Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

IT a turizmusban Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kárpát-medence Kincsei 2009. szeptember 17. Vízer Zoltán fejlesztési igazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "IT a turizmusban Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kárpát-medence Kincsei 2009. szeptember 17. Vízer Zoltán fejlesztési igazgató."— Előadás másolata:

1 IT a turizmusban Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kárpát-medence Kincsei 2009. szeptember 17. Vízer Zoltán fejlesztési igazgató

2 Az internet hatása a turizmusra Az utazás megszervezése során rengeteg információt kell összegyűjteni, melyben nagy segítséget jelent az internet Az utazás megszervezése során rengeteg információt kell összegyűjteni, melyben nagy segítséget jelent az internet Látványosan be lehet mutatni a szálláshelyet, a desztináció látnivalóit Látványosan be lehet mutatni a szálláshelyet, a desztináció látnivalóit Az internet nagy előnye a globális elérhetőség Az internet nagy előnye a globális elérhetőség Forrás: eTForecast Az internet felhasználók száma a világon, 1995-2006

3 Példa Az európai online utazási piac Az online turisztikai értékesítés mértéke és részesedése az összes értékesítésből 1998 és 2006 között Forrás: Carl H. Marcussen Dinamikus növekedés Dinamikus növekedés Döntően a repüléshez, szállásfoglaláshoz kapcsolódik Döntően a repüléshez, szállásfoglaláshoz kapcsolódik

4 A HKIK – szerepe a turizmus technológiai fejlesztésében 1. 1. Internetes tartalomfejlesztés (szálláshelyek, szolgáltatások, programok, rendezvények) 2. 2. Navigációs eszközökre történő tartalomfejlesztés, digitális idegenvezetés

5 Internetes tartalomfejlesztés Alapvető követelmény egy folyamatosan karbantartott, naprakész, teljeskörű információs adatbázis létrehozása, a meglévő honlapokon történő megjelenítése, folyamatos működtetése. A tartalomfejlesztés területei: szálláshelyek, vendéglátóhelyek szolgáltatások (pl. lovaglási lehetőségek, kerékpárkölcsönzés, stb.) programok, rendezvények (települések éves összes programja, rendezvénye, naprakész információkkal) a régió legjelentősebb turisztikai vonzerőinek informatikai eszközöket is felhasználó bemutatása Internetes fizetési technikák elterjesztése „fapados” szálláshely- és programkereső rendszerek TDM integráció Mai állapotok: nagyon sok turisztikai portál létezik, de egyik sem tartalmaz teljeskörű információt sem a szálláshelyekre, sem a programokra vonatkozóan, általában nem kapcsolódik hozzá szálláshely foglalási és fizetési lehetőség.

6 Internetes tartalomfejlesztés

7 Tartalomszolgáltatás http://tiszato.hkik.hu

8 Navigációs eszközökre történő tartalomfejlesztés, digitális idegenvezetés A projekt célja: turisztikai célpontok, POI (Point of Interest = Érdekes hely) pontok elérése navigációs eszközökkel, többnyelvű digitális idegenvezetés megvalósítása. A projekt részei: 1. Meglévő digitális térképek frissítése, POI pontokkal történő feltöltése döntően gépkocsikban használatos GPS jellegű PNA berendezésekre. 2. Új helyi digitális útvonal tervek elkészítése PDA-ra (pl. kerékpárutak, vízi útvonalak, történelmi túrák stb.) 3. Digitális városi idegenvezetés MP3, MP4 berendezésekkel, multimédiás ismertető anyagok elkészítése internetre, CD/DVD-re mentési lehetőséggel 4. Mobiltelefonok esetén WAP tartalomfejlesztés Az alkalmazás területei: városnézés egyénileg, csoportosan, túravezetés, különböző vonzerők bemutatása.

9 Navigációs eszközökre történő tartalomfejlesztés, digitális idegenvezetés A kereskedelmi forgalomban kapható térképszoftvereken Egerről, Gyöngyösről és a Tisza-tóról elérhető POI pontok számának növelése A kereskedelmi forgalomban kapható térképszoftvereken Egerről, Gyöngyösről és a Tisza-tóról elérhető POI pontok számának növelése Táblázat: Eger város POI pontjainak felmérése Táblázat: Eger város POI pontjainak felmérése POI pont típusa Becsült POI pontok száma Felmért POI pontok száma Lefedettség (%) Szállás1745833% Étkezés2235223% Sport, szórakozás2927% Látványosság207105% Közlekedés10044% Összesen73312614%

10 POI pontok az interneten

11 POI pontok mobil készüléken (IGO térképszoftver) Ezek a helyek lehetnek a turizmus szempontjából érdekes helyek (szállodák, éttermek, strandok, sípályák, golfpályák, stb.), de a napi életben is szükség lehet rájuk (üzletek, szolgáltatások, egészségügyi-, oktatási intézmények, hivatalok, stb.) Minden pontnak – az általános adatokon túl – ismerjük a földrajzi koordinátáját is. A POI adatbázis adatai különböző termékekben hasznosíthatók. Ilyenek lehetnek: Autós és kézi GPS-ek, navigációs berendezések, térképes programok. Az adatok marketing és kereskedelmi adatbázisokban is jól hasznosíthatók.

