Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közösségi média és tudásmegosztás… Változik a tudás megítélése a digitális generációknál?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közösségi média és tudásmegosztás… Változik a tudás megítélése a digitális generációknál?"— Előadás másolata:

1 Közösségi média és tudásmegosztás… Változik a tudás megítélése a digitális generációknál?

2 Tanítani őket… A legnehezebb a figyelem felkeltése és fenntartása. (figyelmi kapacitás 20 perc) Az érdeklődés és kíváncsiság nincs mindig a szemekben. A tanárok gyakran érzelmi nehézségeket élnek át, mert a tekintély és a tanításhoz szükséges pozíció felvétele nem megy könnyen.

3 Nagyot változott a világ  Az átlagos Z generációs fiú/lány mire 21 éves lesz 3,5-szer több médiahasználatot sűrít az életébe. Napi minimum 3 óra az online töltött idő.  Egy 2014-es amerikai kutatás szerint a tanárok 68%-a gondolja azt, hogy a digitális eszközök leszoktatnak az írásbeliségről, a gyors és szűkített kommunikáció mellett megjelenik a gondatlanság és az erőfeszítések hiánya.

4 A két digitális generáció eltérő attitűdje  Vizuális szcénában nőnek fel, leginkább a képeket fogadják be  Multitasking működés és megosztott figyelem jellemzi őket  Az információt böngészők – keresők – tartalommegosztók nyújtják számukra – megváltoztak az információkeresés stratégiái  Online üzemmódban, gyorsuló trendben élnek

5 Változnak a kognitív folyamatok  A tanulás hagyományos formája – memorizálás, lineáris tanulás, gondolkodás és egyfókuszú figyelem megváltozott  Helyette: Asszociatív gondolkodás, többfókuszú figyelem és az emlékezés – felidézés megváltozott formája valósul meg, ami mintha csökkentené a textuális befogadóképességet a korábbi generációkhoz képest.

6 Multitasking  Rövidebb ideig tart, de több pályán mozog egyszerre a figyelmük és türelmetlenebbek.  Éppen ezért nehezebben követik az elméleti levezetéseket, a kézzel fogható, gyakorlati példa fontos számukra.  Az olvasás és szövegértés elmélyült figyelmet igényel, és nem feltétlenül gyors folyamat, ami ma – úgy tűnik nem annyira vonzó számukra.  Ki-be mozognak a reális és virtuális térben

7 A gyorsulás  A keresőmotorok gyorsasága megváltoztatta a realitásban is a gondolkodáshoz szükséges idő definícióját, és a fiatal digitális generáció átszokott erre a sebességre.  Mindebből következik, hogy a hatékony oktatásnak - módszertanában - a diákok megváltozott igényeihez kell alakulnia, mert ezeket a kognitív folyamatokat kell figyelembe vennie.

8 A hagyományos a jó?  Meglepő eredményre jutott az OECD az egyik tanulmányában: az iskolai számítógéppark fejlesztésétől egyáltalán nem kezd el javulni a gyerekek teljesítménye.  Éppen ellenkezőleg: azokban az országokban, ahol a legmagasabb a számítógép használat aránya az órákon, gyengébb eredményeket értek el például a PISA teszteken – BBC hír.

9 Connected generáció  Szamolni kell a ko ̈ rnyezetto ̋ l való elidegenedessel  es azzal, hogy virtualis ko ̈ zo ̈ ssegi letu ̈ k okan to ̈ bb negativ tapasztalattal kell megbirkozniuk,  Nehez megfelelest, tarstansagot, kiuttalansagot, a rohanas – penz – po ̈ rges - sikerhajszolas helyzetet teremti ko ̈ ru ̈ kben.  Ennek okat abban latjuk, hogy az internet vilagaba valo beleszu ̈ letes az emberi kapcsolataikat - legyen szo - csaladi, iskolai, kortars vagy mas csoportokrol, kommunikaciorol - atalakitja.

10 Digitális metódus  Az online vilag kitagitja enhataraikat, az identitas alakulasanak jelento ̋ s tenyezo ̋ jevé valik.  A tekintelyhez való viszony megvaltozik ami a tudasszerzes folyamataban komoly problemak kialakulasat hozhatja.  A valosagos vilagban konfliktuskezelesi keszsegu ̈ k hianyos, indulatkezelesi nehezsegek, agresszió valoszinu ̋ sithető.  Magany, szorongas es agresszio...

11 Gondolkodás tantárgy  az élet minden területén ez lesz az alap  gyakorlati, perceptuális és az igazi feltáró gondolkodás  cselekvési gondolkodás és a kreatív gondolkodás  önbecsülése hatékonyan nőni kezd és reális lesz  növeli a hatékony cselekvés érzését és segít abban, hogy intenzíven átélhessék a tudásukat  észleljék a világot maguk körül, és eligazodjanak a valóságban  Ez ma, amikor az online tér egyetemleges fontosságúvá kezd válni, kiemelkedő szerepet kap.

12 Honnan jöhet a tudás?  Jó lenne, ha higgadt felnőttektől  Okos tv műsorokból  Alkalmazott kritikai szűrővel ellátott online tartalmakból  Mindehhez: emelni kellene a tudás presztizsét  Az erőfeszítések és a kitartás presztízsét.

13 Köszönöm a figyelmet! Tari Annamária Pszichoterapeuta


Letölteni ppt "Közösségi média és tudásmegosztás… Változik a tudás megítélése a digitális generációknál?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések