Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, 2003. április 5.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, 2003. április 5."— Előadás másolata:

1 „Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.

2 Az európai közlekedési folyosók:

3 Magyarország forgalmi terhelése:

4 Az országos közúthálózat kapacitása:

5 A Sztráda Expressz program főbb elemei: az M0 teljes budapesti gyűrű szektoronként, az M2 autópálya Budapesttől Vácig, az M3 autópálya Budapesttől Nyíregyházáig, az M4 autópálya Budapesttől Szolnokig, az M5 autópálya Budapesttől a jugoszláv-magyar határig, az M6 autópálya Budapesttől Dunaújvárosig, az M7 autópálya Budapesttől a magyar-horvát határig, az M8 autópályává fejleszthető autóút a magyar-osztrák határtól Dunaújvárosig és Dunavecsétől Szolnokig, Dunaújvárosi Duna-híd a rávezető szakaszokkal, az M9 autóút Sopron-Szombathely-Nagykanizsa és Kaposvár-Szekszárd-Hajós között, az M15 autóút autópályává fejlesztve Mosonmagyaróvártól a magyar-szlovák határig, az M30 autópálya Emődtől Miskolcig, az M35 autópálya Görbeházától Debrecen elkerülésével a 47 sz. főútig.

6 A Sztráda Expressz program keretében 2003-ban tovább épül: az M30 autópálya Emőd és Miskolc közötti szakasza, az M9 autópálya 6-51 sz. főutak közötti szakasza és a kapcsolódó Duna-híd, az M3 autópálya Polgár és Görbeháza közötti szakasza, az M7 autópálya Balatonszárszó-Ordacsehi és Letenye-Becsehely közötti szakasza, az M70 autóút, valamint további autópályák építésének előkészítése is megkezdődik.

7 SK A SLO HR YU RO UA A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra Rábafüzes Parassapuszta Vác Tornyosnémeti Röszke Ilocska Letenye Dunaújváros Eger Veszprém Győr Tatabánya Kaposvár Pécs Lelle Szekszárd Sopron Mohács Székesfehérvár Kecskemét Békéscsaba Nyíregyháza Miskolc Kiskunfélegyháza Debrecen Füzesabony Emőd Baja Polgár V V/C X/A BÉCS felé V V/A POZSONY, PRÁGA felé IV GRÁC felé LJUBJANA, TRIESZT felé ZÁGRÁB felé SZARAJEVÓ felé TEMESVÁR, BUKAREST felé BELGRÁD felé ARAD, KOLOZSVÁR felé LVOV, KIJEV felé KASSA felé Szolnok IV V ARAD felé Szeged Nagylak Duna Tisza Zalaegerszeg Tornyiszmiklós IV Helsinki folyosók gyorsforgalmi hálózat 2002-ben Hálózatbővülés : autópálya autóút épülő autópálya épülő autóút autópálya előkészítés alatt autóút előkészítés alatt Salgótarján M0 M0 M30 M3 M2 M3 M4 M5 M44 M43 M15 M9 M8 M1 M7 M7 M7 0 M9 M6 M56 BUDAPEST VM25 M35 Szombathely Bszgyörgy Nagykanizsa

8 2015-re javasolt 2015-re javasolt gyorsforgalmi úthálózat SK A SLO HR YU RO UA Rábafüzes Parassapuszta Vác Tornyosnémeti Röszke Ilocska Letenye Dunaújváros Eger Veszprém Győr Tatabánya Kaposvár Pécs Lelle Szekszárd Sopron Mohács Székesfehérvár Kecskemét Békéscsaba Nyíregyháza Miskolc Kiskunfélegyháza Debrecen Füzesabony Emőd Baja Polgár V V/C IV X/A BÉCS felé V V/A POZSONY, PRÁGA felé IV GRÁC felé ZÁGRÁB felé SZARAJEVÓ felé TEMESVÁR, BUKAREST felé BELGRÁD felé ARAD, KOLOZSVÁR felé LVOV, KIJEV felé KASSA felé Szolnok IV V ARAD felé Helsinki folyosók autópálya autóút épülő autóút V Szeged Nagylak Duna Tisza LJUBJANA, TRIESZT felé BUDAPEST M56 M30 M3 M35 M4 M8 M4 M0 M2 M8 M15 M1 M81 M86 M9 M70 M7 M6 M9 M56 M5 M43 M44 Szombathely Zalaegerszeg Bszgyörgy NagykanizsaM25

9 A Sztráda Expressz program hatására: Az M0 körgyűrű bővítése révén csökken a főváros átmenő-forgalom okozta terhelése. Szegedet, Debrecent, Nyíregyházát, Miskolcot és Pécset autópályán, ill. autóúton lehet elérni. Valamennyi megyei jogú város megközelítése gyorsforgalmi, ill. előzési sávokkal kiépített úttal válik lehetővé. A határszakaszokhoz gyorsforgalmi utak vezetnek majd. A Dunán és a Tiszán új hidak épülnek.

10 Az országos közúthálózat fejlesztési munkái között:

11 Az országos közúthálózat útburkolat megerősítési programja (ISPA) :

12 A gyorsforgalmi úthálózat fejlődése 1970 és 2015 között Évek A gyorsforgalmi úthálózat hossza [km]

13 A gyorsforgalmi úthálózat elérhetősége 15 és 30 perces vonzáskörzetek 2003-ban

14 A gyorsforgalmi úthálózat elérhetősége 15 és 30 perces vonzáskörzetek 2006-ban

15 A gyorsforgalmi úthálózat elérhetősége 15 és 30 perces vonzáskörzetek 2015-ben

16 Budapest elérhetősége 2003-ban (eljutási idők térképe percekben)

17 Budapest elérhetősége 2015-ben (eljutási idők térképe percekben)

18 Hegyeshalom (EU) elérhetősége 2003-ban (eljutási idők térképe percekben)

19 Hegyeshalom (EU) elérhetősége 2015-ben (eljutási idők térképe percekben)

20 TRANSZPARENS HELYE TRANSZPARENS HELYE


Letölteni ppt "„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, 2003. április 5."

Hasonló előadás


Google Hirdetések