Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ne féljünk a változástól! Gál Csaba Debrecen, 2009-06-16.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ne féljünk a változástól! Gál Csaba Debrecen, 2009-06-16."— Előadás másolata:

1 Ne féljünk a változástól! Gál Csaba Debrecen,

2 Az élet matematikája Mathematics of Life)

3 A cégek %-a nem éri el a céljait (Hammer & Champey) Az összeolvadások kevesebb mint 50 %-a éri el stratégiai vagy pénzügyi céljait (Harvard Business Review) A létszámleépítést végrehajtó cégek 2/3-a nem ér el költségmegtakarítást (Larkin) Tények, érvek

4 Miért? Minden mindennel összefügg! Ha fejleszteni, változtatni akarunk, egy elem kiemelése nem oldja meg a problémákat. A vállalkozások alapvető célja ( nettó nyereség növelése+ befektetések megtérülése+ pozitív cash flow) Árbevétel maximalizálása -- Vevői elégedettség Költségek racionalizálása -- Befektetések megtérülése biztosabb Mindez akkor lesz hatékony, ha magunk és alkalmazottaink is hozzáállásukkal segítik a változást Tudnunk kell mit akarunk és milyen eszközökkel érjük el a célunkat

5 Módszer a stratégia megvalósítására Kockázataink javítása Fejlesztések, javító akciók Erőforrások elosztása Stratégia Egyéni motivációs rendszer Teljesítménymérő rendszer

6 Folyamat Minden összefügg TERMELÉS LOGISZTIKA SZERVEZET- FEJLESZTÉS VEVŐI ELÉGEDETTSÉG KÖLTSÉG- CSÖKKENTÉS VESZTESÉG- MENTES FOLYAMATOK BIZTOSABB ÁRBEVÉTEL HATÉKONYSÁG JAVULÁS NYERESÉG NÖVEKEDÉS KONTROLLING

7 Spontán fejlődéssel szembeni ellenállások hatalmi helyzetek, munkamódszerek, normák változásai. viselkedések bizonytalanságok Okai lehetnek Tulajdonos váltás Vezetőváltás Technológia váltás Piacváltás A Vállalkozások általános gondjai - Szervezeti problémák

8 Megoldások Ellenállások kezelése belső folyamatok optimalizálása szervezet működésének felmérése: management audit, kompetencia felmérések, tesztek, munkaköri mérések tudatos fejlesztések: teljesítményt mérő módszerek, 360º-os értékelések, tréningek Kommunikáció javítása A változási sokk kialakulásának megelőzése vállalati coaching - pszichológiai szerződés és annak betartása vezető coaching - képessé tétel a változásra Best Fit megoldások, HCA tesztek – képesség, motiváció, orientáció Tapasztalataink szerint a szervezetekben a változás akkor lesz tartós, ha képesek vagyunk a "kemény" változókon (struktúra, folyamatok, infrastruktúra, erőforrások) túl a "puha" változókban (hatalom, értékek, érdekeltség, felkészültség, normák) is megfelelő változást elérni. A Vállalkozások általános gondjai - Szervezeti problémák

9 Készlet ( Rontja a termelés hatékonyságát) Raktár – PONTATLAN Termelés – PONTATLAN Selejt Magas selejt, sok az átmunkálások többletköltsége Tényleges VESZTESÉG Romlik a VEVŐKISZOLGÁLÁS Kapacitás menedzsment Nem ismeri a cég a valós kapacitását Nincs a vevői igényhez igazodó kapacitás tervezés VEVŐKISZOLGÁLÁS rossz Vevői elégedetlenség közvetve és közvetetten is hatással van a vállalkozás eredményére, likviditására A Vállalkozások általános gondjai - Termelési problémák

10 Megoldás a készlet problémákra Készletpontosság javítása ( min. 98% ) Minimális termelésközi készlet ( max. 4 órára elegendő) A termelés JIT jellegű kiszolgálása a raktárból Eredmény Selejt drasztikus csökkenése Pontos készletnyilvántartás Nincs anyaghiány miatti leállás Megoldás a termelési problémákra Anyagáramlás megtisztítása a veszteségektől Húzó rendszerű termelés Egydarabos áramlás Egyenes vonalú, átlátható termelő sorok ( value stream) kialakítása Termelés tervezés – órára lebontott tervek ( vevői igény szerint ) Eredmény Vevői igényhez igazított folyamat Selejt, anyaghiány gondok megszűnnek A hibák azonnal láthatóvá válnak és kijavíthatóak A vevői elégedettség nő A Vállalkozások általános gondjai - Termelési problémák

11 Megoldás a kapacitás problémákra (demand menedzsment) Vevői rendelések és a kapacitás összehangolása Rövid távú: 1 hét Közép távú: 12 hét Hosszú távú:6-12 hónap Vevői igények visszaigazolása és a termelési terv ez alapján készül Csúcsok és hullámvölgyek kiegyenlítése Eredmény Veszteségek csökkennek ( selejt, állásidők, munkaerő és eszközhatékonyság ) Átlátható, ellenőrizhető folyamatok Szállítási pontosság javulása VEVŐI ELÉGEDETTSÉG javulása

12 A CÉL A NETTÓ NYERESÉG NÖVELÉSE mellett A BEFEKTETÉSEK MEGTÉRÜLÉSE és javítása. A CASH FLOW A legjobbak akarunk lenni! Nincs status quo – folyamatosan keressük, meghatározzuk és végrehajtjuk azokat a teendőket, amelyeket még nem tettünk meg, addig, amíg csak lehetséges! Teljesítmény-orientált szervezetté válunk - a jutalmazások (pénz, karrier előmenetel) a teljesítmény és nem szenioritás vagy egyéb elvek alapján történnek! Profitot termelünk – azért vagyunk tagjai ennek a csapatnak hogy a lehető legtöbb profitot termeljük. A profit biztosít jövedelmet a tulajdonosoknak és az alkalmazottaknak, lehetőséget teremt a beruházásokhoz, amelyek további növekedést generálnak. Ha nincs profit, mindannyian szenvedünk. A cég MINDEN alkalmazottjának MINDEN PERCBEN, arra kell koncentrálnia,hogy a fenti célok megvalósuljanak!

13 Változtatás – Költségcsökkentés Stratégiai költségek Minden olyan költség, ami egyértelműen árbevételt és eredményt generál Ezekben túlköltekezünk a versenytársainkhoz képest szűkös esztendőkben is! Nem stratégiai költségek Minden egyéb kiadás, ami azonban szükséges az üzletmenethez (adminisztratív ráfordítások:menedzserek, könyvelők, IT, irodai) DE könyörtelenül és folyamatosan csontig levágjuk a nem stratégiai költségeinket! A cég MINDEN alkalmazottjának MINDEN PERCBEN, arra kell koncentrálnia, hogy a fenti célok megvalósuljanak!

14 Húzó (pull) rendszer kialakítása biztosítja a vevői igény kielégítését Veszteség mentes termelés (Lean Factory) Költségcsökkentés – Eredmény javítás Készletcsökkentés Anyag variancia (selejt, anyaghiány) drasztikus javítása Munka variancia (létszámhatékonyság) helyreállítása Általános költségek csökkentése, optimalizálása Minőség látványos javulása Eredmény: Elégedett vevők – hatékony értékesítési csapat Elkötelezett munkavállalók és menedzsment Nagyon gyors és látványos költség- és eredményjavulás A folyamatok optimalizálása a kulcs improvement 61.30%

15 Egy személyes példa bemutatása Káoszból preferált beszállító


Letölteni ppt "Ne féljünk a változástól! Gál Csaba Debrecen, 2009-06-16."

Hasonló előadás


Google Hirdetések