Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZEREPJÁTÉK A KÉMIAOKTATÁSBAN avagy, hogyan kerül a csizma az asztalra..

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZEREPJÁTÉK A KÉMIAOKTATÁSBAN avagy, hogyan kerül a csizma az asztalra.."— Előadás másolata:

1 SZEREPJÁTÉK A KÉMIAOKTATÁSBAN avagy, hogyan kerül a csizma az asztalra..

2  Két bevezető gondolat  Mire használom a szerepjátékot és miért?  Hogyan alkalmazom?  Néhány példa Szerepjáték a kémiaoktatásban

3 Két bevezető gondolat „A tanuló feje nem edény, amit meg kell tölteni, hanem fáklya, amit lángra kell lobbantani” Galileo Galilei Galileo Galilei A tudás boldoggá tesz, tehát a tanulás az örömszerzés egyik módja A tudás boldoggá tesz, tehát a tanulás az örömszerzés egyik módja

4 Mire használom és miért?  Számonkérés, de másképpen  A hagyományos számonkérés egyhangu és egyoldalu, sablonos  Felszólító jellegü  Kevés a sikerélmény  Szorong a diák a teljesítmény kényszer miatt

5 Mire használom és miért?  A szerepjáték miatt a számonkérés látszólag háttérbe kerül  Felszabadult a diák, várja az órát  Meg akarja mutatni, hogy mit tud (ez nem dicsekvés)  Másodlagos a tárgyi tudás elsajátítása  Azonnali a sikerélmény  Biztos a jobb jegy

6 Hogyan alkalmazom?  Tanévenként egyszer, két egymással lazán összefüggő de külön-külön értékelt részek  I szemeszter:önállómunka - tudományos kisdolgozat-  II szemeszter: csoportmunka -plakátkészítés és bemutató-

7 Hogyan alkalmazom?  I szemeszter:önállómunka  Általános téma, szabadon keresgélhet  Előre megadott szempontok szerint kell a dolgozatot összeállítani  A határidő 2 hónap Értékelési szempotok:  Tartalom (címválasztás, témaválasztás és tudományosság, könyvészet)  Külalak (terjedelem és megszerkesztés, ilusztrációk, benyomás)

8 Hogyan alkalmazom?  II szemeszter: csoportmunka  3-4-5 tagu szabadon szerveződő csoportok  A csoporttagok, első félévi dolgozataikból ki kell emeljenek egy közös gondolatot, amit megjelenítenek a plakáton és szerepjátékkal mutatják be  Határidő 2 hét Értékelési szempotok: Plakát (közös gondolat, kreativitás, képi kifejezés, külalak) Bemutató (ötletesség, csoportmunka, minőség)

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36  Megtanul tudományos dolgozatot összeállítani  Hozzászokik a csoportmunka előnyeihez és hátrányaihoz  Fejleszti a kreativitást, az önkifejezést  Elmosódnak a tantárgyak közti határok  Sikerélmények párosulnak a kémiatanuláshoz Hozadéka


Letölteni ppt "SZEREPJÁTÉK A KÉMIAOKTATÁSBAN avagy, hogyan kerül a csizma az asztalra.."

Hasonló előadás


Google Hirdetések