Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A BATTHYÁNY KÁZMÉR GIMNÁZIUMMINTÖKOISKOLA. Iskolánk, az 1990-ben alapított Batthyány Kázmér Gimnázium a Csepel-szigeten, a Ráckevei- (Soroksári-) Dunaág.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A BATTHYÁNY KÁZMÉR GIMNÁZIUMMINTÖKOISKOLA. Iskolánk, az 1990-ben alapított Batthyány Kázmér Gimnázium a Csepel-szigeten, a Ráckevei- (Soroksári-) Dunaág."— Előadás másolata:

1 A BATTHYÁNY KÁZMÉR GIMNÁZIUMMINTÖKOISKOLA

2

3 Iskolánk, az 1990-ben alapított Batthyány Kázmér Gimnázium a Csepel-szigeten, a Ráckevei- (Soroksári-) Dunaág partján, Szigetszentmiklósontalálható. Iskolánk, az 1990-ben alapított Batthyány Kázmér Gimnázium a Csepel-szigeten, a Ráckevei- (Soroksári-) Dunaág partján, Szigetszentmiklósontalálható. FÖLDRAJZI KÖRNYEZET

4

5 iskolánk díszudvara

6 ÚT A KÖRNYEZETTUDATOS ISKOLÁIG 1991/92: megalakult az iskolai cserkészcsapat, amely felelős magatartásra kötelezte el magát természetjárásakor 1991/92:diákjaink az iskola saját autóbuszával kirándulnak 1994/95: használtelem-gyűjtési megállapodást kötöttünk a Környezeti Nevelési Iskolahálózattal 1994/95: az első papírgyűjtés 1995/96: bekapcsolódtunk az Európai Levegőszennyezési Projektbe 1991/92: megalakult az iskolai cserkészcsapat, amely felelős magatartásra kötelezte el magát természetjárásakor 1991/92:diákjaink az iskola saját autóbuszával kirándulnak 1994/95: használtelem-gyűjtési megállapodást kötöttünk a Környezeti Nevelési Iskolahálózattal 1994/95: az első papírgyűjtés 1995/96: bekapcsolódtunk az Európai Levegőszennyezési Projektbe

7 faültetés 1993/1994

8 1998/99: útjára indítottuk a közös történelem- biológia terepgyakorlatok hagyományát 2000/01: útnak indult 5. évfolyamosaink visegrádi erdei iskolája 2002/03: megalakult a Ti-sza-kör, az iskola természet- és környezetvédő szakköre. 2003/04: diákjaink először vettek részt békamentésen 2003/04:ekkor rendeztük meg elsőként saját szervezésű erdei iskolánkat a Börzsönyben 1998/99: útjára indítottuk a közös történelem- biológia terepgyakorlatok hagyományát 2000/01: útnak indult 5. évfolyamosaink visegrádi erdei iskolája 2002/03: megalakult a Ti-sza-kör, az iskola természet- és környezetvédő szakköre. 2003/04: diákjaink először vettek részt békamentésen 2003/04:ekkor rendeztük meg elsőként saját szervezésű erdei iskolánkat a Börzsönyben

9 erdei iskola - Börzsöny 2008/2009

10 2005/06: kapcsolatot építettünk ki a közeli kutyamenhellyel, megrendeztük a Live Buksi – rendezvény a kitaszított állatokért című segélykoncertet 2005/06: elindult az iskolai szintű PET-palack- gyűjtés 2006/07: szülői segítséggel elkészült a díszudvar, a sportpályák körül füvesítés, növényültetés történt 2007/08: megalakult a SZITU (Szigeti Túrázók) Természetjáró Csoport 2008/09: tavasszal a gimnázium elnyerte az ökoiskola címet 2005/06: kapcsolatot építettünk ki a közeli kutyamenhellyel, megrendeztük a Live Buksi – rendezvény a kitaszított állatokért című segélykoncertet 2005/06: elindult az iskolai szintű PET-palack- gyűjtés 2006/07: szülői segítséggel elkészült a díszudvar, a sportpályák körül füvesítés, növényültetés történt 2007/08: megalakult a SZITU (Szigeti Túrázók) Természetjáró Csoport 2008/09: tavasszal a gimnázium elnyerte az ökoiskola címet

11 békamentés - Hont 2007/2008

12 A fenntarthatóságra és a környezettudatosságra nevelés az iskola szűkebb és tágabb környezetében is érvényesül. ISKOLÁNK KÖRNYEZETTUDATOS ISKOLA

13 múlt és jövő a jelen vasszerkezetével

14 MIKROKÖRNYEZET Tanítási órákon, gyakorlatokon ▪ környezetbarát anyagok használata ▪ esztétikus környezet kialakítása a diákokkal ▪ a környezeti nevelés valamennyi tantárgy anyagába beépült ▪ „kék égbolt” pedagógia: tanulmányi napok, terepgyakorlatok, múzeumlátogatások ▪ projektmódszer alkalmazása a tanításban MIKROKÖRNYEZET Tanítási órákon, gyakorlatokon ▪ környezetbarát anyagok használata ▪ esztétikus környezet kialakítása a diákokkal ▪ a környezeti nevelés valamennyi tantárgy anyagába beépült ▪ „kék égbolt” pedagógia: tanulmányi napok, terepgyakorlatok, múzeumlátogatások ▪ projektmódszer alkalmazása a tanításban

15 teremdekoráció 2007/2008

16 városi iskolai projekt 2008/2009

17 teremfestés 2009/2010

18 MIKROKÖRNYEZET A tanórán kívüli tevékenységekben  szelektív hulladékgyűjtés (papír, fém italos- doboz, műanyagpalack, szárazelem, elektronikai hulladék)  papírgyűjtés évente kétszer  karbantartott madáretetők az udvaron  kerékpártároló MIKROKÖRNYEZET A tanórán kívüli tevékenységekben  szelektív hulladékgyűjtés (papír, fém italos- doboz, műanyagpalack, szárazelem, elektronikai hulladék)  papírgyűjtés évente kétszer  karbantartott madáretetők az udvaron  kerékpártároló

19 papírgyűjtés 2009/2010

20 papírgyűjtés 2006/2007

21 kerékpártároló 2009/2010

22 madáretetők 2009/2010

23 MIKROKÖRNYEZET A tanórán kívüli tevékenységekben  részvétel hazai és EU-s környezetvédelmi projektekben  megemlékezés a jeles napokról  háziversenyek, vetélkedők szervezése MIKROKÖRNYEZET A tanórán kívüli tevékenységekben  részvétel hazai és EU-s környezetvédelmi projektekben  megemlékezés a jeles napokról  háziversenyek, vetélkedők szervezése

24 Kultúrák a folyó partján SOCRATES Comenius projekt 2006/2007 Kultúrák a folyó partján SOCRATES Comenius projekt 2006/2007

25 A víz SOCRATES Comenius projekt 2006/2007 A víz SOCRATES Comenius projekt 2006/2007

26 Föld napja 2005/2006

27 Live Buksi 2005/2006

28 Föld napja 2008/2009

29 állatok világnapja 2009/2010

30 Föld napja 2008/2009

31 MIKROKÖRNYEZET A tanórán kívüli tevékenységekben  zöld faliújság működtetése  iskolai öko-logó megjelenítése arculathordozóinkon  környezettudatossággal kapcsolatos hírek megjelenítése a diákújságban, az iskolai honlapon MIKROKÖRNYEZET A tanórán kívüli tevékenységekben  zöld faliújság működtetése  iskolai öko-logó megjelenítése arculathordozóinkon  környezettudatossággal kapcsolatos hírek megjelenítése a diákújságban, az iskolai honlapon

32 zöld faliújság 2008/2009

33 az iskola öko-logója 2009/ /2010

34 honlapunk 2008/2009

35 MIKROKÖRNYEZET A tanórán kívüli tevékenységekben  egészséges élelmiszerek az iskolai büfében  narancs-automata  mindennapi testedzés lehetősége a diákok és a tanárok számára (szakkörök, tömegsport stb.)  természetjáró csoport működése  nyári táborok, sítáborok szervezése MIKROKÖRNYEZET A tanórán kívüli tevékenységekben  egészséges élelmiszerek az iskolai büfében  narancs-automata  mindennapi testedzés lehetősége a diákok és a tanárok számára (szakkörök, tömegsport stb.)  természetjáró csoport működése  nyári táborok, sítáborok szervezése

36 SZITU-túra 2008/2009

37 a SZITU logója

38 Fertő-tó kerülés 2006/2007

39 péntek esti (izom)láz 2007/2008

40 kosárgála 2009/2010

41 Dráva-túra 1997/1998

42 MIKROKÖRNYEZET A vezetésben, szervezésben  Az ügyeletes vezető munkaköri feladata a víz- és energiatakarékosságra, valamint az egészséges környezetre való fokozott odafigyelésMIKROKÖRNYEZET A vezetésben, szervezésben  Az ügyeletes vezető munkaköri feladata a víz- és energiatakarékosságra, valamint az egészséges környezetre való fokozott odafigyelés

43 igazgatóhelyettes 2006/2007

44 MEZOKÖRNYEZET  kapcsolat civil zöldszervezetekkel  önkéntes munka a közeli állatmenhelyen  vetélkedők szervezése a városi iskolák számára  részvétel várostakarítási, Duna-takarítási akciókban  részvétel hazai szervezésű természet- és környezetvédelmi jeles napokon MEZOKÖRNYEZET  kapcsolat civil zöldszervezetekkel  önkéntes munka a közeli állatmenhelyen  vetélkedők szervezése a városi iskolák számára  részvétel várostakarítási, Duna-takarítási akciókban  részvétel hazai szervezésű természet- és környezetvédelmi jeles napokon

45 békamentés - Farmos 2006/2007

46 Föld napja, városi vetélkedő 2009/2010 Föld napja, városi vetélkedő 2009/2010

47 önkéntesek a tököli kutyamenhelyen 2005/2006 önkéntesek a tököli kutyamenhelyen 2005/2006

48 cikk a városi újságban 2005/ /2006

49 MAKROKÖRNYEZET  tervezett kirándulások az ország tájegy- ségeinek megismerésére  városi és erdei iskola minden diákunknak  országos versenyeken való részvétel  külföldi cserekapcsolatok, projektek MAKROKÖRNYEZET  tervezett kirándulások az ország tájegy- ségeinek megismerésére  városi és erdei iskola minden diákunknak  országos versenyeken való részvétel  külföldi cserekapcsolatok, projektek

50 visegrádi erdei iskola 2007/2008

51 erdei iskola - Börzsöny 2009/2010

52 visegrádi erdei iskola 2006/2007

53 erdei iskola - Börzsöny 2008/2009

54 Land art-pályázat 2008/2009

55 II. Kárpát-medencei Komplex Természettudományos Vetélkedő 2007/2008 II. Kárpát-medencei Komplex Természettudományos Vetélkedő 2007/2008

56 erdélyi tanulmányút 2007/ /2008

57 VÉGEVÉGE


Letölteni ppt "A BATTHYÁNY KÁZMÉR GIMNÁZIUMMINTÖKOISKOLA. Iskolánk, az 1990-ben alapított Batthyány Kázmér Gimnázium a Csepel-szigeten, a Ráckevei- (Soroksári-) Dunaág."

Hasonló előadás


Google Hirdetések