Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÉVADNYITÓ 2016. TAVASZ Köszöntő Téli Műfüves Bajnokság díjátadás TAO értékelési elvek 2016/2017. évi versenykiírások Amatőr licenc tájékoztató Tájékoztatás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÉVADNYITÓ 2016. TAVASZ Köszöntő Téli Műfüves Bajnokság díjátadás TAO értékelési elvek 2016/2017. évi versenykiírások Amatőr licenc tájékoztató Tájékoztatás."— Előadás másolata:

1 ÉVADNYITÓ TAVASZ Köszöntő Téli Műfüves Bajnokság díjátadás TAO értékelési elvek 2016/2017. évi versenykiírások Amatőr licenc tájékoztató Tájékoztatás a Bozsik-programról Szabályzat változások Civil törvény változások Egyebek Köszöntő Téli Műfüves Bajnokság díjátadás TAO értékelési elvek 2016/2017. évi versenykiírások Amatőr licenc tájékoztató Tájékoztatás a Bozsik-programról Szabályzat változások Civil törvény változások Egyebek

2 TÉLI MŰFÜVES BAJNOKSÁG HelyCsákvárDunaújvárosMórSzékesfehérvár 1.Aba - SárvízSárszentmiklós IIFehérvárcsurgóSárosd 2.PátkaDPASE U-19BodajkSzabadegyháza 3.GárdonyErcsi KinizsiMórLajoskomárom 4.SzárBaracsBakonycsernyeIkarusz 5.VálIváncsaIszkaszentgyörgyEnying 6.Csákvár II.SárszentmiklósPusztavámSeregélyes 7.PázmándPusztaszabolcsMagyaralmásPolgárdi 8.ÚjbarokNagykarácsonyCsókakőSoponya

3 Észrevételek:  Pálya rendszabályok be nem tartása!  Dohányzás  Szotyolázás  Szemetelés Edzők, vezetők játékosok is.   Mérkőzés lemondás, létszámhiányos kiállás Észrevételek:  Pálya rendszabályok be nem tartása!  Dohányzás  Szotyolázás  Szemetelés Edzők, vezetők játékosok is.   Mérkőzés lemondás, létszámhiányos kiállás

4 TAO értékelési elvek ÁLTALÁNOS VÁLTOZÁSOK: Hosszabbítások korlátozásának feltűntetése Bajnokság definíciója Torna definíciója Sportszakemberek kezelése – több sportszervezet esetén Hivatásos bajnokságok személyi jellegű ráfordításainak korlátozása Ingatlanhoz kapcsolódó tárgyi eszköz definíciója ÁLTALÁNOS VÁLTOZÁSOK: Hosszabbítások korlátozásának feltűntetése Bajnokság definíciója Torna definíciója Sportszakemberek kezelése – több sportszervezet esetén Hivatásos bajnokságok személyi jellegű ráfordításainak korlátozása Ingatlanhoz kapcsolódó tárgyi eszköz definíciója

5 Az utánpótlás neveléssel kapcsolatos feladatok ellátására megítélhető támogatások fajlagos legmagasabb összege korosztályos bontásban :

6

7 KVÓTA RENDSZER I osztályú utánpótlás férfi és női futsal bajnokság esetén a maximálisan figyelembe vehető csapatlétszám legfeljebb 11 fő. A U7-12 korosztályokban legfeljebb 8 játékos vehető figyelembe NB II-es és megyei versenyrendszerben (torna rendszerben) induló futsal és amatőr női csapatok támogatása U13-19-es korosztályokban egy bajnoki évben 500 eFt. KVÓTA RENDSZER I osztályú utánpótlás férfi és női futsal bajnokság esetén a maximálisan figyelembe vehető csapatlétszám legfeljebb 11 fő. A U7-12 korosztályokban legfeljebb 8 játékos vehető figyelembe NB II-es és megyei versenyrendszerben (torna rendszerben) induló futsal és amatőr női csapatok támogatása U13-19-es korosztályokban egy bajnoki évben 500 eFt.

8 TEHETSÉGBONUSZ Magasabb szintű utánpótlás központba, NB I-es vagy NB II-es felnőtt csapatba történő átigazoláskor a játékos legalább egy bajnoki mérkőzésen végig játszik új csapatában (90 percet) a 2015/16-os évadban. Korosztályos válogatott esetén a 2014/15 második (tavaszi) félévben vagy 2015/16-os első (őszi) félévben nemzetközi mérkőzésen való szereplés a tehetségbónusz nyújtásának feltétele. Az érintett játékos közvetlenül az átigazolás előtt, megszakítás nélkül az előző 3 évben, legalább három félévig a kedvezményezett klub színeiben versenyzett. TEHETSÉGBONUSZ Magasabb szintű utánpótlás központba, NB I-es vagy NB II-es felnőtt csapatba történő átigazoláskor a játékos legalább egy bajnoki mérkőzésen végig játszik új csapatában (90 percet) a 2015/16-os évadban. Korosztályos válogatott esetén a 2014/15 második (tavaszi) félévben vagy 2015/16-os első (őszi) félévben nemzetközi mérkőzésen való szereplés a tehetségbónusz nyújtásának feltétele. Az érintett játékos közvetlenül az átigazolás előtt, megszakítás nélkül az előző 3 évben, legalább három félévig a kedvezményezett klub színeiben versenyzett.

9 Kiemelt Női Utánpótlás Központok Női kiemelt utánpótlás-képzési központok támogatása: A női labdarúgás fejlesztési programjának részeként, a minőségi utánpótlás-képzés érdekében, a 2016/17-es bajnoki évtől kezdődően, úgynevezett „kiemelt, női utánpótlás-képzési központok” jönnek létre. Arról, hogy mely sportszervezetek lehetnek kiemelt női utánpótlás-képzési központok, a szakágvezető, a válogatottak szakmai stábját vezető szövetségi kapitány, és a Női Bizottság elnöke közösen hoz döntést. A női kiemelt utánpótlás-képzési központok U15 és U18-as bajnokságban részvevő csapataira az Országos II. osztályú férfi utánpótlás bajnokságban indulási jogot szerzett sportszervezet magasabb kvótáit kell alkalmazni. Amennyiben a női kiemelt utánpótlás-képzési központ a – Női Bizottság által elfogadott - szakmai kritériumokat nem teljesíti, a következő támogatási időszakban a magasabb kvóta és az alapkvóta közti különbözet visszarendezésre kerül. Kiemelt Női Utánpótlás Központok Női kiemelt utánpótlás-képzési központok támogatása: A női labdarúgás fejlesztési programjának részeként, a minőségi utánpótlás-képzés érdekében, a 2016/17-es bajnoki évtől kezdődően, úgynevezett „kiemelt, női utánpótlás-képzési központok” jönnek létre. Arról, hogy mely sportszervezetek lehetnek kiemelt női utánpótlás-képzési központok, a szakágvezető, a válogatottak szakmai stábját vezető szövetségi kapitány, és a Női Bizottság elnöke közösen hoz döntést. A női kiemelt utánpótlás-képzési központok U15 és U18-as bajnokságban részvevő csapataira az Országos II. osztályú férfi utánpótlás bajnokságban indulási jogot szerzett sportszervezet magasabb kvótáit kell alkalmazni. Amennyiben a női kiemelt utánpótlás-képzési központ a – Női Bizottság által elfogadott - szakmai kritériumokat nem teljesíti, a következő támogatási időszakban a magasabb kvóta és az alapkvóta közti különbözet visszarendezésre kerül.

10 Edzőtáborok nyomon követése A 2016/17-es évadtól kezdődően edzőtáborok költségei csak abban az esetben számolhatóak el, ha azokat megkezdésük előtt az MLSZ Támogatás-kezelési Osztályára az erre a célra rendszeresített felületen bejelentik. Edzőtáborok nyomon követése A 2016/17-es évadtól kezdődően edzőtáborok költségei csak abban az esetben számolhatóak el, ha azokat megkezdésük előtt az MLSZ Támogatás-kezelési Osztályára az erre a célra rendszeresített felületen bejelentik.

11 Nem MLSZ nevelésű játékos Külföldi (nem MLSZ nevelésű) játékos szerepeltetése esetén működési típusú támogatások vonatkozásában legfeljebb az alábbi támogatási összegek hagyhatóak jóvá (támogatási minimum): Sportszervezet Előirányzott támogatási összeg felső határa (Ft/év) NB-s egyesületre jutó támogatási keret Megye I-es egyesületre jutó támogatási keret Megyei II-es egyesületre jutó támogatási keret Megyei II alatti egyesületre jutó támogatási keret Nem MLSZ nevelésű játékos Külföldi (nem MLSZ nevelésű) játékos szerepeltetése esetén működési típusú támogatások vonatkozásában legfeljebb az alábbi támogatási összegek hagyhatóak jóvá (támogatási minimum): Sportszervezet Előirányzott támogatási összeg felső határa (Ft/év) NB-s egyesületre jutó támogatási keret Megye I-es egyesületre jutó támogatási keret Megyei II-es egyesületre jutó támogatási keret Megyei II alatti egyesületre jutó támogatási keret

12 Nem MLSZ nevelésű játékos Nem kell a szankciót alkalmazni ha: Magyarországon közép- vagy felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozatának hallgatója, vagy 1 évnél hosszabb ideje Magyarországon bejelentett munkaviszonnyal, és állandó lakcímmel rendelkezik, vagy legalább 3 éve megszakítás nélkül magyarországi bejelentett lakcímmel rendelkezik. Nem MLSZ nevelésű játékos Nem kell a szankciót alkalmazni ha: Magyarországon közép- vagy felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozatának hallgatója, vagy 1 évnél hosszabb ideje Magyarországon bejelentett munkaviszonnyal, és állandó lakcímmel rendelkezik, vagy legalább 3 éve megszakítás nélkül magyarországi bejelentett lakcímmel rendelkezik.

13 Tárgyi eszköz Nagy értékű program esetén előny a támogatói szándéknyilatkozat Akinek korábbi, 0.- Ft lehívott összegű tárgyi eszköz pályázata van, nem kaphat újabb támogatást Tárgyi eszköz Nagy értékű program esetén előny a támogatói szándéknyilatkozat Akinek korábbi, 0.- Ft lehívott összegű tárgyi eszköz pályázata van, nem kaphat újabb támogatást

14 „Pályázati” időszak: márc. 01- ápr. 30. Ne az utolsó napon adják be!!! (Netlock probléma) „Pályázati” időszak: márc. 01- ápr. 30. Ne az utolsó napon adják be!!! (Netlock probléma)

15 2016/2017. évi versenykiírások Felnőtt: Megyei I. osztály Megyei II. osztály Megyei III. osztály Női ¾ pálya U- 19: Megyei I. osztály Megyei II. osztály Megyei III. osztály U-16: Kiemelt Észak Dél Leány Öregfiúk Old Boys: Megfelelő jelentkezés esetén év felettieknek, csökkentett pályán. (Véleményt kérünk) Felnőtt: Megyei I. osztály Megyei II. osztály Megyei III. osztály Női ¾ pálya U- 19: Megyei I. osztály Megyei II. osztály Megyei III. osztály U-16: Kiemelt Észak Dél Leány Öregfiúk Old Boys: Megfelelő jelentkezés esetén év felettieknek, csökkentett pályán. (Véleményt kérünk)

16 Magyar Kupa Egy bajnoki évben kell lejátszani az összes kupa fordulót tavaszi sorozatból nem lesz feljutó. Magyar Kupa évi megyei selejtezőit augusztus hónapban le kell bonyolítani. Szeptember elején a feljutókat le kell adni. Kötelező részvétel: Megyei I. osztályú csapatoknak. TAO támogatás 50 % Egy bajnoki évben kell lejátszani az összes kupa fordulót tavaszi sorozatból nem lesz feljutó. Magyar Kupa évi megyei selejtezőit augusztus hónapban le kell bonyolítani. Szeptember elején a feljutókat le kell adni. Kötelező részvétel: Megyei I. osztályú csapatoknak. TAO támogatás 50 %

17 Fejér megyei Kupa Új versenyzési forma a Magyar Kupában nem indulók részére. Korábbi gyakorlatnak megfelelő lebonyolítás. Kiemelt díjazás Kötelező részvétel valamennyi felnőtt csapatnak. A Magyar Kupa résztvevői a 3. fordulótól szállnak versenybe. TAO támogatás: 90 %

18 Amatőr licenc tájékoztató Azon sportszervezetek körére terjed ki, amelyek részt kívánnak venni az NB III és a megyei I. osztályú férfi felnőtt bajnokságban. Célja: Az MLSZ szervezésében megrendezésre kerülő vegyes - nyílt - és az amatőr bajnokságokban egységes követelményrendszert teremtsen meg a bajnokságba benevezni kívánó, és abban résztvevő sportszervezetek részére a gazdálkodási, az infrastrukturális feltételek és az alkalmazásban álló sportszakemberek tekintetében Azon sportszervezetek körére terjed ki, amelyek részt kívánnak venni az NB III és a megyei I. osztályú férfi felnőtt bajnokságban. Célja: Az MLSZ szervezésében megrendezésre kerülő vegyes - nyílt - és az amatőr bajnokságokban egységes követelményrendszert teremtsen meg a bajnokságba benevezni kívánó, és abban résztvevő sportszervezetek részére a gazdálkodási, az infrastrukturális feltételek és az alkalmazásban álló sportszakemberek tekintetében

19 1. A sportszervezetek felelős gazdálkodás folytatásával teremtsék meg a sportszakmai célok biztosításához szükséges gazdasági és pénzügyi feltételeket; 2. A licencelvárások teljesítsék az MLSZ szakmai feltételeit és az átláthatóságra történő törekvésének megvalósulását a sportszervezetek gazdálkodásában; 3. A sportszervezetek biztosítsák az MLSZ Infrastruktúra - és Biztonságtechnikai Szabályzatában meghatározottakat; 4. A sportszervezetek igazolják a nevezési feltételeknek történő megfelelésüket, a hatályos jogi környezet és az érvényben lévő MLSZ szabályzatok figyelembe vételével; 5. Az utánpótlás játékosok képzése és nevelése megfelelő figyelmet kapjon minden sportszervezetben; 6. A sportszervezet vezetői, tisztviselői, tagjai (ideértve elsősorban a játékosokat) alkalmazzák a fair play szellemét a pályán és azon kívül egyaránt; 7. A sportszervezetek biztosítsák a képzett, megfelelően kvalifikált sportszakemberek alkalmazását mind a felnőtt, mind az utánpótlás csapatoknál. 1. A sportszervezetek felelős gazdálkodás folytatásával teremtsék meg a sportszakmai célok biztosításához szükséges gazdasági és pénzügyi feltételeket; 2. A licencelvárások teljesítsék az MLSZ szakmai feltételeit és az átláthatóságra történő törekvésének megvalósulását a sportszervezetek gazdálkodásában; 3. A sportszervezetek biztosítsák az MLSZ Infrastruktúra - és Biztonságtechnikai Szabályzatában meghatározottakat; 4. A sportszervezetek igazolják a nevezési feltételeknek történő megfelelésüket, a hatályos jogi környezet és az érvényben lévő MLSZ szabályzatok figyelembe vételével; 5. Az utánpótlás játékosok képzése és nevelése megfelelő figyelmet kapjon minden sportszervezetben; 6. A sportszervezet vezetői, tisztviselői, tagjai (ideértve elsősorban a játékosokat) alkalmazzák a fair play szellemét a pályán és azon kívül egyaránt; 7. A sportszervezetek biztosítsák a képzett, megfelelően kvalifikált sportszakemberek alkalmazását mind a felnőtt, mind az utánpótlás csapatoknál.

20 Licenckérelem eljárási időpontjai: (I fokú eljárás)  pályahitelesítés kérelem benyújtásának határideje: márc. 21-ig ( )  pályahitelesítés elvégzése, jegyzőkönyv elkészítése: ápr. 10-ig  A licenckérelmi dokumentáció benyújtásának határideje: ápr. 10-ig  Hiánypótlás elvégzése: ápr. 25-ig  Versenybizottsági határozatok kiküldési határideje: ápr. 30-ig  II. fokú eljárás sportszervezeti fellebbezés beküldési határideje: máj. 10-ig  Fellebbviteli bizottsági határozatok kiküldési határideje: máj. 15-ig  pályahitelesítés kérelem benyújtásának határideje: márc. 21-ig ( )  pályahitelesítés elvégzése, jegyzőkönyv elkészítése: ápr. 10-ig  A licenckérelmi dokumentáció benyújtásának határideje: ápr. 10-ig  Hiánypótlás elvégzése: ápr. 25-ig  Versenybizottsági határozatok kiküldési határideje: ápr. 30-ig  II. fokú eljárás sportszervezeti fellebbezés beküldési határideje: máj. 10-ig  Fellebbviteli bizottsági határozatok kiküldési határideje: máj. 15-ig

21 Licence kérelem tartalmi és formai követelményei  Licence kérelmi adatlap  Szakmai terv (Sportszervezet elnöksége által jóváhagyott)  Egyszerűsített éves beszámoló (számvitelről szóló évi C törvény szerint)  Üzleti terv (pénzforgalmi szemléletű, bajnoki évre)  Licence kérelmi adatlap  Szakmai terv (Sportszervezet elnöksége által jóváhagyott)  Egyszerűsített éves beszámoló (számvitelről szóló évi C törvény szerint)  Üzleti terv (pénzforgalmi szemléletű, bajnoki évre)

22 Szabályzat változások Amatőr sportszerződés megszűnik! Az amatőr sportszerződésre vonatkozó szabályok, utalások, valamennyi szabályzatban törlésre kerültek, új meghatározások, szabályok kerültek valamennyi szabályzatba. Kölcsönadás csak profi szerződés esetén lehetséges. Amatőr sportszerződés megszűnik! Az amatőr sportszerződésre vonatkozó szabályok, utalások, valamennyi szabályzatban törlésre kerültek, új meghatározások, szabályok kerültek valamennyi szabályzatba. Kölcsönadás csak profi szerződés esetén lehetséges.

23 Nyilvántartási és igazolási (NYIÁSZ): Átigazolási időszakok: FelnőttU14 – U-19U6 – U13 Bozsik korosztály Júli Júli.31. éjfél Aug Aug. 31. éjfél (átadó hozzájárulásával) Jan Febr.22. éjfél (átadó hozzájárulásával) Júli Júli.31. éjfél Aug Aug. 31. éjfél (átadó hozzájárulásával) Szept Szept. 30. (oktatási intézmény váltás, lakcím váltás az új sportszervezet székhelye) Jan Febr.22. éjfél (átadó hozzájárulásával) Júli Szept.15. éjfél Jan Febr. 22. éjfél (átadó hozzájárulásával)

24 Működési költségtérítés: Az amatőr labdarúgó belföldi átigazolásakor, a téli átigazolási időszakban az átadó és az átvevő sportszervezet a szabályzatban előre meghatározott maximum összeg határig állapodhat meg. Javasolt összeg: Ft – Ft Életkor: 7 – 34 éves kor között Az átvevő sportszervezet a megállapodás szerinti összeget az átigazolás előtt banki átutalással köteles teljesíteni az átadó sportszervezetnek. Az átigazoláshoz szükséges okiratokkal együtt a pénzmozgás megtörténtének igazolását is be kell nyújtania az MLSZ illetékes szervéhez Az átadó sportszervezet írásban lemondhat a működési költségtérítésről Működési költségtérítés: Az amatőr labdarúgó belföldi átigazolásakor, a téli átigazolási időszakban az átadó és az átvevő sportszervezet a szabályzatban előre meghatározott maximum összeg határig állapodhat meg. Javasolt összeg: Ft – Ft Életkor: 7 – 34 éves kor között Az átvevő sportszervezet a megállapodás szerinti összeget az átigazolás előtt banki átutalással köteles teljesíteni az átadó sportszervezetnek. Az átigazoláshoz szükséges okiratokkal együtt a pénzmozgás megtörténtének igazolását is be kell nyújtania az MLSZ illetékes szervéhez Az átadó sportszervezet írásban lemondhat a működési költségtérítésről

25 Képzési kártalanítás A 21. életév előtt kötött profi szerződés esetén, a játékos életéve közötti képzéséért járó összeg. ▫5-12 év között:590.- Ft/nap ▫12-21 év között:856.- Ft/nap Profi klub 19. év felett csak profi szerződéssel foglalkoztathat játékosokat! A 21. életév előtt kötött profi szerződés esetén, a játékos életéve közötti képzéséért járó összeg. ▫5-12 év között:590.- Ft/nap ▫12-21 év között:856.- Ft/nap Profi klub 19. év felett csak profi szerződéssel foglalkoztathat játékosokat!