12 Navigációs eszközökre történő tartalomfejlesztés, digitális idegenvezetés PDA (Personal Digital Assistant) PNA (Portable Navigation Assistant) MP3 – MP4 Lejátszók

13 Digitális idegenvezetés

14 GPS helymeghatározó rendszer A GPS egy olyan helymeghatározó rendszer, amely a műholdakra vonatkozó távolságmérésen alapul A GPS egy olyan helymeghatározó rendszer, amely a műholdakra vonatkozó távolságmérésen alapul Alkalmas pillanatnyi pozíció meghatározása és eltárolása 3 méter alatti pontossággal Alkalmas pillanatnyi pozíció meghatározása és eltárolása 3 méter alatti pontossággal Meghatározható a keresett pont iránya, távolsága, a pontos idő, tengerszint feletti magasság, és az égtájak Meghatározható a keresett pont iránya, távolsága, a pontos idő, tengerszint feletti magasság, és az égtájak Alkalmas térképek és pontadatbázisok tárolása és megjelenítése, a mért pozíció kijelzésére Alkalmas térképek és pontadatbázisok tárolása és megjelenítése, a mért pozíció kijelzésére Domborzat és szintvonalak grafikus ábrázolására Domborzat és szintvonalak grafikus ábrázolására Útvonaltervezésre Útvonaltervezésre a GPS által mért adatok számítógépes megjelenítésére és feldolgozására a GPS által mért adatok számítógépes megjelenítésére és feldolgozására

15 Térképszoftver Műholdas (GPS-es) helyzetmeg- határozás Útvonalak meghatáro- zása A célpontig navigál, szimbólummal, és hanggal egyaránt

16 A jelen és a jövő Vállalat2007-es eladásokVállalat2015-ös eladások (becslés) TomTom9 MillióNokia180 Millió Garmin8 MillióSamsung70 Millió Mitac7 MillióMotorola70 Millió Nokia5 MillióLG60 Millió Mio/Navman4 millióTomTom25 Millió Egyéb gyártók17 MillióGarmin25 Millió Egyéb gyártók70 Millió Összesen50 MillióÖsszesen500 Millió A táblázat forrása a Telematiocs Research Group elemzése (forrás)forrás A Telematic Research elemzése szerint a közel évi 50 millió darabos eladások 2015-re már 500 millióra rúgnak majd GPS-vevők telefonokba építése A mobiltelefon és okostelefon integráció lesz a jellemző

17 Jelen és jövő - tendencia A GPS készülékek használata rendkívül dinamikusan növekszik: Jelenleg 100 millió GPS felhasználó világszerte Jelenleg 100 millió GPS felhasználó világszerte 2007-ben világszerte 27 millió db-os értékesítés 2007-ben világszerte 27 millió db-os értékesítés 2011-re évi 100 millió db-os értékesítés várható 2011-re évi 100 millió db-os értékesítés várható

18 Hangutasítással nyert helyfüggő információk a mobilra A Microsoft egy olyan, GPS-el rendelkező Blackberry készülékeken futó alkalmazást fejlesztett ki, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy hangutasításokkal keressenek helyfüggő információkat. Bizonyos kulcsszavak bemondása után (pl. üzlet, időjárás, forgalom, mozifilmek, útvonal terv) a Microsoft keresőmotorja a GPS koordináták alapján megjeleníti a telefon képernyőjén a releváns információkat. A jövőben a szolgáltatást szeretnék kiegészíteni sporteredmények kereshetőségével, hanghívással, sms diktálással és egyéb funkciókkal. Forrás: MIT Technology ReviewMIT Technology Review

19 Fénykép alapú helyfüggő információ keresés Az Európai Műholdas Navigációs Verseny győzteseként egy olyan technológiát (eye-Phone) lehetett megismerni, amely lehetővé teszi, hogy az éppen látottakról információkat kaphassunk. A technológia integrálja a műhold-navigációs helymeghatározást, a fejlett alakzat-felismerő technológiát és az internet alapú információkeresés lehetőségét. A mobiltelefonnal készített bármilyen fénykép (pl. épület, hegy, növény, rendezvény stb.) alapján lehetséges a keresés, a valós idejű információk szerzése. Az alakzat-felismerés mesterséges intelligenciával rendelkező, öntanuló technológián - Apollo szoftver - alapul, amely (a világon egyedülálló módon) képes bármely objektumot beazonosítani függetlenül attól, hogy milyen szögből vagy milyen fényviszonyok mellett készült a kép. Az Apollo szoftver olyan mobilkészülékeken fog futni, amelyben van GPS, "szög-érzékeny" szenzor és megfelelő feldolgozó képesség (processzor). A technológia a turisztikai tájékoztatást is szolgálni fogja. Forrás: EurekAlertEurekAlert

20 A pozíciófüggő turisztikai információs rendszer lényege a GPS és az Internet technológia összekapcsolása, közvetlen internet hozzáférési pontokon keresztül (HotSpot) turisztikai információk közvetítése mobil (elsősorban PDA) eszközökre. A pozíciófüggő turisztikai információs rendszer lényege a GPS és az Internet technológia összekapcsolása, közvetlen internet hozzáférési pontokon keresztül (HotSpot) turisztikai információk közvetítése mobil (elsősorban PDA) eszközökre. Statikus és dinamikus adattartalmak megjelenítése az adott objektumról GPS koordináták alapján Statikus és dinamikus adattartalmak megjelenítése az adott objektumról GPS koordináták alapján Pozíciófüggő turisztikai navigációs rendszer

21

22 Köszönöm a figyelmet! Vízer Zoltán Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara


Letölteni ppt "IT a turizmusban Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kárpát-medence Kincsei 2009. szeptember 17. Vízer Zoltán fejlesztési igazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések