Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szerepe és feladatai a vállalkozások külpiacra jutásának segítésében, különös tekintettel a vegyeskamarai hálózatra.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szerepe és feladatai a vállalkozások külpiacra jutásának segítésében, különös tekintettel a vegyeskamarai hálózatra."— Előadás másolata:

1 A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szerepe és feladatai a vállalkozások külpiacra jutásának segítésében, különös tekintettel a vegyeskamarai hálózatra Dunai Péter főtitkár Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Békéscsaba, november 18.

2 Magyar Kereskedelmi és Iparkamara2 A kamarák nemzetközi tevékenysége tradicionális kamarai tevékenység; tradicionális kamarai tevékenység; a vállalkozók alapvető igénye a piacra jutás segítése, támogatása; a vállalkozók alapvető igénye a piacra jutás segítése, támogatása; kamarai törvény felhatalmazása, a nemzetközi gazdasági kapcsolatok elősegítése; kamarai törvény felhatalmazása, a nemzetközi gazdasági kapcsolatok elősegítése; kamarai rendszer jellegétől ( önkéntes, kötelező, közjogi, magánjogi ) függetlenül mindenhol alaptevékenység; kamarai rendszer jellegétől ( önkéntes, kötelező, közjogi, magánjogi ) függetlenül mindenhol alaptevékenység;

3 Magyar Kereskedelmi és Iparkamara3 Területi kamarák feladatai tagok, vállalkozások közvetlen kiszolgálása információkkal; tagok, vállalkozások közvetlen kiszolgálása információkkal; üzletember-találkozók szervezése; üzletember-találkozók szervezése; kiállításokon való részvétel szervezése; kiállításokon való részvétel szervezése; kapcsolattartás külföldi területi kamarákkal; kapcsolattartás külföldi területi kamarákkal; okmányhitelesítési tevékenység; okmányhitelesítési tevékenység;

4 Magyar Kereskedelmi és Iparkamara4 Országos kamara feladatai külgazdasági stratégia megalkotása; külgazdasági stratégia megalkotása; területi kamarák nemzetközi tevékenységének koordinálása; területi kamarák nemzetközi tevékenységének koordinálása; kapcsolattartás országos kamarákkal; kapcsolattartás országos kamarákkal; nemzetközi szervezetekben való részvétel ( Eurochambres, ICC ); nemzetközi szervezetekben való részvétel ( Eurochambres, ICC ); választottbíráskodás nemzetközi ügyekben; választottbíráskodás nemzetközi ügyekben; nemzetközi reklamációs ügyintézés; nemzetközi reklamációs ügyintézés;

5 Magyar Kereskedelmi és Iparkamara5 Külgazdasági stratégia alapelemei Az Európai Unióval való kapcsolatok fejlesztése; Az Európai Unióval való kapcsolatok fejlesztése; A szomszédos országok üzleti köreivel való kapcsolatok fejlesztése; A szomszédos országok üzleti köreivel való kapcsolatok fejlesztése; Távolabbi, de kiemelt relációkkal (Oroszország, Kína, Arab piac) való kapcsolatok fejlesztése; Távolabbi, de kiemelt relációkkal (Oroszország, Kína, Arab piac) való kapcsolatok fejlesztése; A fenti célokat szolgáló belső intézményrendszer (tagozatok, vegyeskamarák, képviselet) létrehozása és működtetése; A fenti célokat szolgáló belső intézményrendszer (tagozatok, vegyeskamarák, képviselet) létrehozása és működtetése; Az állami finanszírozású kereskedelemfejlesztésbe való bekapcsolódás, ITDH-val való együttműködés; Az állami finanszírozású kereskedelemfejlesztésbe való bekapcsolódás, ITDH-val való együttműködés;

6 Magyar Kereskedelmi és Iparkamara6 Külföldi országok üzleti köreivel való kapcsolatok fejlesztése MKIK kétoldalú tagozati rendszerek működtetése MKIK kétoldalú tagozati rendszerek működtetése Tagozati rendszer közös jellemzői Tagozati rendszer közös jellemzői MKIK-nál, vagy gesztorkamaránál való működtetés; MKIK-nál, vagy gesztorkamaránál való működtetés; közvetlen tagság, több lábon álló finanszírozás; közvetlen tagság, több lábon álló finanszírozás; együttműködési megállapodás a partnerország kamarájával, tükörszervezet; együttműködési megállapodás a partnerország kamarájával, tükörszervezet; kereskedelemfejlesztést szolgáló információk nyújtása, akciók szervezése; kereskedelemfejlesztést szolgáló információk nyújtása, akciók szervezése;

7 Magyar Kereskedelmi és Iparkamara7 Tagozati rendszerben kezelt relációk MKIK-nál: Magyar-arab Tagozat, Magyar- kínai Tagozat, Magyar-spanyol Tagozat; MKIK-nál: Magyar-arab Tagozat, Magyar- kínai Tagozat, Magyar-spanyol Tagozat; MKIK és BKIK közös gesztorálásában: Magyar-orosz Tagozat MKIK és BKIK közös gesztorálásában: Magyar-orosz Tagozat Gesztorkamaráknál: Magyar-román Tagozat, Magyar-szlovák Tagozat, Magyar- szlovén Tagozat; Gesztorkamaráknál: Magyar-román Tagozat, Magyar-szlovák Tagozat, Magyar- szlovén Tagozat;

8 Magyar Kereskedelmi és Iparkamara8 Vegyeskamarák létrehozása és működtetése német, külföldön működő vegyeskamarai rendszer mintájára; német, külföldön működő vegyeskamarai rendszer mintájára; leghatékonyabb piaci promóciós intézmény, főként a kkv-szektor számára; leghatékonyabb piaci promóciós intézmény, főként a kkv-szektor számára; külföldön a fogadó ország jogrendszere alapján bejegyzett szervezet ( kamara, egyesület, vagy képviselet ); külföldön a fogadó ország jogrendszere alapján bejegyzett szervezet ( kamara, egyesület, vagy képviselet ); több lábon álló finanszírozás: tagdíjak + MKIK támogatás + NFGM támogatás + szolgáltatási bevételek; több lábon álló finanszírozás: tagdíjak + MKIK támogatás + NFGM támogatás + szolgáltatási bevételek; működtetésben az MKIK és a területi kamarák prioritása és az alapító tagok kizárólagos jogai a döntéshozatalban; működtetésben az MKIK és a területi kamarák prioritása és az alapító tagok kizárólagos jogai a döntéshozatalban; partnerség: a helyi kormányzati szervekkel, kamarákkal, kereskedelemfejlesztési szervezetekkel; partnerség: a helyi kormányzati szervekkel, kamarákkal, kereskedelemfejlesztési szervezetekkel;

9 Magyar Kereskedelmi és Iparkamara9 Vegyeskamarák tevékenysége Magyarország és a célország közötti gazdasági, kereskedelmi kapcsolatok ápolása, a tagok gazdasági érdekeinek előmozdítása; Magyarország és a célország közötti gazdasági, kereskedelmi kapcsolatok ápolása, a tagok gazdasági érdekeinek előmozdítása; kereskedelemfejlesztést szolgáló információk és szolgáltatások nyújtása; kereskedelemfejlesztést szolgáló információk és szolgáltatások nyújtása; hírlevélben gazdasági adatok, piaci információk, üzleti szokások, konkrét üzleti ajánlatok ismertetése, közvetítése; hírlevélben gazdasági adatok, piaci információk, üzleti szokások, konkrét üzleti ajánlatok ismertetése, közvetítése; a célországban működő magyar tulajdonú cégek részére szervezett formában való érdekérvényesítés biztosítása, erőteljes lobbi tevékenység; a célországban működő magyar tulajdonú cégek részére szervezett formában való érdekérvényesítés biztosítása, erőteljes lobbi tevékenység; gazdasági fórumok, szemináriumok, üzletember találkozók, illetve kiállításokon való részvétel szervezése; gazdasági fórumok, szemináriumok, üzletember találkozók, illetve kiállításokon való részvétel szervezése;

10 Magyar Kereskedelmi és Iparkamara10 Vegyeskamarák potenciális tagsága és tagdíjrendszere a célországban bejegyzett magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező cégek; a célországban bejegyzett magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező cégek; a célországban gazdasági kapcsolatok iránt érdeklődő magyarországi vállalkozások; a célországban gazdasági kapcsolatok iránt érdeklődő magyarországi vállalkozások; magyarországi gazdasági kapcsolatok iránt érdeklődő külföldi vállalkozások; magyarországi gazdasági kapcsolatok iránt érdeklődő külföldi vállalkozások; magyar és külföldi területi, regionális kamarák; magyar és külföldi területi, regionális kamarák; alapító tagok, különleges jogokkal, közvetlen delegálási jogkörrel, részvétel a döntéshozatalban; alapító tagok, különleges jogokkal, közvetlen delegálási jogkörrel, részvétel a döntéshozatalban; rendes tagok: a szolgáltatások igénybevételére jogosultak; rendes tagok: a szolgáltatások igénybevételére jogosultak; ennek megfelelően: eltérő tagdíjmértékek ( 1000€, 400€, 200€ ); ennek megfelelően: eltérő tagdíjmértékek ( 1000€, 400€, 200€ );

11 Magyar Kereskedelmi és Iparkamara11 Működő vegyeskamarák „Kárpátia” Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara - alapítás: március 10., Kolozsvár, - 13 alapító tag, 2 elsőbbségi tag, 73 rendes tag Magyar-Horvát Kereskedelmi és Iparkamara - alapítás: május 24., Zágráb - 11 alapító tag, 35 rendes tag Magyar-Szerb Kereskedelmi és Iparkamara - alapítás: május 28., Kecskemét - 31 alapító tag, 39 rendes tag Magyar-Ukrán Kereskedelmi és Iparkamara - alapítás: április 29., Budapest - 22 alapító tag

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szerepe és feladatai a vállalkozások külpiacra jutásának segítésében, különös tekintettel a vegyeskamarai hálózatra."

Hasonló előadás


Google Hirdetések