Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Dunaújvárosi Főiskola megújuló energiaforrás beruházásának elemzése Duhony Anita /RGW4WH.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Dunaújvárosi Főiskola megújuló energiaforrás beruházásának elemzése Duhony Anita /RGW4WH."— Előadás másolata:

1 A Dunaújvárosi Főiskola megújuló energiaforrás beruházásának elemzése Duhony Anita /RGW4WH

2 Áttekintés TIOP pályázat – Épületek felújítása – Megújuló energiaforrások alkalmazása – Hallgatói mérések – Passzív ház Rendszer megismerése Adatok gyűjtése, elemzése Matematikai modell Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

3 Mobil napelem-csoport 3 különböző napelem típus Napkövető rendszer, két érzékelővel Két tengely körüli elmozdulás Mérhető karakterisztikák Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

4 „P” és „GL” épületek Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

5 „Energia előállítók” 20 kW csúcsteljesítményű napelem a P épület tetején 1 kW csúcsteljesítményű szélgenerátor 24 db talajszonda (Max kW) 400- m 2 talajkollektor (Max. 15 kW) 6 x 16 = 96 kW levegő víz hőszivattyú 2 x x 55 kW víz-víz hőszivattyú 4 db különböző napkollektor Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

6 „P” épület tetejére felszerelt napelem 2*10 kW-os teljesítményű 96 elemből álló monokristályos napelem 2 db konverter (SMA) Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

7 Napelem-mező Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

8 Napi maximális beeső sugárzás Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

9 Napi maximális teljesítmény Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

10 Összehasonlítás Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

11 Összehasonlítás Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

12 Hatásfok a maximális beeső sugárzás függvényében nyáron Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

13 Hatásfok a maximális beeső sugárzás függvényében télen Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

14 „P” épület tetejére felszerelt napelemek energiatermelése Okai nyáron – A sugárzásmérő nem teljesen azt a beeső sugárzást méri, ami a napelemekre esik. – A vizsgált időszakban a magas levegő hőmérséklete és a nagy beeső sugárzás megemelte a napelemek hőmérsékletét. (> 60°C) Okai télen – A hó belephette a készüléket – Kedvező hőmérsékleti viszonyok Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

15 Talajszonda-mező Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

16 Talajszonda nyáron Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

17 Talajszonda télen Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

18 Szondában keringő folyadék hőmérséklete nyáron Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

19 Szondában keringő folyadék hőmérséklete télen Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

20 Fellépő problémák Rendszerleállás Etilén-glikol nehézfolyadékként viselkedett Lamináris áramlás – Szonda – Főgyűjtő cső – Kivétel a mellékgyűjtő cső Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

21 „P” épület hűtése-fűtése Padlófűtés Fan-coil keringteti a levegőt Zsalurendszer Folyosó hűtését-fűtését szellőztető rendszer látja el Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Külső hőmérséklet [°C] Belső hőmérséklet [°C] Nyáron37,5Max.: 27 (átl.:24,5) Ősszel8,8Min.: 23 Télen-17,8Min.: 20 (átl.: 22)

22 Zsalurendszer Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

23 „GL” épület hűtése-fűtése A hűtést 6 db levegő-víz hőszivattyú látja el A fűtést a talajkollektor és a rákapcsolt hőszivattyú + 6 db levegő-víz hőszivattyú is rásegít + légkezelő rendszer Minden teremben fan-coil működik Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Külső hőmérséklet [°C] Belső hőmérséklet [°C] Nyáron37,5Max.: 24 (átl.: 23) Ősszel8,8Min.: 22 (átl.: 23) Télen-17,6Min.: 21 (átl.: 22)

24 Levegő-víz hőszivattyú Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

25 „P” épület használati meleg víz előállítása 4 különböző napkollektor – hagyományos síkkollektoros – vákuumos síkkollektoros – zárt rendszerű vákuumcsöves – nyílt rendszerű vákuumcsöves Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

26 „GL” épület használati meleg víz előállítása 400 m 2 –re, 2 m mélyen lefektetett talajkollektor gondoskodik 14 kW teljesítményű hőszivattyú segíti munkáját Meghatározott mélységenként hőmérőkkel van ellátva a talajkollektor Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

27 „GL” épület meleg víz előállítása Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

28 „GL” épület meleg víz előállítása Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

29 Tervek Részletes áramlástani és termodinamikai számítások Nagyobb szivattyú felszerelése – Áramlási intenzitás növelése Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

30 Összegzés A rendszer megfelelően működik Több hónap intervallumon vizsgált üzemelés Csökkentek a DUF költségei Mérséklődtek a káros anyagok kibocsátás Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

31 Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/


Letölteni ppt "A Dunaújvárosi Főiskola megújuló energiaforrás beruházásának elemzése Duhony Anita /RGW4WH."

Hasonló előadás


Google Hirdetések