Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna."— Előadás másolata:

1 Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna

2 Iskolai tehetséggondozás Több fajta tevékenység, három fő csoport: Tantervi oktatáson belül szerveződő (pl. 6 és 8 évfolyamos gimnáziumi képzés, alapfokú művészeti oktatás, két tanítási nyelvű képzés, emelt óraszámú képzés stb.) Nem tantervi rendszerbe illeszkedő iskolai foglalkozások, tevékenységek (pl. tanulmányi versenyek, tudományos diákköri tevékenység, szakkörök, művészeti tevékenységek, sportkörök, tehetségpontok stb.) Tehetséges gyermekek, fiatalok támogatására irányuló egyéb programok (pl. állami ösztöndíjprogramok, pályázatok, civil kezdeményezések stb.) Adatok forrása: KIR adatok – 2015 (Oktatási Hivatal), iskolai Tehetségpontok, NTP nyertes iskolák Adatok korlátai

3 Arany János Programok hátrányos helyzetűeknek Tehetséggondozó Program (2000-) - 23 középiskola és kollégium, évente kb diák - minden megyében elérhető - komplex megközelítés (nem kizárólag tantárgyi tehetséggondozás) - saját mérés-értékelési rendszer, szakmai-szakértői támogatás, egyéni fejlesztési terv - érettségi és három vizsga (ECDL, gépkocsivezetői, idegen nyelv) lehetősége Kollégiumi Program (2004-) Kollégiumi Szakiskolai Program (2007-)

4 Hat és nyolc évfolyamos gimnáziumi képzések

5 Összes gimnáziumi feladatot (is) ellátó intézmény száma 6 és 8 évfolyamos gimnáziumi képzést meghirdető intézmények aránya 2016-ban (%) 6 és 8 évfolyamos gimnáziumi tanulók aránya 7. évfolyamon 2015/ /2015 (%) Budapest16230,217,6 Tolna1376,913,5 Győr-Moson-Sopron245011,9 Bács-Kiskun254810,9 Fejér2437,510 Pest50468,5 Komárom-Esztergom16508,4 Borsod-Abaúj-Zemplén3542,98,2 Csongrád2240,98,2 Hajdú-Bihar2744,47,9 Zala1241,76,7 Békés2222,76 Baranya2218,25,9 Heves1936,85,8 Szabolcs-Szatmár-Bereg4119,55,7 Nógrád10305,3 Vas1315,44,9 Veszprém1833,34,8 Jász-Nagykun-Szolnok2227,34,1 Somogy1323,13,7 Összesen59035,39,2

6 Kéttannyelvű képzések Feladatellátási helyek száma (db)Gyerekek, tanulók száma (fő) angol német spanyol francia9767 olaszolasz4478 szlovákszlovák kínaikínai horvát orosz27171 újgörög168 cigány-romani160 románromán152 szlovén349 héberhéber144 bolgár130

7 Tantárgyi emelt szintű képzések elérhetősége (általános iskolák)

8 Tantárgyi emelt szintű képzések típusai általános iskolák érettségire felkészítő iskolák

9 Alapfokú művészetoktatás 3117 feladatellátási hely, 690 intézmény Vannak általános iskolával együttműködők, a magán- ill. alapítványi AMI-k túlnyomó többsége azonban kizárólag művészeti oktatást folytat 7 fő művészeti ág, eltérő létszámok: Klasszikus zene (590 int., 101,6 ezer tanuló) Táncművészet (375 int., 81,5 ezer tanuló) Képző- és iparművészet (372 int., 41,4 ezer tanuló) Településtípusok szerinti egyenetlenség

10 Alapfokú művészetoktatás – az egyes járásokban elérhető feladatellátási helyek száma

11 Délutáni foglalkozások, szakkörök

12

13 Versenyek – OKTV az elmúlt 11 évben legalább 20 nyertest adó intézmények száma településenként Budapest 30 Pécs 7 Debrecen 5 Győr Kecskemét Nyíregyháza Székesfehérvár Győr Kecskemét Nyíregyháza Székesfehérvár Baja Békéscsaba Eger Gödöllő Kaposvár Miskolc Sopron Szeged Szolnok Tatabánya Baja Békéscsaba Eger Gödöllő Kaposvár Miskolc Sopron Szeged Szolnok Tatabánya Aszód Balatonalmádi Bonyhád Budaörs Cegléd Dunakeszi Dunaújváros Érd Esztergom Gyöngyös Gyula Hódmezővásárhely Jászberény Keszthely Kiskunhalas Kisvárda Makó Mosonmagyaróvár Pápa Pásztó Salgótarján Siófok Szekszárd Szigetszentmiklós Szombathely Tata Vác Veszprém Aszód Balatonalmádi Bonyhád Budaörs Cegléd Dunakeszi Dunaújváros Érd Esztergom Gyöngyös Gyula Hódmezővásárhely Jászberény Keszthely Kiskunhalas Kisvárda Makó Mosonmagyaróvár Pápa Pásztó Salgótarján Siófok Szekszárd Szigetszentmiklós Szombathely Tata Vác Veszprém 321

14 Iskolai Tehetségpontok aránya (N=3260)

15 Iskolai Tehetségpontok területi megoszlása (N=765)

16 A Nemzeti Tehetség Program iskolai nyertesei ( ) TípusN% Intézmények tehetséggondozó programjainak támogatása104548,4 Természettudományos, matematikai, műszaki kompetenciák fejlesztése 37417,3 Hazai és nemzetközi versenyek szervezésének, lebonyolításának, valamint a versenyeken való részvétel támogatása 41819,4 A tehetséges fiatalok személyiségének fejlődését, és családjuk támogatását segítő programok 934,3 Fogyatékkal élő tanulók, fiatalok tehetséggondozása542,5 Hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetben élők tehetséggondozása 391,8 Roma fiatalok tehetséggondozása1044,8 Népszerűsítés693,2 Összesen , nyertes pályázat, 771 iskola

17 A Nemzeti Tehetség Program – nyertes iskolák

18 Nemzeti Tehetség Program – a nyertes pályázatok száma

19 Összegzés Adatok köre és azok korlátai Intézménytípusok szerinti eltérések Intézmények összetettsége miatt intézményen belüli eltérések A területi eltérések (településtípus, régió, megye) is kirajzolódnak Mélyfúrások, elemzések szükségessége

20 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna."

Hasonló előadás


Google Hirdetések