Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Barankovics István Alapítvány 2012-2015 Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Barankovics István Alapítvány 2012-2015 Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető."— Előadás másolata:

1 Barankovics István Alapítvány 2012-2015 Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető

2 Így tanítunk mi párbeszéd a középiskolásokkal 1. Esszépályázat középiskolásoknak 2013. április (130 pályamű) 2. Online Demokrácia Avtivity 2013 ősze- 2014 nyara -2015 ősze (400 diák -70 mentor, 49 gimnázium és 25 szakközépiskola)

3 Az O:DA nyertesei Brüsszelben Az O:DA nyertesei Brüsszelben

4 Felhasználócentrikus szemlélet – részvételközpontú modell Felhasználócentrikus szemlélet – részvételközpontú modell A tudás és tanulás új fogalmai jelentek meg, mást jelent az érvényes és használható tudás Jelenlevűség és kultúraazonos pedagógia Nem mini társadalomtudósok, hanem cselekvőképes, hatékony egyének és állampolgárok. A hétköznapi tudás, a média által közvetített tudás és a tudományos tudás integrációja Nem szakad el attól a környezettől, amelyben működnie kell, a megszerzett kompetenciák létjogosultságát a gyakorlat igazolja vissza. Nem zárkózik be a tankönyvi szövegekbe. Amit közvetítünk nem bemagolandó tananyag. A mentor/ tanár nem tudáselosztó, hanem társ a keresésesben Saját tapasztalatból való tanulás - episztemológiai előny Cselekedtető - élményszerű tanulás Hálózati közösségszervezés eszközei és lehetőségei

5 Így tanítotok ti párbeszéd a pedagógusokkal 3 év – 6 tanári konferencia – 4 módszertani pályázat – 104 pályamunka – 2 jó gyakorlatok kötet A fiatalok társadalmi közéleti szerepekre való felkészítése - 2012. november16. Digitális bennszülöttek az osztályteremben - 2013. május 10. Az Online Demokrácia Activity-ben résztvevő csapatok mentorai számára szervezett kerekasztal - 2013. szeptember 28. ÉrtékRend "Így tanítom az etikát" - 2014. május 17. ÉrtékRend „Így tanítom 3.0” – 2015. április 25. ÉrtékRend „ Így tanítom 4.0” – 2015. november 28.

6

7 Legújabb, 2015-ös „Így tanítom” digitális kötetünk 398 OLDAL-15 SZERZŐ-14 JÓ GYAKORLAT KÖNNYEN ADAPTÁLHATÓ OKTATÁSI SEGÉDANYAGOKKAL/PPT VÁZLATOKKAL TÉMAKÖRÖK: ETIKAI – EMBER - ÉS TÁRSADALOISMERETI TARTALMAK KÖZVETÍTÉSE AZ ÁLTALÁNOS- ÉS KÖZÉPISKOLÁKBAN KÖZÖSSÉGI MUNKA ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA VÁLTOZATOK A HOLOKAUSZTOKTATÁSRA A FIATALOK FELKÉSZÍTÉSE AZ INTERKULTURÁLIS TALÁLKOZÁSRA MÓDSZEREK ÉS BEVÁLT MEGOLDÁSOK

8 Így tanítom 4.0 pályázat Így tanítom 4.0 pályázat Cél a megoldások és módszertan sokszínűségének reprezentálása 35 pályamunka – tematikai és módszertani sokszínűség 17 projekt, iskolai program és tématerv 15 óraterv +3 fő az egyéb kategóriában pályázott. Már nem hiányában van jelen (!) ◦ Társadalmi kohézió gyengüléséhez kapcsolható témák (kisebbségek, szegénység) Továbbra is „tabu” téma ◦ Közéleti kompetenciák fejlesztése

9 Az információtól a tudásig: értékelési szempontok 1. Témaválasztás és a felnőtt szerepekre való felkészítés szükségletei, szakmai érvelés a téma relevanciája mellett. 2. A tudás mennyiben fontos/hasznos a személyes életút megalapozásában, vagy a közösségi praxis szempontjából? 3. Mennyire gyakorlatorientált, cselekvésorientált(felhasználói tudás) szemléletű a program? Jelenismereti relevanciái vannak-e? 4. Az alkalmazott módszertani megoldások valóban elvezetnek-e a deklarált célokhoz? Módszertani ismeretek, pedagógiai szaknyelvhasználat. 5. Képes-e kialakítani a személyes érintettség kontextusát és a belőle fakadó motivációkat? 6. Kidolgozottság, követhetőség, adaptálhatóság.

10 Az „Így tanítom” 4.0 pályázat zsűri által 17 legkiválóbbnak tartott pályamunkája Dénesné Szak Andrea: Mindannyian (m)Ások vagyunk. Virtuális utazás önmagunk és mások megismerése felé Dr. Laczkó Mária: A fiatalok nyelvhasználatán keresztül a társalgási stílusréteg jellemzőinek bemutatása Ferencz Éva: Bevezető az emberi jogok tanításába Filep Doina Otília: Globális célok a fenntartható Fodor Éva: Kézfogás- egy újság születése a befogadásért Fülöp Ilona: Kisiskolás gyermekek teljesítményszorongásának csökkentése csoportos tanácsadás által Kor Erika: Gazdasági tudatosságra való nevelés Ludányiné Prém Judit: Október 23-i ünnepség a tanulók önálló alkotására alapozva Perjésiné Kiss Rita: Gazdagok és szegények, avagy szerencsés-e a szerepcsere? Ramasz Vanda: Az új generáció életében releváns erkölcsi kérdések feldolgozása a Pál utcai fiúk c. regény értelmezése során Sárköziné Zuberecz Klára: A virtuális víz nyomában Simonné Szmka Zsuzsa: Kommunikációról az erkölcstan órán Szabóné Krebsz Melinda: Az integráció megismerése az alsó tagozatban Szegedi László: Kék túra a Zemplénben Tóth Anna: A felelősség hete: iskolai projekthét a környezetvédelem jegyében Uhlár Karola: „Valódi esélyt adj!” Virágos Erzsébet: Vin city/Valami Amerika projektnapok

11 Így tanítom 4.0 - díjazottak 1. díj: Dénesné Szak Andrea: Mindannyian (m)Ások vagyunk. Virtuális utazás önmagunk és mások megismerése felé Hunyadi János Általános Iskola Kaposmérő II. díj: Ramasz Vanda: Az új generáció életében releváns erkölcsi kérdések feldolgozása a Pál utcai fiúk c. regény értelmezése során Laschober Mária Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola Ajka III. díj: Perjésiné Kiss Rita: Gazdagok és szegények, avagy szerencsés-e a szerepcsere? Tiszalöki Kossuth Lajos Általános Iskola


Letölteni ppt "Barankovics István Alapítvány 2012-2015 Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések