Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Knorr-Bremse Group Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. Varga-Papp Szilvia Mobilitás a jövő… …velünk biztonságosabb Két és félév tapasztalata vállalati oldalról.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Knorr-Bremse Group Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. Varga-Papp Szilvia Mobilitás a jövő… …velünk biztonságosabb Két és félév tapasztalata vállalati oldalról."— Előadás másolata:

1 Knorr-Bremse Group Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. Varga-Papp Szilvia Mobilitás a jövő… …velünk biztonságosabb Két és félév tapasztalata vállalati oldalról Kecskemét, március

2 Knorr-Bremse Group │2 Agenda  Duális felsőoktatási képzés alapvető jellemzői, kritériumai  Duális felsőoktatási képzés bevezetésének lépései a Knorr-Bremse-nél  A Knorr-Bremse duális képzési modellje  Aktuális feladatok, következtetések

3 Knorr-Bremse Group A duális képzés alapvető jellemzői, kritériumai Forrás: Emlékeztető a Duális képzés bevezetése a magyar műszaki felsőoktatásba címen rendezett workshopon elhangzottakról, szeptember │3  Nem szabad tőle azonnali megtérülést várni, ez egy hosszú távú befektetés a HR szektorba;  A felsőoktatási felvételi előtt a vállalatok HR-szakemberei ismerjék meg a hallgatókat;  Legyen valamilyen (polgárjogi) háromoldalú szerződés a hallgató, a felsőoktatási intézmény és a cég között;  A duális képzésnek a felsőoktatásban elfoglalt szerepe: az nem váltja fel a jelenlegi rendszert, hanem alternatívát kínál a hallgatóknak. Feladat, hogy úgy találjuk meg a helyét, hogy részben a BSc szinthez igazítsuk a duális képzést, részben pedig a normál alapképzést hangoljuk össze a duálissal. A duális képzés alapvető jellemzői, kritériumai

4 Knorr-Bremse Group │ október  Workshop az egyes szakterületetek vezetőivel azon kompetenciákról és készségekről, melyek fejlesztését, képzését fontosnak és lehetségesnek tartjuk a duális képzés során,  Az IE, QM, K+F, SQD, pénzügy és kontrolling területek vezetői és munkatársai bevonásával elkészül a járműmérnök alapszak duális képzésének vállalati oldalon ütemezhető gyakorlati tervének első változata; november  Elkészül a Knorr-Bremse duális képzés kommunikációs anyaga, az első flyer, a hallgatók toborzásának indításához;  Elindul a duális képzésre történő jelentkezés a Knorr-Bremse Karrier Portál – join us internetes oldalán  Első olyan GAMF Nyílt Nap, ahol fókuszban a duális képzés december – január  A Főiskola szervezésével elindul a Duális Roadshow a járműmérnök szakra történő jelentkezések beindításához A Knorr-Bremse duális képzési modellje A duális képzés bevezetésének lépései a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.-nél

5 Knorr-Bremse Group │5 A Knorr-Bremse duális képzési modellje A duális képzés bevezetésének lépései a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.-nél  Megkezdődik az első Knorr-Bremse duális járműmérnök hallgatók kiválasztási folyamata március - augusztus  Kecskeméti Főiskola, MBMH, Knorr-Bremse egyeztetések a felsőoktatásért felelős kormányzati szervekkel a duális képzésben résztvevő hallgatók jogállásáról – hallgatói munkaszerződés keretei, 230/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet  Véglegesedik az első félév vállalati gyakorlatának órarendje január - február szeptember  Beiratkozás és az első hallgatói munkaszerződések megkötése 14 hallgatóval október  Megkezdődik a járműmérnök szak duális hallgatóinak vállalati gyakorlati képzése

6 Knorr-Bremse Group Kiválasztási folyamat lépései 1. Előszűrés az önéletrajz, motivációs levél alapján - Tanulmányok - Középiskolai tantárgyak eredményei - Nyelvismeret - Szakképesítés - Tudományos, művészeti, sport, stb. eredmények - Érdeklődés, hobbi, motiváció 2. Személyes kiválasztási nap elemei - Rajz készség mérése - Képesség teszt (logikus gondolkodás, térbeli látásmód) - Pszichológiai teszt - Értékelő központ gyakorlatok - Idegennyelvi felmérés írásban és szóban - Személyes interjú A kiválasztási napon az Értékelő központok és a személyes interjúk lebonyolítása HR-es és mérnök munkatársak közös munkájával történt. │6