26 Szolidaritási mechanizmus Hivatásos labdarúgó érvényes szerződés alatti átigazolása (kivásárlás) esetén, az átigazolási díj 5 %-a, a labdarúgó kora közötti képzésében résztvevő sportszervezeteket arányosan illeti. A labdarúgó teljes karrierje alatt alkalmazandó. Hivatásos labdarúgó érvényes szerződés alatti átigazolása (kivásárlás) esetén, az átigazolási díj 5 %-a, a labdarúgó kora közötti képzésében résztvevő sportszervezeteket arányosan illeti. A labdarúgó teljes karrierje alatt alkalmazandó.

27 Versenyszabályzat VSZ Kötelező utánpótlás biztosítására kötött szerződés esetén, a nevelő egyesületnek ugyanazon a székhelyen kell működni, ahol a nevező sportszervezet működik Felnőtt sportszervezet csak egy utánpótlás nevelővel egyesülettel köthet szerződést. Valamennyi kötelező utánpótlást, csak egy sportszervezet biztosíthat. Utánpótlás nevelő sportszervezet csak egy sportszervezettel köthet szerződést.

28 Regisztrációs kártya szabályzat RSZ Kispadon helyet foglalók: ▫Kit manager: Csak hivatásos bajnokságokba ▫Edzők:  Férfi felnőtt: Megyei I. UEFA „B” Megyei II. – III.Bármilyen OKJ, vagy MLSZ edzői végzettség Fiú utánpótlás:MLSZ „D” MLSZ GR „C” Kispadon helyet foglalók: ▫Kit manager: Csak hivatásos bajnokságokba ▫Edzők:  Férfi felnőtt: Megyei I. UEFA „B” Megyei II. – III.Bármilyen OKJ, vagy MLSZ edzői végzettség Fiú utánpótlás:MLSZ „D” MLSZ GR „C”

29 Civil törvény változások évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről Március 15.-éig a létesítő okiratot az új Polgári törvénykönyvhöz kell igazítani Létesítő okirat felülvizsgálata Országos Bírósági Hivatal okiratsablonok: szervezetek/okirat-sablonok Minden civil szervezetnek eleget kell tenni (köztestületek esetében más) Közhasznú jogállás megújításakor, sok szervezet az új Ptk. hatálya alá került (kötelező volt) évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről Március 15.-éig a létesítő okiratot az új Polgári törvénykönyvhöz kell igazítani Létesítő okirat felülvizsgálata Országos Bírósági Hivatal okiratsablonok: szervezetek/okirat-sablonok Minden civil szervezetnek eleget kell tenni (köztestületek esetében más) Közhasznú jogállás megújításakor, sok szervezet az új Ptk. hatálya alá került (kötelező volt)

30 Új szabályok amiket az alapszabálynak tartalmaznia kell Az új törvény szövegében meg vannak határozva a civil szervezetek képviselőjére vonatkozó összeférhetetlenségi szabályok, ezeket a szabályokat az alapító okiratnak tartalmaznia kell – elég a pontos jogszabály helyre utalással, ki is lehet írni a szöveget. Kötelező tartalmi elem alapítvány esetében a kuratóriumi tagok díjazása. Az új törvény szövegében meg vannak határozva a civil szervezetek képviselőjére vonatkozó összeférhetetlenségi szabályok, ezeket a szabályokat az alapító okiratnak tartalmaznia kell – elég a pontos jogszabály helyre utalással, ki is lehet írni a szöveget. Kötelező tartalmi elem alapítvány esetében a kuratóriumi tagok díjazása.

31 Alapítványoknál a vagyonfelhasználás módját és mértékét rögzíteni az alapító okiratban. Egyesületnek meg kell határoznia a közgyűlés helyét, hogy kerül a napirend közlésre a szervezet tagjai részére, van-e lehetőség napirend kiegészítésére. Alapítványoknál a vagyonfelhasználás módját és mértékét rögzíteni az alapító okiratban. Egyesületnek meg kell határoznia a közgyűlés helyét, hogy kerül a napirend közlésre a szervezet tagjai részére, van-e lehetőség napirend kiegészítésére.

32 Hogyan állunk? Lehetséges következmények Véghatáridő: március 15. A szervezeteknek kb. 50%-a még nem kezdte meg a módosításokat Amennyiben a szervezetek nem módosítják alapszabályukat a bíróság törvényességi ellenőrzési eljárást kezdeményezhet Az eljárást a bíróság kezdeményezi, de az ügyészség folytatja le Véghatáridő: március 15. A szervezeteknek kb. 50%-a még nem kezdte meg a módosításokat Amennyiben a szervezetek nem módosítják alapszabályukat a bíróság törvényességi ellenőrzési eljárást kezdeményezhet Az eljárást a bíróság kezdeményezi, de az ügyészség folytatja le

33 Törvényességi ellenőrzési eljárás Törvényességi ellenőrzésnek hívják azt a vizsgálati rendszert, amikor az ügyészség a szervezet működésének törvényességét vizsgálja. A működés törvényessége ebben az esetben minden működési elemre (értsd: határozatokra, szerződésekre, de akár nem dokumentált cselekvésekre is) kiterjed. Az ügyészség vizsgálja azt, hogy visszamenőleg a működés mely elemei nem feleltek meg esetleg a törvényeknek, más jogszabályoknak, vagy éppen a belső szabályzatoknak, létesítő okiratnak. Törvényességi ellenőrzésnek hívják azt a vizsgálati rendszert, amikor az ügyészség a szervezet működésének törvényességét vizsgálja. A működés törvényessége ebben az esetben minden működési elemre (értsd: határozatokra, szerződésekre, de akár nem dokumentált cselekvésekre is) kiterjed. Az ügyészség vizsgálja azt, hogy visszamenőleg a működés mely elemei nem feleltek meg esetleg a törvényeknek, más jogszabályoknak, vagy éppen a belső szabályzatoknak, létesítő okiratnak.

