Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Profession.hu – Mi történik a munkaerő-piacon? Álláskeresők és Foglalkoztatók 2011.04.01 - Szolnok 1037 Budapest, Montevideo utca 9. | Telefon: +36 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Profession.hu – Mi történik a munkaerő-piacon? Álláskeresők és Foglalkoztatók 2011.04.01 - Szolnok 1037 Budapest, Montevideo utca 9. | Telefon: +36 1."— Előadás másolata:

1 1 Profession.hu – Mi történik a munkaerő-piacon? Álláskeresők és Foglalkoztatók Szolnok 1037 Budapest, Montevideo utca 9. | Telefon: | Fax: | Levélcím: Budapest 1872 | | Internet:

2 „ Ha jó állás kell ˝ Profession.hu A leglátogatottabb állásportál Régiós lefedettség Minden platformon elérhető Számos innováció 2011-ben Mediátor szerep betöltése az álláskeresők és foglalkoztatók között Rendszeres piaci felmérések, tanulmányokban való részvétel

3 Előadás tematikája Munkaerő piaci körkép NRC kutatás - álláskeresési preferenciák Online állásfeladás – piaci adatok Idei prognózis Profession.hu

4 2010-ben a GDP mérsékelt, 1,2 %-os növekedést produkált Profession.hu

5 Tartósan 10 % felett a munkanélküliségi ráta ( EU átlag 9,5 %) Profession.hu

6 2010-es összkép  Stagnáló foglalkoztatás – növekvő munkanélküliségi ráta  2010 – 55,4 %-os foglalkoztatási arány (10 %-os lemaradás az EU átlaghoz képest) – átlag 475 ezer fő munkanélküli  Ágazati struktúra – változás (Elektronika, járműgyártásban létszámnövekedés, kereskedelemben, gépjárműjavításban csökkenés)  Az összes foglalkoztatott 5,8 %-a dolgozott részmunkaidőben (alulfoglalkoztatottság!)  Átlag 11,2 %-os munkanélküliségi ráta mögötti tényezők: Nyugdíjkorhatár emelkedése erősítette a kínálati oldalt A munkanélküli-ellátó rendszer átalakítása Növekedett a tartósan állást keresők létszáma Legmagasabb a évesek rátája volt (26,6 %)  A tartósan munkanélküliek (több, mint 1 éve) aránya 43 %-ról 51 %-ra nőtt  A munkanélküliként töltött idő hossza elérte a 18 hónapot (inaktívakkal együtt) Profession.hu

7 Győr-Moson-Sopron megye – 2010  A foglalkoztatás az országosnál nagyobb arányban javult  Az aktivitási arány a 4.legmagasabb érték (Budapest, Komárom-Esztergom, Vas megye után) országos átlagban  Foglalkoztatottak száma 189,5 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 7,1 % (egyik legkedvezőbb az országban)  Javuló munkaerő-piaci tendencia – Gépipar/Járműgyártás – heti 40 órás munkarendhez való visszatérés  A teljes évet tekintve csökkent a munkát keresők száma,ugyanakkor a pályakezdő munkanélküliek száma nőtt (Össz 13 %-a)  A gazdasági szervezetek száma nőtt (2010 dec – – 3,3 %-os növekedés 2009-hez képest)  Nettó átlagkereset 128,4 ezer Ft (8,7 %-kal magasabb 2009-hez képest ) Profession.hu

8 Álláskeresők helyzete A válság beköszöntése óta átalakult az álláskeresők preferenciája: Rugalmasabb hozzáállás Budapest és vonzáskörzete a bérek miatt még vonzóbb Nőtt a külföldön állást vállalók aránya Nagyobb mobilitás Szélesebb spektrumú preferencia munkakörben (Nőtt az érdeklődés az adminisztratív, asszisztensi, ügyfélszolgálati és értékesítési munkakörök irányába) Egyre több műszaki/mérnöki, pénzügy/számviteli végzettségű pályakezdő kerül ki a munkaerő-piacra Nyitottabb hozzáállás az alternatív foglalkoztatási formák (távmunka, részmunkaidő, projekt-munka) felé Egyre tudatosabb álláskeresési orientációk, csatornák és módszerek Profession.hu

9 Budapest, Montevideo utca 9. | Telefon: | Fax: | Levélcím: Budapest 1872 | | Internet: NRC kutatás – álláskereső honlapok A kutatás célja –A kutatás célja, hogy információkat szolgáltasson a célcsoport állásokkal kapcsolatos elvárásairól, álláskeresési szokásaikról, valamint az internetes állásoldalak ismertségéről, a velük való elégedettségükről és használatuk főbb paramétereiről. A kutatás módszere –online adatfelvétel (25 perces) standard kérdőív segítségével A célcsoport és a minta –Célcsoport: 18 és 49 év közötti, legalább hetente egyszer internetezők –Mintanagyság: 1200 fő –Reprezentativitás: a minta reprezentatív a célcsoportra nem, korcsoport, végzettség, lakóhelytípus jellemzők alapján.