7 Knorr-Bremse Group │7 Duális képzés - időbeosztás A Knorr-Bremse duális képzési modellje

8 Knorr-Bremse Group │8 Járműmérnök duális alapképzés mintatanterve – 1. félév Főiskolai tantárgyak gyakorlata a Knorr-Bremsénél A Knorr-Bremse duális képzési modellje

9 Knorr-Bremse Group │9 A gyakorlati – vállalati képzés elemei és pillanatképei az elmúlt két évben – I. félév Járművekkel, járműelemekkel, gépegységekkel kapcsolatos ismeretek, alapvető számítások Termék követelmények fajtái és megjelenítése, Termék mechanikai tulajdonságok vizsgálata Knorr-Bremse termékeinek és a K+F labor bemutatása Knorr-Bremse gyártástechnológiai ismeretek A programozás Knorr-Bremse sajátosságai Verziókövető rendszerek célja, feladata a fejlesztésben Műszaki ábrázolás Mintaszerelési gyakorlat Munkavédelem, biztonságtechnika Gyakorlat a gyártásban Gyakorlat a K+F laborban A Knorr-Bremse duális képzési modellje

10 Knorr-Bremse Group Duális Képzés I. évfolyam/ 1. félév Gyakorlati oktatás Tantárgy megnevezéseDátum Mechanika I december Oktató: Trencséni Balázs A Knorr-Bremse duális képzési modellje

11 Knorr-Bremse Group │11 A gyakorlati – vállalati képzés elemei és pillanatképei az elmúlt két évben II. félév Személyes készségfejlesztés – angol nyelvű prezentációs készségfejlesztés Közgazdaságtan gyakorlat Pásztor Katalin pénzügy és kontrolling igazgatóval A Knorr-Bremse duális képzési modellje

12 Knorr-Bremse Group Duális Képzés I. évfolyam/ 2. félév Gyakorlati oktatás Tantárgy megnevezéseDátum Mechanika II, Hőtan ,17,30 Oktató: Dr. Veress Árpád A Knorr-Bremse duális képzési modellje

13 Knorr-Bremse Group Duális Képzés I. évfolyam/ 2. félév Gyakorlati oktatás Tantárgy megnevezéseDátum Programozás II ,10,23 Oktató: Dr. Csák Bence, Tóth Bertalan A Knorr-Bremse duális képzési modellje

14 Knorr-Bremse Group │14 A gyakorlati – vállalati képzés elemei és pillanatképei az elmúlt két évben III. félév Személyes készségfejlesztés – angol nyelvű prezentációs készségfejlesztés Elektrotechnika gyakorlat a budapesti K+F Központban Dr. Csák Bence vezetésével HétfőDecember 9.KeddDecember 10.SzerdaDecember 11.CsütörtökDecember 12.PéntekDecember :00- 17:00 Elektrotechnika Budapest 09:00- 17:00 Elektrotechnika Budapest 8: :30 Angol nyelvű kommunikáció Marketing tárgyaló/Számítógépe s oktató 8: :30 Angol nyelvű kommunikáció Marketing tárgyaló/Számítógép es oktató 8: :30 HétfőDecember 16.KeddDecember 17.SzerdaDecember 18.CsütörtökDecember 19.PéntekDecember 20. 8: :30 8: :30 8: :30 Szabadság Téli szünet HétfőJanuár 06.KeddJanuár 07.SzerdaJanuár 08.CsütörtökJanuár 09.PéntekJanuár 10. 8: :30 Mechanika J III. Hőtan KecskemétLabor Farkas Gábor 8: :30 Mechanika J III. Hőtan Kecskemét Farkas Gábor 8: :30 Mechanika J III. Hőtan Kecskemét Farkas Gábor 8: :30 Mechanika J III. Hőtan Kecskemét Farkas Gábor Nyitott iroda HétfőJanuár 13.KeddJanuár 14.SzerdaJanuár 15.CsütörtökJanuár 16.PéntekJanuár 17. 8: :30 Járműszerkezeti anyagok és technológiák I. Kecskemét Lantos Gábor 8: :30 Járműszerkezeti anyagok és technológiák I. Kecskemét Lantos Gábor 8: :30 Járműszerkezeti anyagok és technológiák I. Kecskemét Lantos Gábor 8: :30 Irányítás technika Kandár Tibor Kecskemét 8: :30 Irányítás technika Gianone László Kecskemét MATLAB nyitott iroda Nyitott irodalabor HétfőJanuár 20.KeddJanuár 21.SzerdaJanuár 22. Január 23.PéntekJanuár 24. 8: :30 Járművek és mobil gépek II. Trencséni Balázs Kecskemét 8: :30 Járművek és mobil gépek II. Trencséni Balázs Kecskemét labor HétfőJanuár 27.KeddJanuár 28.SzerdaJanuár 29.CsütörtökJanuár 30.PéntekJanuár 31. 8: :30 Jármű- és hajtáselemek II. helyszín: Mercedes-Benz 8: :30 Jármű- és hajtáselemek II. helyszín: Mercedes-Benz 8: :30 Jármű- és hajtáselemek II. helyszín: Mercedes-Benz 8: :30 Jármű- és hajtáselemek II. helyszín: Mercedes-Benz 8: :30 Mercedes Gyárlátogatás HétfőFebruár 03KeddFebruár 04SzerdaFebruár 05CsütörtökFebruár 06PéntekFebruár 07 8: :30 Áramlástan 8: :30 Áramlástan 8: :30 Áramlástan 8: :30 labor HétfőFebruár 10KeddFebruár 11SzerdaFebruár 12CsütörtökFebruár 13PéntekFebruár 14 8: :30 A Knorr-Bremse duális képzési modellje

15 Knorr-Bremse Group Duális Képzés II. évfolyam/ 4. félév Gyakorlati oktatás Tantárgy megnevezéseDátum Járműszerkezeti anyagok és technológiák Oktató: Rabi László A Knorr-Bremse duális képzési modellje

16 Knorr-Bremse Group Duális Képzés II. évfolyam/ 4. félév Gyakorlati oktatás Tantárgy megnevezéseDátum Elektrotechnika II Oktató: Dr. Csák Bence A Knorr-Bremse duális képzési modellje

17 Knorr-Bremse Group │17 Teljesítmény értékelés: teljesítmény kritériumok teljesítményszintjének értékelése teljesítmény kritériumok: Teljesítményszint értékelésénél a teljes mértékben történő megfelelés az átlagos teljesítésre utal. Ettől negatív irányba kapott értékelés jelzi, hogy a hallgató az elvárt követelmény szint alatt teljesített és feltétlen meg kell találni a megfelelő szint eléréséhez szükséges intézkedéseket. 1.Hatékonysága 2.Minőség 3.Munkamódszer 4.Felelősségteljes viselkedés 5.Együttműködés Integrált Dolgozói Értékelési Rendszer - Duális hallgatók éves teljesítményértékelése Teljesítményértékelés Időszak: 2012/2013. tanév Pozíció:Duális hallgató Keresztnév: Vezetéknév: Törzsszám: Felettes keresztneve: Felettes vezetékneve: FED CBA Teljesítmény- kritériumok Példák Teljesítményszint Pontok Jelentősen a követelmények alatt marad Nem éri el a követelmény- szintet Teljes mértékben megfelel a követelményeknek Felülmúlja a követel- ményeket Nagy mértékben felülmúlja a követelményeke t Hatékonyság Eredmény- és célorientált munkavégzés, aktív részvétel oktatási programokon, projektekben Minőség Hibák, hiányosságok előfordulása, kötelezettségek és megállapodások betartása Munkamódszer Feladatainak szakszerű elvégzése, változó munkafeltételekhez való alkalmazkodás Felelősségteljes cselekvés Széleskörű gondolkodás és cselekvés, tulajdonosi szemlélet Együttműködés Együttműködés a közös munkavégzés során, feladatmegoldást segítő információcsere Pontok összege60/100 Megjegyzés: A hallgató erősségei / fejlesztendő területek Erősségek:nyitott, kiegyensúlyozott, gyors munkavégzés, jó csapatmunka, elhivatottság Fejlesztendő területek: szakterületek ismerete DátumAláírás munkáltatóAláírás duális hallgató A Knorr-Bremse duális képzési modellje

18 Knorr-Bremse Group Duális járműmérnök alapképzés vállalati gyakorlatának értékelése hallgatói szemmel │18 Mennyire értékeli megfelelő színvonalúnak a képzést szakmai tartalom szempontjából? 1. fé. átlag: 1,28 2.fé. átlag: 1,28 3. fé. átlag: 1,5 4. fé. átlag: 1,15 5. fé. átlag:1,27 Hogyan értékeli az oktatók felkészültségét? 1.fé. átlag: 1,21 2.fé. átlag: 1,21 3.fé átlag: 1,28 4.fé. átlag: 1,15 5. fé. átlag:1,36 Ön szerint mennyire volt érthető a gyakorlati képzés? 1.fé. átlag: 1,07 2. fé. átlag: 1,5 3. fé. átlag: 1,9 4. fé. átlag: 1,46 5. fé. átlag:1,72 A képzésen hallottakat mennyire tudja alkalmazni a későbbi tanulmányai során? 1. fé. átlag: 1,64 2.fé. átlag: 1,79 3. fé. átlag: 1,5 4. fé. átlag:1,69 5. fé. átlag:1,27 14 hallgató véleményének összegzése: (Az értékelésnél az 1-es szám a legjobb A Knorr-Bremse duális képzési modellje

19 Knorr-Bremse Group Hallgatói visszajelzések A gyakorlati képzés mely részét tartotta a legérdekesebbnek? │19 Gyakorlati részét az oktatásnak. Pontosabban a fizika, illetve a programozás tantárgyakat A fűrészkészítés volt a legérdekesebb, de a pesti fizika óra is érdekes volt, tetszett, hogy nagyon gyakorlatias volt Fémipari beszállító gyárlátogatás Mechanika gyakorlaton átvett feladatmegoldás Laborgyakorlatok, mérések A termelésben eltöltött gyakorlati időt Legérdekesebb élmény számomra a Tököli reptéren eltöltött gyakorlati idő volt Irányítástechnika, áramlástan gyakorlati példák Milyen egyéb elvárásai vannak az ilyen jellegű programokkal kapcsolatban? A való életből merített mérnöki problémákkal való találkozás a legérdekesebb- ebből legyen még több példa Mechanika és Elektrotechnika feladatok szoftverrel történő megoldása Javaslom növelni a termelésben töltött időt A forgácsoló területének megismerése Pneumatikai ismeretek elsajátítása A Knorr-Bremse duális képzési modellje

20 Knorr-Bremse Group Hallgatói értékelés A gyakorlati képzés mely részét tartotta a legérdekesebbnek? - Forgácsolási gyakorlat - Az áramlástan, ugyan bonyolult volt, de segített rávilágítani arra, hogy mennyire összetettek az áramlástani szimulációk - Jármű és hajtáselemek óra, ahol élőben láthattam, hogyan épül fel egy jármű, hogyan lehet szétszedni illetve milyen egységekből áll - Elektrotechnika, áramkörök építése - Áramlástan: CFD szoftverben szimulációk végrehajtása, értelmezése -Jármű és hajtáselemek: személygépkocsi legfőbb részeinek szerkezeti felépítése, megismerése minden téma, különösen az áramlástani óra, valamint a forgácsolási gyakorlat -Tököli mérés -Szerelős, fejlesztős gyakorlatok -Műanyagok a járművekben tantárgy keretein belüli üzemlátogatások -Próba audit -csoportos jegyzőkönyvírás- angol nyelven (tapasztalat és önbizalom) - Gépjármű motorok,futóművek, Járműtervezés és vizsgálat - Minőségbiztosítás+folyamatfejlesztés tantárgyak - CAD, FEM, CFD ismeretek bővítő gyakorlatok Milyen egyéb elvárásai vannak az ilyen jellegű programokkal kapcsolatban? - Rátekinteni a cég eddig ismeretlen részeire, esetleg betekintés pl. a Knorr vasúti telephelyére - Elektrotechnika: az összeállítandó áramkörök számának csökkentése vagy több biztosítása a feladatok elvégzéséhez - Áramlástan: több szimuláció az ismertetett elméleti anyaghoz képest - Járművek és mobil gépek II, Mechanika III.: a bemutatásra kerülő, mérésekhez és számításokhoz használt termékek működésének ismertetése animációkkal.

