Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2006. március 7.–10. A Brnói Vásárvárosban Az egészséges életmódot szolgáló trendélelmiszerek seregszemléje Budapest 2005. 10. 19. A.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2006. március 7.–10. A Brnói Vásárvárosban Az egészséges életmódot szolgáló trendélelmiszerek seregszemléje Budapest 2005. 10. 19. A."— Előadás másolata:

1 2006. március 7.–10. A Brnói Vásárvárosban Az egészséges életmódot szolgáló trendélelmiszerek seregszemléje Budapest A TRENDY rendezvényt A SALIMA 2006 Nemzetközi Élelmiszeripari Szakvásár keretében rendezik meg

2 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 2 TRENDEK = VÁLTOZÁSOK Az elmúlt 10 év markáns változást hozott az élelmiszer-fogyasztásban, mégpedig főként az alábbi területeken:  a fogyasztói és étkezési szokások volumene és összetétele,  gyártástechnológiák,  a fogyasztók értékközpontúsága. A keresletet és az élelmiszer-fogyasztást leginkább befolyásoló tényezők:  az egy főre jutó jövedelem változása,  az élelmiszerek, non-food termékek valamint a szolgáltatások árának alakulása,  a termékek piaci kínálata és elérhetősége, az ellátó hálózatok fejlődése,  reklám,  egészségügyi felvilágosítás,  az élelmiszer-minőség fejlődése.

3 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 3 TRENDEK az igényes fogyasztóknál A fogyasztói magatartás változása, előtérbe kerülő tényezők  az egészségügyi felvilágosítás trendjei,  kockázati tényezőt jelentő adalékanyagok nélküli élelmiszerek a táplálkozási láncban (kergemarhakór, adalékanyagok, génmódosított élelmiszerek, hormonkészítmények),  ökológiai művelésből származó termékek – tudatosabban keresik a bio-élelmiszereket,  az élelmiszerek összetétele – az élelmiszerek optimális tápértékének kihangsúlyozása, egyre nagyobb félelem a civilizációs betegségek elterjedésétől,  utazási kedv – más országok konyhaművészetének megismerése,  funkcionális élelmiszerek (nő a kereslet a gyorsan elkészíthető és nagy tápértékű élelmiszerek iránt)  saját márkák,  gyermekek és fiatalkorúak kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozása.

4 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 4 A TRENDY főbb mutatói Bővül a funkcionális élelmiszerek piaca Európában  15 mrd. $ (1990)  24 mrd. $ (2005) Folyamatosan nő a fogyasztás az alábbi területeken:  Fast food (kényelmi élelmiszerek)  friss és hűtött élelmiszerek (saláták, készételek) – az éves növekedési ütem 10 % körüli  mélyhűtött élelmiszerek  magas előkésztettségi fokú félkész termékek  biotermékek, illetve ökológiai termesztésű termékek  az „ésszerű táplálkozás” termékei (gabonafélék, joghurtok és szójaitalok)

5 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 5 TRENDEK = LEHETŐSÉGEK A trendélelmiszerek és újdonságok koncantrálódása egy helyen Saját termékek bemutatása a szakmai nagyközönségnek, Lehetőség a versenytársakkal szembesülésre, Reagálás a piaci lehetőségekre és pozíciókra, Termékreklám a seregszemlén, Az egészségtudatos életvitelhez szükséges, minőségi cseh élelmiszerek elterjedésének elősegítése.

6 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 6 Mit jelentenek a TRENDEK? A projekt céljai:  a legújabb egészségközpontú termékek, az új élelmiszeripari és italipari trendek, modern étkezési tendenciák bemutatása, az egészséges életvitelhez fűződő szoros kapcsolat felmutatása,  azon termékek hirdetése, amelyek ökológiai szempontból és egészségünkhöz kapcsolódó tulajdonságaik révén vonzóak, vagy eredeti csomagolásuknál és hasznosságuknál fogva csábítóak a mindennapokban,  a résztvevők projektjeinek kiemelése (új marketing akciók…),  a „megfelelő nyersanyagból készült megfelelő termékek“ támogatása,  a gyermekek és fiatalkorúak élelmezésében tapasztalható új trendek, valamint új termékek kiemelése,  egészséges italipari termékek (kalóriaszegény italok, gyümölcslevek, teák, pasztörizálatlan sörök, bioborok, étkezés utáni italok…) bemutatása.

7 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 7 A TRENDS kínálati csoportjai Go Future! – a jövő és a jövőkép – a jövő élelmiszereit mutatja be Go Trends! – az aktív élet – a modern táplálkozás termékeit mutatja be Go Nature! – az egészséges életstílus – az egészséges táplálkozás Go Travel! – valamennyi földrészen – nemzeti különlegességek, nemzetközi konyha Go Kids! – gyermekeknek – gyermekek és fiatalkorúak táplálkozása Go Special! – különleges élelmiszerek – diétás és más különleges élelmiszerek

8 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 8 Kinek szól a TRENDS seregszemle? Gyártóknak, amelyek  az egészséges életviteléhez kapcsolódó újdonságokat és trendeket mutatnak be,  termékeikkel az egészségtudatos életvitelt szolgálják,  igényes fogyasztóknak szánják termékeiket,  új termékeket visznek piacra Szakmai szervezeteknek, szövetségeknek és egyesületeknek, amelyek  aktívan vesznek részt a fiatalok és a teljes lakosság táplálkozásának optimálissá tételében,  együttműködnek az ezt szolgáló élelmiszerek gyártóival.

9 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 9 Mit kínál a TRENDS? Termékbemutatók a „D” vásárcsarnokban a TRENDY 2006 rendezvény keretében a SALIMA élelmiszeripari szakvásár teljes időtartama alatt.  a termékeket egy önálló területen mutatják be,  a bemutatás módja – kivilágított vitrinekben,  termékmegjelölés és termékleírás, a gyártó ill. kiállító cég neve, a vásári stand száma és csarnokon belüli elhelyezkedése stb. A termék megjelentetése a TRENDY 2006 önálló katalógusában, Vállalatának adatait feltüntetjük a SALIMA 2006 Nemzetközi Élelmiszeripari Szakvásár hivatalos katalógusában, A TRENDY 2006 rendezvény és a bemutatott termékek reklámozása a következő médiában:  a vásártársaság médiapartnereinek kiadásában megjelenő kiadványokban,  a szakvásárt megelőzően megjelenő sajtóanyagokban,  sajtókonferenciákon,  a vásártársaság hirdetési kampányaiban, nyomtatványaiban.

10 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 10 Mit jelent még a TRENDS? A rendezvényt az Európai Unió a táplálkozást, testmozgást és egészséget szolgáló platformja kíséri számos rangos vendég részvételével. Díjak –a szakmai zsűri értékelését követően minden kategóriában átadják a TRENDY díjat, Felmérés a szakmai látogatók körében, Bemutatók, kóstoltatás, lehetőség a bemutatott termékek összehasonlítására, Kísérőprogram a szakvásár teljes időtartama alatt, a partnerek és támogató szervezetek védnökségével, szemináriumok x tanácsadás x műhelymunka.

11 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 11 TRENDS díj A TRENDY keretében bemutatott termékek minősítése szakmai zsűri által  A szakmai zsűri tagjai a gyártó vállalatok, táplálkozástudományi- és a marketingszakemberek.  Az egyes kategóriák eredményeit az „ARANY SALIMA” díjak átadásakor teszik közzé (2006. március 7-én).  A Trendy díjjal kitüntetett termékek tanúsító oklevelet kapnak.  Lehetőség a díj bemutatására, közvetlenül a termék mellett  Várható támogatás a Cseh Köztársaság Mezőgazdasági Minisztériuma, a Cseh Köztársaság Egészségügyi Minisztériuma, valamint a Cseh Köztársaság Oktatási-, Ifjúsági- és Sportminisztériuma, valamint a Cseh Élelmiszeripari Kamara részéről. Felmérés a látogatók körében: a legjobbnak ítélt termék kiválasztása

12 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 12 A részvétel legegyszerűbb módja ? Ha Ön már kiállító a SALIMA szakvásárok egyikén  Töltse ki a végleges jelentkezési lapot a SALIMA 2006 Nemzetközi Élelmiszeripari Szakvásárra (jelölje meg, hogy a TRENDS seregszemlén is meg kíván-e jelenni) Ha még nem kiállító a SALIMA szakvásárokon  Töltse ki a végleges jelentkezési lapot a TRENDS 2006-ra (A TRENDS 2006 rendezvényen akkor is részt vehet, ha nem kiállító a SALIMA 2006 Nemzetközi Élelmiszeripari Szakvásáron.) Jelentkezési határidő: X. 31.!

13 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 13 A TRENDS projekt partnerei a Cseh Köztársaság Élelmiszeripari Kamarája Federation of the Food and Drink Industries of the Czech Republic

14 © 2005 Veletrhy Brno, a.s Nemzetközi Élelmiszeripari Szakvásár JUBILEUMI ÉV 3. Nemzetközi Malomipari, Sütőipari és Cukrászipari Szakvásár Üzletberendezések, Szálloda- és Vendéglátóipari Felszerelések 22. Nemzetközi Szakvására Borok 12. Nemzetközi Szakvására Tökéletes áttekintés a közép- és kelet-európai országok élelmiszeriparáról No. 1 i n C E E A TRENDY rendezvény a SALIMA 2006 Nemzetközi Élelmiszeripari Szakvásár része

15 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 15 SALIMA 2006 – A VÁSÁRVÁROS TÉRKÉPE

16 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 16 SEGÍTÜNK ELÉRNI A CÉLJAIT! üzleti találkozók, ismeretek és információk terjesztése a szakmában, „friss” koncepciók és eredeti megoldások felkutatása és feltárása, áttekintés az elérhető termékekről és szolgáltatásokról, találkozó az iparág felelős vezetőivel, új üzleti partnerek felkutatása közös vállalkozásokhoz, a márka ismertségének fokozása, ötletek az új trendekből, szemináriumok és konferenciák aktuális témákról. Brno – a megfelelő helyszín az új üzleti kapcsolatok kiépítésére a közép- és kelet-európai piacokon!

17 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 17 SZÍNVONALAS LÁTOGATÓK VISSZATEKINTÉS A 2004-ES ÉVRE * látogató 53 országból beszerzők kis- és nagykereskedők licencjog-tulajdonosok és licencbirtokosok franchising értékesítési szakemberek beszállítók, importőrök gyártók, feldolgozók szervezett külföldi látogatói csoportok (Magyarországról, a balti államokból, Lengyelországból, Ausztriából, Szlovákiából, Szlovéniából) 416 akkreditált újságíró a világ 11 országából A kiállítók az összes látogató 72,5 %-t a „kívánt célcsoportba“ sorolták. A látogatók 68,2 %-a szakember volt. A látogatók 61,6 %-a volt „felelős vezető“. A külföldi szakmai látogatók aránya 23,8 % volt. * A látogatók átlagosan 2,8 szakvásárt tekintettek meg.

18 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 18 SZÍNVONALAS KIÁLLÍTÓK VISSZATEKINTÉS A 2004-ES ÉVRE kiállító vállalat 41 országból gyártók, feldolgozók, élelmiszer- és italimportőrök, élelmiszer- és italipari technológiák importőrei, borimportőrök, nagy- és kiskereskedők, franchise jogtulajdonosok és franchise-vásárlók. szakmai szervezetek és szövetségek, kormányzati ügynökségek és szervezetek. A látogatók 75,8 %-a elégedetten nyilatkozott a szakvásárról (elérte a célját). 76,2 %-ban tervezik a részvétel a következő szakvásáron is. A Csehországon kívüli kiállítók aránya 35,5 % volt.

19 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 19 SALIMA 2006 A piacról  nő a fogyasztás az alkoholmentes italok, mélyhűtött termékek, kényelmi élelmiszerek, szárnyas termékek, csecsemő- és gyermekélelmiszerek, déligyümölcsök, hüvelyesek, növényi olajok és zsírok piacán. Piaci lehetőségek  saját márkák, kényelmi élelmiszerek, a világ konyhaművészeti különlegességei A szakvásáron bemutatkozó ágazatok  élelmiszerek, készételek és mélyhűtött áruk, italok (alkoholtartalmú és alkoholmentes italok, kávé, tea), élelmiszeripari gépek és technológiák, csomagolóanyagok és technológiák Visszatekintés a 2004-es évre A szakvásárt összesen szakmai látogató tekintette meg. 713 kiállító, 40 %-ban külföldről (34 országból) m 2 kiállítási terület. 25. jubileumi év

20 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 20 MBK 2006 A piacról  egyre nagyobb számú és szélesebb termékcsoport, különleges pékáruk (pl. bio- és diétás termékek) megjelenése Piaci lehetőségek  exportlehetőségek = alacsony árak  saját márkák – akár 50%-kal alacsonyabb árak, az Európai Unión belüli növekedési lehetőségekkel arányosan A szakvásáron bemutatkozó ágazatok  malomipari és gabonatermékek, pék- és cukrászsütemények, adalékanyagok, malomipari, pékségi és cukrászati gépek és boltberendezés. Visszatekintés a 2004-es évre A szakvásárt összesen látogató tekintette meg. 124 kiállító, 33 %-ban külföldről (12 országból) m 2 kiállítási terület.

21 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 21 INTECO 2006 A piacról  A Cseh Köztársaság uniós csatlakozását követően: növekedés a vendéglátóiparban (az éves szintű növekedés közel 7 %). Piaci lehetőségek  fejlődik a gyorsétkeztetés, növekszik az ételkészítés minősége, az étkezési kultúra színvonala, felújítják a boltberendezéseket. A szakvásáron bemutatkozó ágazatok  kis- és nagykereskedelmi, szállodai, éttermi, klíma- és biztonságtechnikai eszközök, a tisztítás és karbantartás eszközei. Visszatekintés a 2004-es évre A szakvásárt látogató tekintette meg. 142 kiállító, 12 %-ban külföldről (8 országból) m 2 kiállítási terület.

22 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 22 VINEX 2006 A piacról  Borfogyasztás a Cseh Köztársaságban: fejenként 17 liter (az uniós tagállamokban átlagosan fejenként 24 l)  Az éves fogyasztás 40 százalékát állítják elő a cseh termelők – a fennmaradó részt (100 millió hektolitert) importálják. Piaci lehetőségek  A borpiac tartós növekedési tendenciát mutat (évente mintegy 7 százalékra tehető a bővülés). A szakvásáron bemutatkozó ágazatok  szaporítási és ültetési anyagok, csemegeszőlők, ültető-, bortermelő-, szüretelő- és szállítóeszközök és gépek, szőlőfeldolgozó gépek és berendezések, borkezelés, borminősítő eszközök és berendezések Visszatekintés a 2004-es évre A szakvásárt összesen látogató kereste fel. 183 kiállító, 38 %-ban külföldről (15 országból) m 2 kiállítási terület.

23 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 23 A már megtett előkészületek Hivatalos külföldi részvétel a SALIMA élelmiszeripari vásáron:  megerősítette részvételét Srí Lanka, Vallónia és Flandria  jelezte részvételét Magyar- és Lengyelország, Hollandia, Thaiföld, Kína, Portugália, Spanyol- és Oroszország További országokkal még folynak a tárgyalások.  Németországot a Német-Cseh Kereskedelmi Kamara képviseli hivatalosan (kiemelt téma a húsipari technológia) Hivatalos külföldi részvétel a VINEX borászati szakvásáron:  megerősítette hivatalos részvételét Ausztria, tárgyalások folynak Portugália, Spanyol- és Magyarország, valamint Szlovákia hivatalos részvételéről. A Cseh Köztársaság Mezőgazdasági Minisztériuma és a Cseh Köztársaság Élelmiszeripari Kamarája önálló standokkal jelenik meg A SALIMA 2006-ra részvételét jelezte számos olyan vállalat, mely évek óta nem állított ki Brnóban Tovább nő az érdeklődés a kis- és közepes külföldi vállalatok részéről a cseh élelmiszerpiac iránt.

24 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 24 Arany SALIMA 2006 – a szakvásáron kiállított legjobb termék díja VINEX 2006 NAGYDÍJ – rangos borbemutató és borértékelés GASTROJUNIOR BRNO 2006 – NOWACO CUP – diákok vetélkedője a szakács-, cukrász és felszolgáló szakmában AURA 2006 – a leghatékonyabb szakvásári részvétel díja KÍSÉRŐ RENDEZVÉNYEK – DÍJAK GRAND PRIX 2006

25 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 25 A SZAKVÁSÁR PARTNEREI A szakvásár védnökségét ellátó intézmények: a Cseh Köztársaság Mezőgazdasági Minisztériuma Cseh Állami Mezőgazdasági és Intervenciós Alap a Cseh Köztársaság Élelmiszeripari Kamarája Szakmai védnökök  a Csemegetermékek Gyártóinak Szövetsége  Cseh-morva Tejipari Szövetség  a Független Magánsörfőzdék Csehországi Szövetsége  a Sörfőzdék és Malátaüzemek Csehországi Szövetsége  Cseh Húsfeldolgozók Szövetsége  a Cseh Köztársaság Gyümölcstermesztő Szövetsége  a Cseh Köztársaság Pék- és Cukrászvállalkozóinak Szövetsége  PRO-BIO ökológiai művelést folytató Gazdák Szövetsége  a Cseh Köztársaság Kereskedelmi és Idegenforgalmi Szövetsége  a Cseh Köztársaság Malomipari Szövetsége  Cseh-morva Borászszövetség  Állami Állategészségügyi Hivatal  Állami Mezőgazdasági és Élelmiszerfelügyelet

26 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 26 Magyarország 2004-ES STATISZTIKAI ADATOK: SALIMAMBK INTECO VINEX nettó kiáll. terület, m kiállító vállalatok száma látogatók száma759 újságírók száma12 hivatalos látogatók17 (többek között Németh Imre, Dr. Mező Gergely) Hivatalos közösségi részvétel: FVM Agrármarketing Centrum Kht. Váci út Budapest

27 © 2005 Veletrhy Brno, a.s CLASSIC Kft. AMC - Agrármarketing Centrum BIOLOGIC 2000 Kft. BRILLANT HOLDING Kft. Cebra Kft. Cornexi Rt. Csabahús Kft. EGERVIN Rt. EKO Kft. ESZES BEFEKTETÖ Kft. Europharma Szövetkezet Gál Tibor Borászat Gere Attila GOLDEN NECTAR Kft. Grenex Kft. Instantpack Kft. Magyarország A 2004-es kiállítók és képviselt vállalatok (ABC-sorrendben) KER-COOP Borászati Kft. Liszt Pincészet – Szekszárd Rt. MARIGOLD - HUNGARIA KFT. MERIAN OROSHÁZA Rt. Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Minisztérium Miss Popcorn Hungary Kft. Ostroros-Novaj Bor Kft. Polgár Pincészet – PolgárBor Kft. Sasfarm TÉSZ Seresfruct Kft. Szole-Meat Kft. TOKAJ KERESKEDŐHÁZ Rt. Vinárium Rt. Vitamór Kft. Vitapress Kft. Vivien Rt. Ziegler Kft. Zöldség-Gyümölcs Terméktanács

28 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 28 CSEHORSZÁG – TERJESZKEDNEK A HIPERMARKETEK Carrefour (10) Globus (10) Hypernova (10) Interspar (17) Kaufland (57) Hypernova/Prima (37) Tesco (19) Praha Liberec Karlovy Vary Plzeň České Budějovice Brno Zlín Pardubice Šumperk Ostrava Teplice. Hradec Králové Olomouc Příbram Trutnov Chomutov Ostrov n. O. Cheb Ml. Boleslav Krnov Jihlava Prostějov Strakonice Most Děčín Kladno Kolín Jindřichův Hradec Třebíč N. Jičín Frýdek-Místek Opava Chrudim Havl. Brod Znojmo Břeclav Tábor Ústí n. L. Brno Ostrava Olomouc Znojmo Třebíč Čes. Bud Praha Karlovy Vary Plzeň Ústí n. L. Hradec Králové Hipermarketek száma 1996-ban: 4 Hipermarketek száma 1998-ban: 37 Hipermarketek száma 2005-ben: 160

29 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 29 IDŐPONTOK ÉS RÉSZVÉTELI FELTÉTELEK SALIMA 2006 Nemzetközi Élelmiszeripari Szakvásár  csarnokban: sorstand3 300,- CZK/m 2 sarokstand3 700,- CZK/m 2 szigetstand, fejstand3 900,- CZK/m 2 a galérián 3 200,- CZK/m 2  a szabadterületen: 2 200,- CZK/m 2  regisztrálási díj: 4 000,- CZK A TRENDS projekten  A SALIMA 2006 kiállítói 1 bemutatkozás egy vitrinben * (50 x 50 cm) CZK 1 vitron * (3 részes)5 000 CZK  A SALIMA 2006 szakvásáron kiállítóként nem szereplő vállalatoknak 1 vitrin * (3 részes) ,- CZK regisztrálási díj: 1 000,- CZK * A vitrin mérete 250 x 50 x 50 cm. A vitrinben bemutatott termékek számát nem korlátozzák. A feltüntetett árak nem tartalmazzák a forgalmi adót.

30 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 30 Cseh Köztársaság Külkereskedelmi struktúra és jellemzők Az élelmiszeripar termelése behozatal = CZK (Magyarországból = 5 %) kivitel = CZK (Magyarországba= 6 %) Fő termelési adatok  az élelmiszeripar éves termelési volumene jelenleg mintegy 240 mrd. CZK  hús- és hústermékek aránya 22 %  az italipari termelés aránya 21 %  tejfeldolgozás és fagylaltgyártás 16 % Kivitel  italok, cukor és édesség, zsírok, hús és hústermékek (jelentős növekedés a sertéshús-kivitelben), tartósított és mélyhűtött termékek, technológia és szaktudás (biotermékek, italok, szoftverek stb. …) Behozatal  italok (bor, sűrítmények, feldolgozási technológiák), hal, mélyhűtött termékek, delikátesz áruk (élelmiszer-különlegességek), funkcionális élelmiszerek, nemzeti és helyi különlegességek forrás: (a cseh mezőgazdasági minisztérium 2004-es statisztikai adatai):

31 © 2005 Veletrhy Brno, a.s. 31 KAPCSOLAT Projektigazgató Věra MENŠÍKOVÁ, Drahomíra HOCHMANOVÁ tel: Hana VILDOMCOVÁ tel: Silvie DUBOVÁ tel: Dušan PELIKÁN tel: Martin STŘÍTECKÝ tel: SALIMA INTECO, VINEX, TRENDYMBK, VINEX PR- és reklámigazgató Projektvezetők Máté Szilvia tel: Magyarországi képviselet


Letölteni ppt "2006. március 7.–10. A Brnói Vásárvárosban Az egészséges életmódot szolgáló trendélelmiszerek seregszemléje Budapest 2005. 10. 19. A."

Hasonló előadás


Google Hirdetések