Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék Marketing II. Online marketing.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék Marketing II. Online marketing."— Előadás másolata:

1 Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék Marketing II. Online marketing

2 Az előadás felépítése  Az online marketing – Online marketing eszközök  Közösségi marketing  Az online marketing stratégia kérdései 2

3 Online marketing I. Mi is tartja mozgásban ezt a még ma is fejlődő iparágat? INTERNETFOGYASZTÓI ÉRDEKLŐDÉS  Alacsony költségek  Bármely más marketingmódszer költségeinek töredékéért üzleti kapcsolatban léphetnek velünk  Új és rövid értékesítési csatorna  Aktualitás  Globális jelenlét  24 órás szolgáltatás  Vevői lojalitás  Nincs záróra  Teljeskörű választék  Személyre szóló ajánlat  Kényelmes  Idő- és költség  Visszacsatolás  Anonim  Divatos 3

4 Online marketing II. Offline (hagyományos) Online (interaktív)Vs. RégiÚj EgyirányúKétirányú MonológDialógus PushPull rendszer BecsülhetőMérhető 4

5 Online marketing III. Olyan rendszer, melynek célja termékek és szolgáltatások értékesítése az Internet és egyéb üzlet hálózati szolgáltatásokat igénybe vevő célcsoport részére. A rendszer online eszközök és szolgáltatások igénybevételével és a cég átfogó marketingprogramjával stratégiai összhangban működik. 5

6 Nincs kontroll -A fogyasztók megtanulják / megtanulták elkerülni a hagyományos reklámot (alap-kontroll hiánya) -Több forrásból szerzik be az információt (kereszt-ellenőrzés) -Módosítják a reklámüzeneteket… Online marketing IV. 6

7 Online marketing-mix ElérhetőségInteraktivitás Vevő- kapcsolat Promóció Ár Termék Értékesítési csatorna  közvetlen kapcsolat a gyártóval vagy a forgalmazóval  reklamációk, észrevételek, javaslatok  lojalitás kialakításának egyik új eszköze  „virtuális közösségek” szervezése  gyors és közvetlen kapcsolat  eszköztár gazdagítása  új paradigma: termék tervezés, kapcsolatok  globális piac  új kommunikációs és koordináló mechanizmusok 7

8 A sikeres kommunikáció feltétele Közös kulturális kontextus Életstílus Közös tapasztalatok Képi és audio elemek – emocionális eszközök Szűkebb kommunikációs háló Kölcsönös információcsere 8

9 Paradigmaváltás…  Középpontban az üzenetek struktúrájára.  üzenetünket úgy kell megalkotnunk, hogy az interaktív módon szólítsa meg a közönséget, és a kiválasztott célcsoportból, az ahhoz tartozó emberekből párbeszédet váltson ki.  Az üzenetnek olyan globális nyelvet kell beszélnie, amely kielégíti a kibocsátó és a befogadó célkitűzéseit, elvárásait. 9

10 Online kommunikációs célok  Gazdasági célok, mint például a célcsoportok elérése, az ismertség növelése.  Bizonyos esetekben az ügyfelekkel való kapcsolattartást gyorsítja fel.  Földrajzilag távol elhelyezkedő szervezeti egységek közötti kommunikációt teszi hatékonyabbá (intranet).  a kommunikációs partnerek kvantitatív és kvalitatív meghatározása.  általánosságban kijelenthető, hogy a vállalatok világszerte egyre növekvő számban veszik igénybe ezt a médiumot. – innovációkészségét, – naprakészségét kívánja bizonyítani azzal, – egyfajta látens félelem. 10

11 Az online kommunikáció elemei HelyIdő Arculat- teremtés Kommuni- káció iránya Interak- tivitás  a hirdetési tér korlátlan és olcsó  Testre szabott üzenetet  kemény pénzt  fizetnek egyéb üzleti vagy privát elfoglaltságaiktól kell elvonniuk a perceket  értékes élményt kell tehát nyújtani 11

12 Az online kommunikáció eszközei  SPAM, valamint e-mail marketing  Szalaghirdetések – BANNER  Partnerprogram – AFFILIATE  Syndicated merchandising  Szponzoráció  PR-cikk stb. 12

13 E-mail marketing  Permission marketing alapja  Célcsoport saját akaratából fogadja a reklámüzeneteinket  Személyiségi jogok, leiratkozás, gyakoriság  Minden speciális célcsoportnál  Nyomtatott sajtó mellett használhatunk: – E-mail hírlevél (saját) – Hirdetés e-mail hírlevélben (média) – Direkt e-mail (saját listára) – E-mail kutatás (saját, média vagy e-mail listatulajdonos listájára) – Autoresponder 13

14 Bannerek  Rövid időn belül nagy elérés  Márkaismertség növelő, de interaktív eszköz is  Minél nagyobb, annál hatékonyabb? 14

15 Eredmények mérése  A feladattól és a céltől függően történik az eredmények mérése  Akció típusok: – Cikkek, hírek, kvízek, fórumok, játékok, más  Médiateljesítmények: – Összes és egyéni látogató, összes és egyéni oldalletöltések, összes és egyéni rákattintások, kitöltött kérdőívek stb. 15

