Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Európai Uniós források allokálása a hazai turizmusba Az Acsa-újlaki Patay-Prónay kastélyban rejlő turisztikai potenciál kiaknázása EU-s források segítségével.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Európai Uniós források allokálása a hazai turizmusba Az Acsa-újlaki Patay-Prónay kastélyban rejlő turisztikai potenciál kiaknázása EU-s források segítségével."— Előadás másolata:

1 Európai Uniós források allokálása a hazai turizmusba Az Acsa-újlaki Patay-Prónay kastélyban rejlő turisztikai potenciál kiaknázása EU-s források segítségével

2 Turizmus és EU-s források Régióinknak a turizmusban számos kihasználatlan lehetősége rejlik ÚSZT (NFT III.) egyik kiemelt prioritási tengelye a hazai turizmus fellendítése, különböző eszközökkel KMOP-3.1.1/F-11 - csak egy a sok közül (TDM szervezetek kialakítása, egészségügy, turisztikai attrakciók és szolgáltatások, versenyképes turisztika)

3 KMOP-3.1.1/F-11 A konstrukció alapvető célja a versenyképes turisztikai szolgáltatások fejlesztésének támogatása. Fontos célkitűzés továbbá: a közép-magyarországi idegenforgalom fellendítése, ezáltal a munkahelyteremtés, a térség vonzó célállomása tétele a hazai és külföldi turistáknak Olyan turisztikai szolgáltatások fejlesztésére lehet pályázni, amelyek: új élményelemekkel gazdagítják a meglévő idegenforgalmi vonzerők kínálatát, és ezáltal elősegítik a hosszabb, tartalmasabb időtöltést.

4 KMOP-3.1.1/F-11 A fejlesztési célok között turisztikai attrakciók, garantált programok, eszközkölcsönzés, városnézési program, vendéglátóegységek egyaránt szerepelhetnek, csakúgy, mint eszközbeszerzés és infrastruktúrafejlesztés. A létrehozandó szolgáltatások kapcsolódhatnak attrakcióhoz, de attól függetlenül is megvalósíthatók. Szálláshely szolgáltatásainak fejlesztése jelen konstrukció keretében nem támogatható.

5 KMOP-3.1.1/F-11 A konstrukció olyan meglévő turisztikai attrakciók területén vagy azok környezetében-, valamint turisztikai attrakciókhoz nem kötődő turisztikai célú szolgáltatások létrehozására, fejlesztésére került kiírásra, melyek mind a turisták, mind a helyi lakosság életminőségének javításához hozzájárulnak és a helyi lakosság részére is biztosítják a hozzáférést, továbbá az alábbi jellemzők közül eggyel vagy többel rendelkeznek: szezonon kívül (április 1. előtt és október 31. után) és/vagy rossz időben is garantáltan igénybe vehető szolgáltatásokat kínál; innovatív, újszerű technológiai megoldásokat hasznosít (pl. internet, mobil technológiák, foglalási rendszerek); növeli a turisták átlagos tartózkodási idejét.

6 KREATÍV TURIZMUS ÉS KAPCSOLÓDÓ SZOLGÁLTATÁSOK FEJLESZTÉSE AZ ÚJLAKI KASTÉLYBAN, ACSA-ÚJLAK ÉS A GALGA VÖLGYE KÖRNYEZETÉRE ÉPÍTVE A projekt megvalósítás célja, egy a hazai viszonylatban unikális, az épített és a természeti környezet adottságaira épülő élménycentrum kialakítása, amely a tervezett marketing és üzletvezetési módszertan mellett középtávon kedvelt turisztikai célponttá válhat. A projekt helyszín az Acsa-újlaki Patay kastély lehetővé teszi, a tárgyi és szellemi erőforrások egyetlen turisztikai centrumba koncentrálását úgy, hogy jegyzett alkotók, szakemberek mellett lehet megismerni, kipróbálni, megtanulni számos művészeti ág, illetve kézműves szakma alapvető fortélyait. A „Kreatív alkotó központ”, potenciális ügyfelei az elemzések alapján elsősorban a budapesti, illetve Közép-magyarországi régióból érkező a szellemi és alkotó kihívásokra nyitott ügyfelek, akik megfelelő és vonzó ügyfélkört jelentenek.

7 SWOT analízis: Erősségek Budapest, Vác, Gödöllő közelsége Kisforgalmú, kerékpározásra alkalmas utak A Felső-Galga menti mikro térséget érintő kiépített kerékpárút Kedvező természeti, kulturális adottságok Országos jelentőségű épített értékek Országos és nemzetközi jelentőségű események a kistérség és közvetlen környezetében (Dunakanyar kistérségei)

8 SWOT analízis: Erősségek Kistérségen áthaladó országos kék-túra útvonalak Egyes települések turisztikai adottságainak Kiegészítő jellege („fonódó” turizmus!) Élő Galga menti hagyományok Működő kismesterségek Települések fogadókészsége a turizmus iránt Vendégbarát szemlélet Acsaújaki Patay kastély a környezetétől kiemelkedő adottságai (infrastruktúra)

9 SWOT analízis: Gyengeségek A kistérségi fejlesztési programokban a Felső-Galga mente nem elég hangsúlyos Térségi image hiánya Megfelelő szintű marketing hiánya Közös kistérségi projektek hiánya Gyenge kohézió és együttműködés Kevés jól definiált turisztikai termék

10 SWOT analízis: Gyengeségek Egyes turisztikai termékek területi koncentrációja alacsony (egy napos, rövid kirándulások jellemzőek, nincs szálláshely- és vendéglátás kapacitás) Szakmai és nyelvismeret hiánya Nem látogató központú bemutatási technikák Forráshiányos potenciális pályázók Alacsony érdekérvényesítő képesség Számos örökség nem megfelelő hasznosítása, elhanyagolása

11 SWOT analízis: Lehetőségek A kreatív és önmegvalósító, az aktív turizmusban rejlő lehetőségek kiaknázása Egyedi turisztikai termékek létrehozása Nemzeti programok és pályázatok a fejlesztési társulásoknak Hazai kereslet élénkülése Hosszú hétvégék népszerűségének növekedése, az idényjelleg felszámolása Turisztikai vásárokon, fórumokon való részvétel Kapcsolatépítés turisztikai szervezetekkel (TDM-k várható megalakulása)

12 SWOT analízis: Lehetőségek Országos jelentőségű turisztikai célpont és minőségközpontú üdülőkörzetté válás Vonzó turisztikai és rekreációs létesítmények kialakítása a változatos természeti értékekben gazdag kultúrtáj megfelelő hasznosításával Kistérségi munkacsoport feladatköreinek bővítése és stratégia megvalósítás Kistérségi turisztikai portál működtetése Interaktív technikai újítások alkalmazása

13 SWOT analízis: Veszélyek Más társulások gyorsabb reagálása, fellépése, ezáltal vendég-elszívó hatása Építészeti örökség integrált védelmének és rehabilitációjának elmaradása További kerékpárút-hálózat megépítésének elmaradása Kistérségi értékek kihasználatlansága, az ismertség hiányában

14 SWOT analízis: Veszélyek Magyarország turisztikai vonzerejének visszaesése Falvak elöregedése Közös célok hiánya, növekvő érdekkülönbségek Tőkeszegénység miatti kiszolgáltatottság a turisztikai versenyben Elhúzódó illetve elmaradó turisztikai fejlesztések Szkeptikus környezet az új turisztikai innovációk befogadására

15 KREATÍV TURIZMUS ÉS KAPCSOLÓDÓ SZOLGÁLTATÁSOK FEJLESZTÉSE AZ ÚJLAKI KASTÉLYBAN, ACSA-ÚJLAK ÉS A GALGA VÖLGYE KÖRNYEZETÉRE ÉPÍTVE A fejlesztéshez a következő turisztikai szolgáltatások kapcsolhatóak: kulturális és örökségturizmus ökoturizmus aktív turizmus programlátogatás rendezvény és konferenciaturizmus

16 Kipróbálható mesterségek Fa-, fém és egyéb anyagok megmunkálása, szobrászat és kisplasztikák Fazekas tevékenységek (agyagozás, tűzzománc technikák) Fotó és videotechnikák Textiltechnikák (batikolás, textilfestés) Gyertyaöntés, modellezés és egyéb kézműves tevékenységek

17 A projekt infrastrukturális környezetének megteremtése A projekt keretében a fenti szolgáltatások kialakításához kapcsolódó építészeti elemek kerülnek kialakításra: Bejárat újjáépítése Tetőszerkezet javítása Elektromos rendszer korszerűsítése Uszodatechnika és wellness központ kialakítása Pincehelységben stúdiók kialakítása

18 A projekt infrastrukturális környezetének megteremtése Földszint és emelet korszerűsítése Parkrendezés (rendezvényterek, szállások és egyéb szociális infrastruktúra kialakítása) Multifunkciós szabadtéri bemutató terület kialakítása Kazánház korszerűsítése Akadálymentesítés Az így kialakított stúdiókban kerültek elhelyezésre az egyes művészeti ágak/mesterségek kipróbálásához szükséges, beszerzett eszközök.

19 Termékvonal/termékesítés 10 napos „Mindennek Mestere” alkotó tábor 2 napos hétvégi kreatív program és wellness 1 napos kreatív program és wellness Kreatív napi belépő

20 Köszönöm a figyelmet! Elérhetőség: Czimbalmos Levente pályázati szakértő, projektvezető +36 (30) enIdea Kft.


Letölteni ppt "Európai Uniós források allokálása a hazai turizmusba Az Acsa-újlaki Patay-Prónay kastélyban rejlő turisztikai potenciál kiaknázása EU-s források segítségével."

Hasonló előadás


Google Hirdetések