Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Harsányi: Színházi Swot példa 2011 Házifeladat 2. SWOT analízis.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Harsányi: Színházi Swot példa 2011 Házifeladat 2. SWOT analízis."— Előadás másolata:

1 Harsányi: Színházi Swot példa 2011 Házifeladat 2. SWOT analízis

2 Harsányi: Színházi Swot példa 2011 SWOT elemzés Megközelítések: ERŐSSÉGEINK (a versenytársakhoz viszonyítva) Milyen előnyeink vannak a megbízók szemében? Mit csinálunk jobban a versenytársainknál? Milyen releváns, egyedi forrásaink vannak? Mások mit gondolnak a mi erősségünknek?

3 Harsányi: Színházi Swot példa 2011 Válaszok: Erősségek (belsők)   humán erőforrás magas képzettsége és elismertsége   jó kapcsolat a többi színházzal, jó együttműködés   a színház jó hírneve, eddigi sikerei   elmélyült művészeti munka, eredetiség, színvonal   a színház a belvárosban van   nincs a közelben más színház   sok befutott, népszerű színész   széles a repertoár   közepes árkategória, többiekhez képest nem túl magas jegyárak   stabil törzsközönség, bejáratott bérletrendszer   kellemes, szép környezet   hangulatos, ízléses kivitelezés   fiatal tehetséges színészek   legújabb kortárs művek megvalósítása   80 % -os kihasználtsággal működik a színház   A társulatban vannak elismert színészek   A társulatban vannak tehetséges fiatal színészek   Minden évadban van 2-3 új sikeres darab   Helyet adunk fesztiválok programjainak   A színház műemléképületben van Ismert színház   Viszonylag meghatározott a célközönsége   Kötetlen - sokszínű – műfajú előadások   ismert, népszerű színészgárda   széles repertoár   bérletvásárló törzsközönség   országos ismertség, ezzel együtt a vidéki közönség megléte

4 Harsányi: Színházi Swot példa 2011 Válaszok: Erősségek 2. (belsők)   Az épület szépsége   Nemzetközi hírnév   Monopolhelyzet   Világhírű énekesek, karmesterek, zenészek   XX. századi örökségek:   koreográfiák (pld. Harangozó, etc)   új/régi díszlettervek, jelmezek, rendezések   összeszokott gárda   stabil, képzett menedzsment   jó, szakképzett csapat   központi helyen elhelyezkedő épület   stabil nézőközönség   sok „bérletes”   „márkahű” nézőközönség   jó technikai felszereltség   magas technikai színvonal   jó finanszírozási szerkezet   különleges szolgáltatások nyújtása

5 Harsányi: Színházi Swot példa 2011 SWOT elemzés GYENGESÉGEINK (a versenytársakhoz viszonyítva) Mit csinálunk gyengén? Mit kellene fejlesztenünk? Mit kellene elkerülnünk? Mások mit tartanak a mi gyengeségünknek?

6 Harsányi: Színházi Swot példa 2011 Válaszok: Gyengeségek (belsők)   egyes műfajokhoz nem elég a gárda és a felszereltség   az épület nagyon leromlott állapotban van, felújításra vár   nincs tartalék   a színészek alulfizetettek, félő, máshová szerződnek   elkerülni: drága, kockázatos darabok bemutatása (Farkas)   Budán, egy kevésbé forgalmas utcában helyezkedik el   Az épület külseje nem túl feltűnő   Befogadó színház   Befogadóképessége kicsi   rövid historikus múlt   idősebb, ismertebb színészek hiánya   alacsony ismertség   magas adminisztrációs költségek   Szervezeti széttagoltság   Bizonytalanság, instabilitás   Finanszírozási gondok   Érdekharcok   Csökkenő számú új/releváns bemutató   Korlátozott gasztronómia lehetőségek   Az épület romló állaga   Kiszámíthatóság (pld. műsorterv)   elavult, korszerűsítésre szoruló épület és színpadtechnika (fény, hang stb.)   parkolási nehézségek   az intézményi átlagéletkor elöregedést mutat, kreativitás hiánya   a marketing esetleges, egységes arculat hiánya   színészegyeztetési nehézségek

7 Harsányi: Színházi Swot példa 2011 Válaszok: Gyengeségek 2. (belsők)   rossz megközelíthetőség, külváros   gyenge infrastrukturális ellátottság   a lehetséges közönség számára még nem eléggé ismert   kellő hírnévvel nem rendelkező színészek   Nagymértékben függünk a fenntartó önkormányzat költségvetési támogatásától   Az állandó társulat csak 10 főből áll   Nincs saját tánckara és zenekara a színháznak   A színpadtechnika felújításra szorul   A nézőtér és a kiszolgáló helységek felújításra szorulnak   Modern technikát igénylő daraboknak nem megfelelő a színház   rossz megközelíthetőség, külváros   gyenge infrastrukturális ellátottság   a lehetséges közönség számára még nem eléggé ismert   kellő hírnévvel nem rendelkező színészek

8 Harsányi: Színházi Swot példa 2011 SWOT elemzés LEHETŐSÉGEINK Milyen új lehetőségeket látunk? Melyek az érdekes trendek, amelyek pozitív hatással lehetnek ránk? A következő dolgokból származhatnak lehetőségek:   A technológia vagy a piac változása   A kormány gazdaságpolitikájának megváltozása   A szabályozás változása   Társadalmi minták változása stb.   Helyi események

9 Harsányi: Színházi Swot példa 2011 Válaszok: Lehetőségek (külsők)   makromutatók javulnak   a színházba járók száma folyamatosan nő   a kormány egyre több támogatást juttat   egyre több a kulturális eseménysorozat, amelybe betudunk kapcsolódni   középiskolákkal leszerződni   színházakkal csereberélni   Az emberek egyre nyitottabbak az alternatív színházak iránt   Több támogatás   Hirdetési lehetőségek tágak   Piac bővülése - Európai Unió   Összművészet szerepének felerősödése   Gasztronómia szerepének felerősödése (pld. Covent Garden)   Új célcsoport megjelenése: gyerekek   Eseménymarketing/CSR   hírnév kialakítása   ismertség növelése   agresszív marketingstratégia   alkalmi színházlátogatók hosszú távra való megnyerése   több exkluzív vendég számának növelése   társadalmi minták változása   fiatalok számának növelése (színházlátogatás szempontjából)   modern darabok színpadra vitele   aktuálisan futó filmek színpadra vitele   bővülő piaci igények

10 Harsányi: Színházi Swot példa 2011 Válaszok: Lehetőségek 2. (külsők)   fiatal, kreatív munkatárs(ak) alkalmazása a PR-marketing és a szervezés területén   magánszemélyek, pénzintézetek, multik bevonása a támogatási rendszerbe   a weboldal korszerűsítése, naprakész feltöltése   fesztiváljellegű rendezvények létrehozása, ilyenekhez való csatlakozás   pályázati lehetőségek figyelemmel kísérése, főként a színpadtechnika fejlesztése érdekében   gyermekelőadások létrehozásával a látogatottság növelése ( ha magukra már nem is, gyermekeikre még áldoznak a szülők...)   jegyárak inflációkövető emelése mellett kedvezményes előadások, bérletek bevezetése   a lakókörnyezetben növekedésével együtt, a célközönség létszámának növekedése   kooperáció a terület egyéb pl. művészeti intézményeivel, szervezeteivel, egyesületeivel   díszlettel, jelmezzel kapcsolatos tevékenységek kihelyezése külső beszállítóhoz, költségcsökkentés céljából   külső kapcsolatok, hírnév erősítése   a többi színháztól jól elkülönülő koncepció kidolgozása a programra, műsortervre vonatkozóan   tanulmányok készítése a várható szociokultúrális változásokról a köv. 10 évre- koncepció kidolgozása ennek függvényében   civil támogatói tagság bővítése,   mecénás kör kialakítása-vállalati szponzorációra

11 Harsányi: Színházi Swot példa 2011 Válaszok: Lehetőségek 3. (külsők)   Támogató kör kialakítása   alatt elérhető kulturális, színházi pályázatok   Az épület hasznosítása rendezvényekre   Kőszínházzal nem rendelkező, elismert társulatok vendégszereplése

12 Harsányi: Színházi Swot példa 2011 SWOT elemzés VESZÉLYEK Milyen akadályozó tényezők léteznek? Mit csinálnak jobban a versenytársak? Megváltoztak a megbízók elvárásai? Technológia-váltás fenyeget? Vannak kintlévőségeink vagy cash-flow problémáink? Valamely gyengeségünk tönkreteheti a cégünket?

13 Harsányi: Színházi Swot példa 2011 Válaszok: Veszélyek (külsők)   mi lesz a választások után?   lehet-e majd pályázni EU pénzekre?   reálbérek alakulása   mit lép a konkurencia? Esetleg hamarabb lép, jobb kapcsolatai vannak, ügyesebben pályázik   cash flow problémáink vannak   alulfizetett színészeink átszerződnek   Viszonylag sok alternatív színház működik a fővárosban   Felszereltség   a fizetőképes kereslet csökkenése, a vidéki látogatók számának csökkenése   a pénzforrások csökkenése esetén pénzügyi, likviditási gondok   pályázati sikertelenség esetén a technikai fejlesztés tovább késik, mely kihat a szakmai munkára is   repertoár szűkítése, új bemutatók számának csökkenése   A kultúra fogyasztási szintjének további romlása   Gazdasági recesszió   Az előadások minőségének romlása   A tradícióból származó értékek veszélyeztetettsége   Erősödő nemzetközi konkurencia (Bécs, Pozsony)   Monopolhelyzet megszűnése   más kulturális tevékenység felerősödése   későn kapott állami támogatás, ezáltal kiszámíthatatlan cash- flow tervezés   technikai feltételek gyors változása   finanszírozási szerkezet átalakulása   állami támogatás alakulása   kormány gazdaságpolitikájának változása   növekvő politikai bizonytalanság   gazdasági recesszió   fogyasztói igények megváltozása

14 Harsányi: Színházi Swot példa 2011 Válaszok: Veszélyek 2. (külsők)   a befektetetések nem térülnek meg a kitűzött határidőre   a belvárosban azonos céllal működő színházak bőséges programja   a vártnál kisebb mértékben növekvő népszerűség   Nem kapunk elég támogatást a fenntartótól   A gazdaság megtorpanása a kultúrától von el forrásokat   Más színházak elvonják a közönségünket   fenntartói támogatás csökkenése   a színház presztízsének csökkenése, a többi kulturális termékhez viszonyítva (lásd. a média előrenyomulása a kultúrafogyasztásban)   parlamenti és önkormányzati választások 5 éven belül (átrendezhetik a jelenlegi finanszírozási rendszert)


Letölteni ppt "Harsányi: Színházi Swot példa 2011 Házifeladat 2. SWOT analízis."

Hasonló előadás


Google Hirdetések