Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Beszámoló az NPK egy éves tevékenységéről Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke Budapest, 2015 június 4..

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Beszámoló az NPK egy éves tevékenységéről Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke Budapest, 2015 június 4.."— Előadás másolata:

1 Beszámoló az NPK egy éves tevékenységéről Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke Budapest, 2015 június 4..

2 Köztestületté válás Alapszabály: „I.2. Az NPK-t köztestületként az Nkt. hozta létre 2013. szept. 1. napjával.” Szabályzatok megalkotása – Országos Küldöttgyűlések (2014. 06.14., 08.23., 10.17., 11.08.) kellettek a bejegyzéshez Bejegyzés: 2014. december 30.

3 A szervezet fejlesztés lépései V.5.i, „ Az Elnökség a területi szervek és a szakmai tagozatok véleménye alapján véleményt nyilvánít és javaslatot tesz az NPK tagjait érintő jogalkotási és jogalkalmazási kérdésekben.” Területi választások Tagozatok megalakítása

4 Területi választások 19 megye és Budapest 14 megye teljes létszámban 3 esetben még megalakítható az Elnökség és a tisztségviselők 3 esetben csekély érdeklődés (Békés, Bács-Kiskun, Vas) Választás jövőre minden területen

5 Tagozatok – kötelező tagozatok Ember és társadalom 16 fő nem alakult meg Ember és természet 57 fő nem alakult meg Életvitel és gyakorlat 1 fő nem alakult meg Földünk, környezetünk 11 fő nem alakult meg Idegen nyelv 35 fő nem alakult meg Informatika 49 fő Bán-Széll Előd Intézményvezető 111 fő Veres Pál Kollégium 57 fő Brahmi Ilona

6 Tagozatok – kötelező tagozatok Magyar nyelv és irodalom 14 fő nem alakult meg Matematika 25 fő Bíró Bálint Művészetek 23 fő nem alakult meg Nemzetiség 26 fő nem alakult meg Óvoda 419 fő Nagyné Szabó Etelka Fejlesztő- és gyógypedagógia 76 fő Kajáry Ildikó Szakképzés 22 fő Fügedi Beatrix Testnevelés és sport 31 fő Kopeczky Péter

7 Tagozatok – nem kötelezőek Könyvtár - informatika 20 fő Sipos Mónika Pedagógiai szakszolgálat 179 fő Bódor Andrea Szaktanácsadói 81 fő Jobbágy Miklósné Tanító 43 fő nem alakult meg Tanfelügyelő és minősítő szakértő 62 fő Bánkiné Kiss Anikó Összesen 1358 fő jelentkezett tagozatokba

8 Véleményezés jogszabályokról 1.2014. november 20. T/2085. számú törvényjavaslat a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. Törvény módosításáról 2.2014. december 9. a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról szóló 202/2012. (VII. 27.) Korm. rendelet módosítása 3.2014. december 17. a köznevelési tankönyvek legmagasabb fogyasztói áráról szóló EMMI rendelet 4.2015. február 17. a 2015/2016. tanév rendjéről szóló …/2015. (….) EMMI rendelet

9 Véleményezés jogszabályokról 5.2015. február 26. a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet módosítása 6.2015. március 17. a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról, a pedagógiai- szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről szóló 48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelet módosítása

10 Véleményezés jogszabályokról 7.2015. március 19. a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet és a tankönyvvé, pedagógus-kézikönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az iskolai tankönyvellátás rendjéről szóló 17/2014. (III. 12.) EMMI rendelet módosításáról szóló.../2015.(...)EMMI rendelet 8.2015. március 23. az Oktatási Hivatalról szóló 121/2013. (IV. 26.) Korm. rendelet és a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról szóló 202/2012. (VII. 27.) Korm. rendelet módosítása 9.2015. április 3. az érettségi vizsga részletes követelményeiről szóló 40/2002. (V. 24.) OM rendelet módosítása

11 10.2015. április 24. a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet módosítása 11.2015. május 15. a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről szóló 51/2012. (XII. 21.) EMMI rendelet módosítása 12.2015. május 27. a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet módosítása Véleményezés jogszabályokról

12 Állásfoglalás – közlemény kiadása Minimálbér – vetítési alap Pedagógus munkaidő kérdése

13 Egyeztetetések – tárgyalások Tankönyvellátásról Érettségi Idegen nyelvű tankönyvek NGM – átszervezés Országgyűlés Oktatási Bizottsága KLIK SZMSZ OFI OH

14 Egyeztetések - tárgyalások Magyar Diáksport Szövetség Antiszegregációs Kerekasztal Internetkom Egészségfejlesztés

15 Előadások – bemutatkozás Budapest – Országos Tanévnyitó Rendezvény Miskolc - Országos Tanévnyitó Rendezvény Pécs - Országos Tanévnyitó Rendezvény Budapest Vajszló Szekszárd Pápa Makó Sonkád Debrecen – Nagyvárad

16 Konferenciák Tagozatok Területi elnökségek Partnereink rendezvényei való részvétel

17 Eredményeink A legfontosabb eredmény, hogy részt veszünk az egyeztetéseken, kérik a véleményünket Tankönyv ellátásban változott a rendszer (informatikai háttér, kiszállítás, tanári példányok, tankönyvfelelős javadalmazása) KLIK működéséről (bekerült a Kar egyeztetési joga a belső szabályzatokba is, megyeközpontba kerülés még függőben van) KLIK SZMSZ Tanév rendje (181 tanítási nap, téli szünet, 1. félév vége, idegen nyelvi mérés, érettségi) Tanulmányi versenyek (7.-től felfelé tantárgyanként egy-egy) Szakképzés (művészeti iskolák, intézményvezetők helyzete)

18 További feladataink Munkaerő gazdálkodás Pedagógus munkaidő Tanulói óraszámok Kerettantervek Infrastruktúra Életpályamodell 9 évfolyamos iskola Intézményvezetői pályázatok véleményezése Együttműködési megállapodások kötése Etikai kódex

19 Munkaerő gazdálkodás Álláshely számítás egységessége Szakos ellátottság problémája Tanár hiány, felesleg? Nyugdíjas munkavállalók helyzete – ágazati megoldás szükségessége

20 Pedagógus munkaidő Megváltozott számítás – 40 óra – 32 kötött – 22-26 tanítással kötött Nyilvántartás – nem életszerű Mennyi is igazából a munkaidőnk?

21 Tanulói óraszámok Minden évfolyamon megnövekedtek Foglakoztatás kontra élményszerű tanulás Egész napos iskola - iskolaközpont Mennyiség vagy minőség?

22 Kerettantervek NAT Helyi tantervek – 10%-nyi lehetőség Eltérő igények 6-8 évfolyamos képzés problémája

23 Infrastruktúra Fenntartás - működtetés Épületek állapota Tornatermek – mindennapos testnevelés Informatika Öveges program fenntarthatósága Fejlesztések?

24 Életpálya modell Nyertesek – vesztesek Egyszeri – részletekben Minimálbér – vetítési alap Pedagógus II. Mester Kutató

25 Együttműködési megállapodások ÁIIOSZ, GOSZ Egyházak Pedagógiai Intézetei Bolyai Társulat, Eötvös Társulat, Magyar Kémikusok Egyesülete Kollégiumok Országos Szövetsége Testnevelő tanárok Országos Egyesülete Közoktatási Szakértők Országos Egyesülete

26 Etikai kódex Adhoc bizottság felállítása Június végéig a mostani anyag alapján az elvek meghatározása Augusztus végéig elkészül az első változat Szeptember végéig országos véleményezés A küldöttgyűlésig ezek alapján elkészül a kódex Az őszi küldöttgyűlés elfogadhatja

27 Megtisztelő figyelmüket köszönöm! www.nemzetipedkar.hu Nemzeti Pedagógus Kar 1085 Budapest, Könyves Kálmán krt. 40. I.em.8. Tel.:(+36-1) 323-5527 Mobil:(+36-30) 789-1859 (+36-30) 430-7173 E-mail: nemzetipedkar@nemzetipedkar.hunemzetipedkar@nemzetipedkar.hu


Letölteni ppt "Beszámoló az NPK egy éves tevékenységéről Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke Budapest, 2015 június 4.."

Hasonló előadás


Google Hirdetések