16 Online PR  Sajtószoba a website-on  Sajtóközlemények – PR ügynökség  Több célcsoport használatával  Linkek elhelyezése minden anyagban  Fizetett PR cikk 16

17 „Ma több, mint 4 millió blog létezik a világon, és ahogyan nő a számuk, úgy nő a vállalati felhasználók száma is” – CNN.com "Blog egy humánabb képviselője lehet a vállalati arculatnak, mind amilyen a sajtóközlemény, vállalati website vagy a cég brosúrája.” – Tom Murphy, CapeClear Software Blog 17

18 Használható-e vállalati célokra?  Leginkább marketing, média és technológiai iparágak (egyenlőre) – CRM eszköz – Kereszt-promóció TV2 Megasztár Blog-ja – Osztályok közötti kommunikáció rögtönzött intranet 18

19 Blogok a cégkommunikációban  A vállalati blogok 2005 – 2007 körül terjedtek el  Fő funkciójuk a belső kommunikáció – Általában a menedzsment  alkalmazottak útvonalon, intraneten A visszajelzések meglehetősen korlátozottak, mert az alkalmazottak sokszor félnek az őszinte visszajelzéstől Sok cégnél moderálják is a kommenteket – Közösségfejlesztő céllal is használnak belső, tematikus blogokat Hasonló érdeklődésű alkalmazottak szervező ereje A legtöbbször csevegő felülettel kombinálva  Nagy cégek a külső kommunikációban is használják – Igen hatékonyak a márkavédelemben válságkommunikációban, viták esetén http://www.pressroom.toyota.com/pr/tms/our-point-of-view.aspx 19

20 Közösségi média "A közösségi média olyan, mint a tiniszex. Mindenki csinálni akarja, de senki sem tudja hogyan kell. Ha mégis összejön a dolog, kiderülhet, hogy nem is olyan jó.„ Avinash Kaushik 20

21 Sajnálatos módon, sok vállalat a közösségi oldalakat úgy kezeli, mint egy újabb marketing csatorna… …amikor az sokkal több is lehet:  PR  Ügyfélszolgálat  Ügyfél-lojalitás  Együttműködés  Hálózatosodás  Átgondolt vezetés  És igen, fogyasztó megnyerő eszköz is. 21

22 Az online marketing stratégiai kérdései  Az Internet-felhasználók tábora rendkívül heterogén  A marketingesek a stratégiájukat a megismert fogyasztói szegmentumokhoz és a szegmentumhoz tartozó igényekhez próbálják igazítani. 22

23 Online marketingstratégia lépései termékstratégiapiackutatásWeboldal tervezésLátogatottság növelésPiacépítésProfit maximalizálás 23

24 Az Adwords és más rendszerek Keresőhirdetések: – Keresőmotorok hirdetési rendszerei, pl.: Google Adwords Display hirdetések: – Nagyobb weboldalak, network-ök – „Önkiszolgáló” hirdetési hálózatok, network-ök, pl.: Google Adwords, Etarget, CT network, Facebook, stb. 24

25 Költség beállítások Kampány keret Napi költségkeret Maximális CPC/CPM – Kulcsszavanként – Hirdetési csoportonként – Kampányonként Fizetési módok: előre fizetés, utólag fizetés ill. átutalás, bankkártya 25

26 Adwords Display hirdetések Szöveges, kép, flash, video Tematikus és weboldal szerinti célzás Kulcsszavas célzás CPC és CPM alapú fizetés Egyéb célzási beállítások (hasonlóan a keresőhirdetésekhez), pl.: földrajzi, időszak, böngésző, mobil eszköz, videlkedés stb. 26

27 Keresőhirdetések Karakterlimit: – Cím: max. 25 karakter – Hirdetési szöveg: 2 sor, egyenként max. 35 karakter – Megjelenített URL: max. 35 karakter – Valódi URL 27

28 A licitrendszer és a pozíciók Pozíció – két dologtól függ: – Licit – Minőségi pontszám (0-10): Átkattintási arány Hirdetés relevancia és minőség Landing page relevancia és minőség Tartalmi hálózaton az oldal relevanciája is számít A magasabb pozíciók drágábbak A természetes találatok feletti pozícióknál feltétel a magas minőségi pontszám A természetes találatok feletti hirdetésekhez figyelemfelkeltő plusz információkat is megjelenít a Google A Kampány jelentés megjelenítési részesedés adataiból lehet megtudni, hogy mennyi megjelenés veszett el a minőségi pontszám miatt 28

29 Kulcsszavak Eszközök a kulcsszóválasztáshoz Keresési trendek www.google.com/trends Hasonló ehhez, picit más adatokkal is: www.google.com/insights/search/ Kulcsszó ötleteket ad ez az eszköz: https://adwords.google.hu/select/KeywordToolExternal Kulcsszó egyezések: – [angol tanfolyam] pontos egyezés – „angol tanfolyam”kifejezés egyezés – angol tanfolyamáltalános egyezés – - németkizáró kulcsszó 29

30 Az alábbi képek segítségével értékeld, hogy milyen volt az előadás: 30 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék Marketing II. Online marketing."

Hasonló előadás


Google Hirdetések