21 Knorr-Bremse Group │21 A vállalati gyakorlati oktatás jellemzői az elmúlt két évben - Knorr-Bremse duális hallgatók a KF GAMF járműmérnök alapszakon Knorr-Bremse 3. éves járműmérnök duális hallgatói Az elmúlt két évben közel 3500 km-t tettek meg a hallgatók a vállalat kecskeméti és budapesti telephelye, Knorr beszállító és gyakorlati program helyszíne között; Az elmúlt két év során a két évfolyamon 1200 gyakorlati óra, szemeszterenként 8-10 fő kiváló vállalati szakértő közvetlen közreműködésével 7 különböző funkcionális területen (MD, Q, IE, Gyártás, Termékfejlesztés, K+F, HR); A kvalifikáció kiterjesztését előmozdítva a duális járműmérnök hallgatók 80 órát töltöttek a Knorr-Bremse ill. Mercedes telephelyein 2012 szeptemberétől 14 fő KB duális járműmérnök hallgató, 2013 szeptemberéről további 6 fő járműmérnök hallgató és 2 fő duális hallgató műszaki menedzser szakon; 2014 szeptemberétől további 6 fő hallgató A képzés indulását megelőző 1 éves felkészülési időben mintegy 30 fő vállalati szakértő mérnök és HR munkatárs szoros együttműködésével alakítottuk ki a gyakorlati képzési modellt; A Knorr-Bremse duális képzési modellje

22 Knorr-Bremse Group │22 Gyakorlatorientált - duális képzés a felsőoktatásban Pályaorientáció a KF GAMF Kara és Knorr-Bremse navigálásával  Hosszú távú kötődés megalapozása a vállalathoz és termékeihez;  Biztonságosan tervezhető műszaki életpálya és karriermodell;  Változatos és intenzív gyakorlatorientált tanterv – a gyakorlatban is hasznosítható, biztos elméleti tudásra épülő szakismeret – a 7 féléves képzés alatt félévente 12 hét elméleti oktatást követően 5-8 hét gyakorlat a vállalatnál valósul meg;  A főiskolai tanulmányok megkezdését követően a hallgató hallgatói munkaviszonyba kerül a vállalattal, és havonta pénzbeli juttatásban részesül;  Iparvállalat által igényelt készségek és képességek beillesztése a mérnökképzésbe -csapatmunkában történő együttműködés -kommunikációs és prezentációs készség -tulajdonosi szemlélet -kreativitás és újítás Következtetések és aktuális feladatok

23 Knorr-Bremse Group │23 Duális térkép 1. Baja 2. Békéscsaba 3. Budapest 4. Esztergom 5. Felsőtárkány 6. Debrecen 7. Kecskemét 8. Makó 9. Nagykőrös 10. Nyíregyháza 11. Röszke 12. Szentes 13. Tiszakécske 14. Újszentiván 15. Kiskőrös 16. Lakitelek 17. Salgótarján  Knorr-Bremse duális hallgatók az ország 17 pontjáról érkeztek  A duális képzés a munkaerőpiaci kereslet és kínálat hosszú távú összehangolását segíti elő a kecskeméti járműipari régióban Mobilitás 15 Következtetések és aktuális feladatok 16 17

24 Knorr-Bremse Group A duális felsőoktatási képzésben résztvevő vállalat ráfordításai │24 VÁLLALAT RÉSZÉRŐL DUÁLIS KÉPZÉSRE FORDÍTOTT ERŐFORRÁSOK Oktatás Vállalati szakértő kollégák bevonása, oktatásra való felkészülése, gyakorlati tananyag-fejlesztés Hallgatói juttatások Hallgatói díjazás, étkezés, munkaruha, egyéb Infrastruktúra A képzés helyszíneinek (tantermek, gyakorlati helyek), a képzésben felhasznált anyagok és eszközök biztosítása HR Duális hallgatók kiválasztása, oktatás-szervezés, kapcsolattartás a hallgatókkal és a felsőoktatási intézménnyel, duális hallgatók rendszeres értékelése Következtetések és aktuális feladatok

25 Knorr-Bremse Group │25 Köszönöm figyelmüket! Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. Varga-Papp Szilvia Georg Knorr út Kecskemét, Hungary Phone:


Letölteni ppt "Knorr-Bremse Group Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. Varga-Papp Szilvia Mobilitás a jövő… …velünk biztonságosabb Két és félév tapasztalata vállalati oldalról."

Hasonló előadás


Google Hirdetések