10 Budapest, Montevideo utca 9. | Telefon: | Fax: | Levélcím: Budapest 1872 | | Internet: Az internetes álláskeresés jellemzői  Budapesten az internetes penetráció, falun pedig az egyéb csatornák hiánya ösztönzi az online álláskeresést. Keresett-e már/tervezi-e, hogy keres állást interneten keresztül? Bázis: teljes minta

11 Budapest, Montevideo utca 9. | Telefon: | Fax: | Levélcím: Budapest 1872 | | Internet: Internetezési szokások Internethasználat gyakorisága Bázis: teljes minta, n=1200 fő  Az internetező évesek naponta vagy majdnem naponta kapcsolódnak a világhálóra – minden gyorsan történik, a heti elérés már nem elegendő.  Átlag napi 2-3 órát töltenek a világhálón

12 Budapest, Montevideo utca 9. | Telefon: | Fax: | Levélcím: Budapest 1872 | | Internet: Álláskeresési módszerek megítélése Korábbi álláskeresések alkalmával használt álláskeresési módszerek Bázis: teljes minta – többválaszos kérdés  Az internet mint forrás tovább népszérűsödik – jellemzően a sajtó javára.  A netes álláshirdetés mint módszer már az ismerősi körben érdeklődést is beérte.

13  Az internetes álláshirdetések böngészése, ahogy már korábban is láttuk, gyors, széleskörű és kényelmes. Álláskeresési módszerek megítélése „Keresés internetes álláshirdetések között” módszer előnyei Bázis: akik használták korábban az adott álláskeresési módszert, n=595 fő – spontán említés

14 Célok, melyekkel felkeresi az állásportálokat Bázis: akik kerestek már állást az interneten keresztül, n=670 fő – többválaszos kérdés  Az elsődleges cél világos, de sokan pusztán tájékozódás végett is felkeresik az állásportálokat. Állásportálok ismertsége, használata, megítélése

15 Budapest, Montevideo utca 9. | Telefon: | Fax: | Levélcím: Budapest 1872 | | Internet: Foglalkoztatók - Hirdető cégek száma a piacon

16 A foglalkoztatás bővítése a versenyszférából indult 2010-ben, az idei évben is meghatározó szerepe lesz a gazdasági szervezeteknek a piaci mutató javításában Pozitív várakozások, növekedés-kezelés, fejlesztések és beruházások Pályázatok, támogatási lehetőségek kihasználása a képzés/fejlesztés területén Tudatosabb kommunikáció, meghatározott célcsoport Talent recruitment – üzleti növekedés záloga Hiányszakmák utánpótlása Pályakezdők pálya-orientációs felkészítése Online álláskeresés térnyerése szélesíti a potenciális munkavállalók körét Szakképzett munkaerő elérése regionális alapon Profession.hu Foglalkoztatók - Nő a foglalkoztatási hajlandóság

17 Budapest, Montevideo utca 9. | Telefon: | Fax: | Levélcím: Budapest 1872 | | Internet: Hirdetés aktiválások a Profession.hu-n

18 Prognózis – 2011 Profession.hu Enyhe gazdasági növekedés várható Gyártásban fellendülés (feldolgozóipar) Foglalkoztatási hajlandóság nő (pénzügy, építőipar) Reáljövedelmek kis mértékben nőnek, a fogyasztás emelkedhet Növekvő álláskínálat – online térnyerés Inaktívak re-integrációja a munkaerőpiacra, pályakezdők nagyobb arányú felvétele a versenyszférában Álláskeresői hozzáállás javulása

19 Köszönöm a figyelmet! Profession.hu


Letölteni ppt "1 Profession.hu – Mi történik a munkaerő-piacon? Álláskeresők és Foglalkoztatók 2011.04.01 - Szolnok 1037 Budapest, Montevideo utca 9. | Telefon: +36 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések