Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt ALSÓÖRS 2014-2015. 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt ALSÓÖRS 2014-2015. 1."— Előadás másolata:

1 „A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt ALSÓÖRS 2014-2015. 1

2 „A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt Megtiszteltetésnek érezzük, hogy a projekt magyarországi meghonosításában részt vehettünk, amelytől elsősorban azt várjuk, hogy segítse mind a közszféra, ill. mind az egész közösségi együttműködés munkakultúrájának emelkedését! Fontos eleme, hogy a közalkalmazottak, köztisztviselők megfelelő biztonságban végezhessék munkájukat! A közigazgatási szolgáltatásokkal szembeni elvárás, hogy az ügyfélközpontú legyen; az ügyfelek igényeinek és érdekeinek figyelembe vételével valósuljon meg. Viszont a szolgáltatások minősége csak akkor garantálható, ha nem csak elvárásokat, hanem olyan feltételeket, munkakörülményeket is megteremtünk a munkatársak részére, amellyel fenntartható azok motiváltsága, éreztethető megbecsülésük is, ennek fontos eleme az ügyintézők védelme, biztonsága! 2

3 „A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt Megfogalmazott helyi célok: A méltányos munka fogalmának megértése és alkalmazása Az Önkormányzati Hivatal és a Településműködtetési Szervezet, majd később az önkormányzati intézményeknél előforduló 3. oldali erőszak eseteinek felderítése a feltárt esetek alapján a 3. oldali erőszak megelőzése, azok szabályozott kezelése, minimalizálása Elvárások: A „Harmadik oldali erőszak kezelése” fogalmának megértése, elfogadtatása a kollégákkal, majd alkalmazása Olyan eredményorientált politika megalkotása, amely a 3. oldali erőszak megelőzésére, beazonosítására, kezelésére szolgál 3

4 1. Meghatároztuk a programban részt vevők körét: Önkormányzati Hivatal, Településműködtetési Szervezet, ill. figyelembe véve az eddigi tapasztalatokat kiterjesztettük a Műv.elődési Ház dolgozóira is 2. Megválasztottuk tisztségviselőket (vezetőség, munkabiztonsági felelős) 3.Tájékoztattuk a támogatókat, a civil szervezeteket; meghatároztuk a külső kommunikációt 4. Kialakítottuk a rendszer működésével kapcsolatos értekezleti rendet 5. Megalkottuk az Esetlapot 6.Új Önkormányzati Hivatalt építettünk, annak építésekor kiemelt hangsúlyt fektettünk az ügyfelek, ill. az ügyintézők fizikai elválasztására, ugyanakkor a kellő hivatali atmoszféra (színek, bútorok, komfortos ügyféltér) kialakítására 7. Az ügyintézőket irodánként lehetőség szerint kettesével helyeztük el 8. A rendőrségi KMB Iroda, valamint a közterület felügyelet is a Hivatal épületén belül lett kialakítva Hátralévő, folyamatban lévő feladataink 1.Biztonsági kamerarendszer kiépítésével a település közbiztonságát nagyban növeltük, de lehetőség szerint a kiemelten veszélyeztetett irodákban, közösségi helyeken (adóügy, igazgatás, szociális ügyek, műv.ház) is tervezzük, (helyenként pánikgomb is kiépítésre kerülhet) 4 Az eddig elvégzett feladatok

5 Az állandó és nem állandó lakosok problematikája Településünk az ügyfélkört illetően -alapvetően az elhelyezkedéséből, ill. adottságai alapján- sajátos helyzetben van. Az itt élők két, egymástól jól elkülöníthető csoportra oszthatók: állandó lakosság, ill. nyaraló tulajdonosok. A kezelésüket illetően természetesen nem teszünk különbséget, mindenkit egyformán kezelünk, de attól, hogy valaki nyaraló tulajdonos elsőbbséget sem élvezhet a helyiekkel szemben! Ezt sokan nehezen veszik tudomásul… Nem csak a település, a Balaton örömeiben, hanem a lakosokra vonatkozó terhekben is osztoznia kell mindenkinek! Különösen problémás területek:  az ingatlanok, ill. azok környezetének rendszeres karbantartása, kiemelt figyelmet fordítva az allergén növények, így a parlagfű mentesítésre,  mindenkire kötelező a szemétszállítás rend, valamint a kerti hulladék égetési tilalom,  vendégéjszakák után fizetendő díj (kurtaxa),  visszatérő problémaként jelentkeznek az éjszakába nyúló bulik, mulatozások, 5 „Helyi specialitások 1.”

6 6 „Helyi specialitások 2.” A helyi lakosságnak is el kell fogadnia azt, hogy üdülő övezetben él, ahol különösen főszezonban megnövekedik a nyaralók, szórakozni vágyók száma. Ez bizonyos nehézségekkel, a megszokottól eltérő élethelyzetekkel jár: kerti sütögetés, estébe nyúló zenés-táncos rendezvények, esetenként hangosabb fesztiválok, motor dübörgés, stb. ESETlapok A programba történő belépésünk óta, 2014. áprilistól 2015. szeptemberig terjedő időszakban 18 esetlapot vettünk fel. 2014-ben 8, 2015-ben 10 db-ot. A helyi adottságok a lapok eloszlásában is megmutatkozik, ui. azok jó részt a nyári időszakokban keletkeztek… Komoly, rendőrségi feljelentéssel járó esetünk még nem volt!

7 „MELLÉKLETEK” - ESETLAP 1. Sorszám: 1. Dátum: 2014. április. 17. Az eset rövid leírása: Az adózó ügyfél nem értett egyet a számára méltányossági alapon hozott döntéssel. Telefonos beszélgetés során kiabált, jegyzővel, polgármesterrel fenyegetőzött. Az ügyintézőt válaszra sem méltatva lecsapta a telefonkagylót Mennyi időt vett el az inzultus más feladatok ellátásától? kb. 10 percet Az inzultus típusa: 2 verbális: hangsúly, hangerő, magatartás, tartalom 4. személyesen /telefonon Fenyegetés más személlyel/fórummal: főnökkel fenyegetőzés Ennek rövid leírása: panaszt, feljelentést tesz a polgármesternél vagy a jegyzőnél 5. Megoldási javaslat: az ügyfél megnyugtatása 6. Melyik osztály az érintett: adó csoport 7

8 „MELLÉKLETEK” - ESETLAP 2. Sorszám: 18. Dátum: 2015. szeptember. 12. Az eset rövid leírása: Az ügyfél az alsóörsi 804/2 Hrsz. ingatlanáról kért igazolást. Az ügyintézést előbb a Balatonfüredi Okmányirodában kezdte, majd a B.füredi Földhivatalnál folytatta, de mivel érdemi választ egyik helyről sem kapott, csak azt a tájékoztatást, hogy az Alsóörsi Közös Önkormányzati hivatal tud részére pontos adatokat szolgáltatni, ezért fordult Hivatalunkhoz. Az igazgatási ügyintézőnk tájékoztatta a T. ügyfelet, hogy az ingatlan igazolás kiadása illetékköteles, ill. jegyzői aláírással érvényes. Az ügyfél hangos kiabálással fejezte ki a nem tetszését, előbb jegyzővel, polgármesterrel, később kormányhivatali feljelentéssel fenyegetőzött. Mennyi időt vett el az inzultus más feladatok ellátásától? kb. 45 percet Az inzultus típusa: verbális 2 verbális: hangsúly, hangerő, magatartás tartalom 4. személyesen /telefonon Fenyegetés más személlyel/fórummal: főnökkel, felsőbb hatósággal fenyegetőzés Ennek rövid leírása: írásos feljelentést tesz a Veszprém Megyei Kormányhivatalnál 5. Megoldási javaslat: 6. Melyik osztály az érintett: igazgatási csoport 8


Letölteni ppt "„A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt ALSÓÖRS 2014-2015. 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések