Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 A II. Nemzeti Fejlesztési Terv és a szakképzés összefüggései Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara 2006. november 15.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 A II. Nemzeti Fejlesztési Terv és a szakképzés összefüggései Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara 2006. november 15."— Előadás másolata:

1 1 A II. Nemzeti Fejlesztési Terv és a szakképzés összefüggései Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara november 15.

2 2 Országos Területfejlesztési Koncepció H/18068 sz. országgyűlési határozat EU társfinanszírozással megvalósuló programok Országos Fejlesztéspolitikai Koncepció H/18067 sz. országgyűlési határozat OKMSZMM EÜM Nemzeti finanszírozású programok ROP KMROP ÁROP EKOP VTOP TÁMOP TIOP GOP KEOP KÖZOP Az Új Magyarország Fejlesztési Terv

3 3 Operatív Programok listája az NSRK/ÚMFT 4. változata alapján Az Operatív ProgramokMozaikszavak Gazdaságfejlesztés OPGOP Közlekedés OPKÖZOP Társadalmi megújulás OP (ESZA) TAMOP Társadalmi infrastruktúra OP (ERFA) TIOP Környezet és energia OPKEOP Államreform OPÁROP Elektronikus közigazgatás OPEKOP Regionális OP-k (7 db)ROP

4 4 Regionális Operatív Programok listája az NSRK/ÚMFT 4. változata alapján Az Operatív ProgramokMozaikszavak Nyugat-dunántúli OPNYDOP Dél-alföldi OPDAOP Észak-alföldi OPEAOP Közép-magyarországi OPKMOP Észak-magyarországi OPEMOP Közép-dunántúli OPKDOP Dél-dunántúli OPDDOP

5 5 Tervezés menetrendje OP-k első olvasatban a kormány előtt voltak október 11. Társadalmi vita: vélemények megküldése november 8.-ig A vélemények feldolgozása november OP-k második olvasatban a Kormány előtt, november 29. OP-k EU Bizottsághoz való benyújtása december eleje Akcióprogramok elkészítése november vége Első pályázatok kiírása 2007 január-március

6 6 Lisszaboni célok a foglalkoztatás területén A Lisszaboni stratégia foglalkoztatási céljai Foglalkoztat ási ráta EU átlag (2004) Uniós célkitűzés ek (2010) Magyarorsz ág (2004) EU-15EU- 10* EU-25 Összesen (15-64) 64,756,063,37056,8 (romák 29) Nők56,850,255,76050,7 (romák 20) Férfiak72,762,070,9-63,1 (romák 38) 55+42,532,341,05031,1

7 7 Teljes adóbevétel a GDP arányában EU-átlag: 39,9 (Eu25) Magyarország: 39,1 Forrás: EUROSTAT 2003

8 8 Állami kiadások szerkezete

9 9 Iskolázottság az EU-ban

10 10 Diplomások aránya a éves korosztályban EU-átlag: 24,3 (EU19, OECD-tagok) Magyarország: 13,8 Forrás: EUROSTAT 2004

11 11 Műszaki és természet-tudományi szakok presztízse

12 12 Nyelvi kompetenciák az EU-ban

13 13 Iskolai végzettség alakulása F: népszámlálás ben a középfokú végzettségű 22 évesek aránya 84,0% ami megfelel a EU 2010-es célkitűzésnek (85%).

14 14 Szakképzési kereslet-kínálat spontán Tanulói részvétel és gazdasági kereslet szakmaterület szerint Munkaerő kereslet Képzési kínálat

15 15 Szakképzési kereslet-kínálat irányított Tanulói részvétel és gazdasági kereslet szakmaterület szerint Munkaerő kereslet Képzési kínálat

16 16 Szakképzési kereslet-kínálat optimalizált Tanulói részvétel és gazdasági kereslet szakmaterület szerint Munkaerő kereslet Képzési kínálat

17 17 NFT I. eredmények OKJ (800-ról 416-ra csökkent) OKJ átláthatóbb 16 TISZK

18 18 A szakképzést érintő fejlesztések a foglalkoztathatóság és az alkalmazkodóképesség javítása érdekében az NFT II. keretében Minőségi és a gazdaság igényeinek megfelelő tényleges képzés-kínálat kialakítása Képzőktől független szereplők bevonása a vizsgáztatásba A szak- és felnőttképzésben oktatók szakmai és munkahelyi tapasztalatszerzése, továbbképzése Tanulók szakmai idegen nyelv ismeretének fejlesztése Új tanulási formák, pl. távoktatás Egyéni motiváció erősítése a tanulás iránt (presztízs növelés) Előzetes tudás elismerése, nem-formális és informális rendszerek összekapcsolása Regionális képzési hálózatok – RKK, szakközépiskolák, szakiskolák, TISZK Különböző szakmákra képező intézmények tényleges integrációja a rugalmasság és hatékonyság érdekében

19 19 Humán fejlesztések más operatív programokban  Regionális operatív programok, Közép-Magyarországi ROP – átfogó közoktatási infrastruktúra fejlesztési program, a regionális nagyrendszerekhez kapcsolódó kiskórházak, funkcióváltó, specializált intézmények fejlesztése, könyvtár fejlesztések, különös tekintettel a könyvtári hálózatok kialakítására és funkcióváltására, akadálymentesítés, közösségi terek megújítása ("játszva megelőző" játszótér, ifjúsági szabadidős helyek, stb.), a család és munkavégzés összehangolását segítő szolgáltatások infrastruktúrájának fejlesztése (bölcsőde és alternatív ellátások)  Környezet és energia OP - közintézmények energetikai rendszereinek korszerűsítése, erdei iskola program  Gazdaságfejlesztési OP - felsőoktatási intézmények K+F infrastruktúrájának fejlesztése, elsősorban vállalatokkal közös kutatási, ipari projektekben  Közszolgáltatások korszerűsítése OP - e-szolgáltatások a humán közszolgáltatások területén oktatási kártyacsalád, foglalkoztatási kártya, kulturális örökség hatósági nyilvántartása

20 20 Nyitott kérdések  Technológia váltás segítése  Tanulók fogadás – utánpótlás biztosítása  Építőipar, szolgáltató szektor  Fiatalok induló vállalkozási csomagja  Nagyberuházások beszállítói programja  Üzemközi tanműhely  Gyakorlati oktató helyek  Gyakorlati vizsgák

21 21 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Dr. Köpeczi Bócz Tamás Igazgató Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program és EQUAL Program Irányító Hatósága Cím:1066 Budapest, Mozsár utca 16. Telefon: Fax:


Letölteni ppt "1 A II. Nemzeti Fejlesztési Terv és a szakképzés összefüggései Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara 2006. november 15."

Hasonló előadás


Google Hirdetések