34 Ha ilyet tapasztal az ügyészség, és a törvényesség másképpen nem állítható helyre, akkor az ügyészség bírósághoz fordulhat a civil tv. szerint. A bíróság elsőként megvizsgálja az ügyész keresetét, és szükség esetén a következőket teszi: – a) megsemmisíti a civil szervezet bármely szervének törvénysértő határozatát, és szükség szerint új határozat meghozatalát rendeli el; – b) a működés törvényességének helyreállítása érdekében összehívja a legfőbb szervet, vagy határidő kitűzésével a törvényes működés helyreállítására kötelezi a legfőbb szervet, és minderről értesíti a civil szervezet választott felügyelő szervét is; – c) ha a törvényes működés nem állítható helyre vagy a b) pont szerinti határidő eredménytelenül telt el, a civil szervezetet megszünteti. Ha ilyet tapasztal az ügyészség, és a törvényesség másképpen nem állítható helyre, akkor az ügyészség bírósághoz fordulhat a civil tv. szerint. A bíróság elsőként megvizsgálja az ügyész keresetét, és szükség esetén a következőket teszi: a) megsemmisíti a civil szervezet bármely szervének törvénysértő határozatát, és szükség szerint új határozat meghozatalát rendeli el; b) a működés törvényességének helyreállítása érdekében összehívja a legfőbb szervet, vagy határidő kitűzésével a törvényes működés helyreállítására kötelezi a legfőbb szervet, és minderről értesíti a civil szervezet választott felügyelő szervét is; c) ha a törvényes működés nem állítható helyre vagy a b) pont szerinti határidő eredménytelenül telt el, a civil szervezetet megszünteti. Ha ilyet tapasztal az ügyészség, és a törvényesség másképpen nem állítható helyre, akkor az ügyészség bírósághoz fordulhat a civil tv. szerint. A bíróság elsőként megvizsgálja az ügyész keresetét, és szükség esetén a következőket teszi: ▫ a) megsemmisíti a civil szervezet bármely szervének törvénysértő határozatát, és szükség szerint új határozat meghozatalát rendeli el; ▫ b) a működés törvényességének helyreállítása érdekében összehívja a legfőbb szervet, vagy határidő kitűzésével a törvényes működés helyreállítására kötelezi a legfőbb szervet, és minderről értesíti a civil szervezet választott felügyelő szervét is; ▫ c) ha a törvényes működés nem állítható helyre vagy a b) pont szerinti határidő eredménytelenül telt el, a civil szervezetet megszünteti. Ha ilyet tapasztal az ügyészség, és a törvényesség másképpen nem állítható helyre, akkor az ügyészség bírósághoz fordulhat a civil tv. szerint. A bíróság elsőként megvizsgálja az ügyész keresetét, és szükség esetén a következőket teszi: ▫ a) megsemmisíti a civil szervezet bármely szervének törvénysértő határozatát, és szükség szerint új határozat meghozatalát rendeli el; ▫ b) a működés törvényességének helyreállítása érdekében összehívja a legfőbb szervet, vagy határidő kitűzésével a törvényes működés helyreállítására kötelezi a legfőbb szervet, és minderről értesíti a civil szervezet választott felügyelő szervét is; ▫ c) ha a törvényes működés nem állítható helyre vagy a b) pont szerinti határidő eredménytelenül telt el, a civil szervezetet megszünteti.

35 Bíróság szerepvállalása OBH honlapján felhívó közlemény Törvényszéki oldalon közérthető tájékoztatók Civil Napok a Törvényszéken Sablon dokumentumok OBH honlapján felhívó közlemény Törvényszéki oldalon közérthető tájékoztatók Civil Napok a Törvényszéken Sablon dokumentumok

36 A sablonok a gyakorlatban többször előforduló hibák kiküszöbölése mellett, az új Ptk. és az új közhasznúsági törvény előírásainak figyelembevételével kerültek megszövegezésre. Mindemellett azok bírósági eljárásokban való alkalmazása nem garantálja a kérelem pozitív elbírálását, illetve a hiánypótlási felhívás nélküli bejegyzést, mert tartalmuk a jogszabály változások folytán folyamatosan alakuló bírói gyakorlathoz igazodik. A sablonok a gyakorlatban többször előforduló hibák kiküszöbölése mellett, az új Ptk. és az új közhasznúsági törvény előírásainak figyelembevételével kerültek megszövegezésre. Mindemellett azok bírósági eljárásokban való alkalmazása nem garantálja a kérelem pozitív elbírálását, illetve a hiánypótlási felhívás nélküli bejegyzést, mert tartalmuk a jogszabály változások folytán folyamatosan alakuló bírói gyakorlathoz igazodik.

37 Eljárás menete Civil szervezetek változásbejegyzési kérelmet nyújtanak be a bíróságnak elektronikusan vagy papír alapon valtozasbejegyzesi-eljaras valtozasbejegyzesi-eljaras Bíróság megvizsgálja formailag, tartalmilag, ha szükséges hiánypótlási felhívó végzést bocsájt ki Civil szervezetek változásbejegyzési kérelmet nyújtanak be a bíróságnak elektronikusan vagy papír alapon valtozasbejegyzesi-eljaras valtozasbejegyzesi-eljaras Bíróság megvizsgálja formailag, tartalmilag, ha szükséges hiánypótlási felhívó végzést bocsájt ki

38 Tipikus hibák Létesítő okiratok nem tartalmazzák az összeférhetetlenségi szabályokat. Nem csatolják mellékletként a képviselők tisztségelfogadó és összeférhetetlenségi nyilatkozatát (ha nem történik változás akkor is csatolni kell!!!) Létesítő okirat a kötelező rendelkezéseket nem rögzítik, csak az okirat végén utalnak az új Ptk.-nak Létesítő okiratok nem tartalmazzák az összeférhetetlenségi szabályokat. Nem csatolják mellékletként a képviselők tisztségelfogadó és összeférhetetlenségi nyilatkozatát (ha nem történik változás akkor is csatolni kell!!!) Létesítő okirat a kötelező rendelkezéseket nem rögzítik, csak az okirat végén utalnak az új Ptk.-nak

39 2013. Évi V. törvény 3:22. § [A vezető tisztségviselővel szembeni követelmények és kizáró okok] (1)Vezető tisztségviselő az a nagykorú személy lehet, akinek cselekvőképességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták. (2) Ha a vezető tisztségviselő jogi személy, a jogi személy köteles kijelölni azt a természetes személyt, aki a vezető tisztségviselői feladatokat nevében ellátja. A vezető tisztségviselőkre vonatkozó szabályokat a kijelölt személyre is alkalmazni kell. (3) A vezető tisztségviselő ügyvezetési feladatait személyesen köteles ellátni Évi V. törvény 3:22. § [A vezető tisztségviselővel szembeni követelmények és kizáró okok] (1)Vezető tisztségviselő az a nagykorú személy lehet, akinek cselekvőképességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták. (2) Ha a vezető tisztségviselő jogi személy, a jogi személy köteles kijelölni azt a természetes személyt, aki a vezető tisztségviselői feladatokat nevében ellátja. A vezető tisztségviselőkre vonatkozó szabályokat a kijelölt személyre is alkalmazni kell. (3) A vezető tisztségviselő ügyvezetési feladatait személyesen köteles ellátni.

40 (4) Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit bűncselekmény elkövetése miatt jogerősen szabadságvesztés büntetésre ítéltek, amíg a büntetett előélethez fűződő hátrányos következmények alól nem mentesült. (5) Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit e foglalkozástól jogerősen eltiltottak. Akit valamely foglalkozástól jogerős bírói ítélettel eltiltottak, az eltiltás hatálya alatt az ítéletben megjelölt tevékenységet folytató jogi személy vezető tisztségviselője nem lehet. (6) Az eltiltást kimondó határozatban megszabott időtartamig nem lehet vezető tisztségviselő az, akit eltiltottak a vezető tisztségviselői tevékenységtől. (4) Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit bűncselekmény elkövetése miatt jogerősen szabadságvesztés büntetésre ítéltek, amíg a büntetett előélethez fűződő hátrányos következmények alól nem mentesült. (5) Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit e foglalkozástól jogerősen eltiltottak. Akit valamely foglalkozástól jogerős bírói ítélettel eltiltottak, az eltiltás hatálya alatt az ítéletben megjelölt tevékenységet folytató jogi személy vezető tisztségviselője nem lehet. (6) Az eltiltást kimondó határozatban megszabott időtartamig nem lehet vezető tisztségviselő az, akit eltiltottak a vezető tisztségviselői tevékenységtől.

41 2012. évi C. törvény 61. § (1)A közügyek gyakorlásától el kell tiltani azt, akit szándékos bűncselekmény elkövetése miatt végrehajtandó szabadságvesztésre ítélnek, és méltatlan arra, hogy azok gyakorlásában részt vegyen. (2) A közügyektől eltiltott i) nem lehet civil szervezetnek a civil szervezetekről szóló törvényben megjelölt vezető tisztségviselője évi C. törvény 61. § (1)A közügyek gyakorlásától el kell tiltani azt, akit szándékos bűncselekmény elkövetése miatt végrehajtandó szabadságvesztésre ítélnek, és méltatlan arra, hogy azok gyakorlásában részt vegyen. (2) A közügyektől eltiltott i) nem lehet civil szervezetnek a civil szervezetekről szóló törvényben megjelölt vezető tisztségviselője.

42 Stadion rekonstrukció Stadion székek kiosztásra kerültek Április 30-ig használhatjuk a jelenlegi irodákat. Új helyszín a belváros közelében lesz. (Még nem dőlt el.) A felújított stadionba visszaköltözhetünk.

43 Sportorvos Előjegyzés alapján működnek. Időpont kérés: 3-4 héttel korábban!  Orvos kör bélyegzője  Dátum bélyegző (vizsgálat időpontja)  Sportorvosi rendelő ellipszis alakú két színű bélyegző (infra kontroll)  Orvos aláírása  Versenyezhet bejegyzés Előjegyzés alapján működnek. Időpont kérés: 3-4 héttel korábban!  Orvos kör bélyegzője  Dátum bélyegző (vizsgálat időpontja)  Sportorvosi rendelő ellipszis alakú két színű bélyegző (infra kontroll)  Orvos aláírása  Versenyezhet bejegyzés

44 Pályarendszabályok, rendezés, biztonság  Rendezői névsor (kiadott nyomtatványon)  Rendezői létszám! (Polgárőr segítség)  Kispad (Csak regisztrációs kártyával a jegyzőkönyvben szereplők foglalhatnak helyet)  Játékosok leigazolása (Ha kétséges a személy azonosság, személyes irattal kell igazolni. Ha nincs nem játszhat!!)  Öregfiúk bajnokságra is az MLSZ szabályzatai vonatkoznak! (kor, orvosi, igazolás)  Pályára lépés, és játékvezetők inzultálása bűncselekmény!!  Rendezői névsor (kiadott nyomtatványon)  Rendezői létszám! (Polgárőr segítség)  Kispad (Csak regisztrációs kártyával a jegyzőkönyvben szereplők foglalhatnak helyet)  Játékosok leigazolása (Ha kétséges a személy azonosság, személyes irattal kell igazolni. Ha nincs nem játszhat!!)  Öregfiúk bajnokságra is az MLSZ szabályzatai vonatkoznak! (kor, orvosi, igazolás)  Pályára lépés, és játékvezetők inzultálása bűncselekmény!!

45

46 Időpont módosítás Mérkőzés időpont változás írásban, két fél megállapodása alapján. (15 napon belül fizetős) Heti értesítő kiküldése után csak nagyon indokolt esetben fog a Versenybizottság a módosítási kérelmekhez hozzájárulni!! Mérkőzés időpont változás írásban, két fél megállapodása alapján. (15 napon belül fizetős) Heti értesítő kiküldése után csak nagyon indokolt esetben fog a Versenybizottság a módosítási kérelmekhez hozzájárulni!!

47 Igazolás, átigazolás Ellenőrizni:  Fénykép  Személyes adatok  Játékengedély (osztály, korcsoport)  Aláírás (egyesület felelősége)  Orvosi igazolás Új igazolás:  NYIÁSZ 8. sz. melléklet (állampolgárság)  Születési anyakönyvi kivonat Ellenőrizni:  Fénykép  Személyes adatok  Játékengedély (osztály, korcsoport)  Aláírás (egyesület felelősége)  Orvosi igazolás Új igazolás:  NYIÁSZ 8. sz. melléklet (állampolgárság)  Születési anyakönyvi kivonat

48 Fogadás Internetes fogadásokra alacsonyobb osztályokban is van megkeresés az illegális szervezőktől! Nem lehet részt venni a fogadásokban!!!! Megkeresést, minden fogadási gyanús eseményt jelezni kell: Internetes fogadásokra alacsonyobb osztályokban is van megkeresés az illegális szervezőktől! Nem lehet részt venni a fogadásokban!!!! Megkeresést, minden fogadási gyanús eseményt jelezni kell:

49 Integrált Futball Alkalmazás IFA MLSZ info digitális rendszer megújul. Biztonságosabb, bővebb szolgáltatásokat biztosít. Megismertetését, alkalmazásának használatát területi oktatásokon biztosítjuk. Várható indulás évi bajnokság kezdete. MLSZ info digitális rendszer megújul. Biztonságosabb, bővebb szolgáltatásokat biztosít. Megismertetését, alkalmazásának használatát területi oktatásokon biztosítjuk. Várható indulás évi bajnokság kezdete.

50 Pályaépítési program

51 Hírlap Versenykiírás szerint a csapatoknak tájékoztatni kell a médiát a mérkőzésekről. Rövid, esetleg képes tudósítás: Megyei I:vasárnap Megyei II. hétfő12.00 Megyei III.kedd12.00 Versenykiírás szerint a csapatoknak tájékoztatni kell a médiát a mérkőzésekről. Rövid, esetleg képes tudósítás: Megyei I:vasárnap Megyei II. hétfő12.00 Megyei III.kedd12.00

52 Társadalmi elnökség, bizottságok Társadalmi elnök, elnökség és bizottságok 5 éves mandátuma lejár. 1.elnök megbízása MLSZ 2. elnökség megbízása 3. bizottságok kinevezése: megyei elnökség Társadalmi elnök, elnökség és bizottságok 5 éves mandátuma lejár. 1.elnök megbízása MLSZ 2. elnökség megbízása 3. bizottságok kinevezése: megyei elnökség

53 Köszönöm megtisztelő figyelmüket Schneider Béla


Letölteni ppt "ÉVADNYITÓ 2016. TAVASZ Köszöntő Téli Műfüves Bajnokság díjátadás TAO értékelési elvek 2016/2017. évi versenykiírások Amatőr licenc tájékoztató Tájékoztatás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések