Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Igényfelmérés szerepe a továbbképzési programok kidolgozásánál Szociális Továbbképzési Rendszer Fejlesztése II. Szakmai tanácskozás Salgótarján, 2008.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Igényfelmérés szerepe a továbbképzési programok kidolgozásánál Szociális Továbbképzési Rendszer Fejlesztése II. Szakmai tanácskozás Salgótarján, 2008."— Előadás másolata:

1 Igényfelmérés szerepe a továbbképzési programok kidolgozásánál Szociális Továbbképzési Rendszer Fejlesztése II. Szakmai tanácskozás Salgótarján, december 16. Előadó: Bagyinszki Zoltánné

2 Fogalmi meghatározások  Objektív eredetű hiányérzet, amely fiziológiai vagy pszichológiai eredetű lehet. A szükségletek Maslow szerint hierarchikusak (fiziológiai szükségletek, biztonsági szükségletek, szeretet és hovatartozás, elismerés siker, önmegvalósítás).  „Az emberi szükségletek bizonyos alapvető kielégítetlenség esetén hiányként jelentkeznek.”** * Philip Kotler: Marketing management. Budapest, 1981, Műszaki Könyvkiadó. Szükséglet

3  Olyan belső állapot, ami meghatározott célok teljesítése irányába mozgatja az embereket, akik ezáltal céltudatos magatartást valósítanak meg.  A szükségletek indukálják az indítékokat, amik cselekvésre ösztönöznek. Az indítékok ugyanakkor irányíthatók és csökkentik a feszültséget. A motívumok felébresztése kialakíthatja azt a törekvést, hogy kielégítsük igényeinket. Fogalmi meghatározások Indítékok, motívumok

4  Szükségletkielégítés eszközére irányuló vágy. Az igényeknek végtelen sok variációja létezik, és ugyanazon igény többféle módon is kielégíthető.  Az igény az alapvető szükségletek konkrét kielégítésére irányul. Fogalmi meghatározások Igény

5  „A kereslet egy konkrét termék iránti olyan igény, amely mögött vásárlóképesség és vásárlási hajlandóság áll.”* Az igény akkor válik keresletté, ha a vásárlóerő (jelen esetben az iskolahasználók) támogatja.*  A szolgáltatásokat általában közvetítők nyújtják, vagyis helyek (iskola, épület, könyvtár, stb.), személyek (tanárok, oktatók stb.), tevékenységek, szervezetek. Az iskola, a képzőhely marketingfeladata elsősorban e szolgáltatások „eladása”. ** Philip Kotler: Marketing management. Budapest, 1981, Műszaki Könyvkiadó. Fogalmi meghatározások Kereslet

6 Az igényfelmérés általunk használt formái ÉÉlőszó KKérdőív EElégedettségi vizsgálat SSzubjektum ÖÖtletláda

7 Forgatókönyv (október – február) IdőpontTémaJavaslatMódszerFelelős október Együttműködő partnerek Kapcsolata, 1 évre tervezés Továbbképzés kiválasztása, beadása október 15-ig SzM – SzK – DE VFné – Bzné - HK október – november Folyamatban lévő továbbképzés összegzése, értékelése Szakmai szervek IV. éves ülésén értékelés Előadás, konzultáció MÁ – Bzné SzK november Országos, megyei Rendezvényeken részvétel (3SZ, SZIME) Személyes interjúk, témák kutatása Élő információ Valamennyi résztvevő BZné – DE december Aktualitások figyelemmel kísérése (média, jogszabályok) Résztvevők felé éves tovább- képzési terv aktualizálása, Teljesítők névsor összeállítása Írásbeli tájékoztatás január Szakmai Közlöny megjelenés Sikeres és sikertelen pályázatokTanulmányozásHI – KJ – KnéHK február Sikeresen akkreditált program indítása Programajánlás, együttműködő partnerek Szóróanyag, , szakmai nap Témafelelős a Továbbképzéstől függően

8 Forgatókönyv (március - október) IdőpontTémaJavaslatMódszerFelelős március- április Sikeresen akkreditált program lebonyolítása Elégedettségi kutatásKérdőív, interjúTémafelelősök május Országos nagy rendezvények Hazai-külföldi tanulmányutak Új kapcsolat Új téma Hiány témakör Élő információ Kérdőív Témafelelős Konferencia résztvevők június-július Szubjektivitások, külföldi kapcsolatok felkutatása Írásbeli feljegyzésekkel (hol-mikor-kivel-miért) Célmeghatározás Feladat kidolgozás BZné + vezetők Partner intézmények augusztus Rendezvényfüggő, ill. szabadságfüggő (nyár) 2 évente Filmszemle Kérdőív, Kerekasztal beszélgetés SZK-NYI-BZné szeptember Akkreditált programok futtatása Kérdőív, előzetes interjú előadók szeptember Beérkezett témák, igények feldolgozása Konkretizálások, együttműködés LevelezésTémafelelősök október1 év tervezés Továbbképzés kiválasztása, beadása október 15-ig Oktatófilm készítés - bemutatás Témafelelősök KJ-FMné-BZné

9 A továbbképzésben résztvevő szakemberek képzettség szerint  diplomás ápoló, felnőtt szakápoló  pszichológus, egészségfejlesztő-mentálhigiénikus  pedagógus, gyógypedagógus  szociálpolitikus, szociális munkás  dietetikus, gyógytornász  humánmenedzser  minőségbiztosítási koordinátor  munkavédelmi felelős  esélyegyenlőségi szakreferens  szociális szakértő  szakképzési szakértő  tereptanár  ellátottjogi képviselő

10 PÉLDA egy tanulmányút megszervezése igényfelmérés alapján Hazai tanulmányútra az igényfelmérés 3 lépcsőben történik: 1.Levélben történő felkeresés valamennyi Békés megyei szolgáltató felé, amely előzetes felmérés. (Az út létrejön, ha lesz pl. 20 fő, vagy 40 fő résztvevő.) 2.Konkrét útvonalterv, program, időpont, költség megjelöléssel. Új megkeresés, de már csak a korábban előzetesen jelentkezett szolgáltatók felé. 3.Konkrét jelentkezések begyűjtése, majd annak alapján az akkreditációs eljárás elindítása hazai tanulmányútra.

11 PÉLDA egy tanulmányút megszervezése igényfelmérés alapján

12 Hasznos információ: (belföldi utak)  Jó szakmai kapcsolat  Szakma + idegenforgalom  Könnyen elérhető  Érdekes+hasznos  Költséghatékony

13 Igényfelmérés kérdőív alapján a) Új megkeresés esetén / ez kb helyre Megkereső (mi)Megkeresett (ők) Témákat ajánlunkHelyszínt javasolnak Előadókat ajánlunkIdőpontot javasolnak Létszám minimum-maximumot ajánlunk Témát választanak / választhatnak

14 Igényfelmérés kérdőív alapján Megkereső (mi)Megkeresett (ők) Költségvetést készítünkTémát kérnek Részvételi díjra javaslatElőadót javasolnak Helyszínt megjelölik Létszámot megjelölik Időpontot megjelölik b.)Régi kapcsolat esetén (kihelyezett továbbképzés) / ez 67 kapcsolat

15 Igényfelmérés kérdőív alapján c.) Együttműködő partnerek esetén / ez 28 partner Együttműködők (mi és ők) Helyszín forgásban Előadók, vezető lehetőleg idegen Költségvetés egyeztetés

16 PÉLDA egy szakmai vetélkedő kapcsán információ gyűjtés - igényfelmérés Feladatok – pontozás V/1.Európai kitekintés40 pont V/2.Idősellátás40 pont V/3.Képzés – továbbképzés - szakértés30 pont V/4.Pr. Konferenciák pont V/5.Versben – dalban elbeszélve10 pont Elérhető maximális pontszám: 150 pont

17 Elégedettségi kérdőív Összességében, ha érdemjeggyel kellene minősíteni, a rendezvényre adott osztályzatom a következő lenne (x-el jelölje a megfelelőt):  5*54321 Szakmai program I. értékelése (megfelelő részt kérjük aláhúzni): nagyon tetszettelfogadható voltnem tetszett

18 Elégedettségi kérdőív Kiemelten jónak tartom az augusztus 22-i előadások sorában: Előadó: ………………………………………………………….. Cím: ………………………………………………………….…... Az előadásokról Nem volt helyén való a programba beemelni az augusztus 22-i előadások közül: Előadó: ………………………………………………………….. Cím: ……………………………………………………….…….…

19 Szubjektum Különféle hatósági ellenőrzéseken tapasztalt hiányosságok: Gondnokoltak pénz- és értékkezelése Ellátotti jog Kémiai biztonság – ÁNTSZ ellenőrzés Munkavédelmi kérdések

20 Ötletláda  Szakmai gyakorlatok  Nyílt nap  Konferenciák  Filmszemle  Vetélkedő  Továbbképzés

21 EREDMÉNYESSÉG  Információk  Ötletek  IgényekTovábbképzésiprogramok Szakmai műhely Tanulmány út Tanácskozás Szakmai személyiségfejlesztés Tanfolyam

22 Köszönöm megtisztelő figyelmüket Gyula, Vértanúk útja 1-5. Tel./fax: 66/


Letölteni ppt "Igényfelmérés szerepe a továbbképzési programok kidolgozásánál Szociális Továbbképzési Rendszer Fejlesztése II. Szakmai tanácskozás Salgótarján, 2008."

Hasonló előadás


Google Hirdetések