezekben a kritériumokban azt kell bemutatni, hogy az intézmény milyen eredményeket ért el és ezen eredmények milyen mértékben az alkalmazott módszerek következményei.

51 I. A vezetés alkalmassága, szakértelme A múlt és jelen teljesítményét értékelve, a lehetőségek figyelembe vételével kialakítani a vállalat jövőképét és küldetését, kijelölni az értékeket.  SWOT analízis  Balanced Score Card  TQM módszerek Cél Módszer  tanfolyamok  külső-belső oktatások  benchmarking munka erősítése  team munka fejlesztése  részvétel a szakmai fórumok munkájában  elkötelezettség a jó gyakorlat iránt  folyamatos fejlesztés segítése, támogatása Szakértelem fejlesztése

52 A vezetők együttműködnek a szervezet partnereivel Cél: A stratégiai partnerkapcsolat kialakítása.  Együttműködés a vevőkkel: közös fejlesztési team-ek, látogatások, közös ünnepségek, stb.  Együttműködés a beszállítókkal: beszállítói értékelés, visszacsatolás, látogatások, beszállítók fejlesztése  Kapcsolattartás más külső szervezetekkel. (szakmai szervezetek, fórumok, kamarák, külső előadások)  A dolgozók megbecsülése: ünnepségek, jutalmazások, dolgozók bevonása (kaizen), együttműködés a szakszervezetekkel, team munka, stb. I. A vezetés alkalmassága, szakértelme

53 Változások menedzselése I. A vezetés alkalmassága, szakértelme

54 II. Politika és stratégia A szervezeti célok – küldetés, jövőkép lebontása a napi munka számára mérhető célokra.  stratégia kidolgozása minden területre,  azonosítani a kritikus követelményeket és kulcsfolyamatokat,  kidolgozni a mérési módszereket,  meghatározni a célokat  stratégia felülvizsgálata, aktualizálása fejlesztési akciótervek segítségével Cél Módszer Kommunikáció Hogyan ismerteti meg a szervezet a külső és belső érintettekkel a stratégiát, terveket és azok változásait.

55 A politika és stratégia meghatározásához széleskörű információgyűjtést kell végezni. Megfigyelt célcsoportok:  Versenytársak  Partnerek, akikkel már együtt dolgozik a cég  Új piacok, új fejlesztések.  Potenciális partnerek: Lehetséges új vevők, piacok, termékek. II. Politika és stratégia

56 III. Emberi tőke értéke Megteremteni a humán hátteret a hatékony működéshez, a vevői elégedettség és pénzügyi eredmények eléréséhez.  munkatársak kiválasztása,  ösztönzési rendszer: az alapelvek meghatározása, kidolgozása,  képzések: (rendszeres, nem rendszeres, vezetőképzés, szakképzések, tapasztalatcsere)  munkatársak bevonása és felhatalmazása, (pl: dolgozói ötletek, javaslatok)  team munka fejlesztése,  dolgozói elégedettség mérése, javítása  flexibilitás mátrix  képzések hatékonyságának értékelése: vizsgáztatással, az elvégzett munka minőségének értékelésével  jutalmazási rendszer, Cél Módszer

57 Az alkalmazottakat folyamatosan képezni, hogy ötleteiket és alkotó képességeiket a szervezeti célok elérésének szolgálatába állítsák. Motiváció – az egyéni és szervezeti célok összhangjának megteremtése. III. Emberi tőke értéke Fontos

58 IV. Partnerkapcsolatok és erőforrások  stratégiai partnerkapcsolat a vevőkkel – vevői értékelések módszerei  beszállítói együttműködés fejlesztése, (kiválasztás, értékelés visszacsatolás, közös fejlesztések)  együttműködés a partnerszervezetekkel (hatóságok, iskolák, helyi közélet)  beruházások tervezése, pénzügyi megtérülés figyelése  informatikai rendszerek fejlesztése  környezetvédelmi fejlesztések – energiahatékonyság  folyamatok irányítása, fejlesztése (ISO 9001,ISO14001,MEBIR) Cél Módszer  fejleszteni a szervezet vevőmegtartó képességét  növelni a vevői megelégedettséget  javítani a pénzügyi mutatókat Fontos Az erőforrások gazdaságos kihasználása a költségek optimalizálása, a pénzügyi egyensúly megteremtése.

59 V. Folyamatok A folyamatokat úgy kialakítani és fejleszteni, hogy azok növekvő értéket hozzanak létre, és biztosítsák a vevők, tulajdonosok és munkatársak elégedettségét.  fő folyamatok meghatározása (irányító, vevőorientált, támogató folyamatok)  ezen belül meghatározni a célfolyamatokat ( a folyamatok működésének a megteremtése,  folyamatleírás kidolgozása. A folyamatok mérési módszerének  kidolgozása, célok meghatározása és értékelése.)  kulcsfolyamatok meghatározása. Módszer Cél A folyamatok teljesítményének rendszeres mérése, értékelése és fejlesztése a PDCA ciklus szerint. Fontos

