Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA."— Előadás másolata:

1 2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA

2 VÁROSMARKETING MAGYARORSZÁGON – A TUDATOS MARKETING

3 „ a Dubai álom” E l é r h e t ő ?

4 „EGY VÁROS HÍRNEVE FÜGG… o a városvezetők munkájától és annak minőségétől, o a városukhoz való kötődésüktől, o valamint a város kommunikációjának minőségétől”

5 KOMMUNIKÁCIÓ TERVEZÉSE o milyen kommunikációs céljaink vannak? Külső, belső? És ezeken belül? o milyen meglévő kommunikációs csatornáink vannak? Milyen újakat kell létrehozni? o milyen eszközöket alkalmazzunk? o kommunikáció - projecttervezés és lebonyolítás része o projectek előkészítésekor is nélkülözhetetlen szerepe van: célcsoportjaink bevonása, és egyúttal tájékoztatása

6 BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓ FONTOSABB CÉLJAI o belső célcsoportok ( pl. helyi lakosság-, szervezetek, vállalkozások, stb. ) kedvezően tudják befolyásolni a városról kialakuló képet o helyi közösségek jó légkörének megteremtésével fokozzuk a kötődést és a lojalitást, csökkenthető az elvágyódás o megfelelő tájékoztatással mozgósítani lehet a célcsoportjainkat, hogy aktívan részt vegyen a város életében o az alulról érkező információk eljussanak a városvezetőkhöz, ne egyirányú legyen a kommunikáció o város belső kapcsolatait folyamatosan elemezzük, ezáltal csökkenthető a konfliktus

7 KÜLSŐ KOMMUNIKÁCIÓ FONTOSABB CÉLJAI o a város jó hírének és ismertségének növelése o partnerek ( üzleti szféra, állami szervek, alapítványok, külföldi támogatók, véleményvezérek, sajtó, stb ), befektetők megszólítása, o város pozíciójának megerősítése o turizmus fellendítése o folyamatos kapcsolatépítés – és kapcsolattartás külső célcsoportjainkkal

8 SAJÁT MÉDIA | ONLINE o honlap o hírlevél o blog o közösségi média oldalak (facebook, youtube, linkedIn – b2b kommunikációhoz, instagram, stb) o mobilapplikáció Az emberek közel 60%- a bízik az online felületen elhelyezett saját médiában

9 VÁROSI MÉDIAFELÜLETEK

10 MI SZÁMÍT TARTALOMNAK? o szokásos formátumok: szöveg, fotó, videó, de lehet pl. grafika, infografika, animáció o egyedibb formátumok: pl. fotósorozat, minilexikon, e-book, mobilapplikáció, hírlevél, blog

11 MILYEN A JÓ TARTALOM? milyen hosszú az ideális cikk? (social media – megosztás és időeltöltés szempontjai) perszonalizált tartalom (milyen téma a számára érdekes, milyen illusztrációkkal) Két fontos szempont 1. 2.

12 TARTALOM TERVEZÉS FÁZISAI audit és felmérés célcsoportok és célok tartalom koncepció csatornák stílus naptár fontosabb témák megtámoga- tása egyéb felületeken

13 PAID MEDIA VÁSÁROLT MÉDIA o hagyományos hirdetések – elsősorban a külső kommunikációnak lehet érdekes o előnye, hogy mindazon csatornán lehetőség van ott lenni, ahol a külső kommunikációs célcsoportok is jelen vannak

14 EARNED MEDIA SZERZETT MÉDIA (INGYENES MÉDIA) o ebben a médiatípusban a célcsoportok képviselik a várost, akik véleményeiken és ajánlásaikon keresztül terjesztik a városi tartalmakat, információkat az emberek több mint 90%-a bízik a szerzett médiában. Hátránya, hogy kismértékben kontrollálható

15 MARKETING SZEMLÉLET NONPROFIT SZERVEZETEKNÉL o nem kell eladnunk, hanem a munkánkat kell eredményesebbé tenni o cél, hogy megismertessük városunkat és szolgáltatásainkat a célcsoportjainkkal o fontos üzeneteink megfogalmazása, csatornája, időpontja, és a kommunikátor személye o kommunikáció mindig legyen intenzív, hatásos és hiteles

16

17 Esettanulmányok külföldön és Magyarországon

18 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! © Hinora Ferenc | Hinora Marketing Group


Letölteni ppt "2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA."

Hasonló előadás


Google Hirdetések