Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ZADRAVECZ ZSÓFIA 2008. november 26. Az online marketing lehetőségei és kihívásai a KKV szektorban.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ZADRAVECZ ZSÓFIA 2008. november 26. Az online marketing lehetőségei és kihívásai a KKV szektorban."— Előadás másolata:

1 ZADRAVECZ ZSÓFIA 2008. november 26. Az online marketing lehetőségei és kihívásai a KKV szektorban

2 AZ ONLINE MARKETING FOGALMA Az interaktív üzleti munkához kapcsolódó marketingtevékenység azon formája, amely hálózati információs rendszerekben és elektronikus közegben egyedekkel és tömegekkel sajátos módon kommunikál, és globális értékesítést támogat online és offline eszközökkel. Más néven: Internet- vagy webmarketing 2

3 I NTERNET ELTERJEDÉSE Információs forradalmak: 1. írás  adatok rögzítése 2. könyvnyomtatás (XV. sz.)  adatok sokszorosítása 3. Internet  adatok előállítása, reprodukálása (tér- és időbeli korlátok lebomlása) 3

4 I NTERNET TÖRTÉNETE 1. 1964 (hidegháború)- Rand Corporation, Paul Baran: decentralizált hálózat, ha az USA-t támadás éri. Az adatokat csomagokra bontják és más-más úton küldik el a címzetthez. A kutatások az UCLA-n és a Massachussets-i egyetemen folytatódnak 1969. ARPANET (Advanced Research Project Agency Network), USA Hadügyminisztérium 1973. DARPA program 1980. National Science Foundation (NSF) támogatja a tudományos hálózathoz való kapcsolódást (csak oktatás) 1980-as, 90-es évek: a kezdeti NCP protokollt felváltja a TCP/IP protokoll  Internet 4

5 I NTERNET TÖRTÉNETE 2. Internet : azoknak a számítógép-hálózatoknak a világot átfogó összessége, amelyek az Internet Protokoll (IP) közvetítésével egymással kapcsolatban vannak. tömeges elterjedés a www létrehozásával kezdődik 1991- ben (Tim Berners-Lee) 1992-ben már 1 millió gép kapcsolódik a hálóra 1993: első böngészőprogram: Mosaic (Netscape elődje) 1994: Yahoo! létrejötte; első e-commerce (PizzaHut) 1995: Java fejlesztése; zenehallgatás lehetővé válik 1997-ben már 16 millió gép kapcsolódik a hálóra 1999: Napster születése; Melissa vírus; első WAP-os telefon; Y2K 2000: dotcom lufi kidurranása.. 5

6 A ’L ONG TAIL ’ ( HOSSZÚ FAROK ) JELENSÉG MAGYARÁZATA 6

7 O’R EILLY MÉDIA ÖSSZEHASONLÍTÁSA 7

8 F ŐBB ALAPFOGALMAK e-mail domain név hírcsoportok (newsgroups) levelezési listák (mailing lists) Keresőgépek FTP (File Transfer Protocol) www (world wide web) + böngésző HTML (Hypertext Markup Language) IRC (Internet Relay Chat) CGI (Common Gateway Interface) PHP IP 8

9 D OMAIN NÉV.com profitorientált gazdasági szervezet.gov állami hivatal.edu oktatási intézmény.org egyéb, többnyire nonprofit szervezet.mil katonai szervezet.net hálózati adminisztrációs szervezet.hu magyar felhasználó.at Ausztria.uk Egyesült Királyság.cz Cseh Köztársaság.de Németország.ru Oroszország.it Olaszország.il Izrael + újabbak (TLD, felső szintű domainnév).info,.biz,.pro,.name,.aero,.coop,.museum 9

10 ÚJ GAZDASÁG Def.: az a legszélesebben értelmezett üzleti környezet, ahol az elektronikus üzleti tevékenységek zajlanak. Jellemzői: az interakció és az együttműködés költségei alacsonyak a fizikai vagyontárgyak nem olyan fontosak az értékteremtésben a vállalat méretétől nem függ a bevétel az információhoz való hozzáférés szabad bárki számára a globalitás könnyen megvalósítható, olcsó 10

11 A Z ELEKTRONIKUS PIACTÉR SZEREPLŐI Dotcom/virtuális vállalatok Működési területük és kommunikációjuk az elektronikus piacra korlátozódik, melynek kiszolgálásához nem rendelkeznek a hagyományos raktárakkal, fizikai háttérrel. Click and mortar/hibrid vállalatok Hagyományos vállalatok, melyek kiterjesztették üzleti tevékenységüket az elektronikus piacra, vagy önálló online üzletágat hoztak létre. 11

12 E - BUSINESS VS. E - COMMERCE 1. e-business: a vállalatok és az Internet segítségével valósítanak meg kapcsolatot az üzletfeleikkel, vásárlóikkal, beszállítóikkal, kormányzattal és az értékesítés minden láncszeme az interneten keresztül valósul meg. e-commerce: olyan üzleti tranzakciók, amelyek során a felek inkább elektronikus, mint fizikai úton vagy közvetlenül érintkeznek. 12

13 E - BUSINESS VS. E - COMMERCE 2. E-BUSINESS E-COMMERCE  Marketing  Beszerzés  Értékesítés  Logisztika  Az ellátási lánc elemeinek összekapcsolása (internet, extranet, EDI, kétoldalú kapcsolatok)  Belső folyamatok elektronizálása (intranet) 13

14 A Z INTERNET HATÁSA A VÁLLALATI GAZDÁLKODÁS KÖRNYEZETÉRE lehetővé teszi a hagyományos piaci határok átlépését, a piacok bővítését, kiszélesíti az együttműködési, partneri köröket, új kapcsolatokat hoz létre a szektorok között, a kisvállalatok számára is lehetővé teszi a nemzetközi piacok elérését, hozzájárul a fogyasztói igények, attitűdök és magatartásformák globalizációjához, 14

15 A Z INTERNET HATÁSA A VÁLLALATI GAZDÁLKODÁS KÖRNYEZETÉRE az iparágon kívüli versenytársak megjelenése, az erőteljes diverzifikáció jellemző az új piactérre, versenyelőnyt jelent a megkülönböztetett termék, a vevőorientáltság és a gyorsaság, a virtuális térben erős stratégiai szövetségek jönnek létre, a virtuális közösségek új és jelentős elemei az elektronikus piactérnek. 15

16 A Z E - BUSINESS RÉSZTVEVŐI Business to Business (B2B): üzleti partnerek közötti elektronikus kapcsolat, Business to Consumer (B2C): internetes kiskereskedelem, fogyasztóknak, végfelhasználóknak szóló marketingtevékenység, Business to Administration (B2A): vállalatok és a kormányzat közötti tranzakciók, Consumer to Administration (C2A): lakosság és a kormányzat, hivatalos szervek közötti kapcsolat, Consumer to Consumer (C2C): fogyasztók közötti kapcsolat, aukciók, Business to Employee (B2E): vállalat és alkalmazottak közötti kapcsolat. 16

17 A Z I NTERNET ALAPÚ KERESKEDELEM HASZNÁLAT ALAPJÁN (2002- ES ADATOK ) 0 50 100 150 200 250 300 350 400 450 19951996199719981999200020012002 millió fő B2B B2C 17

18 ONLINE MARKETING SZEMLÉLET vállalati weboldal marketing weboldal piacbefolyásolási kereskedelmi Push v. pull technológia globális marketing niche-marketing kibertér, kiberidő kétirányú kommunikáció begubozódási effektus („cocooning”) vevőközpontúság (CRM: Customer Relationship Management) 18

19 ONLINE MARKETING - MIX ElérhetőségInteraktivitás Vevőkapcsolat Promóció Ár Termék Értékesítési csatorna 19

20 E LVÁRÁSOK NETEN MEGJELENŐ VÁLLALATOKTÓL 1. Termék: termékhez kapcsolódó online infok elérhetősége (attól függ, hogy kemény termék, puha termék vagy szolgáltatás) a termék adaptálása a vevői igényekhez az ügyfél részvétele a termék specifikálásában, tervezésében Ár: árinformációk online elérhetősége árak dinamikus illesztése online áralku lehetősége elfogyasztott termék mennyiséggel arányos áralakítás differenciálás könnyebben lehetséges 20

21 E LVÁRÁSOK NETEN MEGJELENŐ VÁLLALATOKTÓL 2. Értékesítési csatorna: online rendelés lehetősége biztonságos elektronikus fizetés fajtái: (e-bolt, e-bevásárló központ, e-aukció, elektronikus piactér) Marketingkommunikáció: megjelenés a keresőkön eszközei: online reklám, online PR, online szponzorálás kommunikáció ügyfélhez igazítása + ügyfélszolgálat (online) 21

22 O NLINE MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ Hogyan találnak a látogatók a vállalatra? 1. lépés: Webhely elkészítése. 2. lépés: Elérni, hogy a potenciális ügyfelek ellátogassanak a webhelyre. 3. lépés: Elérni, hogy a potenciális ügyfelek vásárlóvá, majd visszatérő vásárlóvá váljanak. 22

23 W EBHELYET NÉPSZERŰSÍTŐ MÓDSZEREK 1. 1. Megjelenés a keresőkön 2. Online reklám Lehetőségek: Webhely E-mail Szalaghirdetés Nyomógombok Egér képernyőn megjelenő eleme Szöveges linkek Beférkőző reklámok Képernyőkímélők 23

24 W EBHELYET NÉPSZERŰSÍTŐ MÓDSZEREK 2. Online PR Előny a hagyományos PR tevékenységgel szemben:  nem működik a kapuőr effektus;  non-stop információközlés;  új szabály: addig kell közzétenni, amíg friss!  nincsenek kötött terjedelmi korlátok;  interaktivitás. Lehetőségek: PR cikkek saját weboldalon, fórumokon, e-magazinokban cikkek megjelentetése, online sajtóértekezletek, online konferenciák látogatása, szervezése. 24

25 W EBHELYET NÉPSZERŰSÍTŐ MÓDSZEREK 3. 4. Online szponzorálás Átmenet az online és a PR között. Lehetőségek: támogatásért cserébe reklámhely, egymáshoz kapcsolódó szolgáltatások, termékek oldalán reklám 25

26 ONLINE MARKETING STRATÉGIAI KÉRDÉSEI Webmarketing törvényei: Hamupipőke törvénye zsákutca törvénye adok-kapok törvénye bizalom törvénye pull és push stratégia törvénye niche törvénye

27 H AMUPIPŐKE TÖRVÉNYE Alaphipotézis: A hálón 19 kattintással bárhonnan – bárhová eljutok Nem igaz, akár 100 kattintás is kellhet 75% esély, hogy két véletlenszerűen kiválasztott oldal között nem lehet eljutni Egyébként 16 kattintás elegendő

28 A ZSÁKUTCA TÖRVÉNYE Sok szép honlap látogató nélkül (ld. Hamupipőke törvényét is!) Hirdetések a hálón Keresőgépek (Altavizsla, Heuréka, Yahoo, Altavista, Excite, Infoseek, Webcrawler,…) Linkek elhelyezése partner cégeknél PR / SP akciók, sajtó Web cím elhelyezése nyomtatott anyagokon Vevők idecsalogatása TARTALOM fontossága

29 A Z ADOK – KAPOK TÖRVÉNYE Emberek odacsalogatása honlapunkhoz Hasznos ingyen információt kinálunk Megismerik a termékeinket / szolgáltatásainkat Ritmus: ingyenes szolgáltatás + erre épülő eladás Ehhez bizalom kell!

30 A BIZALOM TÖRVÉNYE Kölcsönös bizalmatlanság Valós élet: tapasztalat, reklám, márka Ne bújjunk el postafiók és e-mail cím mögé Valós cím, telefonszám Név, telephely Fénykép Cél: a virtuális tér immateriális komplexus gyengítése

31 A PULL ÉS PUSH TÖRVÉNYE a weblap alaptermészete tartós kapcsolat Értékes legyen a látogató számára, amit küldünk neki Bizzon bennünk Alapfeltétel: címét ne adjunk tovább illetéktelennek Hírlevél WEBLAP Passzív Pull: vonz a tartalom igéretével Vissza kell csalni a látogatót E-MAIL Aktív Push: benyomja az üzenetet a látogató postaládájába

32 A NICHE TÖRVÉNYE Nagy internetes vállalatok komplett piaci szegmenseket le tudnak fedni Kicsik: találékonyság Elkerüljük a kudarcot: http://www.zadravecz.extra.hu/http://www.zadravecz.extra.hu/

33 33

34 Miért kell összehasonlítanunk bármit is? „A kommunikáció-technológiai robbanás eredményeként óriási – és egyre növekszik – az információs nyomás. Egy szemléletes példával érzékeltetve: ma a New York Times egyetlen kiadása több információt tartalmaz, mint amit a 17. századi Angliában egy ember egész élete során befogadhatott. Az egyre irritálóbb környezetre válaszul a fogyasztói magatartás egyre célratörőbbé válik. „Mi a jó nekem ebben?” - kérdezik a reklám-dömpinget látva a fogyasztók, az irreleváns üzeneteket pedig egyszerűen figyelmen kívül hagyják. Szkeptikusan, sőt, gyakran gyanakvóan közelítenek a reklám-ízű információkhoz. Továbbra is a fogyasztási, vásárlási döntések hatékony befolyásolása maradt a kulcs a profitábilis működéshez – de a hagyományos módokon, hagyományos marketing- eszközökkel ez már nem kivitelezhető.” O NLINE MARKETING, ONLINE PR 34

35 Offline (Hagyományos) vs. Online (Interaktív) „régi” „új” egyirányú kétirányú monológ dialógus push pull rendszerű „becsülhető” mérhető 35

36 Az online kommunikáció 13 szabálya 1. A megfelelő embert a megfelelő időben. 2. Nincs kontroll. 3. A hálózatok ereje meglovagolható. 4. Csak az üzleti érték számít. 5. Csak mert online – még nem feltétlenül jobb. 6. Integráció – csak hatás alapján! 7. Mindig szem előtt tartandók: érték és igazság. 8. A „vissza” gomb mindenekfelett áll. 8. Csak a változás örök. 10. Építs adat helyett információra. 11. A fogyasztó is ember 12 Minek új fogyasztó ha már van régi? 13. A tapasztalat mindennél többet ér. 36

37 Az online kommunikáció 13 szabálya 1. A megfelelő embert a megfelelő időben. 2. Nincs kontroll. 3. A hálózatok ereje meglovagolható. 4. Csak az üzleti érték számít. 5. Csak mert online – még nem feltétlenül jobb. 6. Integráció – csak hatás alapján! 7. Mindig szem előtt tartandók: érték és igazság. 8. A „vissza” gomb mindenekfelett áll. 9. Csak a változás örök. 10. Építs adat helyett információra. 11. A fogyasztó is ember. 12. Minek új fogyasztó ha már van régi? 13. A tapasztalat mindennél többet ér. 37

38 Változó információszerzési szokások Médiumok elérése a teljes aktív magyar népesség (15+ életév) körében (kb. 8,5 millió ember) 1) Blikk 12% 2) startlap.hu 11% 3) origo freemail 11% 4) Metro 7,9% 5) origo.hu 6,4% 6) Népszabadság 5,3% 7) Nemzeti Sport 3,7% 8) index.hu 3,5% 9) Magyar Nemzet2,3% 10) port.hu 1,9% 11) t-online.hu 1,9% 12) Bors 1,7%.. x) Népszava 0,9% Szonda-Gfk nemzeti médiaanalizis (medianavigátor) 2007 H1 38

39 Az online kommunikáció 13 szabálya 1. A megfelelő embert a megfelelő időben. 2. Nincs kontroll. 3. A hálózatok ereje meglovagolható. 4. Csak az üzleti érték számít. 5. Csak mert online – még nem feltétlenül jobb. 6. Integráció – csak hatás alapján! 7. Mindig szem előtt tartandók: érték és igazság. 8. A „vissza” gomb mindenekfelett áll. 9. Csak a változás örök. 10. Építs adat helyett információra. 11. A fogyasztó is ember. 12. Minek új fogyasztó ha már van régi? 13. A tapasztalat mindennél többet ér. 39

40 2) Nincs kontroll - A fogyasztók megtanulják / megtanulták elkerülni a hagyományos reklámot (alap-kontroll hiánya) - Több forrásból szerzik be az információt (kereszt-ellenőrzés) - Módosítják a reklámüzeneteket.. 40

41 2) Nincs kontroll 41

42 2) Nincs kontroll 42

43 2) Nincs kontroll 43

44 Az online kommunikáció 13 szabálya 1. A megfelelő embert a megfelelő időben. 2. Nincs kontroll. 3. A hálózatok ereje meglovagolható. 4. Csak az üzleti érték számít. 5. Csak mert online – még nem feltétlenül jobb. 6. Integráció – csak hatás alapján! 7. Mindig szem előtt tartandók: érték és igazság. 8. A „vissza” gomb mindenekfelett áll. 9. Csak a változás örök. 10. Építs adat helyett információra. 11. A fogyasztó is ember. 12. Minek új fogyasztó ha már van régi? 13. A tapasztalat mindennél többet ér. 44

45 3) A hálózatok ereje meglovagolható 45

46 3) A hálózatok ereje meglovagolható - HA megfelelő formában juttatjuk be az üzenetet a hálózatba - HA a megfelelő pontokon juttatjuk be az üzenetet a hálózatba 46

47 K ERESŐMARKETING Minden off-line, online kampánynál Márkanév, terméknév, fogalom Mennyire vagyunk „láthatóak” a neten? Benchmarking: Keresők, katalógusok, linkgyűjtemények Saját website látogatói statisztikánk 47

48 K ERESŐMARKETING InteraktivitásBranding Kampány Folyamatos jelenlét Költséghatékony jelenlét (website optimalizálás) Kulcsszavas hirdetés – közel 70% ROI Kulcsszavas hirdetés Website optimalizálás 48

49 49

50 50

51 E- MAIL MARKETING Minden speciális célcsoportnál Nyomtatott sajtó mellett használhatunk: E-mail hírlevél (saját) Hirdetés e-mail hírlevélben (média) Direkt e-mail (saját listára) E-mail kutatás (saját, média vagy e-mail listatulajdonos listájára) 51

52 E- MAIL MARKETING InteraktivitásBranding Kampány Folyamatos jelenlét Technikailag és vizuálisan gondozott e-mail kommunikáció magas szintű márkaismertséget biztosít Az eszköz rendkívüli interaktivitási lehetőségekkel rendelkezik E-mail 52

53 B ANNER Vényköteles gyógyszerek esetében csak a speciális website-okon Banner, box, „felhőkarcoló” stb. Kisebb válaszadási arányok Jó márkaismertséget növelő eszköz „Felhívás a cselekvésre” kötelező használni! 53

54 B ANNER ( HIRDETÉSI CSÍK ) InteraktivitásBranding Kampány Folyamatos jelenlét Rövid idő alatt nagy elérés Offline kampány támogatása is lehetséges Kiegészítő online reklámeszköz! (speciális website-okon) Banner 54

55 P ÉDA 55

56 S ZPONZORÁCIÓ Stratégiailag fontos website-okon Akár kampányszerűen Az üzenet, kreatív és az egész tartalom változhat Minimum fél, de optimális az 1 év Online szponzoráció MÉRHETŐ 56

57 E REDMÉNYEK MÉRÉSE A feladattól és a céltől függően történik az eredmények mérése Akció típusok: Cikkek, hírek, kvízek, fórumok, játékok, más Médiateljesítmények: Összes és egyéni látogató, összes és egyéni oldalletöltések, összes és egyéni rákattintások, kitöltött kérdőívek stb. 57

58 S ZPONZORÁCIÓ InteraktivitásBranding Kampány Folyamatos jelenlét Leginkább használatos eszköz a vényköteles gyógyszerek online promóciójában PR jellegével nagyob érdeklődést vált ki és „hitelesebb” Rendkívülien költséghatékony Szponzoráció 58

59 O NLINE PR Sajtószoba a website-on Sajtóközlemények – PR ügynökség Több célcsoport használatával Linkek elhelyezése minden anyagban Fizetett PR cikk 59

60 O NLINE PR InteraktivitásBranding Kampány Folyamatos jelenlét Sok lehetőség a kihasználására (vállalati website, brand-site, speciális website-ok, e-mail hírlevelek, chat, fórum, levelező listák Online PR 60

61 61

62 M IT KERESNEK A MÉDIAKÉPVISELŐK ÁLTALÁBAN A S AJTÓSZOBÁBAN ? PR kapcsolat (elérésekkel) Alapvető adatok ellenőrzése a szervezetről Vezetők helyes névírása, kor, telep- és székhely címek stb. A vállalat saját közleményei Pénzügyi információk Képek letöltése a cikkhez 62

63 S AJTÓSZOBA NYITÓOLDALA Login felület Utolsó 3-4 képes hír lead-ben + link További hírek - link Pop-up ablak – felhívás a regisztrációra Magyarázat a regisztráció szükségességéről 63

64 R EGISZTRÁCIÓ Előnyök hangsúlyozása és a lehetőségek bemutatása Regisztrációs lap Privát és médiaadatokkal Hírlevél és a többi közlemény engedélyezése Manuális engedélyeztetés/visszaigazolás 64

65 K APCSOLATOK Kontaktszemélyek neve, címe, arcképe, jogosultsági körök, direkt elérései, munkaidőn kívüli elérések, helyettesek Kiemelt helyen Kontaktszemélyek önéletrajza NEM: pr@ vagy sajto@cegnev.hu 65

66 S AJTÓKÖZLEMÉNYEK Sajtóközlemények címoldala és rajta Az anyag címe, kelte, téma és a teljes szöveghez és háttéranyagokhoz vezető link Interaktív szövegek és képek Nyomtatási könnyítések Sajtóközlemények archívuma 66

67 K ERESŐK Belső Segíti a sajtóképviselő gyorsabb navigálását Speciális információ keresést Archívum jobb áttekintése/használhatósága Sajtóközlemények, képek, szavak és szókapcsolatok Külső Valamelyik kereskedelmi kereső 67

68 T ERMÉKEK / SZOLGÁLTATÁSOK Új termékek/szolgáltatások, frissítések, visszavonások, esettanulmányok, fogyasztói tanusítványok, hang- és videó klippek, mediakit, nyomdakész szöveg/kép anyagok 68

69 V ÁLLALATI ESEMÉNYEK Rendezvények, konferenciák, új belépők, előléptetések, leépítések, pénzügyi hírek és évi jelentések, részvényárfolyam, előrejelzések, háttéranyagok a menedzsment önéletrajzai és elérései fényképek (nyomdakész is) tanulmányok, elemzések stb. 69

70 L EVELEZÉSI LISTA PR kapcsolat (mező) E-mail listák Sajtótájékoztatók Sajtóközlemények Esemény beharangozások Follow-up üzenetek Speciális kérések (automatizált e-mail) 70

71 H ASZNOS LINKEK A vállalat egységei A vállalat partner- és beszállító listája Együttműködő és hivatalos szervezetek Az üggyel kapcsolatos non-profit szervezetek Más, az iparághoz kapcsolódó linkek 71

72 I PARÁG INFORMÁCIÓI Minden anyag, tanulmány vagy esemény az iparággal kapcsolatban Összehasonlító elemzések, kutatási adatok A lényeg, hogy a sajtóképviselők egy idő után forrásként használják (és jelöljék meg) a website- unkat 72

73 D ÍJAK ÉS ELISMERÉSEK Minden információ a kapot díjakról és elismerésekről Forrásokkal, kapcsolat információval Letölthető, nyomdakész szöveg-kép anyagokkal 73

74 S EGÍTSÉG Struktúrált, felhasználóbarát „segítség” eszköz nélkül kudarcba fulladhat a „Sajtószoba” A fejlesztő feladata 10%-ra csökkenteni az ember beavatkozását (ügyintést) Minden oldalon szerepeljen! 74

75 P ARTNERSÉGEK Szakmai szolgáltatás az online tartalomszolgáltatóknak Tartalom szolgáltatása speciális website-oknak Tanulmányok, cikkek, hírek, képek, konferenciák, bemutatók Inkább PR, mint reklám! 75

76 P ARTNERSÉGEK InteraktivitásBranding Kampány Folyamatos jelenlét Mindkét félnek hasznot kell húzni a partnerségből Releváns és „többlet értékű” tartalmak Partnerségek 76

77 RSS - R EALLY S IMPLE S YNDICATION ‘Igazán Egyszerű Hírszolgáltatás’: új kommunikációs technológia, amely lehetővé teszi, hogy egy adott webhely tartalmának bizonyos kivonatát egyszerűen, gyorsan megosszuk másokkal. Gyors:a teljes oldal letöltése nélkül, csupán a kért/legújabb információ jut el a látogatóhoz. Nem felület-specifikus:egy RSS formátumú információ csatornát olvashatunk böngészőprogramok, kifejezetten erre a célra készült grafikus vagy szöveges módú alkalmazások, mobiltelefon, tenyérgép stb. segítségével. 77

78 M IKOR ÉRDEMES BEKAPCSOLÓDNI A VIRTUÁLIS VILÁGBA ? Naprakészség Interaktivitás A felhasználó és a készítő kategóriájának összemodódása Folyamatosság Szocializáció/közösség 78

79 E GY JÓ PÉLDA – V ILLAS H UNGÁRIA K FT. 60 éves múlt 1990-es magyar leányvállalat alapítás Profil: Bitumen alapú, professzionális vízszigetelő rendszerek fejlesztése és gyártása Jelentőség: megbízhatóan védik az épületeket, tetőket, hidakat és az utakat a vízzel és a különböző időjárási viszonyokkal szemben Értékesítési tevékenység: Magyarország Bosznia Szerbia 79

80 E GY JÓ PÉLDA – V ILLAS H UNGÁRIA K FT. Forgalmazott termékek: Lapostető szigetelő lemezek Magastető szigetelő lemezek Bitumenes zsindelyek Hídszigetelő lemezek Zöldtető szigetelő lemezek Polimer bitumenes szigetelő lemezek ipari épületekhez Speciális öntapadó tetőszigetelő lemezek Öntapadó pinceszigetelő lemezek Oldószer alapú és emulziós bitumenes kellősítők Bitumenes kenőmasszák Ragasztó-, és kiöntőmasszák Útépítésnél használt polimer modifikált bitumenmassza 80

81 E GY JÓ PÉLDA – V ILLAS H UNGÁRIA K FT. www.villas.hu www.epitoanyagnet.huwww.epitoanyagnet.hu : a házépítéshez szükséges valamennyi építőanyag megtalálható tematikus bontásban. A Villas termékei a szigetelés-vízszigetelés menü alatt találhatók versenytárs nélkül. www.proidea.huwww.proidea.hu : ez egy online termékinformációs katalógus, ahol az építkezés során felhasználásra kerülő termékek gyártói és forgalmazói juttatják el információikat tervezőknek, kivitelezőknek és építtetőknek. A szigetelés menüpont alatt a Villas termékek megtalálhatók a bitumenes szigetelés, a zöldtető szigetelés valamint az alapozók, kellősítők, bitumenes ragasztók almenü alatt. Mivel itt a versenytársak is megjelennek, ezért előny a szigeteléseken belüli további bontás, mert a zöldtető szigetelések menü alatt kizárólag Villas termékek találhatók. 81

82 E GY JÓ PÉLDA – V ILLAS H UNGÁRIA K FT. www.gtm.huwww.gtm.hu : a Gazdasági Tükörkép Magazin on-line portálja, ahol is egy cikk található „60 éves múlttal 15 éve Magyarországon - Biztonságos, minőségi vízszigetelés Villas-termékekkel ” címmel az építőipar menüpont alatt. www.orisoft.pmmf.huwww.orisoft.pmmf.hu : a PTE Pollack Mihály Műszaki Karának építőanyagipari katalógusa. Lehetőség van tematikusan és gyártók, forgalmazók szerinti keresésre is. www.baudocu.huwww.baudocu.hu : on-line termékinformációs központ építészek, tervezők, beruházók és egyéni építtetők számára. A Villas termékei megtalálhatók továbbá a viszonteladó partnereik honlapján is (www.diosarok.hu, www.feki.hu, www.rktuzep.hu, www.tetosopron.hu, … stb.) 82

83 H ONLAPMEGVALÓSÍTÁS Menta étterem - Pécs 83

84 H ONLAPMEGVALÓSÍTÁS Tettye vendéglő http://www.freeweb.hu/tettye/ 84

85 A FREEWEB. HU SZOLGÁLTATÁSA Korlátlan MySQL adatbázis szerver használat, PHP4- és CGI futtatási lehetőség, 500Mbyte tárhely, (ha levelezéshez az altavizsla.hu szolgáltatást használod akkor 5Gigabyte) Külföldről és belföldről egyaránt a leggyorsabb elérhetőség (csúcsidőben is), Ingyenes másodlagos domain használat (felhasználónév.freeweb.hu), Egyszerűsített névhasználat (fw.hu), Pop3, imap, smtp, webmail levelezés 100 Mbyte e-mail tárhely 85

86 A FREEWEB. HU SZOLGÁLTATÁSA Spam- és vírusmentes levelezés, egyedi szűrő beállítási lehetőség Gyors FTP feltöltés, Hiteles napi/összesített toplista (reloadok kiszűrve) akár számláló formában is, Pénzkereseti lehetőség (SMSWEB), Igényelhető reklámmentesség és saját domain név használata, Ingyenes internet hozzáférés (előfizetés nélküli), Rendszeres (napi) adatmentés 86

87 H ASZNOS PORTÁL http://www.kkvportal.hu/ 87

88 K ÖSZÖNÖM A FIGYELMET ! 88


Letölteni ppt "ZADRAVECZ ZSÓFIA 2008. november 26. Az online marketing lehetőségei és kihívásai a KKV szektorban."

Hasonló előadás


Google Hirdetések