60 VI. Vevői elégedettség mérése 1. Kérdőív  szervezetről alkotott általános kép  termék és szolgáltatás minősége  szállítások pontossága megbízhatósága  reklamációk kezelése  árajánlatok pontossága, gyorsagása fizetési feltételek, határidők 2. Vevői auditok eredményei 3. Beszállítói értékelések Cél A vevői megelégedettség megismerése a vevői igényeknek való jobb megfelelés érdekében. Mérési módszerek Az eredmények elemezése, figyelése, és a PDCA ciklus alapján történő fejlesztése. 4. Belső teljesítménymutatók figyelése  egy vevőre jutó reklamációk száma  külső, belső PPM  átdolgozott tételek száma  vevői megrendelések elfogadása  kiszállítási határidők betartása  új és régi partnerek száma, aránya  vevőkkel közös fejlesztések, száma, eredménye,  új termékekből származó jövedelem. „A megbízhatóság mérőeszköze a vevő elégedettsége”

61 VII. Dolgozói elégedettség 1. Kérdőív  munkahely biztonsága  vélemény a közvetlen vezetésről  képzések  szakmai fejlődés lehetőségei  információ, kommunikáció  alkalmazás körülményei  bér, juttatások Cél Mérési módszerek Dolgozói elégedettség emelése, mert az elégedett dolgozó motiválva van a munkavégzésre. 2. Munkaerő képzettsége 3. Fluktuáció 4. Hiányzási és betegségi ráta 5. Alkalmazottak termelékenysége 6. Képzések száma, hatékonyságuk 7. Baleseti ráta 8. Team munkában résztvevők száma 9. Dolgozói javaslatok száma

62 1. Kérdőív  közösség számára fontos információk  közzététele  esélyegyenlőség biztosítása  a helyi és nemzetgazdaságra gyakorolt hatás  kapcsolat a hatóságokkal  etikai magatartás  oktatás, képzés támogatása  orvosi és jóléti ellátás támogatása  sport és szabadidős tevékenység támogatása  egészségügyi kockázatok, ártalmak és balesetek kezelése Cél A cég jelentőségéhez képest méltó együttműködő partnere legyen városa és környezete közéleti és kulturális életének. Mérési módszerek  vészhelyzetek és kockázatok kezelése.  környezetszennyezés, toxikus anyag kibocsátását megelőző tevékenység  szállítási módok, hulladékok mennyiségének csökkentése 2. Fajlagos energia felhasználás 3. Hulladék mennyisége 4. Sajtófigyelés 5. Elismerések, díjak VIII. Társadalmi elégedettség

63 IX. Kulcsfontosságú eredmények  árbevétel-fedezet-nyereség  mérleg szerinti eredmény  termelési értékek  jövedelmezőségi mutatók  likviditási mutatók  forgóeszközök összetétele Cél A tulajdonosok megelégedettségének növelése az elért eredményeken keresztül. Érték – Növekedés – Termelékenység Megfelelően kiválasztani a mérőszámokat, melyek megmutatják a vállalat valós helyzetét, és a szükséges fejlesztési irányokat.  élőmunka termelékenysége  hozzáadott érték  épület és gépkihasználási mutatók  minőség költségek  raktárkészletek, forgási sebesség Mérési módszerek Fontos

64 Javaslatok a grafikonok, diagramok elkészítéséhez Használjuk a szokásos grafikon és diagram típusokat: Oszlopdiagramok, Pontdiagramok (lehetőleg egységes diagrammokat használjunk) A diagramok léptékét úgy határozzuk meg, hogy az adatok változását megfelelően érzékeltesse. A javuló teljesítményt mindig emelkedő diagrammal szemléltessük. Ügyeljünk a diagramok feliratozására.

65 Leggyakoribb hibák a pályázatoknál  A megfogalmazás pontatlan (az értékelő számára nem érthető)  Nincs kidolgozva valamely fejezet ( a pályázat nem értékelhető)  Az adottságok részben helyezik el az eredményeket  A grafikonok feliratozása nem megfelelő (nem érthető)  A 6.1 fejezetben nem a vevői értékelések szerepelnek, hanem az amit pályázó gondol a vevői megelégedettségről.  A 7.1 fejezetben nem a dolgozók értékelése szerepel, hanem az amit pályázó gondol a dolgozói megelégedettségről.  A 9. Fejezetben nagyon kevés adat szerepel az elért eredményekről, nehezen értékelhető a pályázó teljesítménye  Nincsenek célok meghatározva,összehasonlító (benchmark) adatok

66 Amit a helyszíni szemlén figyelnek 1. A felső vezetés (tulajdonosok) elkötelezettsége. 2. Csapatszellem 3. Munkatársak elkötelezettsége (munkahely szeretete, megbecsülése, dolgozók megbecsülése, munkaruhák, stb.) 4. Rend, fegyelem, tisztaság. (5S szemlélet) 5. Munkatársak tájékoztatása pl: faliújságok. (célok, eredmények, újítások, stb.) 6. Pályázat alapján felmerült kérdések tisztázása a vezetéssel, ill az egyes szakterületek képviselőivel.

67 X. Önértékelés Miért hasznos az önértékelés? Reális képet ad önma- gunkról Kijelöli a fejlesz- tendő területeket. Erősödik a csoportszellem Cselekvés a folyamatos jobbításért

68 Köszönöm megtisztelő figyelmét ! MÁTÉ JÁNOSNÉ VIDEOTON Elektro-PLAST Vállalat VIDEOTON Elektro-PLAST Kft Kaposvár, Izzó u. 3. Tel.: Fax:


Letölteni ppt "SZERETETTEL KÖSZÖNTÖM A RÉSZTVEVŐKET !.  a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari csoport  egy alacsony költségszintű integrált szerződéses gyártó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések