Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Egy szlogen feltámad” Boltmegújítási program a COOP-nál.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Egy szlogen feltámad” Boltmegújítási program a COOP-nál."— Előadás másolata:

1 „Egy szlogen feltámad” Boltmegújítási program a COOP-nál

2 „Meghökkentő élmény, ha egy szlogen látványosan életre kel, amikor a lépten-nyomon ezt hirdető üzletlánc egy láncszeme valóban igazi jó szomszéd, miközben egy kissé átváltozóművész.” Élelmiszer, 2010/3.

3 5 000 bolt 700 magyar vállalkozás3 500 település foglalkoztatott 1,5 millió vásárló naponta! Co-op Hungary Zrt. 6 régió ellátó központ 90% hazai gyártású termék forgalmazása 3 Mrd Ft fejlesztésre 2008-ban 500 Mrd árbevétel A vállalat, amiről beszélünk

4 Milyennek látták a Coopot a vásárlók? „A 70-es évek zöldségboltjai köszönnek vissza, …eklektikus, mediterrán típusú piac, van egy kis bukéja az egésznek.” „Nincs bajom a kiszolgálással, a környezettel, … a vevőért vannak, udvariasak, … lehet kérdezni is tőlük, válaszolnak is.” „Elavult polcok, kiszolgálóegységek, pénztárak, pultok.” „ Hétköznapi bolt…. Nincs jól felöltöztetve.” „Olyan, mint egy vegyes üzlet, olyan termékek, melyek máshol nem kaphatók, pl. patkányméreg, grillezéshez kapcsolódó termékek, széles háztartási termékválaszték.”

5 Hamupipőke – még nem királylány!

6 2006 – 2007 Megnőtt a vállalati image szerepe, itt az ideje a tudatos márkaépítésnek Boltfelmérés, belső adatbázis elemzés Fogyasztói kutatások - „Consumer Shoes” Bolt szegmentációs kutatás Kvalitatív felmérések - Boltvezetői és beszállítói partnerek interjúk

7 36 feletti, gyermekes, aktív, teljes munkaidőben foglalkoztatott, felülreprezentált Igénylik a törődést, az üzletektől tisztaságot, átláthatóságot, modern széles választékot, alacsony árakat várnak A Coop nem a vásárlóitól „Hamupipőke” Nyugdíjas az országos átlagnak megfelelő Vidéki háziasszony A vásárlók és elvárásaik

8 Milyennek szeretnék látni? „Teljesen ne legyen más (az arculat), mert megint meg kell tanulni az egészet.” „Világosabb, tágabb tereket, modernebb felszerelést, például fotocella, hűtők stb.” „Nagyon újítani nem kellene, a meghittség érzése megvan így is.” …de csak vásárlóival párhuzamosan tud fejlődni… „Vidámabb legyen, melegebb, barátságosabb, színesebb.”

9 Függetlenség rendszerbe szervezése, ösztönzés/tanítás Franchise rendszer Tulajdonrendszer Független értékesítési egységek Demokratikus döntéshozatal Egységes, erős, egy irányba húzó bolthálózat kialakítása A hálózat sajátosságai

10 Összetartozás Magyarság Helyi közösség Szomszédság Családiasság SZEMÉLYESSÉG Vállalatvezetők adta jellemzés Coop márkanév tartalmai Márka pozíció: tradíció aktív továbbélése közöttünk Frissesség Vitalitás Aktivitás Korszerű Könnyű Egyszerű Vásárlók adta jellemzés ÚJ ELEMEK +

11 „A COOP-Üzletlánc a családok napi fogyasztási szükségleteit optimális ár/érték/idő aránnyal kívánja biztosítani. A COOP elkötelezett a minőség, a magyar termékek mellett, kereskedelmi kultúra színvonalának emelése mellett, személyes eladás és a vásárlás kulturált körülményeinek biztosításával.” Filozófia

12

13 Összhang / Hitelesség Eltérő bolt struktúra (kiszolgálás minősége, termékkínálat) Elavult arculat, hektikus vizuális boltkép Gyengítik a hitelességet Egységesíthetőek – 3 boltkategória, Nem egységesíthető kicsik – nem a brand alatt Struktúra egyszerűsítése

14 Élt 15 évet… 1995 – 2010

15 Milyen legyen? Nőknek szól COOP COOP karakterek jegyeket tartalmazza, –legyen összhangban a vállalati filozófiával, –piros és friss zöld, –modernséget, frissességet, tisztultságot, rendezettséget sugalljon Technikai (alkalmazhatósági) szempontból ne jelentsen korlátokat Adjon lehetőséget boltkategóriák mutációjára

16 Milyen NE legyen?

17 Családi fotók

18 Nem egységes építészet szerint másmás korban épültek, A legfontosabb feladat - személyre szabás Váratlan helyzetekben is illeszkedniük kell Specialitások

19 Felelősség Több száz kis településén a Coop utcakép formáló elem A városok központjaiban főutcákban, főtereken dolgozó önérzete, önbecsülése

20 Bolt külső, belső Grafikai tartalom egységesítését A hordozók sztenderdizálását –Üzlet portál, bejárat, kirakat, –Bolt belső meghatározó színei (falak, padlózat), –Irányító rendszerek, –Munkaruházat, –Polccsíkok, –Árjelzők, –Display-ek Kommunikációs arculat Alkalmazási területek Alkalmazási területek

21 Szín, forma, keret, negatív, betűtípus

22 Adaptációk Színkarakter, egység, boltkategóriák

23 Reprodukálhatóság Alapelemek

24 Léniák, ívek, arányok, színhasználat Alapelemek

25 Felületarányok, modulok Dekorációs alapelemek variációi

26 Dekorációs alapelemek

27 Választék, minőség, tisztaság, standard

28 Illusztráció az arculati szabályokhoz

29

30

31

32

33

34 „Átmenet”

35 Árjelzők

36 Egyedi alkalmazások

37 A Jövő Boltja

38 Kommunikációs arculat / MUNKAANYAG óriásplakát

39 Kommunikációs arculat / MUNKAANYAG akciós újság

40 Kommunikációs arculat / MUNKAANYAG PR megjelenések

41 A régió marketing támogatása Adatbank Képbank Lekérdezési rendszer Támogatás, szakmai segítségnyújtás A hálózati marketing

42 Minden jó, ha a vége jó…

43 Kutató partnereinknek: Gfk, Nielsen, Marketconsult, Hoffman Research Ügyfelünknek, akikkel legalább 100 szakértői órát dolgoztattunk végig a kutatások során, konzultációkon, prezentáción, akikből briefeket, értékelést erőszakoltunk ki, akik tartották a hátukat, ha késtünk, képviselték érveinket saját rendszerükben…és vigasztaltak, amikor ez nem sikerült…. A türelmes hallgatóságnak Köszönet


Letölteni ppt "„Egy szlogen feltámad” Boltmegújítási program a COOP-nál."

Hasonló előadás


Google Hirdetések