Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az úthasználati díj elektronikus úton történő beszedésének gyakorlati kérdései Börzsei Tibor vezérigazgató Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. KTE 2014.02.27.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az úthasználati díj elektronikus úton történő beszedésének gyakorlati kérdései Börzsei Tibor vezérigazgató Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. KTE 2014.02.27."— Előadás másolata:

1 Az úthasználati díj elektronikus úton történő beszedésének gyakorlati kérdései Börzsei Tibor vezérigazgató Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. KTE Kápolnásnyék

2 2 SZERVEZETI ÁTALAKULÁS

3 3 A HU-GO BEVEZETÉSE július 1-től Útdíjtörvény + kapcsolódó jogszabályok Szolgáltatási színvonal növekedése Használó fizet, szennyező fizet Versenysemleges EETS irányelvek

4 4 A RENDSZER SZEREPLŐI

5 A DÍJKÖTELES ÚTHÁLÓZAT  6500  6574 km hosszú hazai közúthálózat 2075  2243  2316 db díjköteles elemi útszakasz Elemi díjköteles szakaszok további bontása: 65/2013. (X. 31.) NFM rendelet

6 DÍJFIZETÉSI KATEGÓRIÁK 6 Az úthasználati díjak fajlagos költsége (bruttó Ft) 25/2013. (V.31.) NFM rendelet

7 FIZETÉSI MÓDOK Önbevallás! Alkalmankénti úthasználat esetén ajánlott: viszonylati jegy Gyakori úthasználat esetén ajánlott: fedélzeti eszköz 40 szerződött flottakövető cég 24 auditált bevallási közreműködő (Ebből 2 nemzetközi vállalkozás) 7

8 ÉRTÉKESÍTÉSI CSATORNÁK 8 On-line: 20 saját ügyfélszolgálati iroda Azonnali személyes ügyintézés, megoldás Teljeskörű ügyintézés Szakmai tapasztalat 3 kiemelt saját értékesítési pont 940 viszonteladói értékesítési pont, ebből 800 üzemanyagtöltő állomás 300 kioszk országszerte viszonteladói kioszk Külföldi értékesítési pontok

9 9 REGISZTRÁLT ÜGYFELEK, GÉPJÁRMŰVEK ÉS FEDÉLZETI ESZKÖZÖK

10 10 A MEGSZOLGÁLT ÚTDÍJ ÖSSZETÉTELE (2013. JÚLIUS-DECEMBER) 60%

11 MAGYAR ÚTHASZNÁLÓK MEGOSZLÁSA Fedélzeti eszköz (OBU)Viszonylati jegy 11 (2013. JÚLIUS-DECEMBER)

12 KÜLFÖLDI ÚTHASZNÁLÓK MEGOSZLÁSA Fedélzeti eszköz (OBU)Viszonylati jegy 12 (2013. JÚLIUS-DECEMBER)

13 Adatgyűjtés és továbbítás a Rendőrségnek A forgalom megállítása nélkül Folyamatos (0-24) Valós idejű adattovábbítás (hatékony helyszíni megállításos ellenőrzés) Hatékony együttműködés (tanulási folyamat) Fix és mobil ellenőrzési egységek Rendszám és tengelyszám felismerő technológia EETS kompatibilitás ELLENŐRZÉS TÁMOGATÁS

14 45 mobil adatgyűjtő jármű Kb. 350 kijelölt mérőpont az országban 7/24 ellenőrzés, 3 műszakban Rugalmas vezénylés Véletlenszerű megjelenés a díjköteles úthálózaton 14 MOBIL ELLENŐRZŐ EGYSÉG EK

15 15 MOBIL ELLENŐRZÉSI PONTOK

16 74 ponton 101 ellenőrző kapu 47 főútvonalon 27 gyorsforgalmi úton 24 órás működés Automatikus rendszámfelismerés Áttekintő képek a járműről Automatikus tengelyszám felismerés DSRC olvasó (EETS kompatibilitás) FIX ELLENŐRZŐ KERESZTMETSZETEK

17 BÍRSÁGOLÁS Rendőrség Jogosulatlan úthasználat Közigazgatási bírság Helyszíni megállítással Megállítás nélkül, objektív felelősség 17 ED törvény szerinti szabályszegés A bírság mértéke járműkategóriánként J2J3J4 Viszonylati jegy hiánya, OBU nélküli úthasználat A ténylegesnél alacsonyabb díjkategória szerinti úthasználat Fedélzeti eszköz szabálytalan használata

18 MEGVALÓSULT FONTOSABB FEJLESZTÉSEK Útvonaltervező folyamatos fejlesztése (egérrel áthúzható végpontok, bővülő POI – k…) Díjköteles elemi szakaszok bontása Szabályozások módosítása, fejlesztése a működtetés tapasztalatai alapján (pl.: BK ÁSZF tengelyszám állítás, ugrási menetillesztés) Utólagos fizetési konstrukció bevezetése Integrált call center (HD+UD) 18

19 TÁJÉKOZTATÓ TEVÉKENYSÉGÜNK Aktív szakmai párbeszéd a fuvarozókkal, érdekképviseletekkel Szakmai rendezvények, konferenciák Országos tájékoztató kampány Tipikus felhasználói hibák, tévesztések Cél NEM a büntetés, hanem a jogkövető magatartás elősegítése 19

20 AZ EURÓPAI UNIÓ ÉRTÉKELÉSE: 5* A HU-GO rendszer messzemenően megfelel az EU által támasztott szakmai követelményrendszernek Innovatív, mert: –platform alapú –lehetővé teszi a már meglévő logisztikai célú fedélzeti eszközök használatát –nem teszi kötelezővé a fedélzeti eszközök megvásárlását könnyen és többféle módon is megvásárolható viszonylati jegy nemzetközi szinten egyedülálló módon segíti elő az országok közti átjárhatóságot (EETS irányelvek) a bevezetésre szánt költségvetés hatékonyan került felhasználásra, hiszen a fejlesztés költségei messze az európai átlag alatt vannak 20

21 TERVEZETT FEJLESZTÉSEK 2014-BEN Utólagos fizetési konstrukció (Post Paid) kiterjesztése Útvonaltervezőben a kényelmi funkciók bővítése HU-GO mobil applikáció fejlesztése E-matricás és HU-GO ellenőrzési rendszerek integrációja Felhasználóbarát adatlekérési funkciók létrehozása Elemi díjköteles útszakaszok időszakos felülvizsgálata Közreműködés a környezetvédelmi kategóriák felülvizsgálatában Díjellenőrzés területén hatósági együttműködés folyamatos fejlesztése 21

22 1134 Budapest, Váci út 45. B épület Levelezési cím: 1380 Budapest, Pf.: 1170 Központ: Fax: Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Az úthasználati díj elektronikus úton történő beszedésének gyakorlati kérdései Börzsei Tibor vezérigazgató Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. KTE 2014.02.27."

Hasonló előadás


Google Hirdetések